Şimdi Ara

50cc SCOOTER FİKİRLEŞME PLATFORMU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
486
Cevap
21
Favori
122.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Hocam motorun civatalarını tekrar kontrol edin ve gevşeyen varsa sıkın. Motorda titreşimden dolayı gevşemeler olabilir, gevşeyen yerler ses yapabilir.

    Hayırlı olsun. Kazasız, belasız, cezasız binin inşallah.
  • eyvallah teşekkür ederim...
  • Arkadaşlar,

    Bu motorların bakımlarını nasıl yapıyorsunuz ?


    Yağ değişimi, balata değişimi gibi işler için yetkili servis mi yoksa iyi bir usta mı ? sadece Yağ değişimi ise ben yaparım o çocuk oyuncağı, kendim yapmam ne kadar mantıklı? başka parçalar, debriyaj, varyatör, arka balata değişimi gibi bunları elden geçiremiyeceğim için çok mantıklı gelmedi bana,


    Ben istanbul Ümraniyedeyim, Anadolu yakasında varsa servis tavsiyeleri değerlendirmek isterim.

    Motor Yuki Enzo 4.000 km'de, 4.500 km bakım ücreti 170 TL imiş, nasıl fiyat ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_efe -- 1 Kasım 2019; 17:23:30 >




  • 752455267 nolu ilandaki motorum satiliktirl
    50cc SCOOTER FİKİRLEŞME PLATFORMU
  • 752455267 nolu ilandaki motorum satiliktirl
    50cc SCOOTER FİKİRLEŞME PLATFORMU
  • Arkadaşlar size 10 günlük 150 km olan YUKİ ENZO tecrübelerimi paylaşıyorum;

    Öncelikle 2014 yılından beri, 125 ve 250 cc motor kullandığımı belirteyim.

    MTV ve Sigorta olmaması ve yoğun kullanmadığım için bana cazip geldiğinden 50cc ye geçiş yaptım, yukarılardaki mesajlarda zaten parça parça alana kadarki süreçleri yazıştık, çiziştik...

    Motoru 2. el 4.000 km de aldım, (sıfır merakım olmadı, olmaz) hemen belirteyim boy 1,82, kilo 92

    Her motorun, kalkışı, duruşu, frenleri, hakimiyeti, kıvraklığı vs. farklıdır bu nedenle motor kullanıyorsanız her motoru kullanırsınız (scoter kullanıcısı olarak scoterlar için yazıyorum) AMA ilk aldığınızda uzun yol ve mahalle içi dur kalk bir süre acemiliği oluyor...

    İlk aldığımda çalıştırıp yola çıktım motor hacmine göre ilk kalkışta biraz zorlandığımı söylemeliyim, çünkü birden 40 km hıza çıkıyorsunuz veeeeee eeee o kadar :) neyse mecidiyeköy den çıkıp ümraniye ye geldim, (yaklaşık 23 km) bu motor 50 cc ama sınırlandırılmış olan 45-50 km gidenlerden değil, 80 km yi gördüğüm yerler oldu... ama canı çıkıyor tabi... bu arada iyiki değil, aşağıda niye böyle yazdığımı anlarsınız...

    Ön frenler disk, arka kampana, ben yoğun olarak ön fren kullanırım her zaman, bu nedenle frenleri bence gayet yeterli geldi, arada 60 km ile giderken gazı az kıstığımda birden motor bir kesildi felan neyse eve geldim, evimizin hemen ilerisinde dik bir yokuş var, yokuşun dibinde durdum, gazı verdim ve 25 km hızla rahatça çıktım... Sonra bir kısa mesafe gidip gelme işim daha oldu,
    ilk gün ve ilk 30 km kullanımımdan sonra bende EVET bu motor benim işimi görür izlenimi bıraktı.

    geçen hafta sonu çıkıp ilçe içinde birkaç yere gidip geldim, Çok rahat söyliyebilirim ki tek kişi olarak tecrübemde 125 cc fiddle 2 den hiç farkı yok, eğer mahalle içinde geziyorsanız. ben mahalle içi kullanıcam, yada mahelleden işe 40-50 km hızlarla, ana yola çıkmadan, dur kalk yollarda gidip gelicem kısa mesafe diyorsanız , olur tabi...

    Bugün sabah Evden çıktım, Ataşehirden otoban sapağından ikinci köprü yolu , kozyatağı, E5 üzerinden Kartal'a kadar durmadan devam ettim, şöyle ki siz Ana yolda emniyet şeridinde 50-60 km hızla gidiyorsunuz, sağdan otobana yol ayrılıyor emniyetten çıkıp sağ şeritten giderek yol ayrımını geçmeniz lazım, trafik yok ve yol akıyor... Acemi iseniz durum fena çünkü motor gitmiyorum diyor... ne yapacaksınız ? bu nedenle başlangıç motoru yada ben alıp Ana yolda kullanıcam diyorsanız, tavsiye etmem, panik olup kaza yaparsınız yada her seferinde akrobasi yaparak geçme yolları ararsınız,
    Neyse E5 de motorlar sol taraftaki emniyet şeridinden giderler, oraya girdim 60 la gidiyorum, arkama bir moto kurye geldi yapıştı, korna çaldı, (mantıksız adam) neyse trafik var ve sağa da geçemiyorum, hafif yavaşlamaya başladım ve ilk akıcı yolda sağa geçip yol verdim, CBR150 ile bir moto kurye idi, bastı gitti, tekrar yola devam ediyorken bu sefer büyük bir motor geldi, modelini bilmiyorum neyse ona yol verdim, böyle yol vererek ilerliyorsun ve 60 km hız bu yolculuk için yetersiz kalıyor malesef...
    Kartal daki işimi halledip kaynarcaya gittim, yolda yine sapaklarda ana yola devam etmek en sorunlu süreç oldu, neyse ordan sahil yoluna indim, sahilde gidiyorken sağ şeritte emniyet şeridi yok ve sizi arkanızdaki araçlar 40 la gitmenizi beklemiyorlar, sıkıştırıyorlar yada yanınızdan geçiyorlar, bu da tecrübeniz yoksa sizi zora sokacak durumlar oluşturur. Amortisörler oldukça sert, bir hız tümseğine yada bir çukura 15-20 km ile girdiğinizde koltuktan bir hoplayıp yola devam ediyorsunuz... :)
    Dönüş yolu, sahilden maltepeye kadar geldim ordan tekrar E5 e çıktım aynı tecrübeleri tekrar yaşıyarak eve dönüş yaptım 100 km yol yapmışım,

    Sonuç olarak ben kullanmaya devam edicem AMA alacaklara tavsiyem, sürekli uzun yol kullanacaksanız 2-3 kere daha bu yazdıklarımı okuyun, hee 2 ayda bir bu yolcuğu yapıcam, tecrübemde var diyorsanız (benim öyle) katlanılır, hiç uzun yol yapmam ben ilçe ana caddesinde gidip gelicem diyorsanız, bence alınır...

    Servis için 250 km daha kullanıcam 4.500 olsun öyle giderim, yağıma baktım gayet yeterli, arka balatam bitik ama ben kullanmadığım için sorun olmuyor,

    Yakıt tüketimini ölçmedim ve ölçmeyi düşünmüyorum çünkü karbüratörlü ve sürekli dip gaz giden bir motorun yakıtı tabiki fazla olur, 25 kuruşa kadar benim için uygundur... PCX kullandığımda hatırlıyorum 2 kişi bindiğim de yada dip gaz 110 la gittiğimde yakıt net 2 katına çıkıyordu... onda normal de bunda mı anormal... vs.

    bu kısa tecrübelerimle diyebilirim ki ; sınırlandırılmış ve 40-45 km hızı kesinlikle geçmeyen motorları İstanbul içinde kullanacaksanız KESİNLİKLE almayın dostlar, bu ülkenin evladına bu uyarıyı yapmak bir vatandaşlık görevim, kaza yaparsınız yada allah göstermesin başınıza bir iş gelir... İstanbulda E5 gibi yollarda kesinlikle ol maz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_efe -- 8 Kasım 2019; 20:55:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    Arkadaşlar size 10 günlük 150 km olan YUKİ ENZO tecrübelerimi paylaşıyorum;

    Öncelikle 2014 yılından beri, 125 ve 250 cc motor kullandığımı belirteyim.

    MTV ve Sigorta olmaması ve yoğun kullanmadığım için bana cazip geldiğinden 50cc ye geçiş yaptım, yukarılardaki mesajlarda zaten parça parça alana kadarki süreçleri yazıştık, çiziştik...

    Motoru 2. el 4.000 km de aldım, (sıfır merakım olmadı, olmaz) hemen belirteyim boy 1,82, kilo 92

    Her motorun, kalkışı, duruşu, frenleri, hakimiyeti, kıvraklığı vs. farklıdır bu nedenle motor kullanıyorsanız her motoru kullanırsınız (scoter kullanıcısı olarak scoterlar için yazıyorum) AMA ilk aldığınızda uzun yol ve mahalle içi dur kalk bir süre acemiliği oluyor...

    İlk aldığımda çalıştırıp yola çıktım motor hacmine göre ilk kalkışta biraz zorlandığımı söylemeliyim, çünkü birden 40 km hıza çıkıyorsunuz veeeeee eeee o kadar :) neyse mecidiyeköy den çıkıp ümraniye ye geldim, (yaklaşık 23 km) bu motor 50 cc ama sınırlandırılmış olan 45-50 km gidenlerden değil, 80 km yi gördüğüm yerler oldu... ama canı çıkıyor tabi... bu arada iyiki değil, aşağıda niye böyle yazdığımı anlarsınız...

    Ön frenler disk, arka kampana, ben yoğun olarak ön fren kullanırım her zaman, bu nedenle frenleri bence gayet yeterli geldi, arada 60 km ile giderken gazı az kıstığımda birden motor bir kesildi felan neyse eve geldim, evimizin hemen ilerisinde dik bir yokuş var, yokuşun dibinde durdum, gazı verdim ve 25 km hızla rahatça çıktım... Sonra bir kısa mesafe gidip gelme işim daha oldu,
    ilk gün ve ilk 30 km kullanımımdan sonra bende EVET bu motor benim işimi görür izlenimi bıraktı.

    geçen hafta sonu çıkıp ilçe içinde birkaç yere gidip geldim, Çok rahat söyliyebilirim ki tek kişi olarak tecrübemde 125 cc fiddle 2 den hiç farkı yok, eğer mahalle içinde geziyorsanız. ben mahalle içi kullanıcam, yada mahelleden işe 40-50 km hızlarla, ana yola çıkmadan, dur kalk yollarda gidip gelicem kısa mesafe diyorsanız , olur tabi...

    Bugün sabah Evden çıktım, Ataşehirden otoban sapağından ikinci köprü yolu , kozyatağı, E5 üzerinden Kartal'a kadar durmadan devam ettim, şöyle ki siz Ana yolda emniyet şeridinde 50-60 km hızla gidiyorsunuz, sağdan otobana yol ayrılıyor emniyetten çıkıp sağ şeritten giderek yol ayrımını geçmeniz lazım, trafik yok ve yol akıyor... Acemi iseniz durum fena çünkü motor gitmiyorum diyor... ne yapacaksınız ? bu nedenle başlangıç motoru yada ben alıp Ana yolda kullanıcam diyorsanız, tavsiye etmem, panik olup kaza yaparsınız yada her seferinde akrobasi yaparak geçme yolları ararsınız,
    Neyse E5 de motorlar sol taraftaki emniyet şeridinden giderler, oraya girdim 60 la gidiyorum, arkama bir moto kurye geldi yapıştı, korna çaldı, (mantıksız adam) neyse trafik var ve sağa da geçemiyorum, hafif yavaşlamaya başladım ve ilk akıcı yolda sağa geçip yol verdim, CBR150 ile bir moto kurye idi, bastı gitti, tekrar yola devam ediyorken bu sefer büyük bir motor geldi, modelini bilmiyorum neyse ona yol verdim, böyle yol vererek ilerliyorsun ve 60 km hız bu yolculuk için yetersiz kalıyor malesef...
    Kartal daki işimi halledip kaynarcaya gittim, yolda yine sapaklarda ana yola devam etmek en sorunlu süreç oldu, neyse ordan sahil yoluna indim, sahilde gidiyorken sağ şeritte emniyet şeridi yok ve sizi arkanızdaki araçlar 40 la gitmenizi beklemiyorlar, sıkıştırıyorlar yada yanınızdan geçiyorlar, bu da tecrübeniz yoksa sizi zora sokacak durumlar oluşturur. Amortisörler oldukça sert, bir hız tümseğine yada bir çukura 15-20 km ile girdiğinizde koltuktan bir hoplayıp yola devam ediyorsunuz... :)
    Dönüş yolu, sahilden maltepeye kadar geldim ordan tekrar E5 e çıktım aynı tecrübeleri tekrar yaşıyarak eve dönüş yaptım 100 km yol yapmışım,

    Sonuç olarak ben kullanmaya devam edicem AMA alacaklara tavsiyem, sürekli uzun yol kullanacaksanız 2-3 kere daha bu yazdıklarımı okuyun, hee 2 ayda bir bu yolcuğu yapıcam, tecrübemde var diyorsanız (benim öyle) katlanılır, hiç uzun yol yapmam ben ilçe ana caddesinde gidip gelicem diyorsanız, bence alınır...

    Servis için 250 km daha kullanıcam 4.500 olsun öyle giderim, yağıma baktım gayet yeterli, arka balatam bitik ama ben kullanmadığım için sorun olmuyor,

    Yakıt tüketimini ölçmedim ve ölçmeyi düşünmüyorum çünkü karbüratörlü ve sürekli dip gaz giden bir motorun yakıtı tabiki fazla olur, 25 kuruşa kadar benim için uygundur... PCX kullandığımda hatırlıyorum 2 kişi bindiğim de yada dip gaz 110 la gittiğimde yakıt net 2 katına çıkıyordu... onda normal de bunda mı anormal... vs.

    bu kısa tecrübelerimle diyebilirim ki ; sınırlandırılmış ve 40-45 km hızı kesinlikle geçmeyen motorları İstanbul içinde kullanacaksanız KESİNLİKLE almayın dostlar, bu ülkenin evladına bu uyarıyı yapmak bir vatandaşlık görevim, kaza yaparsınız yada allah göstermesin başınıza bir iş gelir... İstanbulda E5 gibi yollarda kesinlikle ol maz...
    hocam paylaşımınız için teşekkürler
    fiyatlara baktımda 50 ccler ehliyet avantajından aslında ederinin çok üstünde fiyatta satılıyor.

    ben bostancı-altunizade arası işe gidip gelmek için düşünüyordum
    bu yoldaki fikrinizi yoları iyi bildiğinizden almak istedim
    bostancı-uzunçayır arası trafik sabah pert sol şerit emniyetten gidiyor motorlar mevcut düşük 60 km yeterli diye düşünüyorum
    uzunçayırda köprü bağlantısında motosıklet pek göremedim
    bunun yeri,ne hemen sağdan koluyolu yada karcaahmmetenmi gitmeli
    dönüş yolunda
    akaşm saati uzunçayıra kada köprü yolundan aşağı pek trafik yok sağdan sağdan uzunçayıra varılır sanıyorum
    sonrası için
    uzunçayır bostancı arası pert
    bir önceki ataşehir bağlantısından kozyatağına bağlanabilir belki trafiksiz
    sonra tünel yanyoluna geçiş varmı hatırlamıyorum

    kısaca bostancı-altunizade arası 50 cc ile gidip gelebilirmiyim sizce

    çok motor tecrübem yok , daha önce elektrikli motosıklet 250 watt alıp bayır çıkamadığından satmıştım ve daha önce e5 e hiç çıkmadım onla




  • asrin43 A kullanıcısına yanıt
    Valla ben bu tecrübelerimi daha önce yapsaydım senin yerinde olsam almazdım.

    1. si yazdığım gibi 50 den fazla çıkmak için motor bir taraflarını yırtıyor, motorun limitlerini zorlayarak hergün gidip geliceksin
    2. si motor limitlerinde (kadranda 40 km sonrası kırmızı renkte) kullanıyorsun, yakıt tüketiminde aşırı oluyor, dip gaz 25 TL'ye 100 km anca yapabildim.

    Yazıdan sonra dün evden çıkıp ortaköy e gidip geldim, böyle çok uzun yolum olmazdı bu ara denk geldi, beşiktaş meydandan yıldız yokuşunu çıkarken sağ şeritten gidiyorsun, motor ile ana yollarda 40 km ile gidilmiyormuş ben onu anladım :)

    dediğim gibi, ben kullanırım ama tecrübeniz fazla yoksa ve sürekli ana yol kullanacaksan, tavsiye etmem, elektrikli motor maceran gibi alır sonra satarsın....
  • Anladım teşekkürler
    Lakin motolux ve birkaç markanın 50 likleri 100 Luk gucundeymis 80-90 yapıyormuş rahat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asrin43 -- 14 Kasım 2019; 20:11:18 >
  • asrin43 A kullanıcısına yanıt
    ben denemeden alma derim, çık bakalım o yola ne olacak , git 2. el bak, sahibinden izin iste bir sokağın başından sonuna git gel... en kötü zaman kaybedersin o kadar...

    Bendeki Yuki enzo da 80 cc diyorlar, 60 km hıza çıkıyor, yokuşta 70-80 km gördüm ben...

    sonra dip gaz gidince yakıt tüketimi de 2 katına çıkıyor, onu da değerlendir mutlaka,

    bunları niye yazıyorum dersen, alıp ta 2 gün sonra satmayı düşünme diye yazıyorum.

    Yoksa sigorta parası bile (500-600 TL) yıllık yakıt masrafımı karşıladığı , yılda 2 bilemedim 3.000 km yol yapacağım için aldım ve benim için idare eder... ben böyle kullanırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_efe -- 14 Kasım 2019; 22:8:19 >
  • Merhaba,kız kardeşim için Kuba Trendy 50 yeterli mi? Takmış kafaya illa alacam diye, ben pek anlamam motorlardan araba kullanıcısıyım; inceleme yorum videolara baktık aynı fiyat düzeyindekilerle hemen hemen hepsi aynı gibi 50cc klasmanında gibi geldi; disk fren oturma hacmi bg gibi farklar var. Asıl merak ettiğimiz ön frenin disk/kampana olması sorun yapar mı?

    Gideceği yol tek başına evden iş arası toplam yapacağı git gel ortalama 8-9 km yani, yolun %90ı düz yada hafif rampa. Başka 1-2 model önerdim 800-1.000 TL daha pahalı ama illa bunu istiyor görüntüsünden dolayı. :)
  • Mefisto-TR M kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Kuba trendy kullanmadım, kullanan etrafımda yok bu nedenle motor ile ilgili sana bir yorum yazamıyorum. 50 cc motor gücü olarak dersen, belirttiğin mesafe için yeterli olur, sıkıntısız kullanır...

    Model , marka, herkes için farklıdır. araba markaları içinde böyle o nedenle görseli uygun ve baktığında keyif veren bir model se alsın kullansın.

    Yerinde olsam, sahibinden de bakarım yakınımda 2. el satan birini bulup beraber bakmaya giderim, alıp sokakta bir tur attırırım kız kardeşime, hem kendi hemde ben bir tecrübe etmiş olurum. bu kısa ama verimli tecrübeden sonra ya onu alırsın ya gidip sıfırını alırsın, yada bu modelden vazgeçersin....

    Hayırlısı olsun inş...
  • 15 yıllık büyük motor kullanıcısıyım.şunda da yamaha 1200 süper tenere,yamaha wr 250 kullanıyorum.
    50cc için motolüx afrika king öneririm.50 cc olduğuna bakmayın normalde 98 cc.ben yeni aldım,diğer çinlilerden daha kaliteli ve daha güzel diyebilirim.şimdi 125 kit aldım onu takacağız.vitessiz olsun diyorsanız,motolüks rossi 108 lanıbalir.o da 50 cc kağıt üzerinde ama 110 cc olduğu kullanıcı videolarında bahsediliyor.iki motorunda videolu kullanıcı yorumları var youtube de.
  • hercul3367 H kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar,

    Sizin gibi araştırmış ve tecrübeli birine denk gelmek fırsat benim için,

    bendeki Yuki Enzo yu (karbüratörlü) belirttiğiniz gibi 125 cc gibi bir güce çıkarabilirmiyiz ? Maliyet ne olur ?

    tabi bunu yaparken motoru trafikten men edilecek yada muayeneden geçmeyecek bir hale getirmeden yapmanın bir yolu varmı ?

    Sayg.

    Benim bildiğim Yuki Enzo 80 cc motor var , e güzel de bir taraflarını yırtarak 60-70 yapması hem yakıt tüketimini acayip artırıyor, hem yollarda bağıra bağıra gitmesi çok anlamsız, hemde bu şekilde kullanmak motoru bitirir diye düşünüyorum. 25 TL ye 100 km yol yapıyorum diyebilirim.

    ( bir ara 40 km hız bu kadar yavaş mı diye de düşündüm, acaba kadran mı arızalı diye başka bir motorla karşılaştırma da yaptım :) )
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    hocam teknik bilgim fazla yok.tamirci arkadaşıma yaptırıyorum bu tür işleri.scotter tarzını pek bilmiyorum.
    benim tavsiyem,enzo yu sat çünkü hem gitmiyor hem çok yakıyor diyorsun.cub tarzı motorlar modifiye ye uygundur.
    paraçaları bir birine uyar.motolüks afrika king al başın ağrımadan ,çok az yakıtla keyfini çıkar derim.
  • hercul3367 H kullanıcısına yanıt
    hocam yönlendirmen için teşekkür ederim.

    ben scoter kullanıcısıyım. Cub lar benim tarzıma uygun değil,

    gitmiyor ve çok yakıyor ama benim işimi Kazan / Kazan anlamında şimdilik görüyor. Daha iyi hale getirebilirmiyim diye yakalamışken sorayım dedim, tamirci arkadaşlarından bilgi alabilirsen ve burada fırsat bulup yazarsan çok iyi olur.

    forumda gerçekleri yazan gerçek kullanıcılar pek yok gördüğüm kadarı ile o nedenle doğru ve ulaşılabilir bilgiye ihtiyaç var.

    kazasız belasız günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    Hocam selamlar,

    Sizin gibi araştırmış ve tecrübeli birine denk gelmek fırsat benim için,

    bendeki Yuki Enzo yu (karbüratörlü) belirttiğiniz gibi 125 cc gibi bir güce çıkarabilirmiyiz ? Maliyet ne olur ?

    tabi bunu yaparken motoru trafikten men edilecek yada muayeneden geçmeyecek bir hale getirmeden yapmanın bir yolu varmı ?

    Sayg.

    Benim bildiğim Yuki Enzo 80 cc motor var , e güzel de bir taraflarını yırtarak 60-70 yapması hem yakıt tüketimini acayip artırıyor, hem yollarda bağıra bağıra gitmesi çok anlamsız, hemde bu şekilde kullanmak motoru bitirir diye düşünüyorum. 25 TL ye 100 km yol yapıyorum diyebilirim.

    ( bir ara 40 km hız bu kadar yavaş mı diye de düşündüm, acaba kadran mı arızalı diye başka bir motorla karşılaştırma da yaptım :) )
    Ben 50cc alt bloğumu 100cc'ye çevirdiğim için bu soruya cevap verebilirim sanırım. En başta şunu söyliyim 50cc bir bloğu asla 125cc'ye çeviremezsin. Tablo şu şekilde, 49cc > 72cc > 97cc > 110cc. Şimdi eğer motorunu 72cc'ye yükseltirsen sadece piston değişir, cvt üzerindeki baskı artır ama genel olarak dayanırlar. Düzgün yapıldığında yakıt azalır güç artar. Tavsiye edilen max. budur. Eğer motorunu 97cc'ye yükseltirsen (halk arasında 100cc) bu sefer piston ve silindir değişir, motor artık zorlanmaya başlar, sübaplar ve karbüratör yetmemeye başlar, sürekli cvt baga dağılması veya kayış kopmaları başlar. Yakıt sarfiyatı artar güçde artar. Eğer motorunu 110cc'ye yükseltirsen üst kapak, piston, silindir değişir, mutlak koşulla karbüratörde değişir. Güç ve titreşim artık motorun dayanma limitlerini zorlamaya başlar, krank kırma , kol kırma gibi sorunlar baş gösterir. Ana motor civatalarında sürekli gevşeme hatta saplamalarda yamulma gibi sorunlar ortaya çıkar. Kesinlikle tavsiye edilmez. O hacminde üzerinde kit zaten yok.
    Maliyet olarak kaça yapıyorlar bilmiyorum ama ben piston+üst yatak (eksantriksiz ve sübapsız)+silindir+sekmanlar için 300TL ödedim. İşçilikte ekleyecen buna işte.




  • oKsyqeN kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim.

    İlk fırsatta ben de Yuki ENZO neymiş, en sağlıklı ne yapılabilir onları hem servisinden hemde güvenilir bir ustadan öğrenmeyi planlıyorum.
  • Bende Peugeot kisbee var, hız sınırlaması yok. E5 te rahat rahat gidiyorum, 70 sabit hızla motoru zorlamadan kullanıyorum. Daha önce motor kullanmamış kişi idim ve şuan her gün dört levent Beşiktaş arasında trafiğin pik olduğu zamanlarda kullanıyorum, çok memnunum. Aralık ayı olmasına rağmen devam. Trafikte her akşam 2 saat, sabah 45 dk harcıyordum şimdi geliş 10-gidis 15 dk maksimum. Motor sayesinde leventin falan ara sokaklarinida öğrendim. Akşam eve giderken hadi Bi sahile gidip kahve iceyim dediğimde ekstra 2 saat trafik yok, hanım ekmek al dediğinde bile motorla gidiyorum artık. Tek sıkıntı tek sezonda 7 kg yük bindirdi vucuda
  • merhabalar,

    scooterlarda yokuş aşağı inişlerde motor freninden faydalanmak mümkün mü yoksa bunun için yarı otomatik veya otomatik bir motor mu gereklidir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.