Şimdi Ara

Dünyanın enerji verimliliği en yüksek aracı: Eximus IV

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her yıl İsveç’te düzenlenen Delsbo Elektrik adlı yarışma, dünyanın enerjiyi en verimli şekilde kullanan otomobilini yapmaları konusunda öğrencilere cesaret aşılamasıyla biliniyor. Bu sene düzenlenen yarışmanın şampiyonu ise Eximus IV isimli araç oldu. Team Eximus'un aracı Eximus IV bu alanda bilinen tüm rekorları altüst etmeyi başardı.
     

    Dalarna Üniversitesi ve Chalmers Teknik Üniversitesi işbirliği ile kurulan Team Eximus’un rekorlara doymayan başarısı, ekibin yarışmaya ilk katıldığı 2016 yılında başladı. Bu tarihten itibaren takım, her yıl kendi rekorunu kırmış.

    Sürtünme kaynaklı enerji kaybını en aza indirmek maksadıyla raylarda yapılan yarışta, araçların 3,36 kilometrelik mesafeyi aralık vermeden gidebilmesi ve ortalama ağırlığı 50 kilogram olan altı yolcu taşıyabilmesi gerekiyor.

    Eximus IV bu yılki başarısını inanılmaz hafif ve aerodinamik olan malzemeye borçlu. Aşırı derecede hafif olan uçak materyalleri ile yeni bir motor kullanan ekip, hazırlıklarını rüzgâr tünellerinde yaptığı çalışmalarla pekiştirmiş. Ortalamada bir bisikletten daha hızlı olmayan araçlar enerji verimliliği noktası da ise inanılmaz değerlere sahip. Bu kapsamda Eximus IV, her kişi için kilometre başına 0.603 watt/saat enerji harcamış. Altı kişilik bir araç için petrol verimliliği karşılığının ise 100km’de 0.34l olarak ölçüldüğü belirtiliyor.

    Yarışmada dikkat çeken diğer grubun ise Chalmers Üniversitesi’nden Levitas ekibi olduğu ifade ediliyor. Standart tren rayı sistemi üzerinde manyetik kaldırma (magnetic levitation-maglev) prensibiyle hareket tren, raylardan 2 mm yükseklikte hareket ederken 160 kg’lık bir yük taşıyabilmiş.

    Levitas ekibinin ürettiği manyetik trenden oldukça etkilenen HHK Cluster Müdürü ve İnovasyon Ödülü jürisi başkanı Paul Bogatir, aracın sektörü değiştirebileceğini belirtmiş.

     







  • Ulan şunu Türkiyede yapsalar ne dalga geçerler...

  • Hacettepe EVTS1 yaptı ne oldu peki? Dalga geçen var mıydı? Desteği kim verdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cidden destek veren olmadı onuda bıraktım DMA gibi firma ile anlaşmak varken gidip 5 şirket konsorsiyum kuruyor basın parayı DMA ya 1 yıla tasarımıyla çıkarmazsa adım rick olmasın

  • Manyetik raylı aracı giderken göremedim. Nerede?

  • TSI'dan az yakması çok ilginç.
  • Ben anlamadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • B.Avcı B kullanıcısına yanıt
    TSI'dan az yakıyor. Çünkü TSI üretiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 kiloluk 6 kişi, yok öyle bir şey.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İşte öğrenci aracı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.