Şimdi Ara

DEATHLOOP [PS ANA KONU] [ARKANE](14 Eylül 2021)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
222
Cevap
3
Favori
10.917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DEATHLOOP [PS ANA KONU] [ARKANE](14 Eylül 2021)


    Dishonored'ın yapımcısı Arkane yeni oyununu Bethesda'nın E3 2019 konferansında duyurdu. Firmanın direktörleri oyunun bir aksiyon oyunu olacağını söylediler ve oyunun bir adaya hapsolan iki suikastçıyı konu alacağından bahsettiler.

    Oyunda bulunan iki suikastçı da birbirine zıt düşüncelere sahipler ve birbirlerini sürekli öldürüyorlar. Fakat ölen geri geliyor ve böylece bir ölüm döngüsü oluşuyor, oyunun ismi de buradan geliyor.

    Yönetmenler bizden alışık olduğunuz çok yönlü oynanışı bu oyunda da göreceksiniz dediler.

    ________________________________________________________________


    Oyundan İlk Bilgiler:

    Oyun 14 Eylül 2021'de çıkış yapacak.

    Çıkışında sadece PS5 ve PC için gelecek.

    Oyunu PS5'de 4K çözünürlüğünde ve 60 FPS akıcılığında oynamak mümkün olacak.

    Oyun Blackreef isimli eğlencenin ve şamatanın hiç bitmediği bir adada geçiyor.

    Ana karakter Colt bu adada hapsedilmiş ve adada bulunan herkes tarafından öldürülmek isteniyor.

    Bir zaman döngüsüne hapsolan Colt kendisi için ölüm dolu olan bir günü tekrar tekrar yaşamak zorunda kalıyor.

    Colt'un döngüyü kırıp adadan kaçabilmesi için gece yarısına kadar döngünün devamlılığını sağlayan 8 farklı kişiyi öldürmesi gerekiyor. Eğer bu 8 kişiden herhangi birini kaçırırsanız döngü sıfırdan başlıyor.

    Colt'un bu 8 hedefin hepsini bir günde öldürebilmesi için etrafındaki dünyayı kendine göre kullanması ve hedeflerinin rutinlerini öğrenmesi gerekiyor.

    Oyundaki ana ve yan görevleri istediğiniz sırada yapabilmek mümkün olacak, her döngü de deneyerek ve öğrenerek döngüden kurtulmak için en uygun yolu bulacaksınız.

    Oyundaki ana düşman Blackreef adasının koruyucusu olan Julianna Blake isimli bir başka suikastçı.

    Colt bu zaman döngüsünden kurtulmak isterken düşmanı Julianna bu döngünün hiç bitmemesini istiyor ve bunun için de her şeyi yapmaya hazır.

    Oyunun yönetmeni Dinga Bakaba'nın dediğine göre Julianna Colt'un peşini oyunda hiç bırakmıyor. Colt'a karşı olan mücadelesinde kaybetmekten de kazanmak kadar zevk alıyor ve tek derdi Colt'un zaman döngüsünü kırmasını engellemek, tek istediği Colt ile oynadığı kedi-fare oyunun devam etmesi.

    Oyunun hikaye modunda Colt ile oynayacaksınız fakat başka oyuncuların oyununa Julianna'yı kontrol ederek müdahale edebileceksiniz.

    Oyunda her ne kadar çoklu oyuncu elementleri bulunsa da hikaye firmanın önceki oyunlarında olduğu gibi ana odak noktası.

    Oynayanlar isterse bu PvP mantığındaki çoklu oyuncu seçeneğini kapatıp tek başlarına da oynayabilecekler.

    Colt'da Julianna'da birçok farklı özelleştirilebilir silaha ve kabiliyete sahip olacak ve oynama şeklinize göre giyim tarzlarını belirleyebileceksiniz.

    İki karakter de bazı ortak şeylere erişim sağlayabilecek ama kendilerine has bazı belirgin kabiliyetleri de olacak.

    Colt bazı araçları hackleyebilme ve öldüğünde geri dönme özelliğine sahipken Julianna oyundaki herhangi bir NPC'nin kılığına girebilecek ve adadaki Colt dışındaki tüm karakterler onun tarafında olacak.

    _____________________________


    Yeni Bilgiler(12.01.21)

    Oyunda 4 farklı bölge olacakmış ve gün 4 farklı periyoda ayrılacakmış. Bu bölgelerde istediğimiz gibi gezmekte özgürmüşüz, etrafı iyice araştırıp döngünün işleyişini öğrenebilirmişiz. Zamanla öğrendiğimiz bilgileri kullanarak olayların akışını değiştirebilir, yeni silahlar ve güçler elde edebilirmişiz. Örneğin adadaki önemli karakterlerden birinin yerini değiştirebilir ve kendimize uygun olan rota için başka yere yönlendirebilirmişiz.

    Oyunda daha önce de denildiği gibi bir gün olacak fakat bu bir gün içerisinde belli bir zaman limiti olmayacakmış. Zamanın ilerleyişi bölgeler arası geçiş yaptığınızda gerçekleşecekmiş yani başlangıç bölgesinde günün sabah vakitleriyken bir sonraki bölgeye gittiğinizde oyun öğle vaktine geçiş yapacakmış. Böyle bir yol izleyerek oynayan insanlara etrafı diledikleri gibi araştırma şansı vermek istemişler ve bir zaman limiti derdinden kurtarmışlar.

    Sanat yönetmeni Sebastian Mitton oyunun geçtiği Blackreef adasının bölgelerini tasarlarken oyuncuların farklı zamanlarda aynı bölgeye geldiklerinde farklı şeylerle karşılaşacağından bahsetmiş.

    Dishonored'da olduğu gibi bölümler üzerinden bir ilerleyişten ziyade büyük, sandbox bir yapıya sahip olan bir açık dünyada oyuncuların serbest bırakılacağı söylenmiş. Bu açık dünyadaki her bölgenin kendi hikayesi, avantajlar sağlayan hava durumu, gizemi ve kendine has sunacağı bilgiler olacakmış ve bunlar o bölgeyi günün hangi periyodunda ziyaret ettiğinize göre karşınıza çıkacak veya çıkmayacakmış.

    Oyunculara "Ya böyle yapsaydım ne olurdu?" sorusunu sordurmayı hedeflemişler ve daha önce de belirtilen 8 hedefi ortadan kaldırmak için sunulan dünyanın, imkanların buna olanak vereceği ve deneyerek oyuncuların bunları göreceği söylenmiş.

    Örneğin sabah vakti tünel kazan iki tane gardiyanı gördüğünüzde onları öldürmek yerine bırakıp günün sonraki periyotlarında buraya gelirseniz sizin işinize yarayabilecek bir tünel ile karşılaşacakmışsınız. Oyun etki-tepki mantığı üzerine kurulmuş, denemek isteyenlere, keşfedenlere birçok fırsat sunacak ve yoğun bir deneyim vaat edecekmiş.

    Oyun Arkane'in son 20 yılda yaptığı oyunlardan çok daha aksiyon ağırlıklı bir yapıya sahipmiş fakat önceki oyunlarındaki gibi yoğun bir deneyim sunmadan uzaklaşmamışlar.

    Oyunda her günün başlangıcında temel ekipmanlarla başlayıp ilerledikçe kendimizi geliştirecekmişiz aynı bir rogue-lite'da olduğu. Oyunun bir noktasında bu değişecekmiş fakat hangi nokta olduğundan bahsedilmemiş.

    Blackreef adasındaki döngü fenomeni AEON Programını idare eden Visionaries olarak da adlandırılan 8 hedef tarafından geliştirilmiş. Bu hedeflerden her birini öldürmek döngüyü kırmaya daha çok yaklaştırıyor ve yeni özellikler kazandırıyormuş.

    Blackreef adası AEON Programının çığır açıcı geliştirmeler yapmasına imkan veriyormuş, burada Trinket olarak adlandırılan Dishonored'daki Bone Charm'a benzeyen küçük objelere paranormal güçler infüze ediliyormuş. Bunlar oyunculara pasif katkılar sağlıyormuş.

    Oyundaki süper güçler ise Slab olarak adlandırılıyormuş, bunları dediğim gibi hedefleri ortadan kaldırarak elde ediyormuşuz ve her hedefe bir tane düşecek şekilde toplam da 8 tane varmış.

    ________________________________________________________________


















    ________________________________________________________________




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 13 Eylül 2021; 16:0:40 >



  • Oyunu bitirdim, yaklaşık 50 saat sürdü. Yan etkinliklerden bazıları hariç oyundaki her şeyi yaptım, onları da aradan çıkarıp büyük ihtimalle oyunu %100 olarak tamamlayacağım. Oyun beni fazlasıyla memnun etti, alışkın olduğumuz Arkane tarzını birçok yeni şeyle birleştirerek ortaya çok keyifli ve dengeli bir oyun çıkarmışlar. Rogue-lite ve shooter olarak tanıtılan bir oyun Deathloop ama bir tür ile belirtmek gerekirse en iyisi bulmaca olur diye düşünüyorum. Rogue-lite mantığı oyundaki bulmacayı çözmek için kullanmış ve gayet iyi yedirmişler. Sürekli deneyerek, ölerek, yanılarak, keşfederek mükemmel olan günün planını çıkarmaya çalışıyorsunuz oyunda ve bu esnada da oyunun evrenine, karakterlerine, hikayesine aşina oluyor daha çok keyif alıyorsunuz. Oyunda doğrudan bir hikaye anlatımı yok önceki Arkane oyunlarında olduğu gibi, Immersive Sim karakteri burada çıkıyor oyunun. Etrafı araştırmaz, muhabbetleri dinlemez, notları ve ses kayıtlarını incelemezseniz ne hikayeye ne de oyuna hakim olabilirsiniz. Bu türün oyunlarının karakteristiği budur zaten; büyük bölüm tasarımları, bu bölümlerde verilen özgürlük ve içerisinde bulacağınız sayısız detay, bu detayları keşfederek bir araya getirilen hikaye ve bilgiler, sonucunda elde edilen tatmin hissi. Deathloop rogue-lite, bulmaca kısmında ne kadar başarılıysa bir Immersive Sim olarak da bunu yapıyor.


    Oyundaki hedeflere yani Visionar'lara sorulan bazı sorular var, bu soruların başında da "Yapacak birçok şey varken zamanını nasıl organize edersin?" bulunuyor. Oyundaki her günün başında bu soruyu kendinize soruyor, sürekli farklı şeyler deneyerek yeni bilgiler öğreniyor ve bir sonraki güne daha hazır hale geliyorsunuz. Oyunu hikayeyi bitirme odaklı oynarsanız yaklaşık 10-15 denemede tamamlamanız muhtemel ama amacınız oyunun sunduğu her şeyi keşfetmek, hikayeyi tüm ayrıntısıyla öğrenmek, etrafa yayılan onlarca yan etkinliği yaparak tamamlamak ise ortaya onlarca saat oynayabileceğiniz çok keyifli bir oyun çıkıyor. Oyunun geçtiği yer, Blackreef'in 4 farklı bölgesi var ve bu 4 farklı bölgenin her biri için günün 4 farklı dilimi var. Her bölge gün içerisinde gittiğiniz dilime göre farklı ana ve yan hedefler sunuyor ve bunları keşfederek mükemmel olan çözüme zamanla ulaşıyorsunuz. Örneğin sabah veya öğlen The Complex bölgesinde öğrenmiş olduğunuz bir bilgi sonucunda yaptığınız tercih, akşamın Updaam'da daha farklı gelişmesine ve mükemmel plana bir adım daha yaklaşmanıza olanak sağlıyor. Bu şekilde gün içerisinde bölgeleri farklı zaman dilimlerinde keşfederek birçok şey öğreniyor, bu tip tercihler ve değişiklikler yaparak tüm hedefleri alt edeceğiniz günün planını oluşturuyorsunuz. Oyunun rogue-lite yönü burada ortaya çıkıyor. Her gün farklı bir gidişat deneyerek yeni şeyler öğreniyor, günün sonunda tekrar başa dönüyor ve bir sonraki güne daha hazır başlıyorsunuz. Edinilen her bilgi rahatlıkla ulaşılabilir oluyor ve bir sonraki günün olaylarının hangi yönde ilerleyeceğine daha rahat karar veriyorsunuz. Bu mantık hem hikaye gidişatında hem de yan etkinliklerin gidişatında aynı şekilde işliyor. Bu işleyişte oyuna ekledikleri bir detay çok hoşuma gitti ve düşünceli davranmışlar. Oyunda belli bir noktaya geldiğinizde, bir yan veya ana etkinliği yapmak istediğinizde 1 veya 2 bölgede geçirilen yine aynı şekilde 1 veya 2 zaman dilimi yeterli oluyor. Bunları yapmak için günü tamamen baştan sona oynamanız gerekmiyor, Arkane zaman dilimini otomatik olarak geçme eklemiş ve bu sayede sadece merak ettiğiniz şeylerin gerçekleştiği zaman dilimlerinde bölgelere gidebiliyor ve odak noktasını istediğiniz şeye çok rahat çevirebiliyorsunuz.


    Karakter gelişimi elde ettiğiniz silahlar, slabler, trinketler, vb. şeylerle oluyor. Oyun, ilk iki gün sonrasında elde ettiğiniz şeyleri kalıcı hale getirmenize olanak sağlayan Infusion mekaniğini size tanıtıyor. Infusion dediğimiz işlem oyunda topladığınız Residuum kaynaklarını kullanarak elde ettiğiniz silaha, slab'e, trinket'e sahip olma şansını size sunuyor ve gereken Residuum'u sağladığınızda kalıcılaştırdığınız şeyi bir sonraki gün tekrar bulmaya gerek kalmaksızın kullanabiliyorsunuz. Infusion işlemi her bölge geçişinde karşınıza çıkıyor, sahip olduğunuz Residuum miktarına göre istediğiniz şeyleri kalıcı hale getiriyor ya da fazla olanları Residuum'a çevirerek kendinize kaynak yaratabiliyorsunuz. Oyunda 7 farklı Slab bulunuyor, bunların 5 tanesi iki karakter için de kullanıma açıkken geri kalan ikisi kendilerine özel olanlar. Colt'un sahip olduğu Reprise slab'i ona günün her zaman diliminde 3 can sağlıyor, Julianna'nın sahip olduğu Masquerade ise seçtiği herhangi birinin görünümü almasını sağlıyor. Colt bu slableri, sahip olan Visionar'ı veya işgale gelen Julianna'yı öldürerek elde ediyor ve infusion kullanarak kalıcı hale getirebiliyor. Eğer bir slab infusion ile kalıcı hale getirildiyse bir sonraki seferde o slab'i verecek hedef, slab'in kendisini vermek yerine onu geliştiren özelliğini veriyor ve bu da oyundaki her şey gibi infusion kullanılarak kalıcı hale getirilebiliyor. Her slab'in 4 farklı geliştirmesi bulunuyor, bunları slab'leri aldığınız hedeflerden veya yine aynı şekilde Julianna'yı öldürerek elde ediyorsunuz. Silahlar konusunda ise daha fazla bir çeşitlilik söz konusu; oyunda pala hariç 9 farklı silah bulunuyor. Bu silahların 3 farklı nadirlikte olanları ve efsanevi olanları bulunuyor. 3 farklı nadirlikte olanları genellikle rahat bir şekilde bulabiliyorsunuz. Epik nadirlikte olanlar Visionar'larda, gizli yerlerde ve parlayan düşmanlarda bulunuyor, efsanevi olanlar ise öğrendiğiniz bilgiler sonucu yaptığınız görevlerde elde ediliyor. Oyundaki silahları farklı kılan ana şey sahip oldukları perkler, oyunda birçok farklı silah perk'i bulunuyor. Susturucu perk'ine sahip olan bir silahı kullandığınızda düşmanlar sizi hiçbir şekilde duymuyor veya Run and Gun perk'ine sahip olan bir silahı kullandığınızda koşarken de o silahı ateşleyebiliyorsunuz. Her türde silah farklı perklere sahip olabiliyor ve oyun bunu rastgele olarak atıyor bazı durumlar -Visionar'lar çoğu zaman aynı silaha sahip oluyor- hariç. Slab'ler gibi hoşunuza giden silahları infuse edebiliyor ve onları kalıcı hale getirebiliyorsunuz. Trinketler ise iki farklı çeşide sahip. Karakter trinketleri, Colt'un 4 farklı çeşide sahip olabileceği birçok farklı tipte avantaj sağlayan trinketler. Oyunda 40'dan fazla tipte karakter trinket'i bulunuyor ve duruma göre bazı şeyleri çok kolaylaştırabiliyor. Dishonored oyunlarındaki Bone Charm'lara benzetebiliriz bunları, ciddi avantajları yok ama doğru kullanıldığında işe yarıyorlar. Silahlarda olduğu gibi bunlarda da 3 farklı nadirlik bulunuyor, birkaçının etkisi artan veya azalan bir şey olmadığı için tek nadirlik seviyesine sahip, geri kalanların etkisi nadirliğe göre değişiyor. Oyuna alışınca nerede ve nasıl epik nadirlikte trinket bulacağınızı çözüyorsunuz bu yüzden elde etmesi rahat şeyler bunlar. Diğer trinket türü ise silah trinketleri, bunları silahlara takarak silahı daha iyi bir hale getirebiliyorsunuz. Oyunda 14 farklı tipte silah trinketi bulunuyor ve bunların hepsinin 3 farklı nadirlik seviyesi var aynı şekilde. Her silaha 3 tane trinket takılabiliyor ve doğru kullandığında silahlar aşırı derecede iyi olabiliyor. Karakter trinketleri gibi bunları da bulması kolay. Günün bir diliminde 30'dan fazla trinketi çok rahat bulabilirsiniz eğer etrafı iyi araştırırsanız, gereken Residuum'a da sahipseniz bunları kalıcılaştırarak oyunu rahatlatabilirsiniz.


    Oyunun döngüyü koruma modu yani Julianna ile oynama kısmını da 10 saate yakın oynadım. Mod düzgün çalıştığında inanılmaz keyifli anlar yaşatabiliyor. Julianna'nın ilerleyişi doğal olarak Colt'dan farklı ve çok daha rahat. Julianna ile oynamaya başladığınızda Avcı Seviyesi isimli bir seviye ilerleyişi karşılıyor sizi. Bu seviye ilerleyişi Julianna'nın yeni şeyler edinebilmesi için oyundaki tek seçenek. Avcı seviyeniz arttıkça oyunda rastgele olarak efsanevi silahlar, trinketler, slabler, slab geliştirmeleri, kostümler -Colt için olanlar da bu mod'da açılıyor- açıyorsunuz ve Colt'da olduğu gibi bunları kalıcı hale getirmek için ekstradan bir şey yapmanıza gerek yok, kazandığınız her şey kalıcı. Avcı seviyesini ilerletmek içinse sürekli işgal yapmanız lazım ama kazanmak şart değil. 45 tane puan kazandıran eylem var, bunları yaptıkça her işgal sonrası seviyenizi ilerletiyorsunuz. İşgalleri kazanmak için bu mod'da iyi bir süre tecrübe edinmeniz gerekiyor çünkü Colt'un 3 canı varken sizin bir canınız var. Seviye ilerleyişinde de rastgele olarak eşyaları aldığınız için şansınız yaver gitmezse iyi bir silahı uzun süre alamayabiliyorsunuz. Tabii Julianna'nın da kendine göre avantajları bulunuyor. Masquerade slab'i sadece Julianna tarafından kullanılabiliyor ve doğru kullanıldığında Colt'u tuzağa düşürmek için işe yarayan bir yöntem. Bölümde size saldıran düşmanlar olmuyor, mayınlar ve tuzaklar size işlemiyor. Moda hakim olduğunuzda Colt'un 3 canı olsa da kazanıyorsunuz, hatta alışırsanız durum art ardına zaferlere kadar gidiyor. Modu can sıkıcı yapabilen 2 tane şey var. İlki Colt'u oynayan kişi iyi saklanırsa bulma şansınız neredeyse sıfır oluyor ve bölümde onlarca dakika dolaşıp duruyorsunuz, oyunda uzun süre saklanan Colt'u belli eden bir mekanizma bulunmuyor ve eksikliği de hissediliyor bence. İkinci sıkıntı ise Matchmaking yapmak çoğu zaman uzun sürüyor, bağlandığınızda da lag ile karşılaşma şansınız olası. Bu iki sıkıntı olmadığı zamanlarda mod çok keyifli, apayrı bir ilerleyişi var ve oldukça keyifli.


    Oyunun en çok eleştirilen kısmı yapay zeka bana da yetersiz geldi. Düşmanlar, görüş alanlarındaysanız sizi görebiliyor ama bunun dışında algı kapasiteleri çok düşük. Düşman eğer arkası dönükse sessiz bir şekilde ilerlediğinizde sizi duymuyor hiçbir şekilde, arkadaşını öldürürseniz farkına varmıyor. Çatışma çıktığında oluşan silah seslerinin yankı alanı çok düşük, 20 metre ötedeki düşmanın duymadığı oluyor. Çatışma halinde tüm düşmanların teyakkuza geçmesi için anca bölüm çapında duyulan alarmın çalması ve destek gelmesi lazım yoksa çatışma da olsa gizliliğe devam edebiliyorsunuz oyunda. Bu durum oyuna ne kadar etki ediyor diye sorarsanız, bazı yerlerde yok artık dediğim olmuştur ama genelinde pek umursamadım çünkü oyunda bu düşmanları o kadar çok öldürüyorsunuz ki yapay zekanın çok iyi olmamasına takılmıyorsunuz. Eternalist'ler önünüze çıkan böceklerden öteye gidemiyor bu yüzden de yapay zekanın yeterli seviyede olmamasını bir noktadan sonra umursamamaya başlıyorsunuz. Ayrıca oyunda önceki Arkane oyunlarında olduğu gibi Gizlilik gerçekten değerlendirilecek ve ciddi fark yaratacak bir seçenek değil. Oyunu tanıtırlarken birçok defa shooter ifadesi kullanıldı, ilerleyiş de daha çok bu şekilde oluyor zaten. Gizli ilerlemek isterseniz çok kolay bir yapısı var oyunun, zorlayıcılığı yok. Oyunu iyi slabler, kullanmaktan zevk aldığınız silahlar ile beraber vura kıra ilerleyerek oynarsanız zevkli oluyor, iyi dizilim yapıldığında Colt düşmanları hallaç pamuğuna çeviriyor.


    Oyunda bir şey haricinde keşke olsaydı dediğim bir şey olmadı. Bu ne diye sorarsanız, mükemmel planın sadece bir tane olması. Yani oyunu bitirmenin tek bir yolu var halbuki isteseler birçok yol dizayn edebilirler ve oyunun tekrar oynanabilirliğini çok daha yüksek bir hale getirebilirlerdi. Oyun bu haliyle de oldukça iyi bir tekrar oynanabilirlik sunuyor ama farklı yollarla döngüyü kırma seçeneği sunulsaydı çok daha keyifli olurdu bence.


    Deathloop hakkındaki genel fikrim; oldukça keyifli bir oyun olmuş, birçok farklı şeyi çok güzel bir şekilde bir araya getirmişler ve ortaya pek eşi benzeri olmayan kaliteli bir oyun çıkmış. Oynarken sıktığı bir an olmadı. Colt karakteri çok sevdim, yaratılan evrenin havası hoşuma gitti, bölüm dizaynlarını çok beğendim özellikle bir bölümün 3-4 farklı halinin olması ve yapılan tercihlerin bölümler arası etkisi Dishonored 2'nin efsanevi bölümlerinden A Crack in the Slab'in verdiği hissi biraz olsun yaşattı. Tekrar oynanabilirlik gayet iyi, rogue-lite mantığını çok iyi yedirmişler, her ne kadar tek bir mükemmel plan olsa da bunu çözmeye çalışmanın verdiği hissiyat gayet iyi. Oyun, Prey sonrası oluşan Immersive Sim özlemini az da olsa giderdi. Farklı bir şey arayanlara, Arkane tarzını sevenlere kesinlikle öneriyorum, kaçmaz.

    Oyun Performans modunda yağ gibi akıyor, grafikler çok hoş! Hikaye merak ettiriyor, karakterler de baya bi eğlenceli. Oynadığımız Colt karakteri baya bi sevilecek bence :)


    Aksiyon mekanikleri güzel, Dualsense'i de etkili kullanmışlar. Özellikle tetik tuşlarında Cold War'dan daha çok keyif aldım.


    Platform mekanikleri Dishonered gibi, hatta bir adım öteye taşımışlar. Oyun 60 fps olunca karakteri oradan oraya zıplatmak, yerde kaymak bile keyif veriyor.


    Mis gibi oyun olmuş arkadaşlar! Bu yoklukta şifa gibi geldi :)

    Oyun gerçekten güzel olmuş. İki elde silah kullanımı, kafandan plan kurup düşmanı alt etmeye çalışmak.. Can barını doldurmak çok garip. Offline modda sadece Colt olarak oynanılabiliyor. Diğer karakter için Online şart. Hassaslık ayarları bana biraz fazla geldiği için hafid kıstım. Öyle hikaye vanasının açık kaldığı, her tarafından hikaye püskürdüğü oyun da beklemeyin. Oturup izlemediğini hatırlatıyor oyun devamlı sana. Mesela gittiğiniz yerlerde dinlenmek, hafif "oh be!" Çekebilmemiz için safe roomsular eklenmiş oyuna. Ama nafile. Ayağa kalktığınızda acaba düşman içeri girer mi diye gerim gerim geriliyorsunuz (ben henüz 1.5 saat kadar deneyim edebildim. Safe rooumsulara girebilip giremediklerini tam bilmiyorum o yüzden) Evet oyun roguelike anımsatıyor. Henüz çok erkenken tekrardan canlanabilme hakkı elde ettim oyunda. Onu da henüz kullanamadan bölümü bitirdim. Kesinlikle "no aim" olarak oynamamanızı tavsiye ediyorum. DualSense ve benzeri oyun kollarında FPS deneyimi gerçekten zor olabiliyor. Zaten oyun manuel olarak kendisi de "no aim"e almamış. Düşmanlarla karşı karşıya kaldığınızda yapay zeka geride kalmıyor pek. Belki siz kaçmaya başladığınız da takip seyirleri o kadar ultra değil ama yine de düşmanların toplandığı yerlere "ya ben zıplayayım da hallederim bir şekilde" şeklinde olmuyor işte. Hiç affetmiyorlar insafsızlar Ben devam edip bitirmeyi hedef edindim. O da henüz fazla ölmediğimden. Eğer o kadar ilerleyip tekrar bölüm başına gönderir ve düşmanları da tamamen spawn ederse olmaz işte. Maalesef ben de henüz Souls sabırı yok Oyunun başında elde edilen cihaz sayesinde Hack yapıp, sizi algılayabilecek eşyaları kontrol altına vs. alabiliyorsunuz. Her şeyi bir anda düşünmek zorunda kalıyorsunuz. İki elinizde de silah tutacaksınız diye bir zorunluluk koşulmamış oyunda. O hack aletini de stealth kasma anlarında bolca kullanabiliyorsunuz. Ve oyunun stealth kısmı da bana zevk verdi. Gerçekten o Dishonored havasını aldım. Arkadan gizlice düşman öldürmeler, grafiklerin birbirine benzerliği falan Oyundaki loot can sıktıran şekilde değil. Silahlar veya kendinize kazandırmayı hayal ettiğiniz ürünler ya karşınıza çıkıyor ya da düşmanları öldürüp üstlerinden silah toplayabiliyorsunuz. Karakterimiz Colt'un sesi çok sempatik ve sağduyumlu

    deathloop' a türkçe altyazı yazmaya başladım youtube' da, kanalda türkçe altyazı yazıyorum, altyazıları açmayı unutmayın, abone olarak destek olursanız sevinirim


    Mertcan Bekaryoutube
    ALTYAZILARI AÇMAYI UNUTMAYIN -DESTEK OLMAK İÇİN ABONE OLUN !!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=JPfUXTg1KEM&t=9s&ab_channel=MertcanBekar
  • Fragman çok iyi.
  • Arkane cok başarılı stüdyo Dishonored ve Prey'i severek bitirmiştim. Bu oyunu da severim kesin fragman da Dishonored ve Wolfenstein havası aldım ben inşallah bu sene cikar da oynarız.
  • Arkane'nin 20.yıl dönümüne özel Bethesda'nın internet sitesinde özel bir sayfa açılmış. Bu sayfada firma için önemli tarihleri ve oyunlarının çıkış tarihlerini gösteren bir zaman çizelgesi paylaşılmış. Bu çizelgeye göre oyun 2021'in başında gelecek. Sayfa biraz kurcalandığında 3 Ocak 2021 tarihinin çizelgede işaretlenen tarih olduğu görünüyor. Tabii ki tarih girmiş olmak için girilen bir tarih de olabilir bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 29 Mayıs 2020; 12:10:27 >
  • Yeni gördüm bu duyuruyu, yalnız Edge of Tomorrow olmuş bu oyun, niye bu kadar birebir almışlar garipsedim.
  • İlk yaptıkları Dishonored dışında yaptıkları oyunları hep yarım bıraktım. Özellikle Prey çok kötü. Konsollarda oynaması ayrı eziyet zaten ve bir de combat kötü. İki tip düşmanı defalarca görünce dayanamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnLiNe MaNaGeR

    İlk yaptıkları Dishonored dışında yaptıkları oyunları hep yarım bıraktım. Özellikle Prey çok kötü. Konsollarda oynaması ayrı eziyet zaten ve bir de combat kötü. İki tip düşmanı defalarca görünce dayanamadım.
    Yanlış anlamayın, tabi ki zevkler ve renkler tartışılmaz ama Prey'in kötü olması bir yana, 2017'nin en iyi oyunuydu, cok haksızlık etmişsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SacredDivinity

    Yanlış anlamayın, tabi ki zevkler ve renkler tartışılmaz ama Prey'in kötü olması bir yana, 2017'nin en iyi oyunuydu, cok haksızlık etmişsiniz

    Alıntıları Göster
    Belki PC’de akıcı oynayınca kıymeti anlaşılır çünkü konsollarda input lag falan da var. Umarım ps5’e remaster yaparlar çünkü 30 fps’de kötü oluyor.



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 12 Haziran 2020; 0:18:9 >
  • Dishonored 3 deseler şaşırmazdım bu oyuna
  • Adamlar da ki Dishonored ruhu ölmemiş tarz yine aynı ben her türlü oynayacağım sevdiğim firma Arkane.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asahi Breweries -- 11 Haziran 2020; 23:45:23 >
  • Dishonored'daki karakterlere farklı skinler giydirmişler piyasaya sürecekler. Prey hiç yoktansa özgündü. Bu tam çöp suyu gibi duruyor.
  • DEATHLOOP [PS ANA KONU] [ARKANE](14 Eylül 2021)DEATHLOOP [PS ANA KONU] [ARKANE](14 Eylül 2021)DEATHLOOP [PS ANA KONU] [ARKANE](14 Eylül 2021)
  • Çok güzel çok beğendim. Sunumu en güzel yapılan oyunlardan biriydi. Arkane yapmış yine.
  • Oyun hakkında paylaşılan bazı bilgiler:

    Oyun PS5'in de çıkış dönemi olan Aralık-Ocak ayları gibi çıkış yapacak.
    Çıkışında sadece PS5 ve PC için gelecek, 2021 yılı içerisinde Series X için de çıkış yapacak.
    Oyunu PS5'de 4K çözünürlüğünde ve 60 FPS akıcılığında oynamak mümkün olacak.
    Oyun Blackreef isimli eğlencenin ve şamatanın hiç bitmediği bir adada geçiyor.
    Ana karakter Colt bu adada hapsedilmiş ve adada bulunan herkes tarafından öldürülmek isteniyor.
    Bir zaman döngüsüne hapsolan Colt kendisi için ölüm dolu olan bir günü tekrar tekrar yaşamak zorunda kalıyor.
    Colt'un döngüyü kırıp adadan kaçabilmesi için gece yarısına kadar döngünün devamlılığını sağlayan 8 farklı kişiyi öldürmesi gerekiyor. Eğer bu 8 kişiden herhangi birini kaçırırsanız döngü sıfırdan başlıyor.
    Colt'un bu 8 hedefin hepsini bir günde öldürebilmesi için etrafındaki dünyayı kendine göre kullanması ve hedeflerinin rutinlerini öğrenmesi gerekiyor.
    Oyundaki ana ve yan görevleri istediğiniz sırada yapabilmek mümkün olacak, her döngü de deneyerek ve öğrenerek döngüden kurtulmak için en uygun yolu bulacaksınız.
    Oyundaki ana düşman Blackreef adasının koruyucusu olan Julianna Blake isimli bir başka suikastçı.
    Colt bu zaman döngüsünden kurtulmak isterken düşmanı Julianna bu döngünün hiç bitmemesini istiyor ve bunun için de her şeyi yapmaya hazır.
    Oyunun yönetmeni Dinga Bakaba'nın dediğine göre Julianna Colt'un peşini oyunda hiç bırakmıyor. Colt'a karşı olan mücadelesinde kaybetmekten de kazanmak kadar zevk alıyor ve tek derdi Colt'un zaman döngüsünü kırmasını engellemek, tek istediği Colt ile oynadığı kedi-fare oyunun devam etmesi.
    Oyunun hikaye modunda Colt ile oynayacaksınız fakat başka oyuncuların oyununa Julianna'yı kontrol ederek müdahale edebileceksiniz.
    Oyunda her ne kadar çoklu oyuncu elementleri bulunsa da hikaye firmanın önceki oyunlarında olduğu gibi ana odak noktası.
    Oynayanlar isterse bu PvP mantığındaki çoklu oyuncu seçeneğini kapatıp tek başlarına da oynayabilecekler.
    Colt'da Julianna'da birçok farklı özelleştirilebilir silaha ve kabiliyete sahip olacak ve oynama şeklinize göre giyim tarzlarını belirleyebileceksiniz.
    İki karakter de bazı ortak şeylere erişim sağlayabilecek ama kendilerine has bazı belirgin kabiliyetleri de olacak.
    Colt bazı araçları hackleyebilme ve öldüğünde geri dönme özelliğine sahipken Julianna oyundaki herhangi bir NPC'nin kılığına girebilecek ve adadaki Colt dışındaki tüm karakterler onun tarafında olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 13 Haziran 2020; 18:52:10 >
  • Ghostwire ve bu oyun çöp olmuş.
    Shinji Mikami hayal kırıklığı yarattı bende adam bitmiş artık.
  • Deathloop Devs on PS5 Features, Time Loop Gameplay







  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Venomstr -- 6 Ağustos 2020; 18:52:6 >
  • Deathloop – Developer Update | PS5



  • Oyun 2021'in 2.çeyreğine ertelendi.


  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.