Şimdi Ara

Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Türk Telekom'dan 8 Mbps'e kadar hızlı kotasız tahhütlü internet aboneliğimi bir hafta önce başlattım. Tam 8 Mbps hız beklemiyorum, birçok değişkene göre hızı tam olarak sağlayamayabilirler; fakat aldığım ortalama hızlar 100-300 Kbps arası!

    Modem Türk Telekom'un sağladığı yeni aldığım modem: TP-Link TD-W9970v3. Modemden aldığım altyapı verileri şu şekilde:

    Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)

    Ev müstakil ev, dolayısıyla iç tesisat yok. Türk Telekom'un telefon direğinden sağladığı kabloyu doğrudan modeme takarak kullanıyorum.

    Anladığım kadarıyla SNR değerim de hat zayıflaması değerim de çok iyi. İstesem 16 Mbps'ye geçip o hızları teoride destekleyecek bir altyapı da var görünüyor yanlış anlamıyorsam.

    Arıza kaydı açtım, geldiler baktılar sorun yok 8 Mbps sağlıyoruz size diyip gittiler. Halbuki durum gerçekte hiç de öyle değil. Hiçbir sayfaya sağlıklı bir şekilde erişemiyorum. Arıza kaydı oluşturup ekibin geleceği sabah 7.1 Mbps hız gördüm, iyice sinir oldum. Teknik ekip geldiğinde de 1-2 Mbps arasında hız aldım. Fakat bu hız hiçbir zaman stabil değil. Anlık olarak 1-2 Mbps hızı görsem de ortalama hız 100 Kbps'lerde sürünüyor. 50-60 Kbps'leri görüyorum, inanasım gelmiyor.

    Böylesine düşük ve değişken hızın sebebi nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sokomato -- 22 Ağustos 2019; 16:30:32 >







  • Modem ayarlarından hat modunu sadece ads2+ yapar mısınız?
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Şu anda zâten ADSL_2plus olarak görünüyor DSL modülasyon türü. Hâkim olduğum bir konu değil, o yüzden demek istediğinizi anlayamamış olabilirim

    "Yalnızca ADSL_2plus kullan/diğer modülasyonlara geçiş yapma" gibi bir ayar mı bulmam gerekiyor?

    Daha önceden modemle ilgili birkaç farklı yere de baktım, Türk Telekom tarafından sağlanan TP-Link TD-W9970v3 modemin arayüzü kullanıcıdan birçok işlevi kısıtlayarak geliyor, bu yüzden de bulamamış olabilirim.

    Ağ>WAN Ayarları'na tıklayıp dsl_internet kısmında Düzenle'ye tıkladığımda şöyle bir ayar ekranı alıyorum ve dediğiniz gibi bir seçenek bulamadım:

    Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)
    Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)

    Diğer seçenekleri de karıştırdım ama bulamadım. Nasıl ulaşabilirim bu ayara?

    Ekleme:
    Görüntüler yüklenmedi sanırım. Şuradan erişebilirsiniz:
    https://store.donanimhaber.com/1e/00/ed/1e00ed1404708c39e648d8c99468e314.png
    https://store.donanimhaber.com/0a/d5/19/0ad519f22720ee0e2500b9cc01c93fab.png



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sokomato -- 22 Ağustos 2019; 22:35:12 >




  • vdsl geçin derim bu hat 100 MBps bile alır
  • @feramor'un forumdaki gönderisi sâyesinde modemin root arayüzüne erişebildim. Modem, Auto Sync-up yerine ADSL2+ olarak ayarlı şu anda.
    Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)

    Fakat hiçbir değişiklik yok. Hâlâ benzer hızları alıyorum:
    Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)

    Hız öylesine rezil ki speedtest.net sitesi yüklenmiyor bile

    Ne kadar doğrudur bilemeyeceğim ama hat zayıflaması ve SNR değerleri için şöyle sınır değerler buldum:

    HAT ZAYIFLAMA DEĞER ARALIKLARI:
    20 dB altı: Harika
    20 dB – 30 dB: Çok iyi
    30 dB – 40 dB: İyi
    40 dB – 50 dB: Kabul edilebilir
    50 dB üzeri: Kötü

    Benim modemden aldığım hat zayıflaması (indirme) değeri: 6

    SNR DEĞERLERİ ARALIKLARI:
    10 dB altı: Kötü
    11 dB – 20 dB: İdare Eder
    20 dB – 28 dB: Çok İyi
    29 dB üzeri: Mükemmel

    Benim modemden aldığım SNR (indirme) değeri: 30.8

    Stabil Olmayan Çok Düşük İnternet Hızı (100 Kbps!)

    Bu değerlere göre cillop gibi bir internet bağlanıtsının olması gerekiyor ama yok! Değerler böyle olunca çağrı merkezindeki görevli modem değerlerine bakıp hattınızda sorun yok diyip konuyu kapatıyor, fakat dediğim gibi durum hiç de böyle değil. Gelen teknik ekibe derdimi anlatamadım (ya da işlerine gelmedi, uğraşmak istemediler) sorun yok dediler gittiler. Ne yapmalıyım?

    Modemde değeri düşük/yüksek olup da soruna sebep veren bir durumu görebileceğimiz başka bir veri var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sokomato -- 24 Ağustos 2019; 17:2:50 >




  • sokomato kullanıcısına yanıt
    Sizin hat vdsl destekliyor diyorum vdsl geçin rahat edin işte ne bekliyorsunuz ki ? adsl de ping yuksek olur vdsl ping düşük olur yuksek upload alırsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smart0201

    vdsl geçin derim bu hat 100 MBps bile alır
    Aldığım modem zâten VDSL destekli ama bulunduğum yer (her ne kadar adı artık mahalle de olsa) köy. Sırf bu yüzden daha yüksek hızlar sorun çıkarır diye düşünerek 8 Mbps hızla ADSL internet almak istemiştim. VDSL'e geçmek için çağrı merkeziyle görüşmek yeterli mi? Eve gelen hat telefon kabloları üzerinden geliyor, VDSL için başka bir altyapı vb. gerekiyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sokomato -- 24 Ağustos 2019; 17:2:20 >
  • sokomato kullanıcısına yanıt
    gerekmez müşteri hizmetleri arayın geçin vdsl alırsınız pazartesi gunu geçersiniz boş vdsl port vardır köy ise daha iyi kullanım düşük hat değerleri on numara köylerde vdsl varsa çok iyi hızlar alırsınız sıkıntı olmaz

    444 0375 arayın geçin 24 MBps veya 35 MBps size kalmış sorun filan kalmaz
  • smart0201 kullanıcısına yanıt
    Çok güzel umutlandırdınız beni Arayayım verdikleri yanıta ve sonuca göre durumu yazacağım.
  • sokomato kullanıcısına yanıt
    bir şey olması durumunda buraya mail atın
    ozelmusteriyonetimi@turktelekom.com.tr

    akdag.eniz@turktelekom.com.tr
  • smart0201 kullanıcısına yanıt
    Müşteri hizmetleriyle görüştüm altyapınız VDSL desteklemiyor veremiyoruz dedi görevli :( Buna ek olarak bulunduğum bölgede bakım/altyapı çalışması başlatılmış 30 Eylül'e kadar sürecek görünüyor... Dolayısıyla arıza kaydı da açamadılar tekrardan.

    Bu bakım çalışması yüzünden mi durumum böyle diyeceğim ama ben bu sorunu internet aboneliğim başlatıldığından bu yana yaşıyorum, sorun varken çalışma falan yoktu. Üstelik, modemden aldığım değerler iyi olmasına rağmen hızda sorun var.

    30 Eylül'e kadar elim kolum bağlı görünüyor, VDSL'e de geçemiyorum. Belki öngörülen târihten önce biter çalışma da sonrasında düzelir, belki VDSL'e de geçişin önü açılır. Bilemiyorum...

    Altyapı/bakım çalışması varken ozelmusteriyonetimi@turktelekom.com.tr ve akdag.eniz@turktelekom.com.tr'ye yazmam bir işe yarar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sokomato -- 24 Ağustos 2019; 18:31:46 >




  • sokomato kullanıcısına yanıt
    faydası olur tabi sizin yerinizde olsam turk telekom planlama ve turk telekom ofis üzerinden denerim
  • sokomato kullanıcısına yanıt
    smart0201 kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Başlığa eklemiş olduğunuz görselleri inceledim. Hattınızın sağlığı gayet iyi durumda. @smart0201 in bahsettiği gibi VDSL bir pakete geçerseniz daha sağlıklı bir bağlantınız olacaktır. Size verdiği maillere yazabilirsiniz bu konuyu. Eğer size bölgenizde yeterli port sayısı olmaması sebebiyle VDSL bir pakete geçiş yapamayacağınız söylenirse bu durumda bağlı olduğunuz telekom müdürlüğünüze başvuru yapmanız gerekmektedir.
    Hattınızdaki yavaşlığın en az 50 sebebi olabilir. Bunları sıralarsak ihtimallerin sonu gelmez maalesef. ADSL bağlantısı yapısı gereği pingi yüksek bir bağlantı türüdür. Buna ek olarak hattınız çok sağlıklı ve çok kaliteli bir hizmet almanız gerekiyor. Bu konuyla ilgili eğer hat sizin adınıza kayıtlı ise bağlı olduğunuz telekom müdürlüğü yetkilileri ile görüşmenizi tavsiye ederim. Taahhüt vermediyseniz iptal ettirebilirsiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.