Şimdi Ara

Daimler, içten yanmalı motor planlarından vazgeçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
2.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçların gittikçe artan popülaritesi karşısında otomobil üreticileri de içten yanmalı motorlara yavaş yavaş veda etmeye başladı. Bu trende en son katılan firmalardan biri de Alman otomobil üreticisi Daimler oldu.

    Alman Otomobil dergisi Auto Motor und Sport’a konuşan şirketin gelişimden sorumlu müdürü Markus Schaefer, Daimler’in yeni nesil içten yanmalı motor üretmek gibi bir niyetinin artık bulunmadığını ifade etmiş. Yöneticiye göre şirket artık elektrikli güç aktarım grupları ve pil üretimine ağırlık verecek.

    Schaefer, halihazırda kullanılan motorların performansını artırmak maksadıyla yeni parçalar geliştirilebileceğini ifade ederken E ve S sınıfı otomobil ile SUV’larında kullanmayı planladığı yeni geliştirilen 6 silindirli motorun ise en az 10 sene daha üretimde kalacağını belirtmiş. Büyük bir ihtimalle söz konusu motor Daimler’in tasarladığı son içen yanmalı motor olacak.

    Bir başka alman devi VW ise içten yanmalı motora sahip araçların son jenerasyonunu 2026 yılında tanıtacak. Bu da demek oluyor ki VW muhtemelen, 2036 yılına ya da daha ilerisine kadar içten yanmalı motora sahip araç üretmeye devam edecek.

    BMW, benzinli ve dizel motorlara devam dedi 

    BMW ise yukarıdaki şirketlerden tamamen farklı bir politika izlemeye karar vermiş görünüyor. Şirketin Ar-Ge müdürü Klaus Froehlich, dizel araçları en erken 20 benzinli araçları ise en erken 30 yıl içinde kademeli olarak devreden çıkarmayı düşündüklerini ifade etmiş. BMW’nin böyle bir karar almasına neden olan etken ise Dünya'nın belirli bölgelerinde elektrikli araçları şarj etmek için yeterli altyapının bulunmaması olmuş.

    Froelich, Haziran ayında yaptığı açıklamalarda içten yanmalı motorlu araçlara olan talebin; Rusya, Orta Doğu ve Çin’in iç kesimleri gibi bölgelerde en az 10 ila 15 yıl daha devam edeceğini belirtmişti.  




  • Aslında Daimler,teslim olduğunu söylüyor. Tesla nin başlattıği emotor devrim; Alman,Amerikalı ve Uzakdoğulu üreticileri birazda ısırarak kısa zaman içinde geçişini tamamladı.



    ağırdan almalarının nedeni, depoları ağzına kadar eksoz borusu,yakıt deposu, şanzıman vs.ile dolu! Bir şekilde bunları eritmeye çalışacaklar vizyonsuzlar!..
  • Çağa ayak uyduramayanın sonu nokia olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 23 Eylül 2019; 2:11:40 >
  • benzinli motorlu otomobilin mucidi bakalım ne olacak. Şuanki motorları tamamen yeni. Dediği gibi en az 10 sene kullanılır. Elektriğin yaygınlaşmasına göre karar verirler bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    telefonlar 2-3 sene sonra çöp oluyor. apple 200'e üretip 650'ye satıyordu. şimdi 300'e üretip 1000'e satıyor. haliyle durum ortada. insanların teknoloji konusunda gereksiz harcamaları azaltması lazım.

  • Avrupa birliği fosil yakıt tükenten araçların satımını yasaklamayı planlıyordu önümüzdeki yıllarda. Ki bu durumun ingiltere için daha yakın olduğunu okumuştuk, Ingilizler yeni araçları fosil yakıt almazlar, 20 yıla avrupa birliğindede kabul görür sonrada Sony artık dev piller yapıp bu adamlara satar ama TR ye mobile geri dönmez.#ComeBackSony

  • Aslında Daimler,teslim olduğunu söylüyor. Tesla nin başlattıği emotor devrim; Alman,Amerikalı ve Uzakdoğulu üreticileri birazda ısırarak kısa zaman içinde geçişini tamamladı.



    ağırdan almalarının nedeni, depoları ağzına kadar eksoz borusu,yakıt deposu, şanzıman vs.ile dolu! Bir şekilde bunları eritmeye çalışacaklar vizyonsuzlar!..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 23 Eylül 2019; 10:59:21 >
  • bence petrol ürünleri tarih olacak şu pil konusunda biri buluş yapacak kesin.

  • Şuan için çoğu insan yolculuk sırasında aracını 1 saat kadar bir sürede yakıtıyla (elektrik) doldurmak istemez. Oran olarak bakıldığında insanların kaçı yılda kaç gün uzun yola çıkıyor orası ayrı konu ancak otomobili otomobil yapan da budur, bir araçtır ve beni yavaşlatmamalı. Hızlı şarj teknolojilerinin bir anda altyapıya bindirdiği yük miktarı ortada ve büyük altyapı değişimleri gerekiyor. Önce şarj teknolojileri, sonra şehir altyapıları derken; ben BMW'nin tahminlerine katılıyorum. Tabii teknoloji gelişimini yavaşlatacak hamleler de planlıyor olabilirler.

  • Gelecek görmedilerse, kendi geleceklerinde görmedilerse doğru bir karar. Talep elektrikli yönünde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerbuyucu -- 23 Eylül 2019; 13:21:31 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • xxxx1 kullanıcısına yanıt
    Maliyetler düşmedikçe, pil teknolojisi ve istasyon ağı ilerlemedikçe ağırdan alacaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Listede yıllar boyunca yerini koruyan birkaç firma var:
    CISCO, IBM, CocaCola, Mercedes-BEnz, Toyota, GE, Disney

    Düzen değişse de bunlar değişmemiş.

  • Akıllıca bir hareket
    Küçük hacimde renault ile çalışıyorlar uzun zamandır
    Yüksek hacimde de mevcut motorları hibrit yaparak hem yakıt, hem performans konusunda iyi sonuçlar verecekler.
    Tamamen elektriğe geçene kadar da sürekli hibrit olayını güncelleyip en sonunda komple elektrik olacak. 20 sene içinde elektrik motorlarının bayağı yaygınlaşacağını düşünen biri olarak mantıklı bir iş yaptıklarını düşünğyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    Çağa ayak uyduramayanın sonu nokia olur.
    Mercedes sürekli yükselmiş beaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar içten yanmalı motorlardaki termik verim çok az %30-35 civarlarında, üretilen enerjinin çoğu ısıya dönüşüyor ve birde motoru soğutmak için sistem gerekiyor. buna ilave olarak birde aktarma organlarında ki (şanzıman vs) kayıplar var. üretilen enerjinin az kısmı tekerleklere iletiliyor.

    elektrikli araçlarda elektrik motorları direkt olarak tekerleklere bağlı, termik kayıp yok, ısınma yok dolayısıyla soğutma sistemine de gerek yok. şanzıman olmadığı için aktarma kaybıda yok.

    elektrikli araçlar için en büyük düğüm batarya kapasitesi ve güvenliği, şarj istasyonları ve uzun menzil gidebilme olayları, alman basf kimya'nın batarya teknolojisi üzerine büyük bir projesi var devam eden, umarım faydalı bişeyler çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw son yıllarda hem tasarım hem vizyon o larak rakipleri audi ve mercedes in gerisinde kalmıştı öyle görünüyor ki hâlâ kafalarını kuma gömmeye devam edecekler.

  • Elektriğe geçiş, hepinizin sandığı kadar hızlı ve kolay olmayacak. Her şeyden önce piller yetersiz kalıyor. Bu, hareketlerimizi oldukça kısıtlayan bir durum. Üstelik uzun bir zamanda doluyor. Ayrıca maliyeti de düşecek gibi değil. Ben 20 yılda tamamen geçilebileceğine inanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "İçten yanmalı motor ben bitti demeden bitmez."
    Karl Friedrich Benz


    Daimler, içten yanmalı motor planlarından vazgeçiyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.