Şimdi Ara

USTA ŞÖFÖRLERE ZOR BİR SORU- ROT ANLAŞILMAYAN ÇEKME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
3.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç- e90 2011 320d 184hp

    Aynı gün içinde lastik değişti( 4 üde), balans yapıldı ve rota gidildi.
    Lastik ebat, marka, model aynı hepsi sıfır. 225/45/17

    1. Gün Araç önce sola çekmeye başladı.
    2. Gün ön sağ ve ön sol lastikler yer değiştirdi, araç sağa çekmeye başladı.
    3. Gün sağ arka ve sağ ön yer değiştirdi araç sağa çekmeye devam etti fakat azaldı.
    4. Gün ön sağ ve ön sol lastikler yer değiştirdi araç sola çekmeye başladı.

    Bütün bu olanlara diyeceğiniz nedir?



  • İlk ihtimal yeni lastiklerin problemli olması. Eğer yönlü lastikse yanlış takılmış olabilir. Yönlerde sorun yoksa başka bir takım lastik varsa onlarla denenebilir.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Inside outside kısmı ok.

    Lastik zaten asimetrik, ters çevirmek saçma olur. Continental premium contact 6 225 45 17.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wheatley

    Inside outside kısmı ok.

    Lastik zaten asimetrik, ters çevirmek saçma olur. Continental premium contact 6 225 45 17.
    Rotasyon yönü var mı? Lastiği janta ters takmış olabilirler. Ya da lastiklerde üretim hatası olabilir.
    Eğer lastiklerden eminseniz amortisör kulesinin üst kısmındaki takozlara bakın diyeceğim.
  • Teker eksantrik ayarına bakılmalı. Düz bir zeminde terazi ile içe dışa meğili kontrol edilmeli. Amortisör takoz ve bilyaları, poryayı tutan taşıyıcı v.b ön takım ve alt takım parçaları kontrol edilmeli.
    Eğer araçta önden kaza varsa şaselere bakılmalı. Lastiğin biri diğetinden önde veya geride duruyorsa yine çekme yapar.
  • Şasiyi kontrol ettirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 13 Temmuz 2019; 11:23:20 >
  • aracın bu kadar çok oynak olmasının lastik yada rotlarla bi ilgisi olamaz zira bu kadar çekme yapması için gözle görülür bir fark olması lazım parçalarda oynama olması lazım


    şasiye bi baktırmakta fayda var
  • Yanlanmış araba almışsınız rot ayarı yapsanız ne olacak dikiş tutmaz artık.
  • Ben ön takım konusunda ciddi ciddi sorunlar yaşamış ve en sonunda çözmüş birisiyim.

    Öncelikle lastik sandığınızdan fazla etkiliyor bu birincisi. Sadece düşük lastik basıncı bile arabayı çok bariz etkiliyor. Bu sebeple ilk önce mümkünse farklı bir lastik, daha güzeli farklı bir jant lastik takımı ile denemek. En makul olanı aynı arabadan sorunsuz olarak bulup onunla jant lastik değiştirip denemek.

    Lastikler dışında ayara dokunmadan arabanın her seferinde farklı yöne çekmesi salıncak, podye v.b yerlerden yapmaz. Onlar tek tarafa kararlı bir çekme yaptırır. Ayrıca direksiyonda, rotilde v.b boşluk olsa o zaman da aracın düz gitme kararlılığı olmaz.

    Eğer araç önden çekişli olsaydı akslardaki kötü bir işçilik de buna sebep olabilirdi ama arkadan çekiş arabada etkiler mi bilemiyorum. Ben yaşadım, aksın üstündeki pimi takmamışlar, araç eğime doğru aşırı bir dalma yapıyordu. Hatta öyle bir dalma ki, sola virajda sağa direksiyon yapmazsam araba bariyere doğru gidiyordu. Ufacık bir pim arabanın bütün dengesini alt üst etmişti.

    Diğer bir husus da, amortisör kulesi üstü ile podye arasında bir rulman olur. Bu rulman bozuksa, direksiyonu çevirdiğinizde geri toplarken amortisör tam ortaya gelemeyebilir, rulman iyi dönmediği için amortisör henüz tam ortaya denk gelmeden durabilir. Bu durum özellikle sola dar manevra yapınca sol, sağa dar manevra yapınca da sağa çekmeye yol açar. Siz de mesela lastikçiye gir değiştir çık yaparken dükkana giriş çıkış manevralarınızda farkında olmadan bu duruma sebep olmuş ve bunu da lastiklere yormuş olabilirsiniz.

    Şu anlık aklıma gelenler bunlar.




  • Rot balans da kamber ayarı bozuk çıkıyor mu ona dikkat edin ön lastiklerde kamber kaster bozuksa çekme yapar
  • Lastik eski ise veya cok sert kullanildiysa radyal tellerde eğilme oluyor, balans tutmuyor, jantta egrilik varsa ondan olur, lastikcinin cihaz kalibrasyonlari kotuyse ayar hatasindan olur. Hic biri degilse alt takimda sorun aranır
  • Bazı lastikler yeni,aynı marka bile olsa bazen fabrikasyon olarak farklı olabiliyor.
    Çok bilgili değilim bu konuda ama tahminim birinin hamuru daha yoğun olabiliyor sonucunda sert oluyor, birinin hamuru az yoğun olabiliyor sonucunda yumuşak oluyor...
    lastik bunlarla ilişkili olarak daha hafif yada ağır olabiliyor.
    Bazı yerlerde bilgisayarlı balans makineleri var.bu yerler lastiğin yere basan kısmını, derinliğini,yönünü,lastiğin ağırlığını ve 4 lastiği ölçüp hangi lastiğin nereye takılmasını kendi belirtiyor.
    Tavsiyem bu işlemlerin yapıldığı bir firmaya gitmeniz.
    Ben daha önce böyle bir problem yaşadım,lastiklerden biri yanlış hatırlamıyorsam diğerlerinden 3 kg kadar daha ağırdı.dediğim gibi yukardaki işlemleri yapabilen bir makineye sahip olan bir firmaya gidip bu sorunu minimalize etmişlerdi.tabi yürüyen aksamınızda,jantlarınızda başka bir sıkıntı yoksa...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruf -- 14 Temmuz 2019; 11:16:19 >
  • Benim merak ettiğim direksiyonu ellemeyince araç düz gidiyor mu ? Yoksa direksiyon açısında problem olabilir mi ?

    Çünkü başıma geldi 2 kere direksiyon açısını düzgün yapamadılar. Araba düz gidiyor ama ben direksiyonu düz tutunca araba sola doğru gidiyordu. En son düzgün bir usta buldum, onunla birlikte yolda direksiyon ayarı yaptık. Sonunda hallettim. İzmir de isen ismini verebilirim.
  • yol eğimini hiç hesap ettinizmi eğimli tarafa araç kayar
  • Kardeş birde eşek balans yaptır. Ne diye sorma lastikler sökülmeden yapılan balans var onda balans yap o makina porya alt takım hepsinin balansını alıyor
  • 1. Gün Araç önce sola çekmeye başladı.
    2. Gün ön sağ ve ön sol lastikler yer değiştirdi, araç sağa çekmeye başladı.

    Sırf bu ıkı madde bıle sorunun lastık veya janttan oldugunu gostermez mı ?
  • Rot balans makinesine girince bi şaseyide ölçtür. Tekerinin biri biraz önde veya arkada duruyor olabilir.
  • Pink Floyd kullanıcısına yanıt
    Aynı birebir sorun aracımda mevcut, dediğinizi deneyeceğim teşekkürler.
  • Bilmece gibi maşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Rot balans makinesine girince bi şaseyide ölçtür. Tekerinin biri biraz önde veya arkada duruyor olabilir.
    Şasi ve salıncak kaymaları böyle şeylere neden oluyor. Ama sola çekerken lastik değişip sağa çekiyor deyince işler karışıyor. Acaba.lastiklerde hata mı var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.