Bildirim
A4 1.4 tfsi yağ yakması normal mi ? 8000km/1lt
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Şehir içi kullanımda sıfır araç için olabilecek bir şey ama yine de dikkat etmek lazım bundan sonraki bakımlarda. 10000 de 0,5-1 arasını normal kabul ediyordu sanırım servisler. -
servis araci degistirmemek icin normal kabul ediyor ama hic normal degil. yag eksilen birsey degildir. yanma odasina yag gidiyor olabilir. siyah duman atiyor mu bakmak lazim -
vw grubu tum araclar ozellikle dizellerde ama kismen benzinlilerde de 10 bin km de 1 litre yag yakmasi normal.
en az 10 tane vw grubu aracim oldu ve nerdeyse hepsi yakti -
ne yazık ki kronik sorundur.
benim de başıma geldi bu motor böyle, yabancı sitelerde de durum aynı.
işin garibi audi bunu normal karşılıyor sanki sarf malzemesiymiş gibi onuda yakarız diyor.
8000 de 1 lt yine iyi ben 3500 km karma da 0.6 lt yakmıştım. -
Çok teşekkürler bilgiler için.
300 lira verdiğimiz araçta yağ bidonuyla gezmek muhteşem olacak.
Opel 1.4t gtc sahibiyim. Lpg taktığım halde it gibi kullanıyorum. Yağ yakmayı bırakın hararet bile yükselmedi daha. -
1.4 tsi 150hp olanlarda vardı bu sorun.
125 hp olan bir adet ww kullanıyorum ve yağ yakmıyor araç. -
Ama yağ buharlaşan birşeydirde
Castrol gibi yağlarda eksilme özellikle fazla olur çünkü flash point noktaları çok düşük mobil 1 esp ile eksilmeye bakabilirsiniz dicemde servis anlaşmalı oluduğu için castrol kullanıyor -
Florya mez oto Mobil Süper 3000 Formula V 5W-30 kullanıyordu en son, volkswagen onaylı.
Parlama noktası 254C
http://www.turesin.com/urun-detayi/mobil-super-3000-f-v-5w-30/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escanor_ -- 7 Eylül 2019; 23:1:0 > -
Castrol yerine, mobill1 kullandım. 4000 kö de 1 lt yağ eksilten 1.2 tsi 105 lik leon hiç değişmedi. Yine aynı ekilttiquote:
Orijinalden alıntı: blueways
1.4 tsi 150hp olanlarda vardı bu sorun.
125 hp olan bir adet ww kullanıyorum ve yağ yakmıyor araç. -
Yeni araçlarda normaldir
Renault kadjar grubunda bu sorunu yaşayan çok var yağ seviyesini tamamlayın uyarısı veriyordu ama servis ücretsiz tamamlıyordu eksiği -
Olay yağ yakmasının normal olması. Aslında hiç yakmaması lazım dediğiniz gibi. Ama 1 lt yi normal sayıyor vag grubu.
Misal eskiden 1.8 t motor vardı 3-4 binde 1 litre yakıyordu.. bu da o motor için normaldi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shafter -- 8 Eylül 2019; 0:18:34 > -
O zaman aracın sorunu yağ buharlaşması yani eksiltme değil, araç yağ yakıyor -
1.8t motoru 10 yıl kullandım bakımdan bakıma yağ değiştirdim. yağ eksiltme diye bir problem yaşamadım. şuan 1.4tsi kullanıyorum o da ilk 20000km de bir miktar eksiltme yaptı sonra kesti.quote:
Orijinalden alıntı: Shafter
Olay yağ yakmasının normal olması. Aslında hiç yakmaması lazım dediğiniz gibi. Ama 1 lt yi normal sayıyor vag grubu.
Misal eskiden 1.8 t motor vardı 3-4 binde 1 litre yakıyordu.. bu da o motor için normaldi -
1,4 tsı kullanıyorum. Yeri geldiğinde performanslı vs farketmez. Geçen 45bin bakımına gitmeden önce kontrol ettim yağ çubuğu göstergesinde yarının üstündeydi. İnşallah bir tuhaflık yoktur. -
Hangi yagi eklediniz ?
Oncelikle fabrika cikisi olarak aracinizda tam olarak 4L yag bulunmaktadir.
Yag cubugu (eger var ise) min ile Max arasi 0.75 ya da 1L arasinda gosterir. Fabrikadan ciktiginda bu deger tam ortadadir. yaklasik olarak 0.4L Min gostergesinden fazladir.
Size uyari verdiginde 0.4L kadar yag tuketilmis olmali. ilk 8000KM'de bu kadar yag tuketimi normal karsilasilabilinir.
Bu yag tuketiminin bazi nedenleri olabilir,
Motor yaglari bu forumdaki genel eksik bilgi haricinde birbirinden farklidir.
Yag yakmasi 0km'de olabilecek bir durumdur. Piyasada yag yakmasi demek, her Piston uzerinde 3adet sekman dedigimiz bir kenari kesik yuzuk bulunmaktadir. Bu kesikler farkli olur bunun amaci yanmaodasinda yaglama yapilirken,silindir duvarindaki yagin yanma odasina karismamasidir. Bu yanma odasinda hesaplanan bir kurum yapilanmasi olacaktir.
Rodaj konusunda (artik ureticiler neredeyse yazmiyor) bu konular anlatilir. detayli bilgi bulabilirsiniz "Rodaj Nedir ?"
Yag buharlasmasi farkli bir durumdur. Fabrikalar Arac uretirken bir cok malzemeyi tedarik ederler, Yag bunlardan biridir. Fabrika bazinda koyulan ilk yag her ne kadar kalite testlerinden gecmis olsabile, Ilk donemde ozellikle trafik kosullarinda, bu gibi tuketimler olabilir. Bu yagin SAE degerinden ziyade, Buharlasma kaybi (Evaporation Loss ile alakalidir)
Sizin aracinizin teknik sartnamesine gore motor yaginiz VW505.00 Onayini saglamak zorundadir.
VW 505.00 "Evaporation loss 250C and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max. evaporation loss" Bu da bir miktar kayiba neden olabilecegini gosterir
https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
Ancak bundan sonra kullanacaginiz yagi MB229.5 onayini da almis bir yag olursa %10'un altinda oldugundan yaga bagli tuketimin azalabilecegini soyleyebiliriz.
Evaporation loss (NOACK) at 250°C CEC L-40-93 % ≤ 10
https://www.lubrizoladditives360.com/daimler-mb229-5/
Bu nedenler ile bir sonraki bakim'da kullanacaginiz yagin kitapcikta belirtilen degerlerin yanisira MB (mercedes benz) onayi olmasina da onay gosterirseniz, tuketim olasligini dusurmus olursunuz. -
Yeni motor bir süre yağ eksiltir ancak sonradan kesmesi lazım şehir içi sakin kullanılıyor diyorsunuz 8 binde 1 litre çok fazla takip edin sürekli sorun geçmezse geri verin o aracı hangi marka yağ konulduğunu biliyormusunuz -
1.4 TSI larda hep vardı ki bu olay,5000 km de 1 litre yağ eksiltmesi normal olarak karşılanıyor.Bir problem yok yani,zaten servise de 10-15 binde giriyor. -
yağ çubuğunda maksimum ile minumum arasında 1 lt yağ vardır. yeni bir araç maksimumdan minimuma 8000 km'de iniyorsa bir sorun var demektir.
arkadaşımda 255 binde renault twingo 2000 model araç var, lpg'li olmasına rağmen 10 bine kadar yağ çbuğu hep maksimumda..
yani kısacası sizin aracınızda bu durum normal değil. -
Yalnız tfsi motorda yağ yakma olayını hiç duymamıştım. Eski tsi’larda vardı.
Ekrandan görebiliyorsunuz yağ seviyesini. Nerede gösteriyordu?
Çok teşekkürler bilgiler için.
300 lira verdiğimiz araçta yağ bidonuyla gezmek muhteşem olacak. Opel 1.4t gtc sahibiyim. Lpg taktığım halde it gibi kullanıyorum. Yağ yakmayı bırakın hararet bile yükselmedi daha. |
vw grubu tum araclar ozellikle dizellerde ama kismen benzinlilerde de 10 bin km de 1 litre yag yakmasi normal.
en az 10 tane vw grubu aracim oldu ve nerdeyse hepsi yakti |
ne yazık ki kronik sorundur.
benim de başıma geldi bu motor böyle, yabancı sitelerde de durum aynı. işin garibi audi bunu normal karşılıyor sanki sarf malzemesiymiş gibi onuda yakarız diyor. 8000 de 1 lt yine iyi ben 3500 km karma da 0.6 lt yakmıştım. |
Hangi yagi eklediniz ?
Oncelikle fabrika cikisi olarak aracinizda tam olarak 4L yag bulunmaktadir. Yag cubugu (eger var ise) min ile Max arasi 0.75 ya da 1L arasinda gosterir. Fabrikadan ciktiginda bu deger tam ortadadir. yaklasik olarak 0.4L Min gostergesinden fazladir. Size uyari verdiginde 0.4L kadar yag tuketilmis olmali. ilk 8000KM'de bu kadar yag tuketimi normal karsilasilabilinir. Bu yag tuketiminin bazi nedenleri olabilir, Motor yaglari bu forumdaki genel eksik bilgi haricinde birbirinden farklidir. Yag yakmasi 0km'de olabilecek bir durumdur. Piyasada yag yakmasi demek, her Piston uzerinde 3adet sekman dedigimiz bir kenari kesik yuzuk bulunmaktadir. Bu kesikler farkli olur bunun amaci yanmaodasinda yaglama yapilirken,silindir duvarindaki yagin yanma odasina karismamasidir. Bu yanma odasinda hesaplanan bir kurum yapilanmasi olacaktir. Rodaj konusunda (artik ureticiler neredeyse yazmiyor) bu konular anlatilir. detayli bilgi bulabilirsiniz "Rodaj Nedir ?" Yag buharlasmasi farkli bir durumdur. Fabrikalar Arac uretirken bir cok malzemeyi tedarik ederler, Yag bunlardan biridir. Fabrika bazinda koyulan ilk yag her ne kadar kalite testlerinden gecmis olsabile, Ilk donemde ozellikle trafik kosullarinda, bu gibi tuketimler olabilir. Bu yagin SAE degerinden ziyade, Buharlasma kaybi (Evaporation Loss ile alakalidir) Sizin aracinizin teknik sartnamesine gore motor yaginiz VW505.00 Onayini saglamak zorundadir. VW 505.00 "Evaporation loss 250C and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max. evaporation loss" Bu da bir miktar kayiba neden olabilecegini gosterir https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php Ancak bundan sonra kullanacaginiz yagi MB229.5 onayini da almis bir yag olursa %10'un altinda oldugundan yaga bagli tuketimin azalabilecegini soyleyebiliriz. Evaporation loss (NOACK) at 250°C CEC L-40-93 % ≤ 10 https://www.lubrizoladditives360.com/daimler-mb229-5/ Bu nedenler ile bir sonraki bakim'da kullanacaginiz yagin kitapcikta belirtilen degerlerin yanisira MB (mercedes benz) onayi olmasina da onay gosterirseniz, tuketim olasligini dusurmus olursunuz. |
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X