Şimdi Ara

Counter Strike 2D Clone OpenGL Projem(İlerleme %50)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
2.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bir süredir OpenGL ile ilgileniyorum. Kendimi bu konuda geliştirmek ve hali hazırda bir projem olması için, bundan 2 ay önce Counter Strike 2D oyunun klonunu yapmaya karar vermiştim. Aslında projenin %15 lik kısmını yayınlarda yaptım. Ancak bir süre sonra pek yayın açasım gelmedi. Projeye ayırdığım vakit ise ruhsal durumuma bağlı. Bazen 1-2 gün bakmıyorum, bazen günde bir saat bakıyorum, bazen 3-4-5 saat bakıyorum. Bir keresinde yaklaşık 2 hafta bakmamıştım, başka bir şey ile ilgilendiğim için. Aynı zamanda sınava çalıştığım için çok vakit ayırmamaya çalışıyorum. Daha koca bir yol katetmem gerekiyor. Peki neden bu konuyu açtım? Açık kaynak olduğu için.

    Github: https://github.com/requizm/cs2d_vscode


    Oyunun orjinalini merak edenler için: http://www.cs2d.com/

    Kodları incelerseniz, refactor edilecek bir sürü şey görebilirsiniz. Şuanlık gördüğüm şeyleri not alıyorum ve proje sonlarına doğru güzelce refactor edeceğim. Elden geçireceğim yani her şeyi.




    29.09.2019 Düzenleme: Projeye DGS çalıştığım için uzun soluklu bir ara vermiştim. DGS sonrası ise hem keyiften hem de iş güçten bakmıyordum. Projeye tekrardan başladım, daha doğrusu projemi Visual Studio'dan Visual Studio Code'a geçirdim. Artık VS Code üzerinden devam edeceğim çünkü Visual Studio üzerinde projem büyüdükçe CPU tüketimi çok artıyordu. Build süreleri gereksiz yere artıyordu falan.
    Sonarqube ile statik kod analizi yapmayı denedim. Server'ı çalıştırma esnasında Elasticsearch'den bir hata aldım, hatayı çözmeye çalıştım, hatayı çözemedim ancak hataya rağmen server'ı görünüşte bir sorun olmadan çalıştırabildim. Açık kaynak ücretsiz bir C++ Plugin'i yükledim bunun üstüne. Projemi güzelce scan ediyorum ancak overview ekranında "duplicate code" satırı hariç her şey 0 gözüküyor. Kodları okuduğu halde. İnternetten araştırdım, çözüm bulamadım. Farklı Java ve Sonarqube sürümleri denedim. Kimisinde elasticsearch hatasında takılı kaldı. Kimisinde de yine her şey 0 idi. Belki Elasticsearch'teki hatadan kaynaklıdır diyorum ancak bu hatayı da bir türlü çözemedim. Üstüne Stackoverflow'da konu açtım, cevap gelmedi. Neyse işte Sonarqube olmayınca alternatif programlara baktım, Cppcheck yükledim. Bu idare ediyor şimdilik.

    26.02.2020 Düzenleme: Son iki haftadır projeye odaklanmış olarak çalışıyorum. Bundan önce ne mi yapıyordum? CS2D hariç her şey. Başka projeler üzerinde çalıştım, yeni bir şehirde, yeni bir üniversitede ilk dönemim olduğu için çok ilgilenesim de gelmedi. Tabi bunlar bahane.
    Editor'un temelini yaptım sayılır. Input ve UI sistemini güzelce elden geçirdim. Önceki input sistemim beni sınırlıyordu. Gözüm gönlüm şenlendi.
    Projeme makefile dosyası ve Travis CI sistemini ekledim. Artık scan.coverity ile statik kod analizi yapabiliyorum. Ama Travis CI ile uyumlu bir şekilde yapamadım. Çünkü Travis'in Windows işletim sistemindeki zip paketi sıkıntı çıkarıyor. Arada, manuel olarak kendi bilgisayarımdan analiz edip, o dosyaları scan.coverity'e yüklüyorum.
    Ayrıca bir profiler yüklemek istedim, ama internetti standart olanlar opengl fonksiyonlarını gösterenlerden değil. Daha detaylı olanlardan. Tracy Profiler'ı seçtim. Imgui'ın kullandığı profiler'dır aynı zamanda. Dökümantasyon dosyası eksik, söylediğine göre kurulum yaptım, zaten çok bir şeyler söylemiyor ama hiç olmadık bir yerden hata veriyor. Profiler'ın Mingw ile sıkıntı yaşadığını tahmin ediyorum. Çünkü hiç beklemediğim yerlerden hatalar verdi. O hataların hepsini TracyProfiler kaynak dosyaları ile oynayarak düzeltsem bile, en sonda Mingw'de olmayan 4 fonksiyonunun library(*.a) dosyasını istedi. İnternetten bu 4 fonksiyonun library dosyasının adını öğrendim, build'ime bağladım(link). Ama bir şey değişmedi. Demek ki benim library dosyamda o 4 fonksiyon yok. Library dosyasını geçtim, 4 fonksiyon benim compiler'ımda yok bile. Tracy sağ olsun, ne olur ne olmaz diye eliyle tanımlamış onları. Ayrıca başka bir hatanın çözümü için, Win32 versiyonunu dışarıdan elimde girmek zorunda kaldım. Bu beni biraz şaşırttı. Yani düşük görüyormuş nedense. Burada biraz soru işaretleri var. Compiler ve Windows versiyonum güncel bu arada. Aslında bu hataları en başta internette araştırken, bunların temel olarak Microsoft Visual Studio için kullandığı compiler'da olduğunu öğrendim. Yani projem onun üzerinde o derleyici üzerinde olsa sorun olacağını sanmıyorum, ama şimdilik bir değişikliğe gerek yok.

    02.01.2021 Düzenleme: Projede bayağı önemli değişiklikler oldu. glm kütüphanesini kaldırdım, kendi mat kütüphanemi yaptım. Bir sürü gereksiz include dosyasını sildim. UI'a radiobutton ve listitem objeleri ekledim. Input sistemini subscribe mantığı ile yaptım ama hala efektif değil. Smart pointer'ları kaldırdım, raw pointer kullanıyorum ama hala memory leak şüphelerim var. Yakında memory leak için ayrı bir programla uğraşacağım. Editörün temel özellikleri bitti diyebilirim. Rahat rahat harita tasarlayıp oyuna girebiliyoruz. Çok basit bir collision da ekledim. Geçen sene bahsettiğim CI sistemleri ile bağı kestim. Şuan sadece statik analiz için codefactor kullanıyorum. Aslında böyle bir şeye ihtiyacım yok ama gösteriş için koymuştum zaten. Readme dosyasını düzenledim, premake ve cmake derleme araçları için dosyalar ekledim. En azından projem daha misafirperver oldu. Dışarıdan bakan biri derlemek için ne yapması gerektiğini bilir. Release kısmına oyunun derlenmiş halini koymaya başladım. Arada bir güncellerim orayı da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi requizm -- 1 Şubat 2021; 14:50:33 >







  • zamanında çok kötü bir bilgisayarım vardı. internet bağlantısı da kısıtlıydı. sadece bunu oynayabiliyordum. şimdi görünce baya duygulandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DA02D78F4

    zamanında çok kötü bir bilgisayarım vardı. internet bağlantısı da kısıtlıydı. sadece bunu oynayabiliyordum. şimdi görünce baya duygulandım.
    6-7 yıl önce çok sever ve çok oynardım bu oyunu. Yıllar geçti, oyun hiçbir zaman yapımcılara para kazandıracak kadar oynanmadı, oyuncu sayısı azaldı, neredeyse hiçbir şey değişmedi ve şimdiye geldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi requizm -- 21 Mayıs 2019; 2:34:32 >
  • Takipteyim hocam başarılar
  • Projeye devam ediyorum. Aynı zamanda üniversitem başlıyor ama bir şekilde ayarlamaya çalışacağım.
  • Güncel.
  • Güncel.

  • requizm kullanıcısına yanıt
    hangi üni hocam
  • Eskiden ne oynardım be. Sadece M4A1 ve Deagle'ın alınabildiği, ustaların hünerlerini sergilediği bir harita vardı. En sevdiğim haritaydı.


    Başarılar dilerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karlo -- 1 Şubat 2021; 22:32:35 >
  • Kurtçu Restrop kullanıcısına yanıt

    Düzce üni ancak üniversitenin kattığı önemli bir şey yok.

  • Karlo kullanıcısına yanıt

    Evet aim_m4a1_deagle haritasından bahsediyorsunuz. Oyuncu sayısı fazlayken orası çok oynanıyordu. Klan turnuvalarının bazıları orada dönüyordu hatta. Bende en çok o ve shotgun haritasında vakit geçirmişimdir. Teşekkürler.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.