Şimdi Ara

Final Astra Focus Civic 308 Dizel Otomatik Drag&Rolling Yarışı (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
228
Cevap
1
Favori
11.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Güzel tartışıyorsunuz da jetta 308den iyi yol tutuyorsa ben hayatımda arabaya binmedim ahanda söylüyom

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum
    Bu motor ile astra J de 120 bin , Insignia gs da 60 bin km yaptım
    3-4 senede hatırı sayılır km ler
    1.6 için bayılıyorum motora

    GM öyleydi böyleydi de bu GM de iken J Kasa K kasa gibi çok güzel araçlar , Insignia a gibi zamanın ciddi güzel aracı , Insignia b gibi tasarım ve yol tutuş olarak çok iyi araçlar çıktı

    Psa da ne olacağı muamma
    GM e geçse tekrar keşke

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Çok uçlarda yazmışsınız, sen 308'e berbat diyorsun, öbür arkadaş jetta'ya veya başka araca. Ya ikinizde yazdığınız araçları kullanmadınız ya da kuru tartışma hoşunuza gidiyor

    Geçen sene 2017 model 308 dizel otomatik kiraladım, baya da kullandım bodrum yollarında. Otomobillerin sürüş özellikleri 1-2 temel prensiple izah edilemez. 308 düzgün satıhta sınıfının tepe düzeylerinde yol tutuyor, çok net ve çabuk tepki veren bir otomobil. Ayrıca genel anlamda ilk direksiyon tepkileri hemçabuk hemde direksiyon logitech seti gibi olduğu için sürekli viraj kovalamak, ani hareketler falan yapma isteği oluyor sürücüde. Limitileri de gerçekten yüksek, ancak güzel yollarda ne kadar iyi viraj alıyorsa ve akıcılığı güzelse de, yol bozulunca da o kadar huzursuz oluyor, 3 sene evvel Focusla geçtiğim yollardan birebir 308'le geçtim, 308 arka aksının limitleri hemen ortaya çıkıyor. Gündoğana giden o yollarda arka tek teker bozuk bir yama, çukur sıcaktan katlanmış kötü asfalt yüzeyi gördümü, bazı huzursuz hareketler baş gösteriyor ve 308'i hafif bozuk türkiye yollarında limitlere yaslamak çok zor, tedirgin ediyor, pek hoşlanmıyor araç bundan. Düz giderken dahi tek arka teker rögar çukuruna falan girince hep bir anlık kontrol noksanlığı var, gorod nickli arkadaş bunu doğrulayacaktır.

    Yukarıda konulan km77 sürüş güvenliği videolarının asıl amacını defalarca izah etmeye çalıştım başka konularda tekrar yazamayacağım maalesef. 308'e bir istisna yaparım çünkü burada gövde kontrolü nefis ve parkur çıkış hızı da çok çok iyi, sıradışı başarılı tepkiler gösteriyor ama Mazda 3'ün de Esp'si ikinci düzeltmede 308 gibi efektif olsaydı, dış tekerleği frenleseydi o da 80kmh gibi bir hız yakalayacaktı, altyazıyı açarsanız bunu belirtmişler zaten. Mazda 3 308 gibi değildir, Esp açık bile olsa kolay kolay müdahale etmez, sana bırakır olayı. İstersen de tek tuşla kapatırsın, 308'de kapanmıyor Esp. Bu da 308' Esp'ye yaslanmış bir araç demek değil, 308'de de mekanik limitler görülüyor, Golf gibi değil yani.

    Mazda 3 ile 308 çok farklı prensiplerden giderek aynı yerlere varmaya çalışan otomobiller. Bir kere Mazda 3 çok yumuşak 308'e göre ve Mazda akar gider, bozuk yol çukur engebe dinlemez, istifini bozmaz, sadece aşağı-yukarı gövde hareketi hissedersin, çapraz salınımlar olmaz. Yüksek frekanslı kısa darbeler içerde patlamaz, 18 jantlara rağmen. Ön-arka aks bir bütün tek parça hareket eder, 308'de arka aks bazen tek boyutlu kuru bir his veriyorsa, Mazda'da 3 boyutlu çalıştığını, yolu kavradığını hissedersin düz giderken dahi. Ayrıca ön düzende 308de gayet iyi olsa da, arka aks çalışma sesi olarak Mazda çok üstün, yani total paket olarak bakarsak 308'in işi zor Mazda'ya karşı. Fakat dediğim gibi yumuşak olduğu için limitleri 308'den düşük olabilir, bana öyle geldi 308 daha hızlı viraj alıyor gibi, direksiyonu da daha hissiz ama daha keskin. Bir viraja giriş çıkış hızı ölçeceksek 308'in toplam değerleri daha yüksek olacaktır, çünkü Mazda önce konfor düşüncesiyle yapılmış, yumuşak kalıyor. 308 tipik asfalt ralli etabı fransız HB'i, Mazda 3 tüm yolların otomobili.

    Fakat şunuda eklemeden geçmeyim, yeni Mazda 3 çıktı ve malum torsiyon kullanyor, Mazda da 308'in dizaynından ilham aldıklarını söylemişti geçen sene. Temel olarak 308'e benzer, ortada çok kalın, kenarlara doğru incelen ve çok yumuşak burçlara sahip bir ayar kullanıyorlar yeni kasada. Yorumlar olumlu genel olarak, kullanmak lazım.
    https://www.carlist.my/news/next-generation-mazda-3-bids-farewell-multilink-rear-suspension-adopts-torsion-beam/47323/

    Son olarak Jetta konusunda, manuel 1.2 tsi'ı bir süre kullanmıştım. Hem sağlam yol tutan, hem sürüşü direksiyonu keyifli, hemde sıkı-konforlu bir otomobil. Bu 3'ü de nadiren bir araya gelir, meksika yapımı kalitesi Golf gibi değil vb diye millet çamurluyor da eski Pq35 altyapı güncel Mqb'lerin net üzerinde sürüş lezzeti olarak, çok daha mekanik tabanlı yapılmış araçlar, eski Octavia'da öyledir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Çok uçlarda yazmışsınız, sen 308'e berbat diyorsun, öbür arkadaş jetta'ya veya başka araca. Ya ikinizde yazdığınız araçları kullanmadınız ya da kuru tartışma hoşunuza gidiyor

    Geçen sene 2017 model 308 dizel otomatik kiraladım, baya da kullandım bodrum yollarında. Otomobillerin sürüş özellikleri 1-2 temel prensiple izah edilemez. 308 düzgün satıhta sınıfının tepe düzeylerinde yol tutuyor, çok net ve çabuk tepki veren bir otomobil. Ayrıca genel anlamda ilk direksiyon tepkileri hemçabuk hemde direksiyon logitech seti gibi olduğu için sürekli viraj kovalamak, ani hareketler falan yapma isteği oluyor sürücüde. Limitileri de gerçekten yüksek, ancak güzel yollarda ne kadar iyi viraj alıyorsa ve akıcılığı güzelse de, yol bozulunca da o kadar huzursuz oluyor, 3 sene evvel Focusla geçtiğim yollardan birebir 308'le geçtim, 308 arka aksının limitleri hemen ortaya çıkıyor. Gündoğana giden o yollarda arka tek teker bozuk bir yama, çukur sıcaktan katlanmış kötü asfalt yüzeyi gördümü, bazı huzursuz hareketler baş gösteriyor ve 308'i hafif bozuk türkiye yollarında limitlere yaslamak çok zor, tedirgin ediyor, pek hoşlanmıyor araç bundan. Düz giderken dahi tek arka teker rögar çukuruna falan girince hep bir anlık kontrol noksanlığı var, gorod nickli arkadaş bunu doğrulayacaktır.

    Yukarıda konulan km77 sürüş güvenliği videolarının asıl amacını defalarca izah etmeye çalıştım başka konularda tekrar yazamayacağım maalesef. 308'e bir istisna yaparım çünkü burada gövde kontrolü nefis ve parkur çıkış hızı da çok çok iyi, sıradışı başarılı tepkiler gösteriyor ama Mazda 3'ün de Esp'si ikinci düzeltmede 308 gibi efektif olsaydı, dış tekerleği frenleseydi o da 80kmh gibi bir hız yakalayacaktı, altyazıyı açarsanız bunu belirtmişler zaten. Mazda 3 308 gibi değildir, Esp açık bile olsa kolay kolay müdahale etmez, sana bırakır olayı. İstersen de tek tuşla kapatırsın, 308'de kapanmıyor Esp. Bu da 308' Esp'ye yaslanmış bir araç demek değil, 308'de de mekanik limitler görülüyor, Golf gibi değil yani.

    Mazda 3 ile 308 çok farklı prensiplerden giderek aynı yerlere varmaya çalışan otomobiller. Bir kere Mazda 3 çok yumuşak 308'e göre ve Mazda akar gider, bozuk yol çukur engebe dinlemez, istifini bozmaz, sadece aşağı-yukarı gövde hareketi hissedersin, çapraz salınımlar olmaz. Yüksek frekanslı kısa darbeler içerde patlamaz, 18 jantlara rağmen. Ön-arka aks bir bütün tek parça hareket eder, 308'de arka aks bazen tek boyutlu kuru bir his veriyorsa, Mazda'da 3 boyutlu çalıştığını, yolu kavradığını hissedersin düz giderken dahi. Ayrıca ön düzende 308de gayet iyi olsa da, arka aks çalışma sesi olarak Mazda çok üstün, yani total paket olarak bakarsak 308'in işi zor Mazda'ya karşı. Fakat dediğim gibi yumuşak olduğu için limitleri 308'den düşük olabilir, bana öyle geldi 308 daha hızlı viraj alıyor gibi, direksiyonu da daha hissiz ama daha keskin. Bir viraja giriş çıkış hızı ölçeceksek 308'in toplam değerleri daha yüksek olacaktır, çünkü Mazda önce konfor düşüncesiyle yapılmış, yumuşak kalıyor. 308 tipik asfalt ralli etabı fransız HB'i, Mazda 3 tüm yolların otomobili.

    Fakat şunuda eklemeden geçmeyim, yeni Mazda 3 çıktı ve malum torsiyon kullanyor, Mazda da 308'in dizaynından ilham aldıklarını söylemişti geçen sene. Temel olarak 308'e benzer, ortada çok kalın, kenarlara doğru incelen ve çok yumuşak burçlara sahip bir ayar kullanıyorlar yeni kasada. Yorumlar olumlu genel olarak, kullanmak lazım.
    https://www.carlist.my/news/next-generation-mazda-3-bids-farewell-multilink-rear-suspension-adopts-torsion-beam/47323/

    Son olarak Jetta konusunda, manuel 1.2 tsi'ı bir süre kullanmıştım. Hem sağlam yol tutan, hem sürüşü direksiyonu keyifli, hemde sıkı-konforlu bir otomobil. Bu 3'ü de nadiren bir araya gelir, meksika yapımı kalitesi Golf gibi değil vb diye millet çamurluyor da eski Pq35 altyapı güncel Mqb'lerin net üzerinde sürüş lezzeti olarak, çok daha mekanik tabanlı yapılmış araçlar, eski Octavia'da öyledir.
    Çok teşekkür ediyorum gerçekten tam olarak benim yazmak aktarmak istediğim şeyleri yalın bir dille yazmışsınız arkadaş inada bindirip fanboyluk yaptığı için benim yazdığım yorumlarda farklı uç noktalarda farklı anlaşılmış olabilir fakat sizin de belirttiğiniz gibi evet iyi yol tutuyor 308 sonuna kadar katılıyorum ama sadece iyi asfaltta, bozuk yolda bana konforu çok kötü gelmişti belkide lastik basınçlarından olabilir fakat önceki nesil 308 dede vardı bu konforsuzluk hali kardemire giderdim ankaradan işler dolayısıyla yoldaki bütün çizgiler beynimi sarsardı resmen neyse 308 i veya hiçbir aracı ilahlaştırmakta mantıksız her anlamda iyi olan bir araç yok gibi birşey optimal olarak bir çok disiplinde iyidir ama her anlamda iyi olması ticari mantığa ters

    Jetta konusuna gelirsek golf leon gibi mqb platformundaki araçlardan çok çok daha iyi hissettirdiği Bi gerçek kullanmadan önce önyargılıydım yok Meksika üretimi çakma golf diye yerden yere vuruluyordu ama meğersem sürüş hissiyatı limitleri daha iyiymiş ben vw den pek haz etmesemde sezarın hakkı sezara konfor yol tutuş eğrisi çok iyi ayarlanmış jettanın fakat bu durum 308 de yok bunu anlatmaya çalıştım fakat bir siz anladınız kaldıki sert virajlarda ağırlık dağılımından dolayı sedan araçların daha dengeli tepkiler verdiğide bir gerçek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sayın alcohol06 sizinle aynı düşünceleri taşıyorum, zaten attığım testte bile size benzer bir sonuç dökülmüş ortaya. Ben hiç bir arabayı gömmedim. Arkadaş Jetta'nın daha iyi yol tuttuğunu söylüyor, Mazda 3'ün daha iyi yol tuttuğunu söylüyor ama siz yazdıklarınızla zaten böyle olmadığını belirttiniz. Benimde bunun söylemem araba gömdüğüm anlamına gelmez. Tek gömdüğüm araba konu başından beri i20. Ki eski sahibi olarak sanıyorum gömme gibi bir hakkım var, çünkü yazdığım şey abartı değil. İnanılmaz sert bir araba.

    Sayın Polestar191 olayı en başından beri terörize ediyor, sonra bize "Arabayı ilahlaştırıyorsunuz." diyor. Ne arabanın kalitesizliği kaldı ne yürüyenin berbatlığı. Allah aşkına bir olayın başına gidip bakın hangi "O sert olsa o da o kadar iyi yol tutar." "308'in yürüyeni çok kalitesizdir." tarzı desteksizce yazılmış yazılardan sonra başlayan tartışma normal ilerleyebilir ? Arkadaşa inatla neden 308'in kalitesiz yürüyene sahip olduğunu anlatmasını istedik ama konu Go Kart arabalarına kadar geldi.

    Şimdi konu kalitesiz 308 alt yapısından "Bindiğim aracın lastik basınçlarından olabilir." e geldi konu. Ben demiyorum ki 308 pamuk gibi yumuşak araba. Ama Sayın Polestar191 öyle bir yazıyor ki insanın aklına doğrudan basık bir Civic geliyor. Yani 308'i gömmek için Mazda 3 ortaya sürüyor ama bakıyoruz ki adamlar yeni nesilde 308'i örnek almış. [Bende yeni öğrendim.]

    Şu bozuk yol meselesine gelince, evet araç özellikle hafif viraj dönerken hız belli noktanın üstündeyse arkalar çukura vs düşünce arabada ilginç bir hareketlilik oluyor. Ama sanıyorum bu sadece hissiyatta kalan bir durum. Çünkü otobanda yüksek hızlı sürüş yaptığım sıralarda bununla ilgili bir sıkıntı yaşamadım. Hatta yüksek hızlarda bu hissayat nedense yok oluyor. Yüksek hızla viraj dönerken bir bağlantı noktasından vs geçerken, ortalama hızda verdiği o tedirginliği vermiyor. Yakın zamanda 60.000 kullanımı ile ilgili eleştirel bir konu açacam, orada özellikle bu konuyu yazacam.

    Peugeot arabaları B ve C segmentinde rakiplerine oranla genelde sert, sürüşü ise daha keyifli olmuştur. Ama bu sertliği kalitesizliğe bağlamak art niyettir. Aynı mantık E90, E60 gibi arabaları dünyanın en kalitesiz arabası yapar. Hele ki E90'ı. Ki ben şahsi olarak yumuşak araba sevmiyorum. i20 istisnadır, çünkü bir şey sunamayan bir araba. Mesela Honda CRX gibi sert olacaksın, kütür kütür. Sürüş keyfi konusunda yanına hiç bir araba yanaşamayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 22 Mayıs 2019; 12:35:54 >




  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Polestar hocanın aracının motoruyla ilgili sorunları vardı sanırım, malum Psa dv6 motor bir alayına lanet olsun modunda sanki Volvo araçların kendi dizel motorları sağlamdır pek arıza bilmez ama Ford-Psa 1.6 dizellerinden baya çektiler.

    308 bana uymayan bir iki garipliği dışında çok iyi otomobil. Benim kiraladığım araç 33bindeydi, 17 jant vardı üzerinde ve iki lastik yanağında hasar vardı neticede kiralık, sert kullanılmış bir araç, buna rağmen tek trim sesi duymadım. Çok sıkı yapılmış, kaliteli bir alet, yalıtım falan da gayet iyi, koltukların destekleri ve yapısı Mazda'nın üzerinde. Kalitesizlik bir yana, sınıfının üst seviyelerinde bu konuda. Sürüş konusunda bahsettiğim eksileri hayati sorunlar değil, zaten eski 308deki arka aks yerinden çıkacakmış hissi yok bunda, çoğu arka aks problemi halledilmiş. Mazda gibi sofistike yürüyen bir araç değil ama onu belirtmek lazım. Tahminimce 16 jantlarla ancak spor lastiklerle 308 en tatlı denge bölümüne yaklaşır.

    Bahsettiğiniz İ20 galiba bu nesil değil, önceki nesildi sizin araç. Hayatımda kullandığım en kötü yürüyene süspansiyona sahip otomobildir. En kötülerden biri değil, direkt en kötü. Bu kadar sert olup da, böyle zıplatıp, hoplatıp, yol da tutmayan zıplayıp hemen yoldan bağlantısı kesilen araç daha görmedim. Bunu da ucuz diye kiralamıştım, değil arabadan anlamayan adam, arabada nenem olsa bu taka ne biçim gidiyor derdi heralde. Kalitesiz otomobil böyle olur işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Polestar hocanın aracının motoruyla ilgili sorunları vardı sanırım, malum Psa dv6 motor bir alayına lanet olsun modunda sanki Volvo araçların kendi dizel motorları sağlamdır pek arıza bilmez ama Ford-Psa 1.6 dizellerinden baya çektiler.

    308 bana uymayan bir iki garipliği dışında çok iyi otomobil. Benim kiraladığım araç 33bindeydi, 17 jant vardı üzerinde ve iki lastik yanağında hasar vardı neticede kiralık, sert kullanılmış bir araç, buna rağmen tek trim sesi duymadım. Çok sıkı yapılmış, kaliteli bir alet, yalıtım falan da gayet iyi, koltukların destekleri ve yapısı Mazda'nın üzerinde. Kalitesizlik bir yana, sınıfının üst seviyelerinde bu konuda. Sürüş konusunda bahsettiğim eksileri hayati sorunlar değil, zaten eski 308deki arka aks yerinden çıkacakmış hissi yok bunda, çoğu arka aks problemi halledilmiş. Mazda gibi sofistike yürüyen bir araç değil ama onu belirtmek lazım. Tahminimce 16 jantlarla ancak spor lastiklerle 308 en tatlı denge bölümüne yaklaşır.

    Bahsettiğiniz İ20 galiba bu nesil değil, önceki nesildi sizin araç. Hayatımda kullandığım en kötü yürüyene süspansiyona sahip otomobildir. En kötülerden biri değil, direkt en kötü. Bu kadar sert olup da, böyle zıplatıp, hoplatıp, yol da tutmayan zıplayıp hemen yoldan bağlantısı kesilen araç daha görmedim. Bunu da ucuz diye kiralamıştım, değil arabadan anlamayan adam, arabada nenem olsa bu taka ne biçim gidiyor derdi heralde. Kalitesiz otomobil böyle olur işte.
    Yenisi, aslında ilk dükkana almıştık. Daha sonra binmek zorunda kaldım. 40.000 km kullanıp dayanamadım. Bu zıplama meselesinden dolayı her yerinden ses gelmeye başlamıştı.
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-hyundai-i20-20-000-km-izlenimleri--112890577

    Zamanında i20 için açtığım konu. i20'yi Türkiye'de ilk alanlardan biriydim. Kendi malıma bir takım fanboylar gibi bağlanmam. Gerçek neyse onu söylerim. 308'ide sabaha kadar eleştireceğim noktalar var. Ama bu motoru, şanzımanı ve yürüyeni kesinlikle olamaz.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.