Şimdi Ara

2020 F/P Tatil Fırsatları (162. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.088
Cevap
192
Favori
37.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alikkkk A kullanıcısına yanıt
    Ülkenin her yerinde deniz tatili yapan biri olarak merak ettim hocam

    Neden mersin bölgesini tercih etmiyorsunuz?
    Ülkemizin bence en güzel plajları ve denizi Mersinde.
    Özellikle erdemliden sonra anamurun sonuna kadar harika plajlar var,tarih desen var,diğer bölgelere göre ucuzluk desen var ama gece hayatı sıfır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    Öncelikle yaşamalik kriterler kişiden kişiye değişiyor özel durumlarin dışında neden dusunmedigime degineyim,
    Birincisi Mersin çok sıcak ve nemli,geçen yıl günübirlik bir plaja gittik,saat 1 de geri döndüm,insan denizin icinde terler mi ya, ben Akçay Altınoluk tarafı gibi denizden hafif serinlemek isterim. İkincisi Mersin bölgesi karışık plaj ve deniz kültürüne uzak çok insan var, bu şu anda yaşadığım Akçakoca da da var, bu tarz yoğunluğu sevmiyorum, yoksa yemeklerine kim laf edebilir,hele Tarsus yemek ve tarih açısından zengin, Çamlıyayla da yaz aylarında kafa dinlemeye birebir, odun fırında yaptirdigim fındık lahmacun bütün sene aklımdan cikmaz :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Bu genelge, ödenmiş tatil ücretinin, pandemiden ötürü sekteye uğraması sonucunda, mücbir sebepten ötürü tatilinin iptal olması, alınan kısıtlama kararları sonrası tatilin gerçekleştirilemeyeceği gerçekliğinde, hava yolu, otel, acenteyi ekonomik olarak olumsuz etkilememek adına, iade sürecinin ertelenmesi için çıkarılmış bir genelgedir.

    özetle; 2019 Aralığında, 2020 Mayıs ayında gitmek üzere uçak bileti, otel rezervasyonunda, para iadesini 1618 sayılı seyahat acentesi kanunu gereğince, mücbir sebebe bağlı iptalde tedarikçi (hava yolu, otel, acente vs) yasa gereğince 14 gün içerisinde değil, yasak kalktığı gün itibari ile 60 gün + yasal süreç 14 gün yani iadenizi 74 gün sonra yapılabileceğini belirtiyor.

    her şeye iptal değil, iptal olup, ücretinin iade edilmesi gerekenlerin, iade süresini, belirten bir genelge.

    mesela tatil beldeniz Antalya ise, Yarın uçuş yasağı kalktığı için uçak biletinizin iadesini havayolu 16 Ağustos'ta iade edecektir.

    Antalya'da Otel rezervasyonu yaptırdıysanız ve rezervasyonununuz pandemi dönemine denk geldiyse ve dolayıyla gidip kalamadığınız için Otel iadenizi yine 1 Haziran normalleşme dönemi ve uçuş yasağının kalkmasından ötürü yine 16 Ağustos itibari ile otel iadeyi yapacaktır.

    Rezervasyonları Acente üzerinden yaptıysanız, onlarda bu iadeleri size vermek için öncelikle sizin adınıza bu ödemeleri aracı kurum olarak, otel yada hava yoluına yaptığı için, acente de, otel yada hava yolundan aldıktan sonra size iade edecektir.

    bunun yanında eğer pandemi dönemine denk gelmeyen, ileriki dönemde gerçekleşecek rezervasyonlarınız için iade sürecinde, sözleşmenizin, yada eğer tatil sözleşmesine ek olarak tatilinizi sigortalatmış iseniz sigorta şartları geçerli olacaktır.

    saygılar,
    Detaylı bir cevap için teşekkür ederim. Aralık ayında iptal sigortalı satın aldığım tatilimi Nisan ayında iptal talebinde bulundum haliyle para iadesi yapmadılar. Temmuz ayının başında gitmem gereken tatilimi sistemlerinde Eylül ayına aktarmislar bu durumda iptal sigortası devreye girip ödeme yapmaları gerekmiyor mu?

    VakıfBank a ödeme itirazında bulundum 45 gün geçti onlarda bu işi yavaşlatıyor. Şu durumda itiraz edecek hangi kurum kaldı merak ediyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Arkadaşlar söylendi mi bilmiyorum ama haziran sonuna kadar double tree by hilton kemer yuzde 50 indirimle fiyat veriyor ilgilenenlere duyurulur. Ets son dakika uzerinden girip bakabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ershell E kullanıcısına yanıt
    2 kişi 1 hafta 6500 tl civarı ve blokajlı oda (ne çıkarsa bahtına odaları ) ucuz da sayılmaz ama yine de tebrik etmek gerekir, çünkü ,otellerin büyük bölümü haziran ayında yerli turiste fiyat indirip satış yapmaktansa otelini kapatmayı tercih ettiler

    Fiyat düşürmemek strateji haline geldi sloganı da ,fiyatı indireceğine otelini kapat daha iyi .

    Tabi bu stratejinin kimin eseri olduğunu da herkes biliyordur.
  • Ya acikcasi ben agustos sonu icin titanic tutmustum hatta konusmustuk sanirim sizle bunu, ancak su an son dk tatil kovaliyorum. Cnku muhtemelen haziranda acan/ temmuz basi acan bircok otel yuzde 50 yapabilir bazi donemler icin.
    Ayni donemler icin villa arayisinda bulundum . Inanilmaz firsatcilik olusmus. Acikcasi 10.000 tl fiyatlari gordum. Bence yine de bakmak lazim guzel fiyatlar yakalanabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk3r İ kullanıcısına yanıt
    öncelikle şunu söylemek isterim,

    covid-19 tehdidi nedeni ile satın almış olduğunuz tatili iptal etmek bence en doğru vermiş olduğunuz karar. bende bu tehdit devam ederken gitmemenizi tavsiye ederim.

    şöyle bir durum var, kısıtlama veya yasaklar döneminde gitmek mümkün olmadığı için iade yapmaları zorunlu idi. ancak şu anki dönemde ve özellikle 1 Haziran itibari ile başlayan normalleşme de mevcut şartlar maalesef mücbir sebebin dışında kalıyor. Yani içinde bulunduğumuz dönem itibari ile şu anda bir tehdit 'yok!' (özellikle tırnak içine aldım umarım neyi kast ettiğimi anlamışsınızdır)

    şu anda seyahat kısıtlamsı yok, otel açık, devlet resmi olarak normalleşme sürecinde ve siz kendi şahsi çekincelerinizden ötürü iptal etmek istiyorsunuz. maalesef bu durum, ortada mücbir sebebe girecek bir durum olmadığı için iadeye yanaşmayacaktır, otel ve dolaysıyla acente. Sigorta da mücbir sebep olmadığını gerekçe sürüp iade talebinizin sigorta kapsamına alınamayacağını iletecektir.

    Eylül ayında sizin müsait olmadığınızı, izne çıkamdığınızı tarihin uymayacağını belirtebilirsiniz, yada tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.

    bu paragrafta belirteceklerim biraz ekonomik ve politik bir durum. Turizm konu başlığında olduğumuz için fazla bu konulara girmeden üstün körü deyineceğim.

    bu konu başlığı altında daha önceki mesajlarımda da belirtmiştim, turizm bakanının normalleşmeye geçiş çabası, sertifikasyon sistemini getirmesi aslında biraz bundan da ötürü idi. Maalesef devletin ekonomik durumu bu krizi yönetecek durumda olmadığı için, erteleme, öteleme yapmaya çalıştılar, ayrıca bir an önce açıp, iade, iptal taleplerinin önünü kesmek istediler.

    bu virüs ilk çıktığında 14 kural koydular, virüs aldığınız önlemlerden güçlü değildir dediler, şimdi sertfika kuralalarına uyarsak bir şey olmaz mantığındalar. amaç gelen gelir, gelmeyen de mücbir sebep olmadıkça hukuki hakla yolunu arasın nede olsa sürecin de uzun olduğunu biliyorlar, yıldırma vs. politikasını düşünüyorlar. hukuki süreçteki süre bile para iadesini ertelemenin bir taktiği olacağı için işlerine gelecek.

    tavsiyem önce tüketici hakem heyetine ulaşıp, konuyu aktarıp bilgi almanız, onların verdiği bilgi doğrultusunda eğer başvurunuzun olumlu olabilme ihtimali yüksek ise, tüketici heyetinin verdiği bilgiyi teyit etmek adına avukat vs. bir hukukçudan da destek alıp, onlarında sizin ihtimalinizin yüksek olduğunu teyit ederse baş vurmanız olabilir.

    saygılar;




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Mücbir sebep ortadan kalktıysa o zaman zaten iptal sigortası devreye girer ve sorunsuz para iadeleri yapılması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yirthan kullanıcısına yanıt
    seyahat sigortalarıda tıpkı diğer sigortalar gibi işler.

    nasıl ki araç hasar sigortasında aracınızın başına bir şey geldiğinde, sigorta temsilcisi gelir, araca bakar, kaza raporlarına bakar, olayı araştırır vs. yapar.

    seyahat sigortalarında da durum aynıdır. hele ki erken rezervasyon kampanyası rezervasyonlarında.

    Erken rezervasyon (orijinal terimi ile early booking) iptal, iade, değişikliği olmayan, parası peşin ödenen, ve günü geldiğinde kullanılan, değştirilemeyen, iptal edilemeyen, hakların başkasına devredilemediği rezervasyon tipidir.

    sigorta şirketleri de, bu boşluktan kendilerine bir pazar yaratıp, seyahati sigortalatmayı teklif eder.

    ancak bu iptal, iade ve değişiklik şartları, sizde yarattığı algı gibi, sorgusuz, sualsiz, dilediğin zaman, dilediğin gibi iptal etme, değiştirmeyi kapsamaz.

    1 kere iptal talebinin süresi vardır. seyahat tarihine 14 gün ve daha az kalan sürelerde, mücbir sebebe giren bir durumunuz olsa bile işlem yapamazsınız bu 1.

    2 bir üstte de belirttiğim üzere, normalde hiç bir iptal değişiklik hakkı olmayan bir rezervasyonu sigorta şirketi mücbir sebebe dayanan bir durum var ise iptal edebilir. Dünyada herhangi bir konuda keyfi yada çekincesel bir durumdan kaynaklanan iade iptal talebi olmadığı gibi seyahat sigortaları da bu hakkı size veremez.

    yani kısacası bildiğiniz yada sandığınız tamamen yanlış bir durum, eğer benim belirttiğim detaylar sizi tatmin etmemiş olursa kendinizde araştırabilirsiniz.

    özetle; sözleşmede imzaladığınız, iptal, iade değişiklik, devir hakkı kapalıdır, diye satılan ve satış sözleşmesini buna göre hazırlanan tatil rezervasyonlarında, sigorta size, bana şu kadar sigortalatın, eğer 15 gün kalaya kadar, bana resmi kanıtlarıyla mücbir sebepten ötürü gidemediğin durum olursa ben senin paranı iade ederim diye sigorta yaptırır.

    Para iadesininde %100 nü yapama, içinden resmi harçlar, vergiler düştükten sonra sana kalanını yapar.

    aldığın otel 100 tl mi, kdv si %8 mi, satıştan dolayı harç, damga pulu vs. 3 tl mi? onları düşer, gerisini iade eder.

    saygılar;




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Normal dönemde sigortalı aldığınız tatili sualsiz iptal edebiliyorsunuz (72 saat kalaya kadar). Ayrıca ödediğiniz rakamdan da herhangi bir kesinti olmaz, sadece sigorta tutarı iade edilmez. Bence bu bilgileriniz ya başka özel durumları kapsıyor ya da atladığınız/söylemediğiniz bir durum içeriyor. Sonuç itibari ile yanlış yönlendirmeye varıyor iş.
  • Divan Bodrum Palmira'nın otel müşterisi olmayan, dışardan, plaj için kabul edeceği misafirleri için olan şezlong, kamelya paketi. fiyata yiyecek ve içecek dahil değil.

    Tatil kredisinin limiti 10 gün şezlong parasına yetiyor, otelde kalmanın geceliği oda kahvaltı 950 TL oda haziran sonu için


    2020 F/P Tatil Fırsatları
  • metulen kullanıcısına yanıt
    her seyahat şirketi bir sigorta şirketi ile çalışır, kendi kendine sigorta hizmeti vermez.

    ETS Mapfre sigorta ile çalışıyor, Setur Ergo ile

    tatil ve seyahatler için kullanılan sigortaya simit sigorta denir. kuralları vs. leri bellidir. bir tatilci olarak daha önce yaptırdıysanız belki 6 sayfayı bulan maddelerin hepsini okumayıp, reklamlarda ve acente rezervasyon temsilcilerinin ifadelerine inanmayı tercih etmiş olabilirsiniz, ama bir turizmci olarak maddelere hakimim.

    öncelikle belirtiğiniz durum bir satış politikasıdır. iptal garantisi demez, iptal imkanı der.

    benim cevabıma yanıt olarak verdiğiniz cevapta sigortanın mantığını size paylaşmıştım, bu sefer, sizin belirttiğiniz durumun, fiziksel açıdan imkansızlıklarını turizmin kendisi açısından değerlendirelim;

    normal şartlarda, (yani covid yokmuş gibi) en ucuzundan, en pahalısına kadar, hemen hemen bütün oteller, erken rezervasyon kampanyası ile %100 doluluğa ulaşır.

    72 saate kadar olan değişiklik ve iptal durumu sizinde belirttiğiniz gibi öyle hemen olmuyor, daha önce ETS'de çalıştığımı da belirttim, benim en yıldığım durumlardan birisi idi.

    mücbir sebebe dayanan durumda sıkıntı yok, vefatı, hastalığı, polis gözetimine alınmayı zaten kanıtladığın zaman kimse itiraz edemez.

    esas olan bu durumun mücbir olmayan zorunlu durumudur.

    bavulları yapmışsındır kapının önünde duruyordur, iş yerinden bir telefon iznin iptal iş verenin der haftaya çık,

    acenteyi ararsın, böyle böyle tarih kaydırcam diye, sana hemen derler oteliniz şu tarihe kadar dolu. bu arada arka planda senin yeni tarihlerine göre, senin satın aldığın otel kalibresinde yer var mı ona bakar ekranında B planı yapar,

    sonra sana onu teklif eder, bu otelde yer var, fiyatı bu, kalanı iade ederiz, yada o otel pahalı ise farkını verirsiniz diye. sen yok ben o zaman paramı istiyorum derse, önce seni bi bekletir, yetkilisine sorar, iade talebim var diye.

    Bu arada senin rezervasyonundan rezervasyonu yapan prim kazanacağını ve iptal edersen o primi kaçıracağını da belirtelim.

    sonra der ki rezervasyonu şu arkadaşımızla yapmışsınız, mesai dışında yarın sizi arasın

    o arar ikna turuna kalkar, sen ikna olmazsın, işte orada başlar resmi evraklar konuşmaya;

    iptal durumunuz nedir? İş yerim izin vermiyor, imzaladığınız sigorta bunu kapsamıyor der, sen sinirlenirsin, sesin yükselir, senden ofiste imzaladığın kağıtlara bakmanı ister, sen 72 saate kadar cezasız iptal hakkı var demiştiniz beyan o yönde dersen bu sefer o sıkışmaya başlar, ya bekletir, ya biz sizi arayalım der,

    en sonunda senin hakkını arayabilmek için ne kadar ileri gidebileceğinin derecesine göre iadeyi verir.

    haa bir anda mı verir tabi ki hayır, sen o tatili illa ki taksitle almışsındır kartla, sana o tutarı kartına taksit taksit yatırır, bir anda yatırma şansı verirken.

    ben ilk mesajda bir turizmci olarak, sigorta sistemine hakim olmayan, sadece sigortacılık sektörünün, turizm sektörü için hizmet verdiği tek tip sigorta tipi olan simit sigorta ve onun kurallarını belirttim. A firmasının sigorta şartları, B firmasının sigorta şartlarından farklı olamaz, zira simit sigorta bu işin genelidir.

    söylediklerim başka bir durum içermiyor, yanlış yönlendirme de söz konusu değil. burada belirttiğim durum nettir ve şu sigorta ve iptal olaylarından yılmamdan dolayı mevcut çalıştığım firmadan, ayrıldım, zira savunduğum durum satış ekibinin satış yaparken sigorta kapsamlarını net bir şekilde bildirmesi ve yanıltıcı olmaması konusu idi. zira benim müdürlüğünü üstlendiğim operasyon birimi tamda bu iptallerle ilgili olan durumdu. ve insanların açıklarını arar olduk, eğer yanlış bildirimi çalışan yaptıysa ödenir, eğer çalışan yuvarlak kelimelerle (imkanı, olabilitesi, vs.) gibi açık kapı bıraktıysa, böyle bir bildirim yok, imza attığınız metni de okusaydınız görürdünüz diye belirtmekten midem bulanmıştı.

    rakamdan kesinti olmaz dediğin noktasında ise, kdv vergisi hizmet yada mal satışı yapıldığı anda devlete gidecek şekilde kesilir, satıcı, malın kdv'sini devlete aktardıktan sonra, o satıştaki iptal yada iade de, devletten geri alamadığı için o para maalesef kesinti olarak gitmiş olur,

    uçaklı tatil de aynı şekilde, normalde sadece uçak biletinin bile %100 iadesini hava yolundan ötürü ve vergilerden alamıyorken uçaklı paket alacağın tatilde yada uçaklı turda uçak biletinin iadesini nasıl yapabilirler?

    Covid döeneminde vermesi gereken iadeyi vermemek için takla atarken, senin seyahatin için ödediği vergi ve harçların geri iadesini devletten geri alamayıp, müşteri memnuniyeti kapsamında mı ödeyecek? ödemiyor zaten




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Mektepte hocalar sizin yazılı sınav kagıdinizı nassıl okuyolardı acaba merak ettim..?
    muhtemel sonuna kadar okumayıp genel bir not vernislerdir 🤔🤣



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi first_officer -- 4 Haziran 2020; 20:14:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Detaylı açıklamalarınızı dikkatle okudum, ancak iptal sigortası ile ilgili yazdıklarınızla elimde mevcut poliçede yazılı hususlar çelişiyor. ETS üzerinden yaptırmış olduğum rezervasyona dair buraya da eklediğim poliçede göreceğiniz üzere 72 saat kalaya kadar ön koşulsuz ve kesintisiz iade yapılacağı net bir şekilde yazıyor. Bu yüzden yaptığınız açıklamanın geneli yansıtmadığını düşünüyorum.
    2020 F/P Tatil Fırsatları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • first_officer F kullanıcısına yanıt
    eğitim gördüğüm kurumlardan öğrendim, bir konuyu yazım yolu ile aktarırken detaylı, ayrıntılı, konunun tüm kapsamı ile anlatmayı.

    bazı derslerimizdeki sınavlarda arkalı önlü şekilde 4 yaprak teslim zorunlu sınavlarımız vardı. altında kalanların sınavı 100 üzerinden değerlendirmiyordu.

    sabrınız yoksa okumazsınız olur biter.

    sadece kendi yazdıklarımdan bahsetmiyorum,

    bir konu hakkında bilgi sahibi olmak için en önemli ve etkin eylem, o konu ile ilgili yazıyı okumaktır, söz uçar yazı kalır, yazı aynı zamanda sözleşme metnidir.

    hiç olmazsa ben paylaşmak adına bildiklerimi paylaşıyorum yazıyorum ama sanırım sizde başta devlet büyükklerimiz ve ülkenin geneli gibi okumaya vakit bulamayıp, çıkarılan özetlerle yaşıyorsunuz ve bununla memnunsunuz ki fazlasını görünce turizm ile ilgili bir forumda bile polemik açabiliyorsunuz.

    saygılar;
  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    2 kere hiçbir sebep belirtmeden bir tanesi de bu yıl seturdan olmak üzere sigorta bedeli kesilip iadelerim 2 gün içinde sıkıntısız olarak tarafıma iade edildi.
    Çok uzun yazdığınız için okuyamadım ama kesinti vs sebep sorma 14 gün bekleme diye bir şey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Siz bazı şeyleri karıştırıyorsunuz... Burası bir forum, forumun ve bu konunun bir akışı oldugunu göz önüne alırsak, bu kadar uzun yazılan mesajları kimse okumaz, şayet atom parçalamıyorsanız, bu gibi konularda maharet anlatılacak olanı kısa ve öz olarsk yazabilmektir, sizin sayfayı dolduracak kadar uzun mesajlarınızdan bir cok üye gibi bende pek birşey anlamıyorum, zira digerleri gibi bende ilk paragrafdan sonra sıkılıp okumayı bırakıyorum. Up uzun yaznak öyle zannettiginiz gibi çok matah birşey degil, yafa sizin dogru/haklı oldugunuzun bir göstergeside degil.. dsha öncede yazdım, kısa ve öz yazmaya zorlayın kendinizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    İşte benim bahsettiğim de bu. Buradan da gördük koşulsuz kesintisiz iptaller yapıldı ve halen yapılıyor. Ama siz henüz tamamını okuyamadığım bir yazıyla gene aksi bir durum belirttiniz ya da öyle tahmin ediyorum.
    Her soruya uzun ve detaylı yazabilmek anlaşılır olduğunuzu göstermez. Özellikle iş dünyasında lafı dolandıranları, uzatanları hatta çok fazla detaya girenleri pek dikkate almıyorlar. Devlete rapor yazmıyorsunuz veya mahkemeye savunma vermiyorsunuz. Yerine göre bir dil kullanmanız yeterli. Size dediğim net; kesin olmayan bilgilerle başkalarını yanlış yönlendirebilecek konularda daha dikkatli olmalısınız.
  • 
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.