Şimdi Ara

2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Koreli üretici Hyundai geçtiğimiz günlerde hibrit araçlar için geliştirdiği Active Shift Control (ASC) teknolojisini tanıtmıştı. Vites aralıklarını kısaltan ve yakıt tüketimini daha da düşüren bu teknolojinin ilk kez yeni Sonata’da kullanılacağı açıklanmıştı. 2020 Hyundai Sonata Hybrid ile ilgili detaylar bugün ortaya çıktı.
     

    Yeni nesil Sonata baz alınarak geliştirilen hibrit model, aracın genel görünümünü sürdürse de tasarımındaki bazı detaylar sayesinde farkını ortaya koyuyor. Ön yüzü domine eden ızgaradaki çizgiler ve arka tarafta stop lambalarının uçlarıyla birleşen küçük spoyler bahsettiğimiz farklı detaylar arasında. Ayrıca aerodinamik odaklı tasarıma sahip jantlar da 2020 Hyundai Sonata Hybrid’in kendine has özelliklerinden.

    Yeni Sonata Hybrid'in tavanında güneş panelleri bulunuyor

    2020 Hyundai Sonata Hybrid’in en belirgin özelliği ise tavanında. Aracın üzerinde yine ilk kez Sonata ile birlikte kullanılmaya başlanan solar tavan sistemi mevcut. Söz konusu sistem, güneş ışınlarından elde ettiği enerji ile araçtaki bataryayı şarj ediyor. Hyundai’nin belirttiğine göre günde 6 saatlik şarj Sonata Hybrid’e yılda 1,300 kilometre ekstra menzil sağlıyor.

    2020 Hyundai Sonata Hybrid’in en önemli özelliklerinden biri de geçtiğimiz günlerde tanıtılan Active Shift Control (ASC) teknolojisi. Vites aralıklarını %30 oranında kısaltan teknolojinin aynı zamanda performansa ve yakıt ekonomisine olumlu katkı yaptığı, sürtünmeyi minimuma indirerek de şanzımanın dayanıklılığını arttırdığı söyleniyor.

    2020 Hyundai Sonata Hybrid’in kaputu altında Smartstream G2.0 GDİ HEV adı verilen motor görev yapıyor. 152 beygir güç ve 188 Nm tork üreten benzinli ünite, gücünü 6 ileri hibrit şanzımanla tekerleklere aktarıyor. 52 beygir güç ve 205 Nm tork üreten elektrik motorunun da desteğiyle toplam güç 195 beygire yükseliyor. Söz konusu kombinasyonla birlikte 2020 Hyundai Sonata Hybrid’in 100 km’de 4.9 litre yakıt tükettiği belirtiliyor.

     

    Hyundai’nin en son güvenlik teknolojileriyle donatılan yeni Sonata Hybrid’de şirketin yakın zamanda tanıtımını yaptığı Digital Key fonksiyonu da bulunuyor. Bu sistem sayesinde araca tanımlı akıllı telefon ile kapıları açıp kapamak, alarmı aktif etmek ve motoru çalıştırmak mümkün oluyor.



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler
    2020 Hyundai Sonata Hybrid tanıtıldı: Güneş panelli tavan ve yeni teknolojiler







  • Bu tasarımla anca memleketinde satar. Türkiye de i30 u satamadılar bunu hiç satamazlar muhtemelen de hiç gelmeyecektir.

  • Türkiye'de satmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hyundai geriye doğru gidiyor artık.
  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Neden satmaz?
  • Türkiye’ye gelmez gelse de 500 bin üzerinde fiyatı olur herhalde sırf füturüstik görüntüden dolayı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Günde 6 saat ile yılda 1300 km ek menzil.

    6 saat güneş altında kalacak ve 3,5 km gidebilecek.



    Güneş altında ısınan otomobili soğutmak için çalıştırılan klima daha fazla menzilden yer bence.. 6 saat güneş altında bırakıp 3,5 km gitmektense kapalı otopark buldukça aracı gölgede bırakmak daha mantıklı. (kapalı otoparkı olana hiç gelmez, bizim araç güneşe hasret kaldı.)



    Güneş enerjisi elektrikli araçlar için yeterli (kayda değer) enerjiyi sağlayamıyor. Gerçi bunu yaptıklarına göre katkısı maliyetine değiyor olmalı.

  • csh kullanıcısına yanıt
    Yukarıda cevabını yazmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nikony

    Bu tasarımla anca memleketinde satar. Türkiye de i30 u satamadılar bunu hiç satamazlar muhtemelen de hiç gelmeyecektir.
    Aynı arka tasarıma sahip, sıkıntılı civic'i peynir ekmek gibi sattı Honda.
    Ama o Honda tabi, herkes o ayrıcalığa ulaşamıyor maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albati kullanıcısına yanıt
    bu mantıkla o zaman mercedes bmw yapalım aracın önünü veya arkasını olsun bitsin, satışı garanti olur.

  • Bagaj kapağı ve kaputa da güneş paneli ekleseler daha verimli olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tasarımı gayet modern ve güzel. Neyini beğenmediniz anlamadım. 3. dünya ülkeleri için üretilmiyor zaten rahat olun. Abd ve Avrupa pazarında satılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 22 Temmuz 2019; 17:55:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Tasarımı gayet modern ve güzel. Neyini beğenmediniz anlamadım. 3. dünya ülkeleri için üretilmiyor zaten rahat olun. Abd ve Avrupa pazarında satılır.
    golf polo gibi hep ayni tasarimlar lazim bizimkilere iyi cevap vermissin katiliyorum 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    golf polo gibi hep ayni tasarimlar lazim bizimkilere iyi cevap vermissin katiliyorum 👍

    Alıntıları Göster
    Buzdolabı golfü beğenen adamlara ne anlatıyorsun ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Buzdolabı golfü beğenen adamlara ne anlatıyorsun ki

    Alıntıları Göster
    oyle deme alinip gucenirler simdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cam tavan hayal oldu...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nikony

    Bu tasarımla anca memleketinde satar. Türkiye de i30 u satamadılar bunu hiç satamazlar muhtemelen de hiç gelmeyecektir.
    Bu tasarımın neresi kötü?

    Herhalde altında Pagani var ondan beğenmiyorsun.
  • MehmetNY kullanıcısına yanıt
    Bindiğin arabaya gore yorum mu değişir, bu nasıl bir mantık?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Garaj arabası olacak bir araba değil yani.

    Bence çok güzel bir gelişme ama benim sevdiğim cam tavan olayı iptal oluyor oda üzücü tabii.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.