Şimdi Ara

Avrupa'da satılacak ilk Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Otomotiv sektöründeki elektriğe geçiş sürecine hızlıca adapte olan Çinli üreticiler, şimdi de ürettikleri araçları Avrupa pazarına sokmak için kolları sıvadı. Şanghay merkezli bir startup olan Aiways de bunlardan bir tanesi. Aiways, Avrupa’da elektrikli araç satan ilk Çinli üretici olmak istiyor.
     

    Tanıtım için 14 bin 231 km yol kat edecek 

    Mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda U5 adını verdiği elektrikli crossover’ını tanıtan şirket, söz konusu modeli Avrupa’da satışa sunmadan evvel dikkat çekmek için güzel bir reklam yöntemi bulmuş. Reklam projesi kapsamında iki U5 prototipi Çin’den Avrupa’ya doğru 14 bin 231 km yol kat edecek. Bu mesafenin bir elektrikli araç prototipinin çıkacağı en uzun yolculuk olduğu söyleniyor.

    Dünyaca ünlü İpek Yolu üzerinden ilerleyecek yolculuk 17 Temmuz’da Xi’an kentinden başlayacak ve Eylül ayında Avrupa’da son bulacak. Bu süre zarfında pek çok ülkeden geçecek olan elektrikli crossover bu sayede değişik yol ve iklim koşullarının yanı sıra farklı şarj altyapılarına maruz kalacak. Yolculuğun Eylül ayında bitecek olmasına rağmen U5’i satın almak isteyen Avrupalı müşterilerin 2020’nin Nisan ayına kadar beklemesi gerektiği belirtildi.

     
     

    Avrupa’da satışa sunulacak Aiways U5, 140 kW güç ve 315 Nm torka sahip elektrik motorunu besleyen sıvı soğutmalı 63 kWh batarya sayesinde tek şarjla 460 km yol alabiliyor. Alüminyum-çelik alaşımından yapılan More Adaptable Structure (MAS) platformu sayesinde aracın kalite, konfor ve güvenlik açısından Avrupa’daki araçlarla yarışacağı söyleniyor.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
    Avrupa çıkarmasına hazırlanan Çinli elektrikli araç, reklam için 14 bin km yol kat edecek
     



  • matbaa gelirse hattatlar işsiz kalır düşüncesi vardı bir ara da seninki de o hesap tarih tekerrür ediyor. hattatlar da başka iş bulsun canım şimdi yazıcı var dünyanın işini yapıyor. yedek parça üretmeyi bıraksınlar elektrikli otomobil üretsinler. hatta ne üretecekler ötv nin vergisini çıkarıp onunla paraya para dememek dururken
  • Önü c4 cactus.
    Arkası xc40.
    Konsol yeni toureg.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gözüme powerbank gibi geldi birden !!!

  • b...k atmayın gayet güzel

  • Onlar yapar biz kullanırız...

  • fiyatı?
  • Geldi yine benzeticiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 bin euro. inceleme yapmışlar. linki:https://www.youtube.com/watch?v=hO7K9C4XPkg

  • araba mı şarj istasyonu mu?
  • Avrupa diyor ama Türkiye'ye gelip gelmeyeceği meçhul

  • Şanzıman yok, vites yok, patlayıcı madde ile çalışan motor yok, titreşim yok, kurum yok, filtre yok, egzoz yok, kokpit ekrandan ibaret doğru düzgün düğme yok, o yok, bu yok.

    Ön takım, aydınlatma, otonom sürüş sensörleri ve klima dışında elektrikli otomobillerde arıza yapacak hiç bir şey yok. Bakımda yok. Bir otomobil sahibi başka ne isteyebilir ki. Son kullanıcı için çok çok iyi.

    Fakat, neredeyse 1 asırdır içten yanmalı otomobil sektöründe yedek parça üretiminden ve araç bakımından bir çok sektör ekmek yiyor. Elektrikliye tam geçiş yapıldığında bu sektörler yok olacak ve bir sürü insan işsiz kalacak. Bu sektörlerde çalışanları istihtam edecek hızda yeni sektörler oluşmayacak. Elektrikli otomobil sektörü, bu insanları tutupta elektrik motoru, batarya, sensör, otonom sürüş yazılımları, vs. gibi alanlarda istihdam etmek istemez.

    Ne olacak bu insanlar?

    Robotik sanayi, yapay zeka, ürünlerin daha az arıza yapması, vs. gezegenimiz için iyi bir şey ama insanlık için o kadar iyi mi? Henüz ucu açık. İşsiz kalan insanlar, parasız da kalacağı için üretilen ürünleri kim alacak? Sistem durma noktasına gelip, kendi kendini imha etmeyecek mi? Gece gündüz üretim yapan fabrikalar, bu ürünleri insanlar alsın, faydalansın diye üretmiyorlar mı? Her şeyi robotlara, yapay zekaya, arıza yapmayan cihazlara bırakınca, insanların işi, dolayısıyla para kaynağı elinden alınmış olacak ve üretilen bu ürünlerin parası olmayan insanlara satılması mümkün değil. Ya her şey kar amaçlamaksızın insanlığın hayrına üretilecek ve belli kotalar dahilinde insanlara sunulacak. (Bunun için tek dünya devleti olunması gerekiyor. Bu kenetlenmede anca uzaydan gelen bir saldırıyla olur.), ya da devletler işsiz insanları bile üretilen bu ürünleri alabilmesi için ciddi maaşlara bağlayacak. Aksi taktirde dönüp dolaşıp aynı yere gelinecek. Mal çok alıcı yok. Robotlar ve yapay zeka boş yere üretip duracak.

  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Vergisiz 192,600 TL yani.
  • Virtual Reality kullanıcısına yanıt
    matbaa gelirse hattatlar işsiz kalır düşüncesi vardı bir ara da seninki de o hesap tarih tekerrür ediyor. hattatlar da başka iş bulsun canım şimdi yazıcı var dünyanın işini yapıyor. yedek parça üretmeyi bıraksınlar elektrikli otomobil üretsinler. hatta ne üretecekler ötv nin vergisini çıkarıp onunla paraya para dememek dururken

  • Virtual Reality kullanıcısına yanıt
    Eskiden lastikçi yoktu nal çakanlar vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Virtual Reality

    Şanzıman yok, vites yok, patlayıcı madde ile çalışan motor yok, titreşim yok, kurum yok, filtre yok, egzoz yok, kokpit ekrandan ibaret doğru düzgün düğme yok, o yok, bu yok.

    Ön takım, aydınlatma, otonom sürüş sensörleri ve klima dışında elektrikli otomobillerde arıza yapacak hiç bir şey yok. Bakımda yok. Bir otomobil sahibi başka ne isteyebilir ki. Son kullanıcı için çok çok iyi.

    Fakat, neredeyse 1 asırdır içten yanmalı otomobil sektöründe yedek parça üretiminden ve araç bakımından bir çok sektör ekmek yiyor. Elektrikliye tam geçiş yapıldığında bu sektörler yok olacak ve bir sürü insan işsiz kalacak. Bu sektörlerde çalışanları istihtam edecek hızda yeni sektörler oluşmayacak. Elektrikli otomobil sektörü, bu insanları tutupta elektrik motoru, batarya, sensör, otonom sürüş yazılımları, vs. gibi alanlarda istihdam etmek istemez.

    Ne olacak bu insanlar?

    Robotik sanayi, yapay zeka, ürünlerin daha az arıza yapması, vs. gezegenimiz için iyi bir şey ama insanlık için o kadar iyi mi? Henüz ucu açık. İşsiz kalan insanlar, parasız da kalacağı için üretilen ürünleri kim alacak? Sistem durma noktasına gelip, kendi kendini imha etmeyecek mi? Gece gündüz üretim yapan fabrikalar, bu ürünleri insanlar alsın, faydalansın diye üretmiyorlar mı? Her şeyi robotlara, yapay zekaya, arıza yapmayan cihazlara bırakınca, insanların işi, dolayısıyla para kaynağı elinden alınmış olacak ve üretilen bu ürünlerin parası olmayan insanlara satılması mümkün değil. Ya her şey kar amaçlamaksızın insanlığın hayrına üretilecek ve belli kotalar dahilinde insanlara sunulacak. (Bunun için tek dünya devleti olunması gerekiyor. Bu kenetlenmede anca uzaydan gelen bir saldırıyla olur.), ya da devletler işsiz insanları bile üretilen bu ürünleri alabilmesi için ciddi maaşlara bağlayacak. Aksi taktirde dönüp dolaşıp aynı yere gelinecek. Mal çok alıcı yok. Robotlar ve yapay zeka boş yere üretip duracak.
    insanların işsizliğni booşverde hocam tamamen elektrıklı araba bence önümüzdeki 100yıl hayal...
    nedenleri ise:
    *elektriği üretmek için dunyada agırlıklı olarak fosil yakıt kullanılıyor.dehşet bir karbonmonoksit salınımı var.
    *bir teslayı şarj etmek için 60kwh elektrik üretmek gerekiyor.60kwh elektriği üretmek için çıkarılan gaz,60lt benzinden 2kat daha fazla.
    *norveç ingiltere gibi ülkeler yenilenebilir enerjiye yatırım yapsa da dünyanın %90lık kısmı hala bu teknolojıden yoksun.
    *önümüzdeki 100yıl da bu ülkeler alternatif enerjiye geçemez gibi görünüyor.ayrıca hızlı nufus artışı da enerjı ıhtıyacını arttırıyor.
    *her üretilen araba için de extra enerji kaynakları lazım.her elektrıklı araca ortalama 50kw/h gibi bir rakam düşünseniz korkunç bir rakam.
    *dünyadakı arabaların yarısı elektrıklı olsa şu an kullanılan enerjinin 2 katı kadar enerji kaynağı gerekli.
    *kamyon otobüs gibi çok akaryakıt tüketen araçlar için de extra bir teknoloji geliştirilmesi gerekli.
    *batarya teknolojısınde çığır açacak bir teknoloji bulunmadıgı sürece kapasite ve menzil sorunları beraberinde geliyor.
    *örneğin şu anki 60ah akü ebatlarında bir aküye 120ah sığdıracak bir teknoloji geliştirilmesi gerekli.
    *diğer önemli husus bataryaların çevreye verdiği zarar.henüz batarya geri dönüşümünde yüksek teknolojıye ulaşılamadı.
    *ni-mh zn-c li-ion gibi akü sistemlerı hala fazla kirletiyor çevreyi.tam anlamıyla geri dönüşümü yapılamıyor.
    *sadece türkiyede 16mılyon araç var. yarısı elektrıklı olsa bile korkunç bir batarya kirliliği ile karşı karşıyayız.
    *elektrikli arabalar ileride belki kullanılacak ama önümüzdeki 100 yıl boyunca en iyi fikir hibrid sistemler.
  • tasarımı çok güzel
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    Guzel ozetlemissin. Elektrikli araclar Avrupada yayginlasmaya basladi ancak su an icin ulasilabilir fiyatta degiller.

    Hybrid modeller ise sadece bir kac marka-modelde mevcut. Fiyatlari daha normal ve ulasilabilir. Yakit tuketimleri ise cok cok iyi. Ama dedigim gibi secici olamiyorsun daha cok japon ureticilerden alman gerekiyor (toyota, nissan vs).

    Elektrikli modellerin sikintilari var ancak onumuzdeki yillarda bu sikintilar giderilecek gibi (kisa menzil, oahali olmasi, kisa batarya omru, batarya geri donusumu vs).

    Bu arada elektrigi, temiz enerjilerden de uretebilirsin, gunes panelleri veya ruzgar gulleri vb.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pyp

    Guzel ozetlemissin. Elektrikli araclar Avrupada yayginlasmaya basladi ancak su an icin ulasilabilir fiyatta degiller.

    Hybrid modeller ise sadece bir kac marka-modelde mevcut. Fiyatlari daha normal ve ulasilabilir. Yakit tuketimleri ise cok cok iyi. Ama dedigim gibi secici olamiyorsun daha cok japon ureticilerden alman gerekiyor (toyota, nissan vs).

    Elektrikli modellerin sikintilari var ancak onumuzdeki yillarda bu sikintilar giderilecek gibi (kisa menzil, oahali olmasi, kisa batarya omru, batarya geri donusumu vs).

    Bu arada elektrigi, temiz enerjilerden de uretebilirsin, gunes panelleri veya ruzgar gulleri vb.
    aynen hocam.
    elektrıklı arabaya birgün mutlaka geçilecek fakat o zamana daha cok var.bu sürede en mantıklı araçlar hibrit otomobiller.
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    Bir Yenilenebilir Enerji Uzmanı olarak size katılmadığımı söylemek isterim. Bu dönüşüm için en fazla 10 yıl var.

    Bahsettiğiniz sorunların tamamı fosil yakıtların yerine yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı ile çözülebilir. Zaten dünya olaya elektrikli araç olarak bakmıyor, Enerji Dönüşümü olarak bakıyor. Bu dönüşüm yenilenebilir enerji kaynaklarından enerji üretimini, micro şebekeleri, smart grid sistemlerini, batarya teknolojilerini, depolama teknolojilerini (depolama sadece batarya ile yapılmaz. CSP sistemlerde tuz ile depolanabillir, pump storage santrallerde su ile depolanabilir), dağıtık üretim sistemlerini (ürettiğin yerde tüket şeklinde), enerji verimliliğini, enerji için IoT teknolojilerini (en basiti evlerin akıllı enerji sistemlerini), hatta ve hatta enerji ticareti için blockchain sistemleri bile...

    Örnek vereyim elektrikli aracınızı şebekeden şarj etmenize gerek yok. Evinizin çatısına veya otoparkınıza kuracağınız güneş-rüzgar enerjisi ile bunu gerçekleştirebilirsiniz. Fazla elektriğinizi depolayabilir, pik saatlerde kullanabilirsiniz, şebekeye satabilirsiniz, komşunuza satabilirsiniz vs. Ve bu kaynaklar rakipsiz şekilde şu anda en ucuz elektrik üretim yöntemleridir (LCoE).

    Bu bahsettiklerim size uçuk gelse de uygulamaya geçen ülkeler var. Avustralya'da neredeyse her ev kendi elektriğini üretir durumda. Almanya'nın sadece GES kurulu gücü bizim tüm kurulu gücümüzün yarısı kadar. Rüzgarı da kattığınızda eşitiz. Birçok kömür santrali kapatma programında. Çok büyük enerji şirketleri kömüre ve fosile artık yatırım yapmıyor hatta isim değiştiriyorlar. Mesela Orsted.

    Bu arada bugünlerde duymuşsunuzdur Putin rüzgar türbinleri kuşları ve solucanları öldürüyor gibi birşeyler saçmaladı. Doğalgaz patronunun bunu söylemesi birşeyler anlatıyordur heralde.

    Kısacası olay elektrikli araçlar değil olay enerji dönüşümü. Kimse de buna engel olamaz. Sancıları olacaktır ama kaçınılmaz son budur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.