Şimdi Ara

Komple boyalı araç neden alinmaz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar artık expertiz hizmetleri çok gelişti araba birbirine eklimi takla mı atmış değişmiş mi herşeyi bulabiliyorlar.Dolayisiyla 90 kardan kalan ve kulaktan dolma komple boyalı araç kazalidir ya da takla atmıştır vb önyargıları geride bırakmak lazim. Eskiden expertiz yoktu motor ustasına falan göturulurdu usta bakar ona göre alınırdı. Tabi bu durum suistimal edilmeye başlaninca millette boyalı arabalara karşı ön yargı oluştu.

    Şimdi sorum şu expertizi iyi yapılmış sorunsuz ancak komple boyalı araç alınır mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu ülke öyle bir ülke ki,
    Lastikleri bitmiş arabaya, dis açıp sıfır lastik diye iteliyorlar.

    Yani soruna vereceğim tek cevap,
    almazdım.

    Edit,
    Ayrıca bir araçta kaza yoksa neden boyansin ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birgarip2019 -- 20 Eylül 2019; 19:52:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • genel olarak boyalı araç kazaya karışmış araç demektir.
    ne olursa olsun araç ağır bir kaza geçirdikten sonra aynı performansta olmayacaktır.
    hatta servisinden toplanan araç bile kazasız araç gibi olmuyor.
    kaput boyanması demek önden hasar alması anlamına geliyor bu da şaselere zarar verebiliyor.
    ilerideki zamanlarda beklenmedik sorunlar çıkarabilir.
    ekspertizler de sana bu arabayı bu paraya al yada alma demezler bariz bir hasarı olmadıkça.

    tabi ki boyalı araç alınır ama ona göre de fiyatını da ona göre belirlemek gerekir. ama ben kendi fikrimce kaput boyalı aracı kesinlikle almam.
  • hemen hemen kimse keyfe keder aracını boyatmaz. hadi boyatsın parça değiştirmez.
    değişen varsa demek ki düzeltilemeyecek kadar büyük bir hasar olmuş demektir.
    türkiyede otomobil pahalı. kimse bu riski alıp sanayi sanayi gezmek istemiyor.

    yetkili veya özel farketmez kimse arabayı fabrikadan çıktığı haline getiremez. görsel olarak size çok iyi gelse de altta yapılan işlerden dolayı birçok yıpranma yaşanır. acısı sonra çıkar.

    daha da kötüsü kalitesiz işçilik sonucunda aracın değişen kısımlar sağlam kısımlarını bozmaya başlayabilir.
    örneğin önden kaza yapmış bir aracı doğru toplamazlarsa ve soğutma sistemini doğru bağlamazlarsa conta yakmaya varan sonuçlara gidersiniz ki bir tanıdığın başına geldi.

    ben ilk aracımı 1 ay aradım acele etmedim 20 yaşınd aracı 2. sahibinden full orjinal aldım. kafam rahattı.
    değerini kaybetmedi hatta üstüne kâr koyarak sattım




  • expertiz'e de sonsuz güvenmeyin. ben aracımı türkiyenin en büyük expertizlerinden birine götürdüm onlar da hata yaptı. bazı kusurları görmediler. ben sonradan farkedince tekar istanbulda expretize soktuk garantiye almak için.

    benim aldığım araba ilk sahibinden orjinal olduğu için başıma bir iş gelmedi. eğer ekspertize güvenip boyalı bir araç alsam riske girmiş olurdum. expertiz her parçayı söküp de bakmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    hemen hemen kimse keyfe keder aracını boyatmaz. hadi boyatsın parça değiştirmez.
    değişen varsa demek ki düzeltilemeyecek kadar büyük bir hasar olmuş demektir.
    türkiyede otomobil pahalı. kimse bu riski alıp sanayi sanayi gezmek istemiyor.

    yetkili veya özel farketmez kimse arabayı fabrikadan çıktığı haline getiremez. görsel olarak size çok iyi gelse de altta yapılan işlerden dolayı birçok yıpranma yaşanır. acısı sonra çıkar.

    daha da kötüsü kalitesiz işçilik sonucunda aracın değişen kısımlar sağlam kısımlarını bozmaya başlayabilir.
    örneğin önden kaza yapmış bir aracı doğru toplamazlarsa ve soğutma sistemini doğru bağlamazlarsa conta yakmaya varan sonuçlara gidersiniz ki bir tanıdığın başına geldi.

    ben ilk aracımı 1 ay aradım acele etmedim 20 yaşınd aracı 2. sahibinden full orjinal aldım. kafam rahattı.
    değerini kaybetmedi hatta üstüne kâr koyarak sattım
    Orjinal aracına güzel bir boya çeksen harika olmaz mı? Ama yapmazsın neden millet boyalı kesin birşey var bunda diye düşünür diye korkarsın. Bende bu anlayış değişmeli orijinal araçlarda boyanmali ve kazalı muamelesi görmemeli diyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boyanın altında paslanma yoksa, macun uygulaması doğru yapıldıysa alınır. Yoksa 6 ayda tanınmayacak duruma gelir. Orijinal parça olursa değişene de karşı değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birgarip2019 kullanıcısına yanıt
    Vernik yanığı mesela? Çizik bir panel boyandığında özel/sedefli tonların tutmaması mesela?
  • Yine herkes her şeyi biliyor maşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Car_sedan

    Orjinal aracına güzel bir boya çeksen harika olmaz mı? Ama yapmazsın neden millet boyalı kesin birşey var bunda diye düşünür diye korkarsın. Bende bu anlayış değişmeli orijinal araçlarda boyanmali ve kazalı muamelesi görmemeli diyorum

    Alıntıları Göster
    boya işi fabrikada montajdan önce robotlarla yapılıyor. piyasada ise maskeleme ile elle yapılıyor. kalite olarak ciddi fark var. ayrıca iyi bir boya için önceki boyanın kazınması gerekir. eski boyayı kazımak ızdıraktır. el gücüyle yapılırsa çok uzun sürer ve yüzeyler üzerinde dengesizlik yaratır. bu dengesizlik astar atan ustanın yeteneğine göre biraz daha düzeltilebilir ama asla orjinali gibi olamaz.
    kumlama makinası ile boya sökülünce de bu sefer altdaki metal inceltilmiş olur buda sacın daha kolay dalgalanması ve boyayı çatlatmasına yol açar.

    bunlara ek olarak fabrikalar boya için firmalarla özel anlaşmalar yapar. aynı renk kodu vardır ama aynı boya ve astarı bulmak nispeten zordur. çoğu boyacı bunlarla uğraşmaz zaten. boya koduna bakıp kendi beğendiği boya markasından alır geçer.
    buda boyanmayan parçalar ile boyanan parçalar arasında renk farkı yaratır.

    sonuç olarak kozmetik olarak çok da birşey kazanmıyorsun. üstüne alıcı kusuru örtmenden korkuyor.
    tüm bunlar birleşince keyfe keder boyatma diye birşey mümkün olmaz.

    bu durumun değişmesi için ülkemizde refahın ve adaletin artması gerekiyor. refah artarsa işçilikte ucuza kaçmaya gerek kalmaz, kalite yükselir, arabaların değeri düşer.
    adalet artarsa da milleti kandıranların suçu yanına kalmaz.




  • 20-25 yaşında bir araba değilse her yeri boyalı araç = Şoförü sorunlu demektir. Bu şoför kim bilir nasıl kullanmıştır.

    Zaten sahibi kadınsa hiç bakmam bile. Ne turbodan haberleri var ne motorun ısınmasından.
  • Alınır!
    Mesela dolu nedeniyle boyanmışsa,
    Yada çizik ve benzeri sebeplerden boyanmışsa,
    Bu işlemler sigorta üzerinden yapılmış, hasar kayıtları + fotoğrafları varsa gönül rahatlığıyla alınır.
    Hatta boyalı diye pazarlık yapılır daha güzel fiyata alınır.
    Sattığım araçta tavanda boya vardı, (Bendeyken oldu) fotoğrafı, hasar kaydı, çizik fotoğrafları vardı. Sorun olmadan sattım.
    İhtiyacı olan akrabam, yakınım olsaydı bu arabayı al yabancı almasın diye asılırdım.
    Aldığım aracın da sağında solunda boyalar var.
    Kaskolu olduğundan, ilk sahibinden olduğundan, geçmişi, hasar kaydı fotosu olduğundan, umrumda bile olmadan aldım.
    Araba değiştirecek olsam yine boyalı araç alırım. İyi ki ülkemizde boya takıntısı diye birşey var.

    Boyalı araç alınabilir / Değişeni olan araç alınabilir / Galeriden, al-satcı'dan araba alınmaz. Birde ben sadece ilk sahibinden alır, ve satıcının profiline bakarım gerisine takılmam. (Benim yöntemim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superficista -- 21 Eylül 2019; 0:4:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.