Şimdi Ara

SYM Fiddle 3 125'i' Nasıldır? i motoru Tecrübe eden varmı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
152
Cevap
3
Favori
39.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar,

    Fiddle 2 kullanmış kasa ve istanbul içi kullanımından (uzun yol hariç) memnun olup da yakıt tüketimi için bu motoru satan biriyim. Kasa olarak benim çok hoşuma giden bir model,

    Geçen hafta 125 İ (enjeksiyonlu motor) ile YENİ motor ile satılmaya başlandığını gördüm.

    Malum motorların yakıt tüketimi benzin fiyatları arttıkça astarı yüzünden pahalı hale geldi.

    ben fiddle 2 ile 20 TL ye 100 km gittiğimi hatırlıyorum 2 yıl önce :) şuan 30-35 TL olmuştur... yani eski motor ile bedava olsa almam...

    bu yeni motor ile yakıt tüketimini bir pcx 125 ayarına yakın bir yere çekmişler midir?

    Tecrübe eden, inceleyen alıp kullanan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

    Hiçbir yerde bir yorum veya inceleme bulamadım :(


    18. 05. 2020 yani bu konuyu açtıktan yaklaşık 11 ay kadar sonra bende fiddle 3 125 i almaya karar verdim. bu tarihten sonra bu motorla ilgili kullanıcı olarak yorum ve tecrübelerimi paylaşmaya devam edicem...


    21.05.2020 tarihinde bayiden motorumu teslim aldım.

    İlk 100 km için notlarım; OLUMLU: 80 km hıza kadar çıktım, titreşim yok, frenler çok iyi, combi fren sistemi var bu nedenle güvenle durabiliyor. Yakıt tüketimi ilk 100 km için gayet mantıklı, 3 litrenin altında yaktığını görüyorum ama bunu net söylemek için erken, ilk bakım 1.000 km'de

    OLUMSUZ: yahu 2020 yılındayız kaçıncı revizyon yapılmış kasasını üretiyorsun eyyyyyy SangYoung Motor Campany (SYM) şu motora bir 4 lü flaşör, motoru durdurmak için bir stop anahtarı koy... kontağı açtığında motoru çalıştırmadan far yanmaya başlıyor, bu akü için büyük sorun olacak kışın motoru kullanmayanlar için hiç iyi birşey değil. (motor çalışmadan niye far açılır ki? çinli motorlarda bile bu düzenlenmiş...) Lastikler ıslak zeminde çok kaygan, kışın yada yağmurda kullanacaklar için lastik değişimi önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_efe -- 12 Haziran 2020; 18:33:38 >



  • Fıddle'ın diğerlerine göre biraz fazla yaktığı kime göre neye göre doğrudur ? ama benzini içiyor abiiiii yaaaa 30/32 kuruş
    yakıyor tamamen şehir efsanesidir. rodaj süresi boyunca ;
    (0/1000 km arası rodaj süresinde min. 20/kms max. 50/kms arası hız yapıldı) yakıt tüketimi ORTALAMA 21/22 kuruş. (tank
    kapasitesi 6 lt , 6 lt X 6,81 tl = 36,60 tl. 36,60 tl / 165-170 km = km/s.. 21/22 kuruş)
    LASTİK MARKASI : DURO

    Rodaj süresi bitiminde ( 1000/ 1500 km arası) yakıt tüketimi ORTALAMA 22/23 Kuruş.
    6lt X 6,81 tl = 36,60 tl 36,60 tl / 160-165 km = km/s.. 22/ 23 kuruş.

    (rodaj bitiminde min.40/kms max. 80/kms arası hız yapıldı)
    LASTİK MARKASI : MİCHELİN CİTY GRİP.

    İlk yağ değişimi 300 km.. ikinci yağ değişimi 1000 km..

    Kullanılan yağ MOTUL SCOOTER EXPERT. 10/40.

    Orjinal fabrika çıkış lastikleri DURO (İlk iş bunları city grip ile yada güvendiğiniz herhangi bir lastikle
    değiştirin)

    Lastik basınç'ı : ÖN 31 ARKA 32 (Artçı ve sepet dahil)

    Benzin : Kurşunsuz süper min. 90 oktan

    Ağırlık :112 / 116 kg +/- 1


    Neden almalıyım ?

    inanılmaz rahat,konforlu ve kendi sınıfına göre güçlü bir makine , kocaman bir seleniz ve istediğiniz pozisyona göre oturma
    imkanınız var.(benim gibi 1,69 cm adam içinde 1,80 cm adam içinde... ayaklarımı nereye koyacağım diye bir derdiniz yok bu
    size kalmış.) gidon çok yumuşak ve emrinize amade. şehir içi sürüşlerinde boyut / kg / estetik noktasında fark oluştuyor
    vespa ile olan benzerliğini yakışıklı korumalı bir mont , kask ve diğer koruma aparatlarıyla tamamladığınızda efective
    açıdan şahane kontras yakalıyorsunuz.









    Neden almamalıyım ?

    Şahsi irademdirki Hiç bahane yok bu makineyi almayın diyeyim ! Başlangıç motoru denilen şey bana göre tam olarak
    bu alet. İnanın hiç üzmez her dediğinizi yapar. ama duruma göre 22/23/24 belki 25 kuruş çok beeeeee ben tasarruf
    istiyorum derseniz o sizin bileceğiniz iş. çünki ben tasarruflu pcx 125 de kullandım. 30 km
    sonra indiğimde totom bana küsmüş , sağ ayağım uyuşmuş (Bu arada sağ ayağım 1,3 cm kısa) fren elim (sol)
    acıyordu. Fıddle III ilede aynı mesafeyi yaptığımda bunların hiç biri olmuyor işte bu yüzden bana göre şahane..




    Artıları : Sınıfına göre ve bana göre en estetik makine.. Konfor maximum.
    gösterge paneli çok sade ve şık sadece ihtiyacınız neyse size onu vaad ediyor karambol yok,ve her şey
    elinizin hemen altında.. sinyal nerde ? korna nerde ? gibi bir sorun asla olmayacak (bajaj pulsar kullandım
    sinyal korna ararken çakıyordum az daha)
    110/120 km/s hıza ulaşabiliyorsunuz (ben max 85 gördüm ve kahramanlığım orada sonlandı:) 125 km gören
    arkadaşlarım var ki 125 cc bu kadar ufak bir makine için BENCE çok başarılı)
    112/116 kg ağırlığı ile istediğiniz hareket kabilyetini fazlasıyla veriyor ,trafikte ayaklarınız yerdeyken
    eller serbest. ( zayıf ve bir ayağı kısa adam olarak söylüyorum bunu)

    Gidonun hemen altında bir kapak var anahtarınızla uyumlu,açtığınızda sağ ve sol bölme olarak karşınıza çıkıyor
    ruhsat,cüzdan, telefon ufak tefek neyiniz varsa hepsini alır dikkat etmezseniz fark
    etmeyeceğiniz minik bir kapakcık var aynı bölümde, kapakcığı çekerseniz ki ben çektim sanırım bir usb giriş
    bağlantısı için tasarlanmış. kapağı kapalı pozisyona getirdiğinizde sizi bir plastik kelepçe karşılayacak.
    alış-verişe giderseniz poşetlerinizi veya sırt ,el,bel çantanızı asın diye...kask takmayı denemeyin sığmıyor
    :) Sele bagajı açmak için bagaj anahtarına ihtiyacınız yok sadece kısa fara basmanız yeterli. kişisel
    güvenlik noktasında sele altı bagajı açtığınızda sizi karşılayan sarı bir tuş var lock/ unlock.. Bu tuşu lock
    seviyesine getirdiğinizde motora asla benzin gitmeyecek ve sabaha kadar marşa bassınlar motor calışmıyor
    olacak ayrıca tuş lock seviyesindeyken belli bir süre marşa basmayı denediklerinde motor kendini kilitleyecek
    ve artık marşta çalışmıyor olacak.. yani allah korusun motorunuzu çalmak isterlerse ya kaldırıp kamyona
    yükleyecekler yada anahtar ile birlikte çalmaları gerecek. bunun içinde bir gemici zinciri ile herhangi bir
    sokak ortasına bağladığınız motor maksimum güvende olacak .



    Eksileri : Aynalar bildiğin makyaj aynası ,ruj süreceksen ideal ama arkadan geleni görmek istiyorsan çok ince
    ayar yapman gerekli ilk zamanlarda ulaaannnn nerde bu diyene kadar vızzzzzzzzz yanımından bir şey geçiyordu
    hemde sıfırımdan (her seferinde tansiyonum 1500) kendimce aynaları sol geniş sağ dar olarak ayarlayıp çözüm
    geliştirdim ki şimdiye kadar başarılı. (rabbim kimseye kaza bela vermesin inşaallah)

    Sele altına kask veya koruyuculu mont koymaya çalışmayın ! ben çok çalıştım oradan biliyorum :) ama kağıt
    havlu,aynalar için bez,3-5 alışveriş poşeti ve orta boy bir bel/sırt/el çantası gibi minimal şeyler işte onlar
    acaip sığıyor..

    Ön fren disc arka fren kampana abs yok. ( 2018 125 cc i için )




    ŞEHİR EFSANELERİ : Abiiiiiiii 30/32 Kuruş yakıyor bu ne yaaaaaaaaaa (yok öyle bir şey)

    Aga tipi şahane ama 65/70 km'den sonra fena titriyor (Fiddle II
    sorunuydu Fiddle III'de asla yok)


    Ben 80 artçım 90 kg yokuş çıkamadık (sürücü 69 kg, orta artçı 72 kg ,son artçı 75 kg = 216 kg )
    kurtuluş akarca yokuşunu araştırın,biz oradan 3 kişi güle oynaya çıktık :)

    Gidon sıkıntılı sürekli sıkı tutmalısın ..Yalanın dik alası
    (bildiğin pamuk helva sadece tutmuş olmak için tut hepsi bu)


    NOT )Bende sizler gibi fiddle III almaya karar verdğimde bu sorularla karşılaşmış ve bir kaç bo..
    bilgi
    dışında hiç bir sonuca ulaşamamıştım.. ne yaptıysam hepsini kayıt altına alıp bir gün benim gibi hiç
    bir şey bulamayan adamlara Paylaşmak istemiştim. kısmet bu güneymiş.. Tekerinize taş değmesin.
  • SYM sitesinde sadece aşağıdaki bilgiler var;

    Motor Tipi Tek Silindir 4 Zamanlı
    Silindir Hacmi(cc) 125
    Soğutma Sistemi Hava
    Max. Güç 7.5 kW, at 8500 min-1
    Beygir Gücü(HP) 10.2 HP
    Şanzıman C.V.T Otomatik Şanzıman
    Ebatlar (UxGxY)(mm) 1900 x 690 x 1355
    Ağırlık (kg) 117
    Yakıt Deposu 6.5 Lt.± 0.2 Lt
    Yakıt Sistemi EFI/ Elektronik Yakıt Enjeksiyon
    Frenler CBS, Ön: Disk 226 mm, / Arka: Disk 220 mm
    Lastik Ölçü Ön: 110/70-12 47J/ Arka:120/70-12 51J



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_efe -- 6 Temmuz 2019; 21:15:0 >
  • ben 2018 model fiddle 3 125 aldım ama i falan varmı bilmiyorum. ötv indirimi ile peşin fiyatına taksitle aldım gayet memnunum.

    130-140 km yi 30 tl ye yapıyor. bakımı ucuz. şekli on numara daha ne olsun bu fiyata. vespalar olmuş 20k xmaxler 30k
  • Hocam, bu değerler ise gayet iyi,

    Bence bir bak ne almışsın :)

    Enjaksiyonlu modelini aldıysan eskileri karbüratörlü ve artık üretimden kalktığı için fiyatları hızla 2. Elde düşer.

    Gerçi alırken pek umursamadıysan satarken de 3 e 5 e bakmaz verirsin.

    Ben motorsikleti ekonomik ulaşım ve İstanbul trafiğinden kaçış için kullanıyorum. O nedenle bir Honda pcx gibi az yakan ve görsel olarak da Fiddle 3 gibi bir motor benim ilgi alanım...
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    yokmu alan, kullanan kimse bu şirin motordan ???
  • Bu konu güncel dir, yenilenen motor ile ilgili eminim tecrübelerini paylaşanlara ilgi fazla olacaktır.
  • 2019 yılında SYM Fiddle 3 125 İ alan yokmudur?

    2019 yılında Karbüratörlü motor yerine Enjeksiyonlu motor ile aynı kasayı getirdiler, arka frenler de kampana yerine disk olmuş.

    Sıfır fiyatı 11.900 TL

    SYM 125İ motorunun Yakıt tüketimi konusunda kullanıcı yorumları arıyorum...
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Fıddle'ın diğerlerine göre biraz fazla yaktığı kime göre neye göre doğrudur ? ama benzini içiyor abiiiii yaaaa 30/32 kuruş
    yakıyor tamamen şehir efsanesidir. rodaj süresi boyunca ;
    (0/1000 km arası rodaj süresinde min. 20/kms max. 50/kms arası hız yapıldı) yakıt tüketimi ORTALAMA 21/22 kuruş. (tank
    kapasitesi 6 lt , 6 lt X 6,81 tl = 36,60 tl. 36,60 tl / 165-170 km = km/s.. 21/22 kuruş)
    LASTİK MARKASI : DURO

    Rodaj süresi bitiminde ( 1000/ 1500 km arası) yakıt tüketimi ORTALAMA 22/23 Kuruş.
    6lt X 6,81 tl = 36,60 tl 36,60 tl / 160-165 km = km/s.. 22/ 23 kuruş.

    (rodaj bitiminde min.40/kms max. 80/kms arası hız yapıldı)
    LASTİK MARKASI : MİCHELİN CİTY GRİP.

    İlk yağ değişimi 300 km.. ikinci yağ değişimi 1000 km..

    Kullanılan yağ MOTUL SCOOTER EXPERT. 10/40.

    Orjinal fabrika çıkış lastikleri DURO (İlk iş bunları city grip ile yada güvendiğiniz herhangi bir lastikle
    değiştirin)

    Lastik basınç'ı : ÖN 31 ARKA 32 (Artçı ve sepet dahil)

    Benzin : Kurşunsuz süper min. 90 oktan

    Ağırlık :112 / 116 kg +/- 1


    Neden almalıyım ?

    inanılmaz rahat,konforlu ve kendi sınıfına göre güçlü bir makine , kocaman bir seleniz ve istediğiniz pozisyona göre oturma
    imkanınız var.(benim gibi 1,69 cm adam içinde 1,80 cm adam içinde... ayaklarımı nereye koyacağım diye bir derdiniz yok bu
    size kalmış.) gidon çok yumuşak ve emrinize amade. şehir içi sürüşlerinde boyut / kg / estetik noktasında fark oluştuyor
    vespa ile olan benzerliğini yakışıklı korumalı bir mont , kask ve diğer koruma aparatlarıyla tamamladığınızda efective
    açıdan şahane kontras yakalıyorsunuz.









    Neden almamalıyım ?

    Şahsi irademdirki Hiç bahane yok bu makineyi almayın diyeyim ! Başlangıç motoru denilen şey bana göre tam olarak
    bu alet. İnanın hiç üzmez her dediğinizi yapar. ama duruma göre 22/23/24 belki 25 kuruş çok beeeeee ben tasarruf
    istiyorum derseniz o sizin bileceğiniz iş. çünki ben tasarruflu pcx 125 de kullandım. 30 km
    sonra indiğimde totom bana küsmüş , sağ ayağım uyuşmuş (Bu arada sağ ayağım 1,3 cm kısa) fren elim (sol)
    acıyordu. Fıddle III ilede aynı mesafeyi yaptığımda bunların hiç biri olmuyor işte bu yüzden bana göre şahane..




    Artıları : Sınıfına göre ve bana göre en estetik makine.. Konfor maximum.
    gösterge paneli çok sade ve şık sadece ihtiyacınız neyse size onu vaad ediyor karambol yok,ve her şey
    elinizin hemen altında.. sinyal nerde ? korna nerde ? gibi bir sorun asla olmayacak (bajaj pulsar kullandım
    sinyal korna ararken çakıyordum az daha)
    110/120 km/s hıza ulaşabiliyorsunuz (ben max 85 gördüm ve kahramanlığım orada sonlandı:) 125 km gören
    arkadaşlarım var ki 125 cc bu kadar ufak bir makine için BENCE çok başarılı)
    112/116 kg ağırlığı ile istediğiniz hareket kabilyetini fazlasıyla veriyor ,trafikte ayaklarınız yerdeyken
    eller serbest. ( zayıf ve bir ayağı kısa adam olarak söylüyorum bunu)

    Gidonun hemen altında bir kapak var anahtarınızla uyumlu,açtığınızda sağ ve sol bölme olarak karşınıza çıkıyor
    ruhsat,cüzdan, telefon ufak tefek neyiniz varsa hepsini alır dikkat etmezseniz fark
    etmeyeceğiniz minik bir kapakcık var aynı bölümde, kapakcığı çekerseniz ki ben çektim sanırım bir usb giriş
    bağlantısı için tasarlanmış. kapağı kapalı pozisyona getirdiğinizde sizi bir plastik kelepçe karşılayacak.
    alış-verişe giderseniz poşetlerinizi veya sırt ,el,bel çantanızı asın diye...kask takmayı denemeyin sığmıyor
    :) Sele bagajı açmak için bagaj anahtarına ihtiyacınız yok sadece kısa fara basmanız yeterli. kişisel
    güvenlik noktasında sele altı bagajı açtığınızda sizi karşılayan sarı bir tuş var lock/ unlock.. Bu tuşu lock
    seviyesine getirdiğinizde motora asla benzin gitmeyecek ve sabaha kadar marşa bassınlar motor calışmıyor
    olacak ayrıca tuş lock seviyesindeyken belli bir süre marşa basmayı denediklerinde motor kendini kilitleyecek
    ve artık marşta çalışmıyor olacak.. yani allah korusun motorunuzu çalmak isterlerse ya kaldırıp kamyona
    yükleyecekler yada anahtar ile birlikte çalmaları gerecek. bunun içinde bir gemici zinciri ile herhangi bir
    sokak ortasına bağladığınız motor maksimum güvende olacak .



    Eksileri : Aynalar bildiğin makyaj aynası ,ruj süreceksen ideal ama arkadan geleni görmek istiyorsan çok ince
    ayar yapman gerekli ilk zamanlarda ulaaannnn nerde bu diyene kadar vızzzzzzzzz yanımından bir şey geçiyordu
    hemde sıfırımdan (her seferinde tansiyonum 1500) kendimce aynaları sol geniş sağ dar olarak ayarlayıp çözüm
    geliştirdim ki şimdiye kadar başarılı. (rabbim kimseye kaza bela vermesin inşaallah)

    Sele altına kask veya koruyuculu mont koymaya çalışmayın ! ben çok çalıştım oradan biliyorum :) ama kağıt
    havlu,aynalar için bez,3-5 alışveriş poşeti ve orta boy bir bel/sırt/el çantası gibi minimal şeyler işte onlar
    acaip sığıyor..

    Ön fren disc arka fren kampana abs yok. ( 2018 125 cc i için )




    ŞEHİR EFSANELERİ : Abiiiiiiii 30/32 Kuruş yakıyor bu ne yaaaaaaaaaa (yok öyle bir şey)

    Aga tipi şahane ama 65/70 km'den sonra fena titriyor (Fiddle II
    sorunuydu Fiddle III'de asla yok)


    Ben 80 artçım 90 kg yokuş çıkamadık (sürücü 69 kg, orta artçı 72 kg ,son artçı 75 kg = 216 kg )
    kurtuluş akarca yokuşunu araştırın,biz oradan 3 kişi güle oynaya çıktık :)

    Gidon sıkıntılı sürekli sıkı tutmalısın ..Yalanın dik alası
    (bildiğin pamuk helva sadece tutmuş olmak için tut hepsi bu)


    NOT )Bende sizler gibi fiddle III almaya karar verdğimde bu sorularla karşılaşmış ve bir kaç bo..
    bilgi
    dışında hiç bir sonuca ulaşamamıştım.. ne yaptıysam hepsini kayıt altına alıp bir gün benim gibi hiç
    bir şey bulamayan adamlara Paylaşmak istemiştim. kısmet bu güneymiş.. Tekerinize taş değmesin.
  • Ön freni varla yok orası olan motordur. Yağmurlu havada lastiğiniz ne kadar iyi olursa olsun azıcık dokunmanızla kayar gider. Önerim Pcx veya nmax gibi motorlardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furillajooy

    Ön freni varla yok orası olan motordur. Yağmurlu havada lastiğiniz ne kadar iyi olursa olsun azıcık dokunmanızla kayar gider. Önerim Pcx veya nmax gibi motorlardır.
    hocam bu eski bilgi,

    2019 kasalarda ön ve arka disk ve combine fren sistemi var...

    bu sayfayı açma sebebim zaten bu, eski motor ile yenilenen motor arasında ciddi fark var ve bu farklar ve iyileştirmeler ile aslında daha rekabetçi bir fiddle 125 i olarak karşımıza çıkmışmı onu netleştirmeye çalışıyorum...

    (Yenilenen motoru kullanıp da bunu yazdıysan baştan özür dilerim. ben combi sistemle öyle bir sıkıntı olacağını sanmıyorum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salihalpergenç

    Fıddle'ın diğerlerine göre biraz fazla yaktığı kime göre neye göre doğrudur ? ama benzini içiyor abiiiii yaaaa 30/32 kuruş
    yakıyor tamamen şehir efsanesidir. rodaj süresi boyunca ;
    (0/1000 km arası rodaj süresinde min. 20/kms max. 50/kms arası hız yapıldı) yakıt tüketimi ORTALAMA 21/22 kuruş. (tank
    kapasitesi 6 lt , 6 lt X 6,81 tl = 36,60 tl. 36,60 tl / 165-170 km = km/s.. 21/22 kuruş)
    LASTİK MARKASI : DURO

    Rodaj süresi bitiminde ( 1000/ 1500 km arası) yakıt tüketimi ORTALAMA 22/23 Kuruş.
    6lt X 6,81 tl = 36,60 tl 36,60 tl / 160-165 km = km/s.. 22/ 23 kuruş.

    (rodaj bitiminde min.40/kms max. 80/kms arası hız yapıldı)
    LASTİK MARKASI : MİCHELİN CİTY GRİP.

    İlk yağ değişimi 300 km.. ikinci yağ değişimi 1000 km..

    Kullanılan yağ MOTUL SCOOTER EXPERT. 10/40.

    Orjinal fabrika çıkış lastikleri DURO (İlk iş bunları city grip ile yada güvendiğiniz herhangi bir lastikle
    değiştirin)

    Lastik basınç'ı : ÖN 31 ARKA 32 (Artçı ve sepet dahil)

    Benzin : Kurşunsuz süper min. 90 oktan

    Ağırlık :112 / 116 kg +/- 1


    Neden almalıyım ?

    inanılmaz rahat,konforlu ve kendi sınıfına göre güçlü bir makine , kocaman bir seleniz ve istediğiniz pozisyona göre oturma
    imkanınız var.(benim gibi 1,69 cm adam içinde 1,80 cm adam içinde... ayaklarımı nereye koyacağım diye bir derdiniz yok bu
    size kalmış.) gidon çok yumuşak ve emrinize amade. şehir içi sürüşlerinde boyut / kg / estetik noktasında fark oluştuyor
    vespa ile olan benzerliğini yakışıklı korumalı bir mont , kask ve diğer koruma aparatlarıyla tamamladığınızda efective
    açıdan şahane kontras yakalıyorsunuz.









    Neden almamalıyım ?

    Şahsi irademdirki Hiç bahane yok bu makineyi almayın diyeyim ! Başlangıç motoru denilen şey bana göre tam olarak
    bu alet. İnanın hiç üzmez her dediğinizi yapar. ama duruma göre 22/23/24 belki 25 kuruş çok beeeeee ben tasarruf
    istiyorum derseniz o sizin bileceğiniz iş. çünki ben tasarruflu pcx 125 de kullandım. 30 km
    sonra indiğimde totom bana küsmüş , sağ ayağım uyuşmuş (Bu arada sağ ayağım 1,3 cm kısa) fren elim (sol)
    acıyordu. Fıddle III ilede aynı mesafeyi yaptığımda bunların hiç biri olmuyor işte bu yüzden bana göre şahane..




    Artıları : Sınıfına göre ve bana göre en estetik makine.. Konfor maximum.
    gösterge paneli çok sade ve şık sadece ihtiyacınız neyse size onu vaad ediyor karambol yok,ve her şey
    elinizin hemen altında.. sinyal nerde ? korna nerde ? gibi bir sorun asla olmayacak (bajaj pulsar kullandım
    sinyal korna ararken çakıyordum az daha)
    110/120 km/s hıza ulaşabiliyorsunuz (ben max 85 gördüm ve kahramanlığım orada sonlandı:) 125 km gören
    arkadaşlarım var ki 125 cc bu kadar ufak bir makine için BENCE çok başarılı)
    112/116 kg ağırlığı ile istediğiniz hareket kabilyetini fazlasıyla veriyor ,trafikte ayaklarınız yerdeyken
    eller serbest. ( zayıf ve bir ayağı kısa adam olarak söylüyorum bunu)

    Gidonun hemen altında bir kapak var anahtarınızla uyumlu,açtığınızda sağ ve sol bölme olarak karşınıza çıkıyor
    ruhsat,cüzdan, telefon ufak tefek neyiniz varsa hepsini alır dikkat etmezseniz fark
    etmeyeceğiniz minik bir kapakcık var aynı bölümde, kapakcığı çekerseniz ki ben çektim sanırım bir usb giriş
    bağlantısı için tasarlanmış. kapağı kapalı pozisyona getirdiğinizde sizi bir plastik kelepçe karşılayacak.
    alış-verişe giderseniz poşetlerinizi veya sırt ,el,bel çantanızı asın diye...kask takmayı denemeyin sığmıyor
    :) Sele bagajı açmak için bagaj anahtarına ihtiyacınız yok sadece kısa fara basmanız yeterli. kişisel
    güvenlik noktasında sele altı bagajı açtığınızda sizi karşılayan sarı bir tuş var lock/ unlock.. Bu tuşu lock
    seviyesine getirdiğinizde motora asla benzin gitmeyecek ve sabaha kadar marşa bassınlar motor calışmıyor
    olacak ayrıca tuş lock seviyesindeyken belli bir süre marşa basmayı denediklerinde motor kendini kilitleyecek
    ve artık marşta çalışmıyor olacak.. yani allah korusun motorunuzu çalmak isterlerse ya kaldırıp kamyona
    yükleyecekler yada anahtar ile birlikte çalmaları gerecek. bunun içinde bir gemici zinciri ile herhangi bir
    sokak ortasına bağladığınız motor maksimum güvende olacak .



    Eksileri : Aynalar bildiğin makyaj aynası ,ruj süreceksen ideal ama arkadan geleni görmek istiyorsan çok ince
    ayar yapman gerekli ilk zamanlarda ulaaannnn nerde bu diyene kadar vızzzzzzzzz yanımından bir şey geçiyordu
    hemde sıfırımdan (her seferinde tansiyonum 1500) kendimce aynaları sol geniş sağ dar olarak ayarlayıp çözüm
    geliştirdim ki şimdiye kadar başarılı. (rabbim kimseye kaza bela vermesin inşaallah)

    Sele altına kask veya koruyuculu mont koymaya çalışmayın ! ben çok çalıştım oradan biliyorum :) ama kağıt
    havlu,aynalar için bez,3-5 alışveriş poşeti ve orta boy bir bel/sırt/el çantası gibi minimal şeyler işte onlar
    acaip sığıyor..

    Ön fren disc arka fren kampana abs yok. ( 2018 125 cc i için )




    ŞEHİR EFSANELERİ : Abiiiiiiii 30/32 Kuruş yakıyor bu ne yaaaaaaaaaa (yok öyle bir şey)

    Aga tipi şahane ama 65/70 km'den sonra fena titriyor (Fiddle II
    sorunuydu Fiddle III'de asla yok)


    Ben 80 artçım 90 kg yokuş çıkamadık (sürücü 69 kg, orta artçı 72 kg ,son artçı 75 kg = 216 kg )
    kurtuluş akarca yokuşunu araştırın,biz oradan 3 kişi güle oynaya çıktık :)

    Gidon sıkıntılı sürekli sıkı tutmalısın ..Yalanın dik alası
    (bildiğin pamuk helva sadece tutmuş olmak için tut hepsi bu)


    NOT )Bende sizler gibi fiddle III almaya karar verdğimde bu sorularla karşılaşmış ve bir kaç bo..
    bilgi
    dışında hiç bir sonuca ulaşamamıştım.. ne yaptıysam hepsini kayıt altına alıp bir gün benim gibi hiç
    bir şey bulamayan adamlara Paylaşmak istemiştim. kısmet bu güneymiş.. Tekerinize taş değmesin.
    Hocam bu mesajı yazmak için foruma üye olduğunu gördüm, umarım öyledir çünkü mesajın biraz fazla detay içeriyor, SYM çalışanı yazsa aynısını yazardı :)

    fiddle 2, Pcx, Nmax, Joymax, Daelim s3, pejo lxr 200i sahibi olmuş ve her motoru da yaklaşık 1 yıl kullanmış biri olarak, fiddle ın kasası nedeniyle yeri bende hep ayrı oldu,

    ilk mesajımda zaten görmüşsün niye bu sayfayı açtığımı,

    son dönemde elimde yaklaşık 2 aydır motor yok, bekliyorum ve araştırıyorum,

    Neyi bekliyorum ve Araştırıyorum diye soracak olursan;

    1 - ben motoru tek kişi olarak, ekonomik olması, trafik sorununa çözüm , park problemi olmaması nedeniyle kullanıyorum. yani alayım bir tane vespa vereyim 25.000 TL havanın güzel olduğu gün çıkıp 1 saat gezeyim döneyim motoru yıkatıp yada yıkayıp kenara koyayım diye almıyorum. böyle adamlar için motor zaten yakmaz, o zevk için biniyor, yada işe gelip gitmek için alırsın bir X max 250 abs verirsin 25.000 TL o zaman yakıt tüketimin 30 kuruş olur derim ki 250 lik motora biniyor... olacak o kadar...

    2- 2019 modeli olarak bu motor 125 CC ve Enjeksiyonlu, 2 lastik disk fren , combi fren sistemi varmış fiyatı da çıplak hali ile 12.500 TL diye çıkıp sattırıyorsan bayilerde honda PCX 125 km de ne yakıyor sa onu yakmalı, iki katını değil, eğer daha fazla yakıyorsa o zaman benim gibi Ekonomik motor arayanlar için fiddle 2 den bir farkı kalmıyor niye dersen gidip 6.000 tl ye fiddle 2 alırım üzerine 6.500 TL cebimde kalır kasa ve görsel dışarıdan bakınca aynı, aradaki fark yıllarca kullansam yakıt farkını kapatmaz zaten... yada gider 12.500 TL ye 2. el PCX alırım , ne aldığımı bilirim, starken de 1 günde satarım...

    sayfayı açtığımda sorduğum sorulara göre verdiğin cevaplar için teşekkür ederim. Allah kaza bela vermesin, güle güle kullan ama bence hala bir cazibesi olamayan pahalı fiyatı olan bir motor statüsünde 9.000 civarı olsa alınır ama 12.500 TL (%30 fazla) bu motor için çok pahalı...

    He hemen ekliyeyim son günlerde 50 cc motorları da araştırıyorum, hiç küçümsenmeyecek kadar cazip modeller var, Peugeot Kisbe, SYM Orbit, bunları gördüm, kasaları fiddle kadar rahat , MTV yok, zorunlu sigorta yok, fiyatları da bu modelden ucuz,

    motor gücü olarak kıyaslanamaz tabiki ama yukarı da da yazdım ben motoru sürat yapmak, hava atmak yada uzun yol yapmak için kullanmayan bir istanbul kullanıcısıyım. Saygılar.
  • Bende Peugeot Speedfight 4 125 cc var. 30-35 TL arası benzinle 200 km gidiyorum ki bu bile bana fazla geliyor. Motor yeni, biraz daha düşmesi gerek. Senin eski motor fazla tüketiyormuş.

    Yeni nesil Euro4 yakıt enjeksiyonlu motorlar eskilere nazaran daha az yakıyor. Ancak hava soğutmalı motorlarda istikrarlı tüketim olmuyor pek. Tüketim hava ve motor sıcaklığına göre çok değişiyor. Ben olsam su soğutmalı enjeksiyonlu bir motora bakardım. Bir de ABS çok önemli. O yüzden Yamaha Nmax 125 öneriyorum.
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Zinhar sym çalışanı değilim 😎 aylardır fiddle 3 hakkında hemen hemen hiç bir bilgi bulamadığı için co sinirlenmis bir adamım sadece . Sadece bu konuya cevap vermek için üye olduğum doğrudur. Artık bunları bir yere yazmam lazımdı 😎 bu yazdiklarim tamamen olayın bana göre kısımïdır tabi ki herkesin bakış açısı farklı...
  • selamlar herkese bende fiddle 3 ler üzerinde araştırma yapmaktayım fakat yeterli bilgi söz konusu değil genel 125cc karbüratörlü motorlar hakkında video ve konular var ben fiddle 3 200i (169cc) ve fiddle 3 2019 arasındaki farkları merak ediyorum sym bayisinin söylediği aralarında sadece 2 beygir fark olduğu 2019 u almanın mantıklı oldğu....sonuçta bunu söyleyen satıcı kendi elindekini satmak isteyecektir bu konu ile ilgili bilgisi olanlardan yardım bekliyorum iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sina34

    selamlar herkese bende fiddle 3 ler üzerinde araştırma yapmaktayım fakat yeterli bilgi söz konusu değil genel 125cc karbüratörlü motorlar hakkında video ve konular var ben fiddle 3 200i (169cc) ve fiddle 3 2019 arasındaki farkları merak ediyorum sym bayisinin söylediği aralarında sadece 2 beygir fark olduğu 2019 u almanın mantıklı oldğu....sonuçta bunu söyleyen satıcı kendi elindekini satmak isteyecektir bu konu ile ilgili bilgisi olanlardan yardım bekliyorum iyi forumlar
    Hocam bence SYM bayileri kendi bile bilmiyordur :)

    SYM satan bayilere git, tüm çin malı motorları da satıyorlar, 1 gün aralıklarla git aynı bayiye hangi motoru sorarsan o motor için kral, mükemmel en iyisi diyor :)

    kalite ve güvenlik istiyorsan bence SYM alma, eğer ucuz olsun istersen çin malları yerine SYM yi düşünebilirsin. Bizim ülkede satılan motorları maalesef bu klasmanda... Vergi politikası nedeniyle 3 kuruşluk mala zaten dünya paraya ulaştığımız için, firmanın bu durumda hiç suçu olduğunu da düşünmüyorum adamlar ne yapsın...

    Avrupa da yada dünya da neymiş, şöyleymiş böyleymiş bilemem... ben joymax ve fiddle kullandım ve tecrübelerime göre bu durum böyle, ne kadar para o kadar motor :(

    honda yada yamaha alırsın o zaman kalite ararsın... o zamanda 125 cc motora binmek için 15.000 TL versen alamazsın :)
  • Aynı dusunceler içindeyiz spacy olmuş 13 14K kapitalizmin kölesi olup o motora o kadar para vermek istemiyorum herhangi bir sym ile bu isi bitirecegim artik
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Sym Kalite ve güvenlik ile bir problemi olduğunu sanmıyorum.
    Lakin BMW c600 motor bloğu gibi bir çok Peugeot gibi markanin fason ureticisi..
    Suzuki satan ve bakim yapanlar SYM'de satıyor. Şahsım MaxSym600i sahibiyim. Bu paraya alınabilecek en iyi Motor olduğuna inanıyorum.

    2015 bir Africa sahibi olarak MaxSym 600i şehir içinde dansa kaldirabileceginiz tombul bir latin gibi kivrak ve hızlı.
    Bir Honda gibi Yamaha gibi servis ağı olduğunu düşünmek hata olur ama, işi bilen bir usta ile yapilamayacak bir problemi olduğunu düşünmüyorum.
    Başı sonu bir motosiklet, goldwing ya da Vtwin gibi özel nazlarinin oldugu bir makina uzay mühendisliği değil..

    Gelelim 125i fiddle'a bence iyi bir motor olabilir.

    Tavsiye ettiğim motorlar arasinda iyi bir başlangıç motoru yalniz lastik değişimi şart. Özellikle kış kullanımı için.

    Bu bir scooter, dünya turu yapilacak bir makina değil (yapanlar vardir elbet) şehir içi için ideal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 30 Ekim 2019; 13:16:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: codeThoreau

    Sym Kalite ve güvenlik ile bir problemi olduğunu sanmıyorum.
    Lakin BMW c600 motor bloğu gibi bir çok Peugeot gibi markanin fason ureticisi..
    Suzuki satan ve bakim yapanlar SYM'de satıyor. Şahsım MaxSym600i sahibiyim. Bu paraya alınabilecek en iyi Motor olduğuna inanıyorum.

    2015 bir Africa sahibi olarak MaxSym 600i şehir içinde dansa kaldirabileceginiz tombul bir latin gibi kivrak ve hızlı.
    Bir Honda gibi Yamaha gibi servis ağı olduğunu düşünmek hata olur ama, işi bilen bir usta ile yapilamayacak bir problemi olduğunu düşünmüyorum.
    Başı sonu bir motosiklet, goldwing ya da Vtwin gibi özel nazlarinin oldugu bir makina uzay mühendisliği değil..

    Gelelim 125i fiddle'a bence iyi bir motor olabilir.

    Tavsiye ettiğim motorlar arasinda iyi bir başlangıç motoru yalniz lastik değişimi şart. Özellikle kış kullanımı için.

    Bu bir scooter, dünya turu yapilacak bir makina değil (yapanlar vardir elbet) şehir içi için ideal.
    Hocam motorsiklet e bakış açımız sanıyorum çok farklı :) siz 600 lük motor kullanıp 125 lik motora başlangıç motoru olarak tanımlayıp tavsiye ederken
    ben bütçe olarak küçük bütçeler ile ekonomik ulaşım aracı olarak tanımlayan ve alıp kullanan biriyim. sizin düşüncelerinize göre aynı mantıkta ilerlemem mümkün değil :) çünkü ben motor a yakıt olarak da bakıyorum.

    Mesajıma dikkatle bakarsanız SYM nin 2 modelini kullandığımı yazmış ve SYM nin Çin mallarından kaliteli ama ülkemiz koşullarına göre fiyat olarak kalitesiz olduğunu söylemiştim, aynen tekrar ediyorum.

    Bu fiyat ve ülke de sattığı modeller deki kalitesizliği yüzünden benim gözümde bu seviyeden de çıkamaz. Bugün gidip Yuki ye baktım SYM nin plastik ve diğer malzemelerindeki kalite çok farklı durmuyor... Hatta fiyatına göre daha iyi diyebilirim.

    Bu arada sizin mantığınız ile Tata da Mercedes e motor üretiyor o zaman araba alacaklar tata markalı arabaları çok kaliteli ve güvenlidir diye gönül rahatlığı ile alabilir...

    Olayı konu başlığından uzak noktalara götürmek istemem kesinlikle, bu nedenle fikriniz ve eleştirileriniz için teşekkür ediyorum...

    konunun açılma ve insanların bu motora bakma nedeni ile kullandıysanız yada kullanan birilerinin tecrübelerine sahipseniz bu modellin 2019 kasası ile ilgili tecrübeleri her zaman keyif ve merakla okurum. SYM nin kime üretim yaptığı benim ilgi alanım ve Fiddle ın kalitesini artıracak bir değer değil bence. Saygılar.
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Fiddle 3 alirsin binersin yorumu yaparsın biz de okuruz o zaman. Ekonomik ulaşım aracı sever arkadaş.

    Hastane masraflarını kilometreye yansıtıyor musunuz ?

    Motosiklet çok ekonomik olmalı diyenlerin yarısi hastanede bir kismi erken göç etti diğer kismi da şansa yaşıyor.

    Ha PCX çok mu kaliteli? Nerede üretiliyor ? Kim üretiyor Hero motor Hindistan'da mi üretiyor ? Africa Japon, Crossrunner Japon PCX nereli arkadaşım ?

    Kim üretiyor kime uretiliyor? Bunlar motosiklet binicisini enterese eden konular.

    Sen araba kafasindan cikamadiysan senin sorunun.

    Motosiklet ekonomik ulaşım araci değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 30 Ekim 2019; 15:23:22 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.