Şimdi Ara

Ford Otosan ve AVL'nin otonom konvoy projesi başarıyla test edildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Ford Otosan ve AVL ortaklığında geçtiğimiz yıl temelleri atılan ‘Platooning-otonom konvoy’ projesinde önemli bir aşama gerçekleşti. Kamyon taşımacılığını yeniden şekillendireceğine inanılan projenin başlangıç testleri başarıyla tamamlandı. Testler Ford Trucks’ın yeni çekicisi F-Max üzerinde gerçekleştirildi.



    Konvoy şeklinde ve otonom halde yola çıkan iki Ford Trucks çekicisi, yapılan ilk denemelerde mesafeleri başarıyla kat etti. Trafiğe kapalı kısa mesafeli bir alanda yapılan denemelerin ilkinde, arka arkaya giden iki çekici ‘platooning’ teknolojisi sayesinde birbirine başarılı bir şekilde bağlandı. Kısa mesafe olduğu için 70 km/s ile yapılan testte arkadaki araç öndeki lider aracı otonom olarak takip etti. Öndeki araç durduğunda o da takip mesafesini bozmadan başarılı bir şekilde durdu.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı Land Rover Discovery Sport Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Ford Otosan Eskişehir Fabrikası’nda gerçekleştirilen testlerin bir diğer ayağında iki çekici arasına yabancı bir araç girdiğinde nasıl tepki verdikleri gözlendi. Yabancı aracın giriş yapmasıyla birlikte, otonom şekilde ilerleyen ikinci çekicinin takip mesafesini artırdığı görüldü. Aradaki aracı tehlikeye atmadan ilerleyen iki çekici, aracın şerit değiştirmesiyle birlikte yeniden eski takip mesafesine döndü. Böylece iki senaryo da başarılı bir şekilde tamamlanmış oldu.





    Neden platooning teknolojisi?



    Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik bu teknolojiyi şöyle anlatıyor: “Platooning” teknolojisi ile şehirlerarası taşımacılık yapan ağır ticari araçların seyir halinde birbirlerini yakın mesafeden takip edebilmeleri sayesinde yakıt tüketimi ve karbon emisyonları ciddi oranda azalacak, böylece işletme maliyetleri de düşürülmüş olacak. “Platooning” bu açıdan bakıldığında sadece karayolu taşımacılığında operasyonel verimi arttırmakla kalmayacak, güvenlik konusunda da önemli bir rol oynayacak. “Platooning”, araçlar arası haberleşme teknolojisi sayesinde ortalama bir sürücüye göre daha hızlı ve güvenilir eylemleri mümkün kılacak, böylece daha emniyetli bir sürüş sağlayacak.”



    Platooning teknolojisinin uzun mesafede kamyonların yakıt tüketimini %8 ile %15 oranında azaltması hedefleniyor.








  • Bu iş şoförleri üzer😂😂
    Güzel bi teknoloji ama pratikte bizim tr gibi ülkelerde hanzo sürücüler yüzünden o konvoy işi sıkıntı..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aradaki araç çıktıktan sonra takip mesafesi otonom olarak azalırken öndeki lider TIR ani fren yapsa ne olurdu acaba... Milyonlarca farklı senaryo arasından aklıma gelen yalnızca biri...

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    İnsandan daha hızlı tepki vereceği için bir sorun olmaz.

    Esasen öndeki araç kaza yapsa arkadaki araç takip mesafesi ile durur ama insan olsa tepki süresi nedeniyle duramaz.

    Büyük ihtimal o nedenle daha verimli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Otonom araçlar kesinlikle kolaylık sağlayacaktır ama nerde tanıyabildikleri yerlerde. Bizim yollarımızda kavşaklarımızda cadde ve sokaklarımızda belirli bir standarda göre şekillendirmemiz lazım. Bir sokakta 5cm bir sokakta veya hemen karşı kaldırım 15cm olmamalı ki otonom araçlar tanısın düzgün ve daha verimli çalışsın.

  • Öndeki tır ışıkları geçip arkadaki tır ışıklara takıldığı zaman ne olacak ? Arkadaki tır ışıklarda beklerken araya bir sürü araç ve mesafe girecek. Bence bu sistemin çalışabilmesi için iki aracın arasında çok az mesafe olacak şekilde birbirine bağlı tek araç gibi hareket etmesi lazım.

  • Bizim tırcılae bu şekilde bırakır yatar arkaya...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.