Bildirim
Katkili benzin kullanimi
Giriş
Mesaj
-
-
Her defasında pompacı ile kavga edersin inatla katkılı koyuyorlar...
Katkının tek zarar vereceği parça enjektörler ... Bir soruştur yine daha önce böyle bir şey başlarına gelmiş olabilir... -
v power nitro için 97 oktan diyenler var... sanırım doğru. aracın kullanım kılavuzunda yalnızca 95 oktan diye belirtiliyorsa 95 oktan kullanmalısınız. -
Valla oyle dedikleri icin opetten aliyorum arac inanilmaz gurultulu calisiyor motor resmen can cekisiyor. Ne zaman shellden alsam arac elektrikli gibi oluyor motor rahatliyor. Performans artiyor. Kabine ufacik ses bile gelmiyor. Ben de anlamadim bu isi. Bazen opetten aliyorum kafam sisince shellden aliyorum tekrar. Arac 1.4 tsi. -
Shelle gerek yok. Ben de 1.0 tfsi kullanıyorum ve Lukoil kullanıyorum. Önceden 1.4 TSİ vardı en memnun kaldığım markalar bp, total oldu. -
Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.
Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.
Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar. -
Az once shellden doldurdum. Opetten sonra araba resmen kutuphaneye dondu. Gaza basinca resmen harr sesi cikiyordu. Opet mi shell mi? Artik kesinlikle shell. Ama bp falan kullanmadim yorum yapamam -
1.0 ecoboost, 2 kere v power aldım ikisinde de arıza ışığı yandı. Birinde oksijen sensörü yakıttan yapmıştır dediler 2. Sefer de egzoz dediler. ikisinde de arızayı sildirdim bir daha almadım (öncelikle OPET Darda kalırsam Total alırım) ve hiç sıkıntı yaşamadım sonrasında... -
oktan yükselip tüketim arttığına göre katkının içinde metanol olabilir, metanolün belli miktardan fazlası bazı parçalara zarar veriyor olabilir. -
Yok daha neler neler :D yakıtlarda kullanılan katkı maddelerinin oranlarını ve ne işe yaradıklarını daha iyi araştırın derim :)quote:
Orijinalden alıntı: Acil Stop
Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.
Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.
Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
yok metanol falan ne yaptınız arkadaşlar oldu olacak e85 ayarında yürüyün .D Shellde kütüphane oluyormuşta opetta traktör. Hee benim astrada totalden alınca 6.viteste patiye düşüyorduad adşfkghşjfkhşk
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aderinkaya -- 4 Ağustos 2019; 14:35:16 >
-
Açıkçası Söylediğin şeyin gerçekle pek bir alakası yok söylediğinin aksine katkılı yakıt daha zor yanarquote:
Orijinalden alıntı: Acil Stop
Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.
Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.
Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
-
ağzı olan konuşmuş opet mazotunu ben de sevmiyorum hdi ünite total excellium ve shell yakıtını seviyor, shellde menzil bir tık daha az -
Bp ultimate kurşunsuz benzin 95 oktan olarak satılıyor yani normal benzinden daha yüksek oktana sahip olmadığı için daha zor tutuşur gibi bir genellemeyi neden yaptığınızı anlamadım.quote:
Orijinalden alıntı: Polestar191
Açıkçası Söylediğin şeyin gerçekle pek bir alakası yok söylediğinin aksine katkılı yakıt daha zor yanar
Alıntıları Göster
Depo hesabı ile kadran sapmasını da hesap ettim 1 depo ile yaptığı km'yi de hesap ettim. Net olarak aracın daha fazla kadran sapmasına ve daha düşük km yapmasına yol açıyor.
Sebebini açıklamak isterseniz dinliyorum.
-
Komiklik yapmak yerine BP ultimate kurşunsuz benzin hakkında bilgi versenizde bizde aydınlansak?quote:
Orijinalden alıntı: aderinkaya
Yok daha neler neler :D yakıtlarda kullanılan katkı maddelerinin oranlarını ve ne işe yaradıklarını daha iyi araştırın derim :)
yok metanol falan ne yaptınız arkadaşlar oldu olacak e85 ayarında yürüyün .D Shellde kütüphane oluyormuşta opetta traktör. Hee benim astrada totalden alınca 6.viteste patiye düşüyorduad adşfkghşjfkhşk
Alıntıları Göster -
Shellden vazgeçmem ailecek 30 yıldır alırız. Son 18 yıldır mazot bir kere sorun yaşamadık. Opetten alınca araba vuruntulu ve sesli çalışıyor tavsiye etmem. Ayrıca eskiden totalide tavsiye edebilirdim ne yazık ki demirörene geçince hiç bir espirisi kalmadı. -
Katkılı benzin yada mazot = az km
Shell in normal katısız benzinin adı ne hikmetse fuel save. -
Hemen komikliği bir kenara bırakayım. Anladığım kadarıyla yaşınız akaryakıt istasyonlarında Normal benzinlerin satıldığı yıllarda yakıt alacak kadar büyük. Türkiye'nin ar-ge ve akademik araştırma merkezi olan Donanım Haberde şu istasyondan yakıt aldım gücü arttı şu istasyondan aldım daha çok yol gitti gibi ithamları tamamen psikolojik olmaktan öteye gidemez. Bunları kıyaslamak için uygun eşit standartları sokaklarda sağlayamazsınız. Bir diğer konuya gelirsek yakıt almadan önce deponuzda yakıt azaldığı için yakıt basıncı düşer ve çekiş hissedilir derecede düşer. Herhangi bir istasyondan depoyu doldurduğunuzda yakıt basıncı artar ve doğal olarak siz çekişin arttığını düşünürsünüz. Bir diğer konuya değinecek olursak Euro Diesel denilen katkılı motorine 1000 litrede 1 litre olacak şekilde katkı maddeleri eklenmekte ve litre başına maliyeti 1 kuruş bile olmamaktadır. Dizel konusunu geçiyorum o kısma girmeyeceğim siz sanırım benzinden yana bir merak içindesiniz benzinde yanıcılığı arttırmak istemez firmalar misal oktan dediğimiz şey benzinin parlama noktasını geciktirir. Böylelikle daha fazla sıkıştırma sağlanır ve daha yüksek tork gelir. Hani dereceli egzantirik ile avans açıp e85 yakıt ile yürümek gibi birşeydir. Yaşam standardı yüksek ülkelerde 102 oktana kadar benzin satılmaktadır. GM Toyota ve Ford ise 114 oktan için ar-ge yapmaktadır. Piyasada binek otomobillerin çoğu ise 98 oktana kadar desteklemektedir. Sizlerin araçlarında ki performans farkını ve gürültü(vuruntu) farkını ortaya çıkaran oktan miktarıdır. EPDK nın bir çok kez yaptığı analizlerde ne yazık ki ülkemizde benzinlerin oktan ortalaması 93 lerde gezmektedir. 95 dediğimiz yakıtların çoğunda 95 bulunmamakta. Yakıt konusu ile alakalı gerek yasal düzenlemeler gerekse teknik merak ettiğiniz birşey varsa elimden geldiğince aktarmaya çalışırım.
-
Arkadaslar kusura bakmayin ama fazla teknik olmasi nedeni ile cok anlayamadim.
Net olayim, sorum şu:
V-power benzin alirsam araç sorun/ariza verir mi? -
Genel geçer konular hakkında çok şey yazmışsınız ama soruya cevap vermemişsiniz. Soru şu Bp Ultimate kurşunsuz benzin hakkında bizi aydınlatabilir misiniz. Daha anlaşılabilir olması açısından katkı oranı ve türü, yanma ısısı vs. vs.
Anlamak istediğim şey bu katkılı benzin neden daha fazla kadran sapmasına ve daha düşük menzile neden oluyor?
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hemen komikliği bir kenara bırakayım. Anladığım kadarıyla yaşınız akaryakıt istasyonlarında Normal benzinlerin satıldığı yıllarda yakıt alacak kadar büyük. Türkiye'nin ar-ge ve akademik araştırma merkezi olan Donanım Haberde şu istasyondan yakıt aldım gücü arttı şu istasyondan aldım daha çok yol gitti gibi ithamları tamamen psikolojik olmaktan öteye gidemez. Bunları kıyaslamak için uygun eşit standartları sokaklarda sağlayamazsınız. Bir diğer konuya gelirsek yakıt almadan önce deponuzda yakıt azaldığı için yakıt basıncı düşer ve çekiş hissedilir derecede düşer. Herhangi bir istasyondan depoyu doldurduğunuzda yakıt basıncı artar ve doğal olarak siz çekişin arttığını düşünürsünüz. Bir diğer konuya değinecek olursak Euro Diesel denilen katkılı motorine 1000 litrede 1 litre olacak şekilde katkı maddeleri eklenmekte ve litre başına maliyeti 1 kuruş bile olmamaktadır. Dizel konusunu geçiyorum o kısma girmeyeceğim siz sanırım benzinden yana bir merak içindesiniz benzinde yanıcılığı arttırmak istemez firmalar misal oktan dediğimiz şey benzinin parlama noktasını geciktirir. Böylelikle daha fazla sıkıştırma sağlanır ve daha yüksek tork gelir. Hani dereceli egzantirik ile avans açıp e85 yakıt ile yürümek gibi birşeydir. Yaşam standardı yüksek ülkelerde 102 oktana kadar benzin satılmaktadır. GM Toyota ve Ford ise 114 oktan için ar-ge yapmaktadır. Piyasada binek otomobillerin çoğu ise 98 oktana kadar desteklemektedir. Sizlerin araçlarında ki performans farkını ve gürültü(vuruntu) farkını ortaya çıkaran oktan miktarıdır. EPDK nın bir çok kez yaptığı analizlerde ne yazık ki ülkemizde benzinlerin oktan ortalaması 93 lerde gezmektedir. 95 dediğimiz yakıtların çoğunda 95 bulunmamakta. Yakıt konusu ile alakalı gerek yasal düzenlemeler gerekse teknik merak ettiğiniz birşey varsa elimden geldiğince aktarmaya çalışırım.
|
Benzer içerikler
- adblue kaç km gider
- hak mahrumiyeti hacizli araç bağlanır mı
- ev klima tıslama sesi
- motor kulağı kaç km"de değişir
- gates triger seti nasıl
- yeni glb
- fiat ami
- togg sedan ne zaman
- fiat 600
- seres araba
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X