Şimdi Ara

Az km için dizel neden mantıksız olsun (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
4
Favori
6.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Arkadasim 2011 model caddy ile yolda kaldi bayramin birinci günü, araç 75 binde. Enjektorlerden biri gitmiş 3200 tl. Allahtan 4 ü gitmemiş, al sana kâr. Mazotla benzinin neredeyse fiyatinin ayni olupta ilk aliş maliyeti arasinda 20-30-40 bin tl ler fark varsa birde az biniyorsan boyle bir ariza çikar hem rezil olursun hemde yaptiğini zannettiğin kâr uçar gider.
    E hocam dizeli TDI'dan ibaret zannediyorsan seve seve alacaksın o enjektörü. Parça konusunu araştırmadan araba alırsan ilk sorunda böyle kalırsın.

    1.3 MultiJet diye bir motor var, enjektörün tanesi 800-900 tl. Turbosu 1500- 2000 TL. Dizelin en pahalı parçaları dediğiniz parçalar bunlar. Bakımı basit, triger derdi yok, kullanımı kolay.

    Benzin benzin diyorsunuzda atmosferik motorlarda o kadar sorunsuz değil. Benzinli arabamın gaz kelebeği 800-1150 TL arasında fiyata sahip. 3. Kelebek takılı arabada. Daha bunun kayışlı trigeri var, bakım maliyeti var, bujisi cartı curtu var. Üstüne birde 10 litre ve üstü tüketim ekle. Tertemiz benzinli motor.

    Dizelin bakımı da Fiat'ta daha ucuz. Benim 350 TL'ye dizelle çıktığım 10 bin bakımına 1.4 Fire Egea 650 TL ödüyor. Yetkili servisten bahsediyorum. Herkesin dilinde var bir dizel pahalı dizel pahalı nerde pahalı? Biri benzinli biri dizel 2 araba var kapıda. Hangisi ucuz hangisi çokomelli görüyoruz.

    Piyasadaki en çokomelli dizeli referans alıyorsanız dizele laf söylemeyeceksiniz, o faturayı çıkaran markaya söyleyeceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazdiklariniz pek katilamiyorum, ayrica hangi fiat yetkili servisi 350 tl ye bakim yapiyorsa yazin filosunda linea veya egea olan tanidiklarima söyleyeyim orada bakim yaptirsinlar. Bu arada caddy benim değil arkadaşimin araci, ben büyük konuşmak istemem ama vw almam, ayni ariza benim aracimda olsa muhtemelen gider enjektör iğnesini değiştittirirdim. 2011 yilinda kuzenimin grand scenic dizel aracinin motoru resmen patladi ve 13.000 tl masraf çikardi, muhtemelen benzinli bir motor olsa daha az masraf çikaracakti veya buduruma gelmeyecekti. Sonuç olarak fiat i herkes tercih etmez çünkü fazla yakan bir motordan başka hiç bir özelliği olmayan araçlar ve herkese hitap etmiyor, şirketimde bir çok doblo ve linea araç vardı ve doblolarin sürekli balatalari bitiyordu zayif debriyaj balatasindan dolayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100.000 TL civarına çıkacaksam ufak hacimli 3 silindir turbo benzinli motor tercih ederim. Makul yakıt tüketimi, vergisi az, rampada da iş yapıyor, sesi yok.

    Şu an dizel araç kullanıyorum ama DPF ile başlayan kısıtlama süreci yakın gelecekte daha da dallanıp budaklanacak muhtemelen.

    Eski tip atmosferik motor veya LPG'ye dizel her türlü tercih edilir orası ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dovahkiin -- 17 Haziran 2019; 22:36:10 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.