Şimdi Ara

80 Bin TL'ye Otomatik Citroen ve Peugeot'tan Başka Seçenek Yok Gibi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
7.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Uzun zamandır araç bakıyorum. Aslında bir SUV almak istedim, bütçemi de 100.000 liraya kadar çıkardım fakat 10 litreden az yakan ve sorun çıkarmayacak olan bir otomatik-benzinli veya dizel-4x4 SUV bulamadım.

    Madem istediğim özellikleri bütçemide çok zorlamama rağmen alamıyorum, o zaman dizel otomatik şehir içinde beni üzmeyecek bir araç bakayım dedim.
    Olmazsa olmazım otomatik olması, mümkünse C sınıfı ama B veya D de olabilirdi.

    Golf-Polo, Skoda'daki denkleri, Leon-İbiza: DSG'nin açabileceği belaları düşündükçe uzak durma kararı aldım
    Focus-Fiesta: Powershift ile ilgili aynı DSG'deki gibi ciddi şikayerler gördüm. Hatta Volvo s60 bile bakmıştım, onda da aynı şanzıman, onlarca şikayet
    Renault bakayım dedim, sorunsuzdur dedim. EDC'nin de başa bela olduğunu öğrendim. DCİ'nin de çok uzun ömürlü olmadığı söylendi.
    Fiat'ta gönlüme göre bir araç bulamadım.

    Citroen ve Peugeot'taki HDİ-e-HDİ motorlar, düşük modellerdeki yarı otomatik şanzıman, yüksek modellerdeki eat sanırım şanzıman, her ikisinin de problem olmadığını gördüm. Yarı otomatikten konfor beklenmemesi söylendi, 50-100 bin km'de bir baskı balata seti değişir, 5 bin masraf olur denildi. 20 bin masraftan iyidir, en azından karşıma ne çıkacağını bilirim diye düşündüm.

    Sizler ne dersiniz? Yanılıyor muyum?







  • Genel müşteri kitlesi servis kapısında sürünmeyi, senelerce garanti gitmesin diye servise dünyasnın parasını bayılıp sonra şanzımanı 50-60 binde eline alıncada iyi niyet garantisine soksunlar diye 50 takla atmaya bayıldıklarından diğer araçları kalitesiz sanıyorlar.
    3. dünya ülkesinde kendi bindiği dandik 1.6 araçları ilahlaştırıp diğerlerinide yerine dibine sokmak gerçekten büyük eziklik göstergesi bence. Araç a-b noktaları arası gitmekten öte bir mal değil, bunu hayatının en üst noktasına koyup bunun üstünden diğer insanlara saldırmak, küçümsemek insanın ne kadar acınacak durumda olduğunun göstergesi.
    Toyota yarı otomatik kullanıyorum. Forumda anlatıldığı gibi konforsuz değil. Daha önce tam otomatik aracım oldu.

    1.0 TSİ aracım var. Forumda anlatıldığı gibi cok yakmıyor. Suan 2. Dizel aracıma hala sahibim. 2 tanede tüplü oldu.

    Şimdi her internet ortamında söylenene inanırsan araba begenemezsin.

    Misal forumda bir adam var fiyatını bilmiyor, donanımını bilmiyor araç hakkında sallıyor. Araç almak icin ilk defa internette araştırma yapacak insanı yanlış yönlendiriyor. Kendisini tanıyan gülüp geçiyor zaten.

    Böyle bir dünya üye var. Baksan araçla 100km yapmamıştır ama ustun bilgisi ve kahin yeteneği sayesinde o aracın uzmanı olmustur.

    Yani demek istediğim gönlünden ne geçiyorsa al. Sıkıntı yasayabilirsin ama asla forumda anlatıldığı gibi değil. Mühim olan ilk sahibinden boyasız ve dusuk km bir araç bulabilmek.

    Bahsettigin araçlar Türkiye’de bile 10 binlerce satmış araçlar. Tüm dünyayı düşünürsen milyonlari devirmiş araçlar. Eğer ciddi derecede sorunlu bir araç olsa markanın satışlarını etkiler. Misal foruma baksan dsg 100 bini deviremeyecek bir şanzıman ama tüm dünyada satış başarısı ortada. Alan bir daha alıyor.

    Not olarak 80 bine zaten sorun yaşamayacağın C segmenti ya Toyota bulursun ya Fransız. O da 7-8 yıllık 100 bin km alti bir araç olur.
    Böyle yorumları görünce hakikaten gülüyorum.
    2009 Model MCP şanzımanlı Grand Picasso kullanıyorum. 2013 Şubat ayından beri.
    Dik rampada geri kaydırdığını hiç görmedim. Sarıyer'de yaşıyorum. Kışın 4 kış lastiği ile çıkılmayan yerler var burada ama dik rampada geri kaydırdığı hiç olmadı.

    Konfora gelince. Bence Fiyat/Fayda/Sağlamlık/Bakım giderleri/ yaptığı tasarruf şeklinde bir denklem kursak harika bir konumda.

    135binde baskı balata volan değişti, başka hiçbir bakımı yok. Şuan 200bin kmde.
    Depomu hep fullerim. Yaz veya kış,şehir içi/dışı daha depoda 7lt ortalama hiç görmedim. 1600kg boş ağırlık, 7 kişilik araç. 5.5lt-6.5lt 8 yıldır şaşmadı, forumda yüzlerce mesajım vardır heralde.
    Maslak-Tarabya 5km, 45dk'da geldim geçtiğimiz Cuma.. Buna rağmen depo ortalaması 6'nın altında.
    Aracı ben kullanırken 2-3-4-5-6. Vites değişimini farketmeniz gerçekten çok zor.

    Bu dediklerim benimkisi gibi gül gibi bakılmış, 10 yıldır sadece 1 Gerçek Citröen ustasının anahtarı değmiş Citröen Grand Picasso için geçerlidir.
    Üstteki videoyu izlemiştim. Alttakini yeni görüyorum, adam sizin savunduğunuz gibi konforsuzluk konusunda birşey demiyor hatta beğeniyor.

    Bilginiz olsun diye söylüyorum, 70binde alıp 200bin km'ye geldiğim arabada vitese elle mudahelem 20-30 anca olmuştur. Manuelde 1km bile sürmedim.

    Ancak sizi ne sinirlendirdi bilmiyorum, herkes yarı otomatik araç kullanamaz. Hele ki hayatında manuel kullanmamış veya kullanmayı sevmeyenlere pek gelmez MCP gibi şanzıman. Çünkü orada hala bir debriyaj kavraması vardır ve siz pedalın hissiyatindan, motorun sesinden ne zaman nasıl vites değiştirecek öğrenirsiniz.

    MCP şanzıman kullanılmaya başlandığı yıllardaki emsal sistemlerden gerçekten ileri olan bir şanzıman sistemi. Bence tek kavrama en iyi şanzıman kendisi. Çünkü Toyota, Honda, Fiat, Opel gibi markalarda kullanılan, kiminde getrag yapımı bile olan selenoid valfli, kup kuru robot aktivatörlü bir şanzıman değil. Hidrolik tabanlı ve 2008 yılında dünyanın en hızlı tek kavrama şanzımanı idi kendisi. İlk çıkan DSG Ler arasında 20ms den daha düşük fark olduğunu biliyor muydunuz?

    MCP şanzıman kavrama noktasını, ESP beyninden aldığı aracin eğimi, motorun deviri değil tork gücüne ve gaz pedalına yapılan tepkileri saniyede 400 kez okuyarak vites seçimini yapar. Bu verileri de son 4 saat kullanım olarak hafızasında tutar. Kavrama konumu ise belli km aralığında kontrol edilerek daha uzun süre hafızada tutulur.

    Beyin, hidrolik ve elektronik aksanı gerçekten harikadır ve ömürlüktür ancak volan tasarımı şanzımanın geri kalanı kadar iyi düşünülmemiş. 135bin km de vites geçişleri sarsıntılı olmaya başlayan aracımın baskı balata değişimi 2 ustanın 6 saat uğraşı ile tamamlandı ve hepsini izledim. Baskı balata plakası daha yeniydi, ama volan yayları ölmüştü. Eğitimini Fransa'da fabrikada alan ustam herkeste aynı durum olduğunu söyledi.

    Sizin paylaştığınız videolar olsun, aracı tanımadan test edenler olsun şunu bilmiyorsunuz. Bir kere bu araç otomatik değil, sizin pedala basiş şeklinize ve kavramanın sağlığına göre vites değişimlerini optimize etmek için en az 1 saat sizi izlemesi gerekiyor. Bir örnek vereyim; eşim arabayı kullandıktan sonra ben direk alırsam pedala dokunmam ile araba yerinden fırlıyor, vitesleri de yüksek devirde değiştiriyor bir süre. Sebep eşim gaz ve fren pedalına benim gibi yumurta var gibi basmıyor. Abaniyor resmen.

    Bu sabah işe geç kalmamak için çalıştırır calsitirmaz bastım gaza ve çok virajlı yollardan dimdik aşağıya indim, vitesle öyle bütünleşmişim ki yokuş çıkarken 2800 devirde bile üst vitese atmiyordu hâlbuki kick down durumu yoktu sadece gaZ pedalına Cok ani ve hafif hafif basmalar yapıyordum. Araç bu durumda ekonomi değil agresif bir tutum sergiliyor. Bu olay daha önce sahip olduğum easytronic veya getrag yapımı Amt(i-shift) şanzımanlarda yoktu mesela.

    Bir de yokuş inip çıkmak otomatik, çift kavrama, yarı otomatik fark etmiyor sürücünün aracını tanıması ile pürüzsüz hale gelebilecek şeyler. Yokuş aşağı motor freni yapmayan, eğim sensörünü hiç takmayan 6 ileri DSG araçlar da gördü ve kullandı bu gözler. 1.9 TDI motorla kararsızlık yaşayan DSG de tecrübe ettim. Sorun o noktada şanzımandan ziyade benim aracı tanimamamam olduğunu söyleyebilirim.

    Son söz olarak, en son 2015 yılında OPEL Insignia Cosmo Flexiride 6 ileri tam otomatik araç testine katıldım, 24 saat şehir içi şehirlerarası kullandım. O zaman 85 bin gibi bir rakama bırakıyorlardı o aracı, ancak eşim aracın koltuklarını, yaşam alanını, kömürlük gibi daracık camlarını beğenmedi ve almadık. Demem o ki konfor göreceli, subjektif birşey. Beklentiler ve öncelikler farklı. Ama kendi adıma aracımın eleştirecek pek çok şeyini bulabilirim size ama şanzıman benim gibi 10 yıldan fazladır yarı otomatik kullanan biri için ilk 3e girmez.
    1. Sesli dizel motor (2009 1.6 HDI için konuşuyorum) aracın heryerinden izolasyon malzemesi fışkırıyor, ön cam lamine ve akustik olmasına rağmen bence sesli.
    2. Rüzgar sesi, yan aynalar 14 inç monitör gibi ve bu 100km den itibaren rüzgar sesi demek oluyor rüzgarlı günlerde özellikle.
    Vs vs.


    Saygılarımla,
  • Baskı balata 5.000 masraf çıkartır mı?
    3.000'den fazla tutacağını düşünmüyorum.
    EDC evet PS-DSG ile aynı ama DCi uzun ömürlüdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Baskı balata 5.000 masraf çıkartır mı?
    3.000'den fazla tutacağını düşünmüyorum.
    EDC evet PS-DSG ile aynı ama DCi uzun ömürlüdür.
    Volant da var diye geçiyordu Hocam. Ne işe yarar nedir bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai i20 al sende

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg konusunda aldığınız karar doğru.
    Nasıl kullandığını, ne yaptığını bilemediğin için,
    İkinci el bir dsg almak tamamen kumar.

    Esimin focusu vardi. Powershift uzun süre kullandım.
    Dsg gibi buyuk sorunlar çıkaran bir şanzıman değil.
    Tek sıkıntısı, sacmalamasi, ne yapacağına karar verememesi, tepkilere geç cevap vermesi gibi gibi sorunları vardı.

    3008 120 bin km yapmış biriyim. Araç 160 bin de. Gerisi ailenin yaptığı km.
    Şanzımanin konforu bozduğu konusuna kesinlikle katılmıyorum.
    Vites değişim sırasında, sarsıntı yaptigi doğru, ancak belli bir kullanım sonrasında, alisiliyor ve vites değişimine yakın, gazdan hafifçe ayağınizi çekerseniz, sarsinti bile yapmıyor.
    Uzun bir araştırma sonucunda, baski, balata ve volan değişimi yapmanin, 100- 120 k km gibi gibi yapılması gerektiğinin, boş ve sallamasyon olduğunu öğrendim.
    Eğer araç, kalkışta titreme yapıyorsa, vitesi degistirmeyip devirlendiriyorsa, baski, balata ve volanin değişmesi gerektiğini öğrendim.
    Bizim araç 160 bin km idi. Fabrika çıkışıyla duruyordu. Gerek yoktu.
    Bunun masrafini da sallamislar size.
    Bayi bu işlem için 3 bin TL istiyor.
    Parçalar pahalı değil, ancak işçilik isteyen bir değişim.

    Bunda trigier setinin değişip değişmedigi önemli. 140 k km yapılması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birgarip2019

    Dsg konusunda aldığınız karar doğru.
    Nasıl kullandığını, ne yaptığını bilemediğin için,
    İkinci el bir dsg almak tamamen kumar.

    Esimin focusu vardi. Powershift uzun süre kullandım.
    Dsg gibi buyuk sorunlar çıkaran bir şanzıman değil.
    Tek sıkıntısı, sacmalamasi, ne yapacağına karar verememesi, tepkilere geç cevap vermesi gibi gibi sorunları vardı.

    3008 120 bin km yapmış biriyim. Araç 160 bin de. Gerisi ailenin yaptığı km.
    Şanzımanin konforu bozduğu konusuna kesinlikle katılmıyorum.
    Vites değişim sırasında, sarsıntı yaptigi doğru, ancak belli bir kullanım sonrasında, alisiliyor ve vites değişimine yakın, gazdan hafifçe ayağınizi çekerseniz, sarsinti bile yapmıyor.
    Uzun bir araştırma sonucunda, baski, balata ve volan değişimi yapmanin, 100- 120 k km gibi gibi yapılması gerektiğinin, boş ve sallamasyon olduğunu öğrendim.
    Eğer araç, kalkışta titreme yapıyorsa, vitesi degistirmeyip devirlendiriyorsa, baski, balata ve volanin değişmesi gerektiğini öğrendim.
    Bizim araç 160 bin km idi. Fabrika çıkışıyla duruyordu. Gerek yoktu.
    Bunun masrafini da sallamislar size.
    Bayi bu işlem için 3 bin TL istiyor.
    Parçalar pahalı değil, ancak işçilik isteyen bir değişim.

    Bunda trigier setinin değişip değişmedigi önemli. 140 k km yapılması lazım.
    3008 kac model eat6 degil heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    3008 kac model eat6 degil heralde

    Alıntıları Göster
    2011. Etg6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota yarı otomatik kullanıyorum. Forumda anlatıldığı gibi konforsuz değil. Daha önce tam otomatik aracım oldu.

    1.0 TSİ aracım var. Forumda anlatıldığı gibi cok yakmıyor. Suan 2. Dizel aracıma hala sahibim. 2 tanede tüplü oldu.

    Şimdi her internet ortamında söylenene inanırsan araba begenemezsin.

    Misal forumda bir adam var fiyatını bilmiyor, donanımını bilmiyor araç hakkında sallıyor. Araç almak icin ilk defa internette araştırma yapacak insanı yanlış yönlendiriyor. Kendisini tanıyan gülüp geçiyor zaten.

    Böyle bir dünya üye var. Baksan araçla 100km yapmamıştır ama ustun bilgisi ve kahin yeteneği sayesinde o aracın uzmanı olmustur.

    Yani demek istediğim gönlünden ne geçiyorsa al. Sıkıntı yasayabilirsin ama asla forumda anlatıldığı gibi değil. Mühim olan ilk sahibinden boyasız ve dusuk km bir araç bulabilmek.

    Bahsettigin araçlar Türkiye’de bile 10 binlerce satmış araçlar. Tüm dünyayı düşünürsen milyonlari devirmiş araçlar. Eğer ciddi derecede sorunlu bir araç olsa markanın satışlarını etkiler. Misal foruma baksan dsg 100 bini deviremeyecek bir şanzıman ama tüm dünyada satış başarısı ortada. Alan bir daha alıyor.

    Not olarak 80 bine zaten sorun yaşamayacağın C segmenti ya Toyota bulursun ya Fransız. O da 7-8 yıllık 100 bin km alti bir araç olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayni kafayla peugeot 508 aldim cok memnunum ankara sehir ici 5 litreyi gormedim hicbir zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8BCB2414A

    Ayni kafayla peugeot 508 aldim cok memnunum ankara sehir ici 5 litreyi gormedim hicbir zaman
    Kaç model aldınız Hocam? Alırken nelere dikkat etmek lazım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 308’lerde kullanılan şanzıman EAT6 çok çok memnun edebilen bir şanzıman (tabi tam otomatik olduğu gözden kaçırılmadığı zaman) seri kararlı sorunsuz ve en önemlisi motora uyumlu.Peki neden diye bakacak olursak çünkü dünyada en iyi şanzıman üreticisi olan iki firma var biri BMW araçlara da şanzıman üreten Alman ZF . Diğeri ise EAT şanzımanları da üreten Japon AİSİN bu da bu şanzımanı tam otomatik şanzımanlar arasında üst noktalarda tutuyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Suzuki Vitara gl plus donanımında 4*4 bulabilirsiniz.

    İki donanım paketi var bu düşük olanı.lakin düşük paketi çoğu araca göre dolu.en düşük 2016 modeli var yani gencte araç almış olursunuz

    Aisin eat6 tork konvertur sanzuman

    Çok başarılı bir 4 çeker.

    Sorunsuz ve 1.6 atmosferige göre çok düşük yakıt tüketimi.fabrika verileri 6.6 ya 4.9

    Buyrun son 8 bin km deki Karma yakıt tüketimini atayım.

    Lakin beni çok baz almayın.kucuk şehirde yaşıyorum.yilda 30 bin km gibi yüksek bir km yapıyorum buna rağmen tam uyumlu olmasına rağmen LPG taktirmadim.

    Benim km nin çoğu uzun yol.normal kullanıcılar karma tüketime 7.5 8 civarı diyor


    80 Bin TL'ye Otomatik Citroen ve Peugeot'tan Başka Seçenek Yok Gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 23 Eylül 2019; 2:33:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    Kaç model aldınız Hocam? Alırken nelere dikkat etmek lazım?

    Alıntıları Göster
    Ben 2013 model dizel otomatik Allure full aldim hasar kaydi yoktu passatdan bile cok dolu D segment bir arac sadece yari otomatik oldugu icin vites gecisini biraz hissettiriyor onada alisiyosun kulakcikdan elle vites vermeye arada sifir sorun... şanziman yani volan baski balata triger vb degismis bakim kagitlari mevcut bir arac oldugu icin kilometre onemsemedim 160binde aldim ama piyasada binici arkadaslarimda vardi 400 bin km de halen kullanan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ultrasaray0643 U kullanıcısına yanıt
    Üzerindeki şanzıman da aisin ve peo eat6'dakilerle aynı şanzıman. Gayet güzel araba. suzuki vitara da tercih edilebilir.

    Bu bütçede son kasa 308 dizel oto alınabilir. 1.2 130hp eat6 da alınabilir. Citroenlerde eat6 çok geç geldi...
  • DSG den kaçıp Citroen ve Peugeot gibi tenekelerde karar kıldıysan vah senin haline
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Suzuki Vitara gl plus donanımında 4*4 bulabilirsiniz.

    İki donanım paketi var bu düşük olanı.lakin düşük paketi çoğu araca göre dolu.en düşük 2016 modeli var yani gencte araç almış olursunuz

    Aisin eat6 tork konvertur sanzuman

    Çok başarılı bir 4 çeker.

    Sorunsuz ve 1.6 atmosferige göre çok düşük yakıt tüketimi.fabrika verileri 6.6 ya 4.9

    Buyrun son 8 bin km deki Karma yakıt tüketimini atayım.

    Lakin beni çok baz almayın.kucuk şehirde yaşıyorum.yilda 30 bin km gibi yüksek bir km yapıyorum buna rağmen tam uyumlu olmasına rağmen LPG taktirmadim.

    Benim km nin çoğu uzun yol.normal kullanıcılar karma tüketime 7.5 8 civarı diyor


    2017 model gl plus var Hocam bizde 4x2, yeni bir araç için arayış içindeyiz ek araç olarak. Önerinize katılıyorum, güzel araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynı seviyelerde ben de araç bakıyorum.

    308 1.6 BlueHDi bakmaya başladım. 1.2 Puretech bakıyordum ama kullanıcısı az olan arabayı da tercih etmek istemiyorum.

    EAT6 şanzıman için ödüllü diyorlar, ama daha evvelinde 3008 hariç pejo kanadında bilgim olmadı. Bir de Toyota Auris bakıyorum, siz neler düşünüyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    2017 model gl plus var Hocam bizde 4x2, yeni bir araç için arayış içindeyiz ek araç olarak. Önerinize katılıyorum, güzel araba

    Alıntıları Göster


    Jimmy al o zaman ,hatun bana Jimmy al bunu sen al diyor ,yeni jimmyler çok tatliş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sorunsuz otomatik şanzıman mı var? Hangi markanın şanzımanını incelersen incele, tüm kullanıcılar sorun yaşıyor. Adı ne olursa olsun, DSG, Powershift, EDC vs.vs.
  • Tam otomatik 308,i30,ceed,elentra vs gibi modellere yönelin. En az 300.000 km ye kadar şanzıman derdiniz olmaz, 308 de araç ayrıca azda yakıyor.
    Korelileri seçerseniz de her depoda 20 lira pompacıya fazla para verirsiniz. Yarı otomatik alıp önünüze gelecek 5-10-20 bin lik faturalardan iyidir.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.