Şimdi Ara

Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Geçtiğimiz günlerde 150 tonluk kargo uçağı çekerek gövde gösterisi yapan elektrikli Mini Cooper SE üzerindeki örtü tamamen kalktı. Markanın ilk tam elektrikli aracı olan Mini Cooper SE, genel hatları itibariyle standart Mini modellerine benzese de detaylara inildiğinde sıfır emisyonlu olduğunu belli eden dokunuşlara sahip.
     

    Standart Mini Cooper modeli baz alınarak geliştirilen elektrikli Mini Cooper SE’nin ön aksında 184 beygir güç ve 270 Nm tork üreten bir motor bulunuyor. 12 modülden oluşan ve toplam kapasitesi 32.6 kWh olan lityum iyon bataryadan beslenen aracın menzili WLTP ölçümlerine göre 235 ila 270 km arasında değişiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.3 saniyede tamamlayan Mini Cooper SE maksimum 150 km/s hıza çıkabiliyor.

     

    Hızlı şarj ile 35 dakikada %80 dolum

    Mini Cooper SE’nin bataryası standart şarj ile 2 buçuk saatte %80 doluma ulaşıyor. Bataryanın tam doluma ulaşması için de 3 buçuk saat gerekiyor. DC hızlı şarj istasyonu kullanıldığında ise bataryanın %80 doluma ulaşması 35 dakika sürüyor. Mini Cooper SE’de Sport, MID, Green ve Green+ olmak üzere dört farklı sürüş modu bulunuyor. Bu modların konfor odaklı, bazıları da verimlilik odaklı bir sürüş deneyimi sağlıyor. Aynı zamanda diğer elektrikli araçlarda gördüğümüz tek pedalla sürüş özelliği de söz konusu.

    Mini Cooper SE’nin dış tasarımında ilk göze çarpan detaylar ön ızgara bölümü ve oldukça ilginç tasarıma sahip 17 inçlik jantlar oluyor. Ayrıca yan ayna kapakları ve jantlar da dahil olmak üzere bazı parçalarda aracın çevreci oluşuna vurgu yapan yeşil dokunuşlara yer veriliyor. İç mekanda ise 5.5 inç boyutunda dijital gösterge paneli, navigasyon özelliğine sahip 6.5 inç bilgi-eğlence ekranı, iki bölgeli otomatik klima ve elektronik park freni gibi özellikler dikkat çekiyor. 8.8 inç dokunmatik ekran ve kablosuz şarj ünitesi de opsiyonlar arasında.

     
     

    Standart modelden 18 mm daha yüksek 

    S, M, L ve XL donanım seviyeleriyle satışa sunulacak Mini Cooper SE’nin ön tarafında tek bağlantılı, arka tarafında ise çok bağlantılı süspansiyon sistemi kullanılıyor. Zemin boyunca uzanan bataryalar nedeniyle standart modelden 18mm daha yüksekte konumlanan aracın ağırlık merkezi de 30 mm daha alçak. Bu sayede iyi bir yol tutuş performansına sahip olduğu söyleniyor. Bataryaların etkilemediği nokta ise aracın bagaj hacmi. Bu alanın standart modeldeki gibi 211 litre olduğunu belirtmekte fayda var.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
    Mini Cooper'ın elektrikli versiyonu tanıtıldı: İşte tüm özellikleri
     



  • neden bilmiyorum
    yazıyı bile okumadan
    makul gibi geldi !

  • en son elektrik zamlarında sonra !
    benzinle aynı fiyata gelecek gibi bir hissiyat içindeyim !
    km de kaç kWat yapar hacı bu muhabbetlerini yakında duyarız !

  • Yahu corsanın menzili bile 340 km hiç mi utanmadınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa 50 kwh ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoğanGörünümlüToros -- 9 Temmuz 2019; 22:23:2 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Ne farkeder minide daha iyisi olmalıydı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İç donanım efsane gözüküyor. Ah bir zengin olsam...
  • Tek pedalla sürüş te.ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    sadece gaz pedalına basıp hızlanırsın, fakat fren için ayağını gaz pedalından çekerek rejeneratif fren yapabiliyorsun. yani normal frenleri kullanmana gerek kalmıyor zorunlu olmadıkça. Bu sayede 80-100 bin km balata değiştirme ihtiyacı olmuyor kolay kolay. Sürüş de daha zahmetsiz oluyor. En güzel örneği Tesla serisi araçlardır.

  • Dizelden vazgeçecek bir avantaj göremiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Greylights

    sadece gaz pedalına basıp hızlanırsın, fakat fren için ayağını gaz pedalından çekerek rejeneratif fren yapabiliyorsun. yani normal frenleri kullanmana gerek kalmıyor zorunlu olmadıkça. Bu sayede 80-100 bin km balata değiştirme ihtiyacı olmuyor kolay kolay. Sürüş de daha zahmetsiz oluyor. En güzel örneği Tesla serisi araçlardır.
    anladım, gerçekten tek pedal yok yani.
  • Çevre ?

  • menzili az
  • Son hızı da, 0-100 hızlanması da benim Scooter'ımdan az. Menzili saymaya gerek yok zaten.

  • elektrikli araclarin en buyuk avantaji torklaridir, dolayisiyla cok hizli kalkislari. mini cooper gibi sportif bir aracda 7 saniye buyuk hayal kirikligi. tesla gibi 3-4 saniye olsun demiyorum ama 5 saniye olsa, insana kalkista heyecan verse. gene cocuk arabasindan hallice elektrikli arac yapmislar. bunlarin bu dar zihniyeti yuzunden tesla apple in nokia ya yaptigini bunlara yapacak.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.