< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Milletçe şoför değiliz evet buna ben de katılıyorum. Milletçe eğitime öncelik verirsek ancak bu sorunu aşabiliriz. Gerçekten kuralsız bir toplumda yaşamak insanı delirtiyor. Konu sahibine katılmamak elde değil.
|
Ben de yaklaşık 3000 km yol yaptım. Gerçekten rezalet bir sürücü profili var yollarda.
Yapılan hataların tamamı cahillikten. Dikkatsizlik falan değil cahillik. Adam yaptığının sonuçlarını düşünemeyecek kadar geri bir zeka seviyesine sahip dolayısıyla umrunda değil. Yine de beni çıldırtan ve sinirlerimi bozan 1 numaralı sorun FARLAR. Bu kadar far özürlüsü bir memleket olamaz. Kardeşim far bu far altı üstü. Gece açıp yolunu aydınlatacaksın bu kadar. Bir farı yanıp diğeri uzun yananlar, gündüz farı+sis dolaşanlar, sadece sis açanlar, ikisini birden açanlar, arka sisler açık gezenler, merceksiz fara led-xenon takıp kör edenler, renkli far kullananlar say say bitmiyor. Hiç artık uğraşmıyorum geçiyorum arkasına çakıyorum uzunları. |
Ozellikle su Cin mali simsek etkili farlar resmen gecici korluk olusturuyor. Bir insan bunu neden yapar. Anasini bacisini hic mi sevmez?
|
Kazaların büyük bir kısmı sabırsızlık,tahrik kaynaklı
Iki gün önce Silifkeye gittim. Mut -Silifke arası. Bilenler bilir bu yol Mersin belediyesinin ayiplik abidesidir .90lardan kakma çift şerit dar bir yol .olayi anlatıyorum canlandırın gözünüzde: En önde karpuz yüklü kamyonet Arkasinda traktor Arkasında doblo Arkasında fiat siena Arkasında yine doblo Sonra ben (civic rs) Benim arkamda skoda suberb Arkasında bmw Arkasında pejo 307 Karşı taraf da çok yoğun. Konvoy halinde gidiyoruz .Bu arada takip mesafesi felan hakgetire .Buna tek uyan benim.Digerleri dibdibe Gecmiycem dedim bekliycem nerede açılırsa Tabi ki sabırsız insanimiz yine dayanamadı En arkadaki 307 joker hakkini kullandı. Öndeki 3 aracı geçti karşıdan tir geliyor .Ucu ucuna gelip benim önüme girdi .Tır selektör korna ne varsa vuruyor tabi .Dedim ben de bitisik gitsem ne olacak ? Şimdi adamda suç yok diyebilirsiniz ama takip mesafesini bilmiyor millet.Bile bile ne diye insanların hayatını riske atıyorsun Neyse bu pejocu artist arkadaş yine ayağa kalktı öncekileri geçti gitti .Hepimiz alkislarla kendisinin ne kadar harika bir sofor olduguna vurgu yaptik felan.Peki sonra ne oldu dersiniz? Karpuzcu sola girdi .Traktörü felan da geçip pejocu arkadaşın arkasına yanaştım. 1 dk olmadi inanın 1 dk Bu sadece bir örnek Uymuyoruz kurallara .Altimizdaki araçlara çok güveniyoruz. Sonuç bu oluyor maalesef |
söylediğinize katılmakla beraber ek birşey söylemek istiyorum. Allah aşkına millet şu orjinal halojende olsa farını azıcık ayarlatmayı öğrensin. gökyüzünü veya daha ileriyi kısayla aydınlatınca zaten verimli olmuyor. adama sellektör yapıyorum uzunla geliyor diye, bir uzun daha yanıyor peşine. ne kadar yüklerse yüklesin farı hep en üst seviyede kullananlar, uzunlarla gelenler ve farı gökyüzüne dikip gelenlerden de sıktı artık. kör ediyorlar resmen.
merceksiz fara led takmayın deyince göz almıyor diyorlar, alıyor net. almayanlar çok pahalı, zaten o fiyatlara kimse ampul almaz bu ülkede. geçen yıl çevirmede polis gözünü dikti fara, baktı kesilme çizgisi net hiçbir şey demedi. xenonla gelenlerin hepsini yakmışlar o gece. bu uygulama sürekli olsa insanlar buna bu denli cesaret edemez. |
Sol şerit gidiyorum, belli ki hızlı geliyorum 140-160 , orta şeritte öndeki araçtan ancak 3-5 km hızlı sol şeritde geçip 110 km de it dalaşı na giriyorlar, bu arada sağ şerit boş , bu duruma çok sinir oluyorum,
|
ağzına sağlık.
daha dün esenyurt'ta isviçre plakalı bir araç, 'yaya geçidinde' biz beklerken bastı yanımızdan geçti. siyah bir bmw 3 serisi. bu hareketi isviçre'de yapsa diyeceğim de yapamazdı, memlekette kural yok denetim yok avrupa görmüş çomarımız rahat tabi istediği gibi at koşturabiliyor. |
bir konferans salonunu düşünün. herkesin fısıltıyla yanındakine birşey söylediğini farz edin. ortaya büyük bir uğultu çıkar ama salondaki kimse ortaya çıkan uğultuda kendisinin de payı olduğunu düşünmez. buna diffusion of responsibility yani sorumluluğun buharlaşması gibi birşey deniyordu. türkiye trafiği sanırım buna iyi bir örnek.
herkes sürücüdür, herkes kuralları bilir ama herkes kafasına göre araç kullanır, herkes işine gelmeyen kurala uymaz ama herkes yine ortaya çıkan tablodan şikayetçidir. mesela buradaki çok arkadaşımız hız limitletini iplemez yani sallamaz ama sol şeritte biri varsa birden aklına sol şerit sürekli işgal edilmez kuralı gelir 😊 herkes aracını park edilmeyecek yere bırakır, herkes kırmızı ışıkta geçer, kimse takip mesafesi bilmez, herkes tıkalı trafiklerde şark kurnazlığı yapar, emniyet şeridini ya da karşı şeridi kullanarak avantaj sağlamaya çalışır... örnekler çoğaltılabilir. |
Gelenbe rampaları tam bir eziyet baş belası.
Bayram tatilinin ilk günü Didimden dönüyorum Gelenbe Ceren Tur Shellde 30-40 dakka uyudum yola öyle devam ettim. Shellden çıktıktan 10 km kadar sonra bir Tır sağ şeride bırakmış gitmiş ne bir reflektör ne bir ikaz hiç bir şey yok ve öyle bir kör noktada kalıyor ki gecenin o karanlığında sol şeritte olmasam yada uykumu almamış olsam kesin arkadan dorsesine girerdim. Hemen bölge jandarma ekiplerini arayıp bilgilendirdim Gelenbe Jandarma Karakolundan bi Uzm. Bçvş. Geri dôndü olayla ilgiglendiğini belirtti. Umarım kimsenin canı yanmamştır o katil yüzünden |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|