Şimdi Ara

Arabayı çalıştırır çalıştırmaz klimayı açmanın zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
8
Favori
20.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
141 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çoğu kişi arabaya oturur oturmaz hiç düşünmeden klimayı çalıştırır. Peki ama bunun sizin ve etrafınızdakiler için gerçekten tehlikeli olabileceğini biliyor musunuz?

    Bunun nedeni ise arabayı dışarıda bıraktığımız zaman camları kapamamızdır. Gölgede bıraktığımız zaman arabanın içinde 400 ila 800 mg benzen birikir.

    Örneğin, arabanızı 16 dereceden yüksek bir hava sıcaklığında güneşe koyduysanız, arabada biriken benzen miktarı 2000 ila 4000 miligrama kadar yükselebilir. Bu da izin verilen seviyenin neredeyse 40 kat daha fazlası.

    Camlar kapalı bir şekilde arabada oturduğunuz zaman benzen solursunuz. Bu da karaciğerinize, kemik dokularını ve böbrekleri etkiler. Organizmadan benzenin atılması çok uzun sürer.

    Arabaların kullanım klavuzlarında klimayı çalıştırmadan önce camları açmalısınız diye yazar ama nedeni yazmaz.

    Tıbbi açıklaması:

    Klima, soğuk hava üflemeye başlayana kadar, öncelikle içeride ısınan havayı ve beraberinde benzeni dışarı üfler. Benzen kansere yol açan zehirli bir maddedir.

    Arabaya oturduğunuzda, garip bir koku almasanız bile, önce 1-2 dakika camları açın sonra klimayı çalıştırın. Arabayı çalıştırdıktan sonra da pencereleri bir süre daha açık tutun.

    Şimdiden bunu uygulamaya başlayın. Böylece hem kendinizi hem de arabanıza binenleri zehirli maddelerden korumuş olursunuz.

    Kaynak: Hayatbilgisi.com


    - Daha oncede bu konuyu acmistim ancak bulamadim tekrar açma gereği duydum önemli bi konu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Valla bırakın binince camları açmayı, arabaya yaklaşırken önceden 4 camı uzaktan açıyorum ki ben binmeden biraz havalansın. Sonra camlar açık vaziyette klima açmadan sadece fan açarak biraz ilerliyorum ki havalandırmadaki kötü hava da çıksın, ardından klimayı açıp yine camlar açık birsüre gidiyorum. Klima kendine geldikten sonra camları kapatıyorum.
    Özellikle Antalya sıcağında güneş altında bekleyen araba için şart.
    Birde ülkemizde desteksiz sallayanlar türedi.
    Benzenin araç içinde nasıl mg cinsinden bulunduğunu bir açıklayın bakalım. Daha kısaltmaları bilmeden her gördüğünüzü doğru sanıyorsunuz. Allah akıl fikir vermiş ama kullanan yok.

    Google’da iddiayla ilgili yapılan bir araştırmayla bu bilgilerin tercüme edildiği metne ulaşmak mümkün. Metinden alıntılanan bir bölüm Google’da 1990-2008 yılları arasında aratıldığında ise ulaşılabilen en eski kaynak 2005’e ait. Faqing.org forumunda paylaşılan iddia daha sonra birçok blog ve forumda paylaşılıyor. Bazı kullanıcılar paylaşımlarında iddianın okudukları bir e-posta olduğunu belirtiyor fakat e-posta’nın kaynağı belirtilmiyor.

    Amerika Kanser Topluluğu: İddiayı doğrulayacak araştırma bulamadık
    American Cancer Society’nin (Amerika Kanser Topluluğu) resmi blog sayfasında da bir uzmanın yazısında bu iddiadan bahsediliyor. Ancak metinde iddianın doğrulanabileceğiyle ilgili yeterli delil bulunmadığı belirtiliyor.

    Ayrıca iddianın hem Türkçe tercümesinde hem de İngilizce’sinde birim hatası bulunuyor. Bir gaz ölçümünde hacim ya da yoğunluk (özkütle) birimi kullanılması gerekirken, Türkçe tercümede kütle ölçüm birimi miligram (mg), İngilizcede ise alan birimi fitkare kullanılmış. Eğer arabanın içindeki benzenin hacmi kastediliyorsa uluslararası standart birimleri ile m^3 (veya türevleri), yoğunluğu kastediliyorsa kg/m^3 (veya türevleri) kullanılması gerekiyordu. Ancak İngilizce metin bir araştırmayı temel aldığını belirtiyor fakat iddianın bulunduğu araştırmayla ilgili bir kaynağa ulaşmak mümkün değil. Birimlerin, bilgi aktarılırken yanlış yazılma ihtimali olsa da bu şüphenin test edebileceği delil de ne yazık ki hakkında hiçbir bilgi verilmeyen araştırmanın kendisi.

    Arabaların içindeki hava bileşenleri ve hava kalitesiyle ilgili bazı araştırmalara ulaşmak mümkün. Bunlardan biri hakemli dergi Environmental Science & Technology’deki Toxicity of Parked Motor Vehicle Indoor Air (Park Halindeki Bir Aracın İçindeki Havanın Toksitliği) başlıklı araştırma. Araştırmada bir yeni bir de üç yıllık araç aynı süre boyunca 14 bin W ışığa maruz bırakılıyor. Araştırmanın ölçümlerine göre park etmiş bir arabanın içindeki havada ölümcül bir tehlike bulunmuyor. Fakat bu araştırmanın yayınlanma tarihi, iddianın ortaya çıkışından en az iki sene sonra, 2007 yılında.

    2011’de yayınlanan Car indoor air pollution – analysis of potential sources (Araba içi hava kirliliği – analiz ve potansiyel kaynaklar) başlıklı araştırmada da özel olarak arabanın içinde bulunan benzen yoğunluğunun zararından bahsedilmiyor. Araştırma sadece arabaların içindeki hava kirliliğini değil araba galerilerindeki hava kirliliğini de kapsıyor. Araştırmada galerilerin havalarındaki benzen miktarının metreküp başına 11 mikrogramla (μg) 93,2 mikrogram (μg) arasında değiştiği tespit ediliyor. Araştırmaya hakemli yayın yapan The National Center for Biotechnology (Ulusal Biyoteknoloji Merkezi – NCBI) websitesinden ulaşılabilir.

    NCBI’da yayınlanan bir başka araştırma sürücülerin maruz kaldığı benzen nedenli risklerin belirlenmesine yönelik çalışmaların devam etmesi gerektiği sonucuna varıyor. Ancak makalede araçların içindeki benzen oranlarının metreküp başına 0,013 miligram (mg) ile 0,56 miligram (mg) arasında olduğu belirtiliyor. Bu da iddiada geçenin çok altında kalıyor. Sık aralıklarla maruz kalındığında sağlık riski oluşturabilecek oranlar olduğunu kanıtlayacak yeterli araştırmaya ulaşmak ise mümkün değil.
    Benzene yüksek dozda maruz kalmanın kanser riski taşıdığı Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve Kanserle Mücadeleyi Destekleme Derneği’nin websitelerinden doğrulanabilir. Bazı araştırmalara göre ise direkt benzenle ilgili olmasa da arabanızın içinde sağlığınızı riske atacak bileşikler olması mümkün gözüküyor. Özellikle sıcak havalarda aracınıza girdikten sonra maruz kaldığınız benzenin ölümcül olduğuna dair kesin bir araştırma bulunmasa da yüksek dozda benzenin insan sağlığını tehdit ettiği birçok kaynaktan doğrulanabilir. Ancak bu iddiada belirtilen tehlikeler için daha çok araştırma gerekiyor.
  • şahsen oturur oturmaz asla klima açmam.

    önce 4 camı açıp içerideki sıcak havayı atarım. ondan sonra klima ayarını 22-23 civarına getiririm. 16 derece ve son derecede üflemesi çok zararlı, allah korusun zatürre bile olursun yaz günü.
  • Şu da var arac belli bi sure camlar kapali durdugunda yaz aylarında içerisinde benzen maddesi biriktiriyor.İmkan varsa arabaya binmeden camlari acip havalandirmak lazim yoksa da havayi solumadan camlari açıp 3 5 dakika dişarda durmak lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk basta klima yonunu de direk yuzunuze dogru yapmayin direk burnunuza gelmesin yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bırakın binince camları açmayı, arabaya yaklaşırken önceden 4 camı uzaktan açıyorum ki ben binmeden biraz havalansın. Sonra camlar açık vaziyette klima açmadan sadece fan açarak biraz ilerliyorum ki havalandırmadaki kötü hava da çıksın, ardından klimayı açıp yine camlar açık birsüre gidiyorum. Klima kendine geldikten sonra camları kapatıyorum.
    Özellikle Antalya sıcağında güneş altında bekleyen araba için şart.
  • aynen yazdığın şekilde yapıyorum. hey gidi nitrodata zamanları hey.
  • Dışarda veya garajda fark etmez. Arabaya ilk kez ve sonrasındada bineceğim sırada klimayı kullanma yöntemim şudur.

    -içeri girer kontağı bi tık çevirir çalıştırmadan önce tüm camları açarım
    -aracı çalıştırır klimayı açarım ve "İç hava sirkülasyonuna" getiririm. Hani şu dışardan hava alma değilde araba resminin içinde olan sarmal ok konumuna getiririm
    -arabadan inerim
    -bi sigara yakarım hızlıca içerim
    -iç hava sirkülasyonunu açtığım için hem içerdeki hava soğuk olarak yenilenicek hemde dışardan taze hava gelicek yer değişimi olucak böylece taze have içeriye dolarken o temiz havada soğuk olarak içeride kalıcak.

    Sonra arabaya biner 1-2 dakika camlar açık seyrederim ve iç sirkülasyonu kapatırım. Yeterince temiz hava girdiğine emin olduğumda camları kapatırım devam ederim.

    camlar açıkken iç sirkülasyonu açıp klimayı öyle çalıştırmam gerektiğini bi yerde okumuştum. Tam mantığı nedir bilmiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bi merak ettiğim hususta araç ilk kez çalıştırıldığında klima açılmalımı hemen yoksa hararet biraz yükselip yağlamada her yere homojen dağıldıktan sonramı klima açılmalı ?

    Yani diğer bi deyişle motor soğukken klimayı açmak klima kompresörüne, motora, turboya zararı olur mu ? Klima kompresörününde yağlanması önemliymiş diye duydum. Motor soğukken çalıştırıldığında kompresör yeterince yağlanmadığı için ilerde arıza verebilir vs diye okudum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    aynen yazdığın şekilde yapıyorum. hey gidi nitrodata zamanları hey.
    Evet bi nitrodata girisimi olmustu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Dışarda veya garajda fark etmez. Arabaya ilk kez ve sonrasındada bineceğim sırada klimayı kullanma yöntemim şudur.

    -içeri girer kontağı bi tık çevirir çalıştırmadan önce tüm camları açarım
    -aracı çalıştırır klimayı açarım ve "İç hava sirkülasyonuna" getiririm. Hani şu dışardan hava alma değilde araba resminin içinde olan sarmal ok konumuna getiririm
    -arabadan inerim
    -bi sigara yakarım hızlıca içerim
    -iç hava sirkülasyonunu açtığım için hem içerdeki hava soğuk olarak yenilenicek hemde dışardan taze hava gelicek yer değişimi olucak böylece taze have içeriye dolarken o temiz havada soğuk olarak içeride kalıcak.

    Sonra arabaya biner 1-2 dakika camlar açık seyrederim ve iç sirkülasyonu kapatırım. Yeterince temiz hava girdiğine emin olduğumda camları kapatırım devam ederim.

    camlar açıkken iç sirkülasyonu açıp klimayı öyle çalıştırmam gerektiğini bi yerde okumuştum. Tam mantığı nedir bilmiyorum.
    sigara niye? arabada alamadığın zehirli madde açığını kapatmak için mi?

    4 camı açarım, klimayı da açarım, basarım gaza, zaten arabanın içindeki kağıtlar falan uçuşur, 15-20 sn yeterli, kapatırım camları. o ne öyle 5 dk hava temizleme töreni.




  • KUMANDADAN CAMLARIN AÇILMASI ÇOK İYİ OLUYOR BU KONUDA, Honda ve Ford bunu destekliyor. Arabaya yaklaşırken tüm camları %60-70 kadar açıp yanına gidince çalıştırıp klimayı açıp, klimadan ilk çıkan o kötü kokulu havanın dışarı çıkmasına izin veriyorum, sonra camları kapatıyorum. klima ilk açıldığında çıkan havanın zararlı olduğunu duymuştum ama zararlı olmasa bile kötü kokuyor zaten sırf kokusu için bile açarım camları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    şahsen oturur oturmaz asla klima açmam.

    önce 4 camı açıp içerideki sıcak havayı atarım. ondan sonra klima ayarını 22-23 civarına getiririm. 16 derece ve son derecede üflemesi çok zararlı, allah korusun zatürre bile olursun yaz günü.
    Ne alakası var ? Sen 22 ye de getirsen 16 ya da getirsen aynı derecede soğuk üflüyor klima. Sen sadece düşüreceği ortam sıcaklığını ayarlamış oluyorsun.
  • DaYWaLkeR kullanıcısına yanıt
    sen 16 derecede son ayarda üfletebilirsin arkadaşım karışacak değilim
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Ic sirkulasyonu actiginizda disaridan alinan hava miktari oldukca duser. Hatta bu yuzden ic sirkulasyon ile uzun yolda uzun sure surus yapmam. Kabinde hava kalitesi duser. Bilginiz olsun...

    Ben de biner binmez ilk is kontagi bir kademe acip tum camlari sonuna kadar acarim. Marsa basarim. Bes on saniye sonra klimayi birinci kademede acarim. Klimadan gelen hava bir sure sonra tazelenince fan hizini yukseltirim. Bu arada camlarida kapatirim.

    Dikkat ettigim bir diger nokta da şu: aracim emektar, 200 bine yaklasti. Bir cok motor parcasi yiprandi haliyle. Bu yuzden klimayi, arac rolantideyken devreye alirim. Motor yukteyken, devir cevirirken kompresoru calistirmam. Klima ustamin tavsiyesi 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Temmuzda İzmirdeyseniz ve arabanız siyahsa çok da önemsemeyeceğiniz bir durum.
    Arabaya binince bırak benzeni hesap etmeyi nefes alacak kadar hava bile olmuyor bazen. Zira 40 derecenin üzerine çıkıyor çoğu zaman. Ben mecburen açıyorum camları, aynı zamanda klimayı ki ancak 10 dkya serin hava vermeye başlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albati -- 12 Temmuz 2019; 15:31:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok asiri sicak degilse; 2 cam tam acik klima 2. ayarda kullaniyorum her zaman. Disaridaki ruzgar icerideki soguk klima havasini arabada dolastiriyor, super oluyor tavsiye ederim.

    Ayni sekilde evde ve isyerinde de klima ile beraber camlar da her zaman acik. Her giren klima acik, cam acik ne alaka diyor ama ruzgar etkisi çohoş.

    Bilmeden yillardir dogru yapiyormusum demek, sevindim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabada klima var kullanmıyorum sebebi arabadan inince sıcağı daha fazla hissediyorum ve heryerim yapış yapıs oluyor.Uzun yolda iki kademe yeter kısa mesafede gereksiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bilgi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.