Şimdi Ara

Ford sorunlu olduğunu bile bile çift kavrama şanzımanları piyasaya sürmüş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:


    Amerikan firmanın başındaki kara bulutlar dağılmıyor.
    The Detroit Free Pressaleges'ın haberi, Ford'un başını ağrıtabilir. Meslektaşlarımızın ortaya çıkardığı ilginç bir rapora göre 2011 model Focus ve Fiesta modelleri, bozuk şanzımanlara sahip olduğu bilinerek satılmış.

    O dönemlerde Ford, PowerShift DCT şanzımana ait pek çok şikayet almıştı. Bu otomobillerin tamamında şanzıman değişikliği yapmayı reddeden Amerikan firma, sorunu çözmenin masraflı olacağını ifade etmişti.

    Habere göre sorun Ford'un DCT şanzıman kullanmak istemesinden kaynaklanmış. Bu kararı şanzıman tasarımlarının son aşamasında veren firma, mühendisleri ve tüm geliştirme ekibini zora sokmuş.

    Ford mühendisleri bu şanzıman seçeneğinin henüz tamamlanmadığını belirtse de Ford bu kararından geri adım atmamış. Bilerek ve isteyerek henüz tamamlanmamış şanzımanları satışa sunan firma, hemen tartışmalı geri dönüşler almaya başlamış.

    The Detroit Free Press'in haberine göre toplamda 4300 adet şikayet kaydı açılmış. Bu şikayetler arasında en yoğun olanı ise aracın belirli belirsiz anlarda kayması olduğunun altı çizilmiş.

    24 Mart 2017'de büyük bir dava ile karşı karşıya gelen Ford, 35 milyon dolarlık bir ceza ödemişti




    https://tr.motor1.com/news/359695/ford-focus-fiesta-sanziman/amp/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Kuru kavramalı powershiftler sorun olarak dsg yi bile 2 ye katlar. Fazla piyasada olmadığı için çok gündeme gelmiyor ama rezalet bir şanzıman.
  • Ford şanzıman konusunda leş bir firma derken tam da bunu diyordum. Model yılları da bizim kullandığımız seneler. Koskoca bir filodaki otomatik araçların çoğunluğu sürekli servisteydi. Özellikle Focus 3'lerdeki PS'ler (o nesil mondeo-fiesta da dahil) sürekli sorun yaratıyordu

    Biz otomatik yerine manuel istedik yolda kalmayalım diye, 74.000 km'de manuel Getrag şanzıman da bozuldu

    Sonraki sene Filo komple VW DSG'ye geçti, PS'ler kadar servise giden araba olmadı

    Çift kavrama iyi güzel bir şanzıman türü ama bireyselde ben almam. Şirket aracı olarak kiralık geldiyse hele DSG 10 numara 5 yıldız. Araba bozulunca bi alo diyorsun şaak yenisi geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oluşan sorun aracın belirli belirsiz zamanlarda kaymasıymış, hiç şanzıman sorunu gibi gelmedi bana, 1 den 2 geçerken titreme yapıyor dese anlarım ama bence birisi bu yazıyı bir yerinden uydurumuş, fordun kuru çift kavramasını sevemedim ama dizel motorlardaki yağlı çift kavrama sorunsuz ve çok iyi.
  • Ford un gecmisi muhendisleri zorlayip hatali urun piyasaya surmeyle dolu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buldozer85 B kullanıcısına yanıt
    2012 fiesta manuel sahibi olarak arabayı çok seviyorum. Bir sorun yaşamadım. Ama kaynağa gidince çoook uzun bir yazı var baya detaylandırmışlar.
    https://www.freep.com/in-depth/money/cars/ford/2019/07/11/ford-focus-fiesta-transmission-defect/1671198001/

    Çift kavramaların hepsi sorunlu sanırım dünyadaki tüm markalarda.
  • buldozer85 B kullanıcısına yanıt
    Evet araba kayıyor titremiyor çok güzel bir savunma

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rektangular

    2012 fiesta manuel sahibi olarak arabayı çok seviyorum. Bir sorun yaşamadım. Ama kaynağa gidince çoook uzun bir yazı var baya detaylandırmışlar.
    https://www.freep.com/in-depth/money/cars/ford/2019/07/11/ford-focus-fiesta-transmission-defect/1671198001/

    Çift kavramaların hepsi sorunlu sanırım dünyadaki tüm markalarda.
    iShift dual clutch der giderim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • buldozer85 B kullanıcısına yanıt
    Focus dizellerde kullandığı çift kavrama çok sorunsuz değil onlardada şanzıman kilitlenmesi yaşanıyor. Mesela benim focus aracı rampa bir yerde bırakıp P ye aldığımda ağırlık El freninden ziyade şanzımanda ise P konumundan çıkarmak için şiddet uygulamam gerekiyor ve çıkarken TAK şeklinde biri vuruntu ile araç sarsılıyor. Şirketin 2 adet Focus aracı İzmit Ford servisinde şanzıman kilitlenmesi nedeniyle yeni şanzıman bekliyor ve sanırım yakında benim şanzımanda aynı akıbete doğru gidiyor. Yine şirket aracı 2 Focus manuel şanzıman olmasına rağmen şanzıman kilitlemişti.
  • şaşırmadım. zamanında arkadan çarpmalarda infilak eden pinto modelini de bile bile servise geri çağırmadılar.

    zira bu sorunu çözmek için takılması gereken parçanın bedelinin (o tarihe kadar satılan bütün pinto modellerine takılması gerekiyordu) , kazada ölen kişilerin ailelerine ödenecek tazminattan daha maliyetli olduğunu hesaplamışlar. bu sebeple kaza olursa ailelere tazminat ödemek işlerine gelmiş
  • Power Shit olarak da bilinir.
  • E bunu Volkswagen yıllardır yapıyor hala da yapmaya devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 fiesta 1.6 powershift kullanıyorum 4 senedir 60000km de şu an.
    2 kere kavrama değişti, değişen bir şey yok.
    Tekrar değişmesi lazım.
    Firmaya değişim talebinde bulundum kabul etmediler.
    Cevapları ise garip " tamir edilebilir " cevabı aldım.
    Ha bide sürekli araçta bir titreme mevcut.
    Forumda bir arkadaşa sanırım mahkeme yoluyla sıfır araba vermişlerdi.
    Bir kaç ay sonra mahkemeye vericem.
    Not: Araba şanzıman hariç 10 numara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RaGoN_

    E bunu Volkswagen yıllardır yapıyor hala da yapmaya devam ediyor.
    Forumda turbo kullanmayan tork konvertörlü şanzıman kullananlara e eski teknoloji (!) Kullanıyor tabi sorun olmaz diyen bir kesim var. Halbuki burda teknoloji değil bi akım söz konusu.
    Ford'un çift kavramaya geçmesi, Hyundai'nin çift kavramaya geçmesi gibi şeyler ya da bi zamanlar nasıl olduysa moda olabilmiş tek kavrama robotize şanzımanlar mühendislik yaklaşımı ile ya da maximum müşteri memnuniyeti düşüncesi ile asla piysaya çıkamacak şeyerdi. Ama yukarda bahsettiğim tip insanlar sayesinde çıktı. Çünkü kapitalizm acımaz.
    Arazide araç kullanmayı seviyorsanız paranız da varsa o iş için ayrı bir aracınız olur hafta sonları vurursunuz dağa taşa, hafta içini sanayide tamir edilerek geçirir. Sıkıntı değil. Çünkü sizde para bol o aracın da tek.işlevi size arazi keyfi yaşatmak.
    Ya da pistte gazlamaya meraklısın yine ikinci araba yine zenginsin en hızlı şanzımanı alırsın icabında komple de değişirsin bir ay yatsa sadece hafta sonu gazlayamadığına yanarsın. Başka derdin olmaz.
    Ama reklamların kucağına düşmüş insanlar ( bu hepimizde az çok oluyor, kiminde araba da olur kiminde ev) tıpkı komşu düğünü şurda yaptı aşağı kalmayalım zenginler şöyle yapıyor biz de benzemeye çalışalım diyenler gibi arka koltuktaki diz mesafesine baktığı bagaj alanına baktığı 1.4 motorlu araçta spor otomobil vites geçişi istiyor. İsteyen alsın eyvallah.
    Otomabil testi yapan adamlar için her yenilik vs video malzemesi, onlar da üreticilere bağımlı , isterseler inkar etsinler farketmez. Mesela çift kavramaların sorunlu olduğunu adam Hyundai test ederken söylüyor ama vw test etmiş ederken söylemiyor. Ya da bu onun kadar hızlı değil diyor. Niye acaba?
    Eşofmanlı şevket gibi konuşayım daha.önce söyledim, mühendisler iyi malzeme çıkartmak isterler ama onları kar isiteyenler yönetir ve sonuçlar böyle oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Araçların test edilme işleri zaten inandırıcı değil. Kimse tutup vosvos yada BMW mercedes gibi araçları eleştirmiyor yada eleştiremiyor. Bir test te tutup da vites şöyle böyle diyeceskin adamı afaroz eder bu markalar. Buda kapitalizmin acı bir yüzü. Birde bilinç altına işlenmiş bazı şeyler var ki aksini duyunca beyin otomatikman red ediyor durumu. Burada tüketicinin de kabahati var 1.4 motordan 0-100 hızlanmada 5 saniye beklersen oda üreticiyi olmayacak zorlama işlere sokar.
  • CVT işte bu yüzden candır. Kuru yaş farketmez çift kavrama çok büyük kumar. Aynı Powershift şanzıman Volvo'nun D2 modellerinde de bela olmuştu.

    Bu arada Pagani firması bile tek kavrama şanzıman kullanıyor. O derece. Kaçtı mı tam kaçıyor şemsiye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 18 Temmuz 2019; 0:34:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    CVT işte bu yüzden candır. Kuru yaş farketmez çift kavrama çok büyük kumar. Aynı Powershift şanzıman Volvo'nun D2 modellerinde de bela olmuştu.

    Bu arada Pagani firması bile tek kavrama şanzıman kullanıyor. O derece. Kaçtı mı tam kaçıyor şemsiye.
    aynen cvt yi tek geçerim..Biraz keyifsiz vs de konfor ve dayanıklılık 10 numara..Tabi her markanın cvt si aynı durumda değil o başka..
  • 55000 km de 2017 focus 1.5 tdci powershift trendx ile istanbul antala gidip dödüm
    araba sanki kendi kendine gidiyor hiç yormuyor
    gidiş dönüş sadece 300₺ yakıt ödedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durum sadece Ford için geçerli değil, hiçbir marka "şanzımanın hatalı olduğunu tespit ettik, hadi 1.5 milyon aracı geri çağırıp 6bin dolarlık şanzımanı sıfırdan değiştirelim ve akabinde batalım" demez, diyemez. Bu iş gaz pedalı arızalarına, hortum çıkma sorununa, koltuk kızağı kitlenmesine, yangın riski var gelin pim takacaz durumlarına benzemez, 3 kuruşluk işlem başka, binlerce dolarlık işlem bambaşkadır. Şanzıman değişimi ancak münferit arızalarda olur, kavga dövüş olur veya yasal işlemin sonucunda gerçekleşir. Hiçbir marka şanzıman arızası yüzünden araç geri çağırmaz, çağırsa bile yapacağı yazılım güncellemesidir veya minor mekanik bir işlemdir.

    Sizde o şirketin merkez garanti servisinde karar alıcı bir pozisyonda olsanız aynı kararı almak zorundasınız. Dieselgate gibi dışarıdan ülkeler seviyesinde bir yaptırım olursa ancak şirketler elini milyar dolarlık taşların altına koymak zorunda kalır. Mecbur kalmadıkları sürece üç maymunu oynarlar.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    İşt burada yönetim kademesinin başarısızlığı söz konusudur ve şutlanmaları gerekir.
    Çünkü sen eğer mazda gibi atmosferiklerde hala iş var elektrikli için telaşa gerek yok kafasında değilsen, ben trendi takip eder gelecekte iş yapacağını düşündüğüm her şeye yatırım yaparım kafasında isen, kim ne yapıyor sıkı takip edip gelecekte iş yapacağını düşündüğn fikirleri hemen kendi bünyende kendi versiyonla üretmek için çalışmaya başlaman lazım. Yani argenin iki yönü var biri yeni birşeyler bulmak diğeri de bulunanların adaptasyonu. Bu yüzden üniversiteler, diğer markalar vs hep kontol edilmeli istihbarat toplanmalı sürekli.
    Bi de yöneticinin vizyonu ve gidilecek yön ona göre yatırımlar vs.
    Yani bu adamlar hem downsizing hem çift kavrama konularında piyasanın kaymağını yemek için acele ettiler. Sadece kendi kazançlarını düşündüler. Piyasaya sürdükten sonra şanzıman için büyük değişim elbette çok pahalı ama diğeri çöp olmayacağı için yine de yapılabilir. Ama esas olan yeterince çalışıp iş bittikten sonra üretmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 18 Temmuz 2019; 17:34:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.