Şimdi Ara

Ustanın 7.500 TL masraf çıkarttığı araba 20 TL'lik tamirat sonucu yeni gibi oldu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
3
Favori
20.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üst not: Konu 05.09.2019 Perşembe günü tarafımca açılmış olup, amacı aracımda yaşadığım bir sorun için fikir alışverişinde bulunmaktı. Sorunum için hem buradan pek çok arkadaş hem de oto sanayi sitesindeki pek çok usta şanzıman arızası teşhisi koydu ve ortalama 7.500 TL masraf çıkardı. Pek çok farklı ustadan fikir almam neticesinde sorunun çok daha farklı bir sistemden kaynaklandığını ve 20 TL gibi cüzi bir miktara tamir edilebileceğini öğrendim. Gelecekte benzer problemler yaşayanlar için referans olması açısından konuyu bu şekilde düzenlemeyi uygun gördüm. Problemin detayları için konunun devamını inceleyeilirsiniz.

    Merhabalar, 2012 model otomatik 1.6 benzin + LPG Nissan Qashqai sahibiyim. Araç şu an 121.000 kilometrede ve 1 yıl / 99.000 kilometreden beri bende. Araç ilk aldığım günden beri çok atik değildi fakat geçtiğimiz Pazar gününden beri arabam resmen gitmiyor.

    Olayı kısaca özetlemek gerekirse Pazar günü depoda yaklaşık 2-3 litre gaz varken her zaman aldığım yerden gaz aldım. Fakat olağanın aksine, her zaman 33 litre civarında pompa "tık" ederken bu kez ekranda 38 litre görür görmez pompacıya gazı kesmesini söylemek zorunda kaldım. Neden ve nasıl bu kadar dolduğunu sorunca "Abi sıcaktan gaz genleşir baınç düşer" gibi saçma birkaç açıklama duyarak oradan ayrıldım. Akabinde aynı günün akşamında arabamın yokuş çıkmakta zorlandığını fark ettim. Fakat problem şu ki araç LPG ile giderken de benzinle giderken de aynı şekilde zorlanıyor. Yani sorunun gazdan kaynaklı olmama ihtimali de söz konusu.

    Pazar gününden bu yana arabam devir saati yükselmesine rağmen yokuşlarda yavaş yavaş hız kaybediyor. O günden beri her akşam iş çıkışı sanayiye gidip gece 11'e kadar usta usta dolaşıyorum. Egzoz dolmuş onun değişmesi ya da boşaltılması gerekir diyen çıktı, partikül bilmemnesinde sıkıntı var onun değişmesi gerekir diyen çıktı, katalizör bir şeyleri arızalanmış onu değiştirmek gerekir diyen bile çıktı. Ama tam olarak henüz ne olduğunu anlayabilen çıkmadı. Gerçekten çok sinirlerim bozuk ve çaresiz hissediyorum. Bu konuda yardım ve tecrübelerinize çok ihtiyacım var.

    Hem saatleri görebilmeniz hem de arabanın sesini duyabilmeniz için tam gaz ile giderken olayı kayıt altına aldım, aşağıda bulabilirsiniz.



    İlk mesajdan 24 saat sonra güncelleme: Bu akşam ilk iş Şaşmaz Sanayi Sitesi'ndeki "tanıdık" şanzıman ustasına gittim. 2-3 kilometrelik bir test sürüşünün ardından usta; "abi şanzıman resmen kaçırıyor, acil değişmesi lazım bu şekilde kullanılmaz" gibi cümleler sarf ederek sorunun şanzıman sisteminde olduğunu tespit etti. Beyni değiştirerek tamirata başlamak gerektiğini ve yaklaşık 7.500 lira maliyeti olacağını söyledi. Eksik olmasın 7.000 liraya da bana olacağını ekledi.

    İçim rahat etmedi ve birkaç telefon ederek eşimin dostumun Şaşmaz'daki tavsiye ettiği tüm ustaları bir liste haline getirip hepsini tek tek gezdim. En son gittiğim yer bir otomatik şanzıman dükkanıydı ve 60'lı yaşlarda bir ustaya aitti. Vural Usta bir önceki tanıdık ustanın attığı turun aynısını attı ve sonunda sorunun şanzımandan kaynaklanmadığına %100 emin olduğuna kanaat getirdi. Sorunun motor aksamında olduğunu ve hatta duyabildiği kadarıyla egzoz sisteminde bir problem olduğunu özellikle belirtti. Güvendiği bir egzoz ustasını tarif etti. Dikkatinizi çekerim; sanayi sitesi gibi bir kurtlar sofrasında şanzımanın sağlam diyen bir şanzıman ustasına denk geldim. Verilmiş sadakam var belli ki.

    Yine aynı sanayi sitesindeki Gürbüz Egzoz'dan Zeki usta (inanılmaz iyi niyetli bir insan, umarım ne dileği varsa gerçek olsun) egzozu açıp kontrol edebileceğini ve sorun varsa ona göre yol haritası çizilebileceğini anlattı. Kabul ettim ve egzoz katalitik konvertörün üstünden kesilerek açıldı. Görünen manzara ise korkunçtu. Aşağıda fotoğrafla da göstereceğim fakat anlatmak gerekirse: Qashqai'de aynı egzoz hattı üzerinde iki adet katalitik konvertör bulunmakta. Bu konvertörlerin görevi motordan çıkan kirli gazı ytong benzeri bir materyalin içinden geçirerek süzmek ve dışarıya temiz atmakmış. Çıkışa yakın olan konvertör sağlam dururken, motora yakın olan konvertörün içindeki ytong benzeri madde tamamen kırılıp 3-5 cm çapında parçalar haline gelmiş ve hattın devamındaki konvertörü tamamen tıkamış. Dolayısıyla motor, içeride yanan yakıtın oluşturduğu kirli gazı sağlıklı bir biçimde dışarı atmakta zorlanmış.

    Çıkışa yakın olan konvertörü kirleten, deliklerini tıkayan parçaları Zeki usta itinayla temizledi. Mesai sona ermek üzere olduğu için asıl problemli (kırık) konvertöre müdahale edilemedi fakat bu haliyle bile çekişte ciddi bir düzelme olduğunu objektif bir biçimde söyleyebilirim. Henüz araç tam anlamıyla randımana ulaşamasa da aracın teklemeleri vs tamamen kayboldu. Cumartesi tüm egzoz sistemi tamamen çıkartılıp temizlenecek, kırılan konvertör de yenisiyle değiştirilecek. Tüm bu işlem ortalama 800 - 1200 lira gibi bir rakama mal olacak.

    Umuyorum ki problem egzoz sistemden kaynaklanıyordur ve şanzıman gibi daha masraflı bir kapıyı zorlamaz.

    Ustanın 7.500 TL masraf çıkarttığı araba 20 TL'lik tamirat sonucu yeni gibi oldu.
    Ustanın 7.500 TL masraf çıkarttığı araba 20 TL'lik tamirat sonucu yeni gibi oldu.

    İlk mesajdan 96 saat sonra güncelleme: Cumartesi sabah arabayı, yıllardır Kırıkkale Oto Sanayi Sitesinde hizmet veren ve işinin ehli olan Cevdet Usta'ya teslim ettim. Kendisini yoğun tavsiyeler üzerine keşfetmiştim. Yaklaşık 2 saat sonra arabayı teslim aldım ve minimum 10 kilometrelik bir test sürüşünün ardından arabanın eskisinden bile çok daha randımanlı çalıştığını görmekten büyük mutluluk duydum.

    Zamanında beyin değiştirme muhabbetlerinin havalarda uçuştuğu, 10.000 liraya varan masrafların tartışıldığı sorun ise bana toplamda 20 lira + kısa bir Kırıkkale gezisine mal oldu.

    Şu an bahsettiğim tamiratın üzerinden 48 saat geçti ve bu süre zarfında 400 kilometreye yakın yol yaptım. Araç ilk aldığım günden bile çok daha seri. İlk kez bu kadar keyif alarak kullanıyorum aracımı.

    Çıkarılacak hisseler:
    1-Birbirini tanımayan en az 5 ustadan fikir almadan arabanıza kimseyi dokundurtmayın.
    2-'Tanıdık' veya tavsiye üzerine ziyaret edilen ustalar da sizi yanlış yöneltebilir ve hatta kötü niyetliyse kandırabilir.
    3-Araç anlamsız bir şekilde devir alıyor ama gitmiyorsa durum egzozdan kaynaklanıyor olabilir, kontrol ettirmekte fayda var.

    Not: Konuya açıklık getirmekte fayda var: 800-1200 lira fiyat öngören Zeki Usta, problem yaratan katalitik konvertörün yenisiyle değiştirilmesi için çıkan malzeme masrafından bahsediyordu. Cevdet Usta ise yalnızca konvertörün üzerinde küçük bir pencere açtı, o pencereden tıkanıklığı temizleyip içini boşalttı ve geri kapattı. Malzeme masrafı ortadan kalkınca 20 TL yalnızca işçilik parası oldu. Uzun vadede, aracı satmadan önce, egzoz gazını temizleyen o konvertörü almam gerekecek zira araç bu şekilde emisyon muayenesinden büyük ihtimalle geçemeyecek. Ancak şu an için bu şekilde bırakmak zorundayım.
    Not2: Sorulduğu için bahsetme ihtiyacı duyuyorum, bu akşam iş çıkışı hem Zeki Usta'ya hem de Vural Usta'ya teşekkür etmek maksadıyla bir miktar tatlı yaptırarak Şaşmaz Sanayi Sitesine gideceğim. O sırada yaptığı işlem için Zeki Usta'ya ödeme yapmayı da ihmal etmeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dersah. -- 9 Eylül 2019; 9:35:58 >







  • Şimdiki arabalar hep beyinle meyinle idare ediliyor ya şimdi, o yüzden bu beyinsiz ustaların çoğu hemen beyne bok atmaya çok meyilliler. Bakıyorlar bir de kalantor ensesi kalın bir tipsen tamam biz buna bir beyin gömçürtelim yolumuza bakalım diyorlar...

    Dacia marka şirket aracımıza beyin yanmış çok işi var diyen "tanıdık ustadan" sonra bir Renault yol yardım ekibi çağırdık. Adama beyin arızalıymış deyince, hass*ktir yaa gibisinden bir hareket yapıp anahtarın pilini değiştirdikten sonra 2003'ün parasıyla 100 lira servis ücretini alıp yoluna devam etmişti. O zamanlar immobilizerli arabalar yeni yeni türüyor nereden bilelim sorunun biten anahtar pili olduğunu! O tanıdık ustanın aklına uysak arabanın beyni değişecekti ama sorun çözülmeyecekti.

    İkinci bir mevzu babamın Pejo 307'sinin başına gelmiştir. İsim veriyorum; Şaşmaz Sanayi Talip Oto. Aracımızın sorunu, yüksek hızlarda otomatik şanzımanın hata vermesi ve kendini korumaya alıp devri 3000'de vitesi 2.kademede tutması, yani aracın hızlanmasına izin vermemesi. Bakıldı edildi, 50 kere gidilip gelindi. Valfler değiştirildi, yağ değiştirildi, tık yok.

    Son olarak bu Talip ustamız dedi ki, şanzıman beyni arızalı, değişecek. 5 sene evvelin parasıyla 3000 TL'ye çıkma şanzıman beyni bulundu, sorun devam ediyor.

    Sonra dedi ki şanzıman değişecek. Babama diyorum şu herife götürme arabayı bak Atisan'da Vatan oto var, iyi ustaları var bir baktıralım. Yok, Talip iyi çocuktur diyor başka da birşey demiyor. Dedim tamam, Talip öpsün seni o zaman... 8000 liraya sıfır şanzıman bulundu, takıldı.

    İlk uzun yol tecrübesinde bizim yeni şanzıman da aynı hatayı verdi. Neyse konu uzadı. Araba vatan otoya götürüldü ve bir bakışta sorun tespit edildi. Mesele 50 liralık bir sensördeymiş, fren merkezi ile alakalı bir sorun, bu sensör arızası yüzünden araba istem dışı olarak frenleme yapıyor ve şanzımanın zorlanmasına neden oluyor, şanzıman da kendini korumaya alıyor.

    İşin ilginci bu Talip efendi'nin yaptığı yazılım hata testlerinde de bu hata çıkmadı, yada çıktı da bu puşt sallamadı. Ama Vatan oto'nun yaptığı yazılım testinde şak diye çıktı...

    Okumak istemeyenlere özet geçeyip;
    50 liralık sensör + işini bilmeyen dangalak bir usta + laf dinlemeyen inatçı bir baba, bugün piyasa değeri en fazla 30 bin lira olan araca boşu boşuna 10-15 bin lira masraf yapılmasına neden oldu...
  • sıkıntı motorda değil de cvt şanzımanda gibi duruyor.
  • aktarma organında sorun var gibi baskı balatanız bitmiş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keiichi Tsuchiya

    sıkıntı motorda değil de cvt şanzımanda gibi duruyor.
    Hocam teşekkür ederim yardımın için, yorumun üzerine Şaşmaz'da bir şanzıman ustasıyla görüştüm. O modelde 100.000'den sonra kronik şanzıman sıkıntısı başlar diyor ama görmeden bir şey söylemek zor diye de ekledi. Durum netleştikten sonra tekrar yanıt yazarım.
  • meşhur nissan şanzıman sorunu gibi görünüyor. umarım basit bir şeydir. bir dönem micra'nın şanzımanına utanmadan 48 bin tl istiyordu nissan yetkili servisi, hatta dh'de konusu açılmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Q6600

    aktarma organında sorun var gibi baskı balatanız bitmiş olabilir.
    Hocam çok hakim değilim fakat tam otomatik araçlarda baskı balata olmayabileceğini okudum. Yine de önerinizi dikkate alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    meşhur nissan şanzıman sorunu gibi görünüyor. umarım basit bir şeydir. bir dönem micra'nın şanzımanına utanmadan 48 bin tl istiyordu nissan yetkili servisi, hatta dh'de konusu açılmıştı.
    30.000'in altında kapıyı açan bir servis yok okuduğum kadarıyla. Çıkma şanzımanlar montaj dahil 10.000 lira gibi bir fiyata takılıyor. Diliyorum ki sorunun çözümü bu değildir.
  • Cvt sivisi en son ne zaman degisti?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Cvt sivisi en son ne zaman degisti?
    Hocam aracın periyodik bakımlarını hiç aksatamadan 8.000 - 9.000 kilometrede bir yaptırdım. O bakım sırasında CVT sıvısına müdahale ediliyorsa 6.500KM önce değişmiştir. Yoksa en azından 25.000 kilometredir değişmedi. Belki daha fazla.
  • Sabit gazla giderken devrin ani dalgalanması (özellikle rampada), aracın gitmemesi = CVT
    Yakında şanzıman arızası uyarısı verecek araç, hiç gitmeyecek, yolda kalacaksın.
    Bu güne kadar yağ değişimi yapmadıysan ondan olmuştur.
    60.000. Km de yağ değişimi yapılmalı idi.

    Benzer sorun renoda yaşadım.
    Servis 2 sene önce %40 indirim ile 30.000.TL istedi,
    Tamirini yapan yok buralarda,
    7000-8000 TL ye çıkma cvt ile değiştirildi, aracı sattım.
    İzmirde istanbulda tamirini yapar varmış, internette videoları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferther -- 5 Eylül 2019; 11:32:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferther

    Sabit gazla giderken devrin ani dalgalanması (özellikle rampada), aracın gitmemesi = CVT
    Yakında şanzıman arızası uyarısı verecek araç, hiç gitmeyecek, yolda kalacaksın.
    Bu güne kadar yağ değişimi yapmadıysan ondan olmuştur.
    60.000. Km de yağ değişimi yapılmalı idi.

    Benzer sorun renoda yaşadım.
    Servis 2 sene önce %40 indirim ile 30.000.TL istedi,
    Tamirini yapan yok buralarda,
    7000-8000 TL ye çıkma cvt ile değiştirildi, aracı sattım.
    İzmirde istanbulda tamirini yapar varmış, internette videoları var.
    Hocam yanıtın için teşekkür ederim. CVT ihtimali kuvvetli duruyor gerçekten de. Bugün bu ihtimal üzerine usta ile görüşeceğim. Sonuçtan haberdar ederim.
  • Benim araçta da yakıtta sorun vardır, dediler depoyu temizleyip filtre değiştiler,
    Ateşlemede bujide sorun vardır dediler, değiştirdiler,
    En son şanzıman olduğu ortaya çıktı,
    Anlayan usta az.
  • Çıkma cvt satanlar bozuk şanzımanı senden alıyorlar, tamir ettirip tekrar satıyorlar.
    Taminatı yapan bunlar.

  • Ankarada iseniz 2cr performance'a bir bakın derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginmertk

    Ankarada iseniz 2cr performance'a bir bakın derim
    Bu akşam Şaşmaz'da olacağım hocam. Olmazsa bir uğrayıp fikir danışabilirim. Teşekkür ederim.
  • Bazi servisler cvt sivisi degistirmiyor mesela renaultta degistirmiyorlar.

    Nissan da durum nasil bilmiyorum. Ama cvt sivisi drgisecekse muhakkak serviste orjinal sivi ile degistirin. Sanayide orjinal siviyi bulmaniz zor ve anlayanda azdir.

    Hayirli gunler
  • Dersah. kullanıcısına yanıt
    Baskı balata olabilir ilk akla.
    Boşta gaz yeme durumu nasıl eğer sıkıntı varsa subap ayarı yaptırmak lazım başka bişey olamaz. Motorda sıkıntı olsa aracın çekişi düşmez
  • GODLİİKEE kullanıcısına yanıt
    Araç boşta 1000-1200 devirde sabit çalışıyor hocam. Bu hususta tuhaf bir durum dikkatimi çekmedi. Ama fikir olarak baskı balata sorununu bir ustaya danışacağım muhakkak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Bazi servisler cvt sivisi degistirmiyor mesela renaultta degistirmiyorlar.

    Nissan da durum nasil bilmiyorum. Ama cvt sivisi drgisecekse muhakkak serviste orjinal sivi ile degistirin. Sanayide orjinal siviyi bulmaniz zor ve anlayanda azdir.

    Hayirli gunler
    60.000'de bir değişim gerektirmesi 120.000'de ikinci değişimin atlanması anlamına gelebilir hocam. Diliyorum ki sorun sıvı değişimi veya ilavesi ile halledilecek kadar basit oşsun.

    Peki öyle bir durumda hemen eski haline döner mi araç yoksa şanzıman tadilat ister mi?
  • Degisim km si arabadan arabaya degisir, benimkisi 80 binde mesela.

    En kisa zamanda sivi degisimi yapin isallah hallolour
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.