Şimdi Ara

Egea Sınıf tartışmasına nokta koyalım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
1
Favori
10.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle Segment/sınıf neye göre belirleniyor ona bakmak lazım. Genel kabul gören ve en çok ortak paydada buluşulan görüşe göre araç sınıfları/segmentleri aracın boyutuna göre belirlenmektedir.

    quote:

    https://carwarninglights.net/car-guide/car-segments/

    Cars are mainly classified as US and European axes in two ways. This is related to the differentness of the “size” understanding of the United States and Europe.

    Car classifications in the US are as follows:

    Insurance Institute for Highway Safety (IIHS): Based on purpose and length.
    National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA): Based on weight.
    United States Environmental Protection Agency (US-EPA): Based on the sum of the cabin and luggage volume.
    Car classifications in Europe are as follows:

    EuroNCAP: Intended use is taken as a basis.
    British Market: Based on the total volume of cabin and luggage.
    European New Car Assessment Programme and European Commission: Vehicle size is expressed in capital letters.
    The most common classification of vehicles is the classification specified by the European Commission. In this classification, the purpose, size and equipment characteristics of the vehicle are the determining factors. These are: A, B, C, D, E, F, J, M, S class as the European market segment.


    Araç segmentleri çoğunlukla ABD ve Avrupa eksenli olarak iki şekilde yapılmaktadır. Bu durum Amerika Birleşik Devletleri ile Avrupa’nın “boyut” anlayışının farklılığı ile ilgilidir.

    ABD’deki araç segmentleri sınıflandırması aşağıdaki gibidir;

    Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety): Amaca ve boyuta göre

    Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration): Ağırlık bazında.

    Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı (US-EPA -United States Environmental Protection Agency ): Kabin ve bagaj hacminin toplamına dayanmaktadır.

    Avrupa’da araç segmentleri sınıflandırmaları aşağıdaki gibidir;

    EuroNCAP: Kullanım amacı esas alınıyor.

    British Market: Toplam kabin ve bagaj hacmine göre.

    Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı ve Avrupa Komisyonu ( European New Car Assessment Programme and European Commission): Arabanın büyüklüğü dikkate alınır.

    Araba segmentleri en yaygın Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen A, B, C, D, E, F, J, M, S segmentlerine göre belirlenmektedir. Bu sınıflandırmada, aracın amacı, büyüklüğü ve donanım özellikleri belirleyici faktörlerdir.


    Şimdi gelelim konumuza, sınıf/segment aracın boyutuna göre belirlendiğine göre, aşağıdaki araç ölçülerine baktığınızda Egea için "B" "B+" "B-C arası" diyen arkadaşlar, A3, golf, C4, 308 için hangi sınıfı uygun görürler acaba?

    Amacım tamamen sınıflandırma konusunda yapılan bu yanlışı düzeltmek, bilmeyen arkadaşlara (isterlerse) durumu izah etmekten ibarettir. Yoksa Egeayı savunayım, golften, A3 ten iyidir diyeyim gibi bir amacım yoktur. Egea ölçüleri itibariyle C segment olmakla beraber maalesef Avrupalı rakiplerine kıyasla düşük malzeme kalitesine sahip bir araçtır. Fiyatı da kalitesiyle orantılı olarak rakiplerinden uygundur. Aynı fiyata satıldığında kesinlikle rakiplerine tercih etmeyeceğimiz bir araçtır.

    Bunları kabul ederek sınıfının ne olduğu konusuna burada nokta koyalım. En azından iyi niyetli olmakla beraber, bilmediği için sınıfını yanlış yorumlayan ya da sınıf türeten arkadaşlar öğrenmiş olsunlar. Zaten art niyetle konuya yaklaşan kişilere ne desek boş. Bu tür kişilere en güzel sözü büyükler söylemiş vakti zamanında. "Kırk alimi bir delille yendim. Bir cahili kırk delille yenemedim."


    Egea hb boyutlar:

    Uzunluk : 4368 mm

    Genişlik : 1792 mm

    Yükseklik : 1495 mm

    Dingil Mesafesi : 2638 mm

    Bagaj hacmi: 380 lt




    Golf7 - Golf8 boyutlar:

    Uzunluk : 4255 - 4284 mm

    Genişlik : 1799 - 1789 mm

    Yükseklik : 1437 - 1456 mm

    Dingil Mesafesi : 2637 - 2636 mm

    Bagaj hacmi: 380 - 381 lt




    Peugeot 308 boyutlar:

    Uzunluk : 4253 mm

    Genişlik : 1804 mm

    Yükseklik : 1457 mm

    Dingil Mesafesi : 2620 mm

    Bagaj hacmi: 420 lt




    Audi A3 boyutlar:

    Uzunluk : 4313 mm

    Genişlik : 1785 mm

    Yükseklik : 1461 mm

    Dingil Mesafesi : 2637 mm

    Bagaj hacmi: 380 lt




    Citroen C4 Cactus boyutlar:

    Uzunluk : 4170 mm

    Genişlik : 1714 mm

    Yükseklik : 1480 mm

    Dingil Mesafesi : 2595 mm

    Bagaj hacmi: 353 lt




    Hyundai İ30 boyutlar:

    Uzunluk : 4340 mm

    Genişlik : 2039 mm

    Yükseklik : 1455 mm

    Dingil Mesafesi : 2650 mm

    Bagaj hacmi: 395 lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 14 Eylül 2021; 11:24:24 >







  • Linea nın yerine gelmiştir B+ tır. Kalitesi segmetinde bulunanlarla benzerdir. Fiat c sınıfı olarak lanse etmiş olsa kalite olarak bravo nun yerine gelmesi gerekirdi. 150binlere dayanmış fiyatıyla güldüren arabadır. Sürüş hissi doblodan farksız. Ncap testide belli. Uzun lafın kısası dolu egea alacağına boş c al geç.
    Bir de platform konusundan dem vurarak b segment diyenler vardı, neymiş linea platformu varmış

    Evet linea'da kullanılan platform var ama daha geniş ve uzun hali, geliştirilmiş modüler platform yani.

    Passat ve polo da modüler mqb platformunda üretiliyor ama passata b segment diyen olmadı.

    Şimdi bu konuya otomobil bilgisi sıfır seviyesinde arkadaşlar gelip yorum yazacak, öğrenmeyi reddeden arkadaşlar bunlar. Konu güzel, yeterince açıklayıcı. Gelecek alakasız mesajlara cevap verip kendinizi yormayın derim.
    Egea C segmentidir.

    Bazı kişiler boyutuna gore belirlenen segmentleri lüks, az lüks gibi sınıflamaya çalışıyor.


    Egea segment olarak golf ile aynı segmentte, C segmentinde bulunur. Bu nedenle egea ile golf ayni segment değil diyemezsin.

    Ama gelip kalite olarak golf daha ust sınıftadır, egea maliyet odaklı üretilmiştir dersen itiraz etmem.
    Bana göre Egea Golf, Octavia, Corolla, Astra gibi araçlara rakip olamaz. Fiat'ın ne olarak lanse ettiğine bakmam. Ona bakacak olursak Citroen'de DS4 modelini premium olarak lanse ediyor.

    gözümde rakipleri C-ellyse, 301 ve türevleridir

    Fiat gerçek bir c segmenti ürettiği zamanlarda Bravo C segmenti, Linea ise B segmenti olarak satılırdı. Yıllar geçti Bravo artık üretilmez oldu, Linea yerine ise Egea geldi. Fiat fabrikasında bile Linea üretimi bittiğinde eş zamanlı olarak Egea üretimene başlanmıştır.

    Sadece boyutlara bakılsaydı 301, Egea vs c segmenti olurdu, Skoda Superb ise S klasse Mercedes'e rakip olurdu.
    Dün yaptigimiz tartismanin akabinde ben de bu konuyu arastirdim, zaten sizin de bu konuyu onu takriben actiginiz dusunuyorum. Egea tam olarak var olmayan bir sinifta yer aliyor aslinda. Olcu olarak C sinifi haklisiniz fakat siniflandirmada olcu sadece bir faktor. Diger faktorler kalite, agirlik, konfor ve bazi surus dinamikleri. Egea C sinifi olculerini karsilamasina ragmen diger ozelliklerden bazilarina karsilamiyor ozellikle kalite acisindan. Fakat olcu olarak B sinifi da degil. Bu sebeple literaturde olmamasina ragmen B+ gibi bir segment konusuluyor arac inceleme videolarinda. Tekrar ediyorum B+ literaturde olan bir segment degil. Fakat Egea tam olarak C sinifi olmadigi icin de literaturde baska bir sekilde ifade ediliyor “Ucuz Kompakt”. Yani ucuz C sinifi seklinde. Bu acidan bakarsak evet Egea bir bakima C sinifidir fakat tam olarak kompakt C segmenti degil, ucuz kompakt C segmentidir. Hatta cogu profesyonel otomobil yayininda hangi sinifa ait oldugu tam olarak belirlenememis, ilginc bir sekilde ne B ne C sinifidir denmis. C sinifina, B sinifindan daha yakin oldugu ve B+ diye bir segment literaturde bulunmadigi icin de resmi kuruluslarda da mecburen C sinifina dahil edilmis. Bu sebeple Egea’ya sokak agziyla B+ denmesini cok da yadirgamamak lazim.

    Bu arada dunku tartismanin linkini de asagi birakiyorum. Konunun nereden ciktigini gormek isteyenler icin.
    https://forum.donanimhaber.com/i20-vs-egea-hb--139436694#139444145
    Doğru cevap. Segment kavramı boyuttan ve amaç/fonksiyondan ibarettir. Kalite kavramıyla ilgisi yoktur. Polo'nun koltuklarını nubuk deriyle kaplayınca, direksiyonunu altın kaplama yapınca, müzik sistemini Mark Levinson ya da Burmeister yapınca Polo segment atlamıyor, yine B segmenti.

    Aegea C segmenti değil diyenlerin elle tutulur bir argümanları yok. Tamamen hisle hareket ediyorlar ki bu yüzden onları ciddiye almak gerekmez.
  • Egea HB'in nasıl bagajı 380 litre oluyor ?

    Hatchback de 440 litre bagaj var. Sınıfının en iyisi. Daha ötesi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    Egea HB'in nasıl bagajı 380 litre oluyor ?

    Hatchback de 440 litre bagaj var. Sınıfının en iyisi. Daha ötesi yok.
    O dediğiniz lastik tamir kiti ile mümkün, Ülkemizde yedek lastik/stepne ile satılıyor ve bu durumda bagaj hacmi 380 lt ye düşüyor.
  • Bagaj Konusunda Rekor Egeada hb de 440 litre.

    Arkasından Civic HB ve 308 geliyor 420 litre.
  • Egea C segmentidir.

    Bazı kişiler boyutuna gore belirlenen segmentleri lüks, az lüks gibi sınıflamaya çalışıyor.


    Egea segment olarak golf ile aynı segmentte, C segmentinde bulunur. Bu nedenle egea ile golf ayni segment değil diyemezsin.

    Ama gelip kalite olarak golf daha ust sınıftadır, egea maliyet odaklı üretilmiştir dersen itiraz etmem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de platform konusundan dem vurarak b segment diyenler vardı, neymiş linea platformu varmış

    Evet linea'da kullanılan platform var ama daha geniş ve uzun hali, geliştirilmiş modüler platform yani.

    Passat ve polo da modüler mqb platformunda üretiliyor ama passata b segment diyen olmadı.

    Şimdi bu konuya otomobil bilgisi sıfır seviyesinde arkadaşlar gelip yorum yazacak, öğrenmeyi reddeden arkadaşlar bunlar. Konu güzel, yeterince açıklayıcı. Gelecek alakasız mesajlara cevap verip kendinizi yormayın derim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    O dediğiniz lastik tamir kiti ile mümkün, Ülkemizde yedek lastik/stepne ile satılıyor ve bu durumda bagaj hacmi 380 lt ye düşüyor.

    Alıntıları Göster
    Bu bir gerekçe değildir. Çıkatırsın eve koyarsın lastiği stepneyi. Tamir kiti alırsın. Bagaj olur 440 litre.
    İlla sana öyle satıyor diye öyle kullanman gerekmez ki.
  • Bu tip tümevarımlara hiç lüzum yok. Fiat markası Egea modelini C sınıfı olarak lanse etmiştir. Nokta.

    Sınıfı için iyidir kötüdür, ucuzudur pahalıdır ufaktır büyüktür bunlar sınıf konusunu tartışmaya açamaz. Sınıfı üretici belirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün yaptigimiz tartismanin akabinde ben de bu konuyu arastirdim, zaten sizin de bu konuyu onu takriben actiginiz dusunuyorum. Egea tam olarak var olmayan bir sinifta yer aliyor aslinda. Olcu olarak C sinifi haklisiniz fakat siniflandirmada olcu sadece bir faktor. Diger faktorler kalite, agirlik, konfor ve bazi surus dinamikleri. Egea C sinifi olculerini karsilamasina ragmen diger ozelliklerden bazilarina karsilamiyor ozellikle kalite acisindan. Fakat olcu olarak B sinifi da degil. Bu sebeple literaturde olmamasina ragmen B+ gibi bir segment konusuluyor arac inceleme videolarinda. Tekrar ediyorum B+ literaturde olan bir segment degil. Fakat Egea tam olarak C sinifi olmadigi icin de literaturde baska bir sekilde ifade ediliyor “Ucuz Kompakt”. Yani ucuz C sinifi seklinde. Bu acidan bakarsak evet Egea bir bakima C sinifidir fakat tam olarak kompakt C segmenti degil, ucuz kompakt C segmentidir. Hatta cogu profesyonel otomobil yayininda hangi sinifa ait oldugu tam olarak belirlenememis, ilginc bir sekilde ne B ne C sinifidir denmis. C sinifina, B sinifindan daha yakin oldugu ve B+ diye bir segment literaturde bulunmadigi icin de resmi kuruluslarda da mecburen C sinifina dahil edilmis. Bu sebeple Egea’ya sokak agziyla B+ denmesini cok da yadirgamamak lazim.

    Bu arada dunku tartismanin linkini de asagi birakiyorum. Konunun nereden ciktigini gormek isteyenler icin.
    https://forum.donanimhaber.com/i20-vs-egea-hb--139436694#139444145



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 6 Ağustos 2019; 17:55:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • B olsa ne olacak C olsa ne olacak

    benim aracım da B segmentinde

    BOYUTLAR
    Dingil Mesafesi 2480 cm
    Uzunluk 4310 cm
    Genişlik 1710 cm
    Yükseklik 1505 cm
    Bagaj Kapasitesi 400 LT
    Boş Ağırlık 1080 KG
    Maksimum Ağırlık 1573 KG
    Lastik Boyutları 185/55/15

    ölçülere bakarsan C olması gerekir ama malzeme ve konfor dan B kategorisinde

    bir önceki aracım 1987 Ford Taunus D segmentinde sayılıyor şu anda ki D ile aynı mı sayılacak
  • fiat markası egea'yı c sınıfı olarak lanse etmiştir. odd listesinde de c sınıfı olduğu yazmaktadır.
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Hocam ilk mesajda yazdığım araçlar compact sınıfın en küçük araçları ve bunların bile dingil mesafesi sizin araçtan asgari 10 cm uzun. Dolayısıyla sizin aracınız boyut itibariyle "b" sınıfı sayılıyor. Ha sizin ihtiyacınızı karşılıyordur, iç hacmi yeterlidir ayrı mesele. Ama genel kabul görmüş değerlere göre aracınız "b" sınıfı. Sanırım burada en temel ölçülerden biri dingil mesafesi.
  • Bana göre Egea Golf, Octavia, Corolla, Astra gibi araçlara rakip olamaz. Fiat'ın ne olarak lanse ettiğine bakmam. Ona bakacak olursak Citroen'de DS4 modelini premium olarak lanse ediyor.

    gözümde rakipleri C-ellyse, 301 ve türevleridir

    Fiat gerçek bir c segmenti ürettiği zamanlarda Bravo C segmenti, Linea ise B segmenti olarak satılırdı. Yıllar geçti Bravo artık üretilmez oldu, Linea yerine ise Egea geldi. Fiat fabrikasında bile Linea üretimi bittiğinde eş zamanlı olarak Egea üretimene başlanmıştır.

    Sadece boyutlara bakılsaydı 301, Egea vs c segmenti olurdu, Skoda Superb ise S klasse Mercedes'e rakip olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 6 Ağustos 2019; 17:47:18 >
  • Hala daha B segment diyen vatandaşlara laf anlatmakla uğraşmayın arkadaşlar, bloklayın geçin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gitarist308 G kullanıcısına yanıt
    Araştırmayı, öğrenmeyi severim. Daha önce de bakmıştım ama dünkü konu vesilesi ile tekrar gözden geçirdim bildiklerimi, tekrar araştırdım. Segment belirlemede esas kriter aracın boyutları, dünkü konuda olsun bu konuda olsun özellikle belirttim zaten, malzeme kalitesi kötü dersiniz anlarım hatta kabul de ederim ve ediyorum da. Ucuz compact olması compact sınıfta olduğu gerçeğini değiştirmez diye düşünüyorum. Bu araç (Egea HB/Tipo) Avrupa'da compact sınıfta değerlendirilen bir araç. Benim "c+" demem ya da sizin "b+" demeniz bu durumu değiştirmez.
    https://carwarninglights.net/car-guide/car-segments/

    Cars are mainly classified as US and European axes in two ways. This is related to the differentness of the “size” understanding of the United States and Europe.

    Car classifications in the US are as follows:

    Insurance Institute for Highway Safety (IIHS): Based on purpose and length.
    National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA): Based on weight.
    United States Environmental Protection Agency (US-EPA): Based on the sum of the cabin and luggage volume.
    Car classifications in Europe are as follows:

    EuroNCAP: Intended use is taken as a basis.
    British Market: Based on the total volume of cabin and luggage.
    European New Car Assessment Programme and European Commission: Vehicle size is expressed in capital letters.
    The most common classification of vehicles is the classification specified by the European Commission. In this classification, the purpose, size and equipment characteristics of the vehicle are the determining factors. These are: A, B, C, D, E, F, J, M, S class as the European market segment.


    Araç segmentleri çoğunlukla ABD ve Avrupa eksenli olarak iki şekilde yapılmaktadır. Bu durum Amerika Birleşik Devletleri ile Avrupa’nın “boyut” anlayışının farklılığı ile ilgilidir.

    ABD’deki araç segmentleri sınıflandırması aşağıdaki gibidir;

    Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety): Amaca ve boyuta göre

    Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration): Ağırlık bazında.

    Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı (US-EPA -United States Environmental Protection Agency ): Kabin ve bagaj hacminin toplamına dayanmaktadır.

    Avrupa’da araç segmentleri sınıflandırmaları aşağıdaki gibidir;

    EuroNCAP: Kullanım amacı esas alınıyor.

    British Market: Toplam kabin ve bagaj hacmine göre.

    Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı ve Avrupa Komisyonu ( European New Car Assessment Programme and European Commission): Arabanın büyüklüğü dikkate alınır.

    Araba segmentleri en yaygın Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen A, B, C, D, E, F, J, M, S segmentlerine göre belirlenmektedir. Bu sınıflandırmada, aracın amacı, büyüklüğü ve donanım özellikleri belirleyici faktörlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 6 Ağustos 2019; 18:11:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hocam ilk mesajda yazdığım araçlar compact sınıfın en küçük araçları ve bunların bile dingil mesafesi sizin araçtan asgari 10 cm uzun. Dolayısıyla sizin aracınız boyut itibariyle "b" sınıfı sayılıyor. Ha sizin ihtiyacınızı karşılıyordur, iç hacmi yeterlidir ayrı mesele. Ama genel kabul görmüş değerlere göre aracınız "b" sınıfı. Sanırım burada en temel ölçülerden biri dingil mesafesi.
    ayağımı yerden kesiyor, ihtiyacımı karşılıyor, B olması beni rahatsız etmiyor zaten. devamlı gittiğim yetkili servis 40 bine sayalım, 60 bin faizsiz kredi verelim, size özel indirim de yaptık otamatik astra sport ile takas edelim dediler, param var mı, var ama bu ekonomik sıkışıklıkta yarın ne olacağı belli değil ne gerek var diyip teşekkür ettim.




  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Kişilerin duygusal algılarına karşılık emek vererek araştırmış ve yazmışsınız.

    Bilgiler için teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne Egea imiş arkadaş ya. Şirket aracı ve taksi aracı işte. Ne segmenti olursa olsun. Amma büyüttünüz EGEA yı.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.