Şimdi Ara

2017 MODEL OPEL ASTRA J E5 KARAYOLUNDA GİDERKEN DİREKSİYONU KİTLENDİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
5.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba, arkadaşlar yardımlarınıza ihtiyacım var

    Konu ile ilgili aşağı bölümler de Edit var.

    aracın markası opel astra j edition plus otomatik vites 2017 model ve 16.000 km. bu arac servis bakımlı olduğu için garantisi hala devam ediyor ve az kilometre yapmış bir araç.
    05.05.2019 tarihinde, ataşehir de bulunan optimum alışveriş merkezine gitmiştim. araç la giderken ve avm çıkışında bir problem yoktu. sonrasında E5 otoyoluna girdim. şansıma trafik seyir halinde ilerliyordu süratli değildim ve olayı yaşadığım esnada düz bir şekilde ilerliyordum. viraj dönmüyordum yada ileride dönmem gereken bir viraj yoktu. 20 km civarı hızla giderken direksiyon birden sertleşti ve döndürmesi çok zor bir hal aldı. abartmıyorum arkadaşlar direksiyonu iki elimle çevirmek için çok ciddi güç kullanmam gerekiyordu. hemen dörtlü sinyalleri yaktım ve mümkün olduğunca hızlı bir şekilde sağ emniyet şeridine geçtim. daha sonra aracı stop ettim ve tekrar çalıştırdım. aynı problem devam ediyordu direksiyon gene aynı şekilde sert ve döndürmesi çok zordu. o esnada arkadaşı aradım ilk düşüncem onun aracının arkasından yavaş yavaş servise kadar arabayı bu şekilde kullanmaktı.
    olayın üstünden 10-15 dk geçtikten sonra arkadaş tekrar aradı. arabayı çalıştırıp tekrar denememi, 15 dk bekleyip çalıştırınca direksiyonun düzelebileceğini söyledi. ilginç bir şekilde dediği oldu ve direksiyon normale döndü. eğer hızım 100 km civarı olsaydı kaza yapmadan durmam mümkün değildi. biraz hızlı olsaydım ve yanımda ailem olsaydı olacakları aklıma getirmek istemiyorum. istanbulun trafiği gerçek anlamda beni büyük bir kazadan korudu.

    aracı bugün altunizade de bulunan opel servisine bıraktım. daha önce bırakmak için pek fırsatım olmadı ve aracı da kullanmadım zaten otopark da duruyordu. servise giderken de araç arıza vermedi normal bir şekilde gittim.

    olayı servis çalışanlarına anlattığımda aracı bilgisayara bağladılar ve benim yaşadığım olaya neden olabilecek bir yazılım hatası olduğunu söylediler. teknik bir arıza gözükmediğini ama aracı inceleyeceklerini yazılım arızasının dışında başka birşey var mı kontrol edileceğini söylediler. bu model araç kullanan arkadaşlar dikkat edin aynı şey sizin başınıza da gelebilir. dedikleri gibi yazılım la ilgili bir arıza var ise diğer araçlarda bu şekilde arıza verebilir.

    böyle direksiyonun sertleşmesi kitlenmesi gibi bir arızayı yaşadıktan sonra, bu araca olan güvenimi kaybettim. hızlı gitmediğim için şanslıydım ve kurtulduğumu düşünüyorum.

    sizce bu aracı iade etme şansım var mı ?

    araç şuan serviste inceleniyor. sizce bu aşamadan sonra ne yapmam gerekiyor.

    yardımlarınız benim için çok önemli.

    buraya kadar beni dinlediğiniz için teşekkür ederim


    EDİT: Bugün yetkili servisle görüştüm direksiyon kutusunun garanti kapsamında değişeceğini söylediler. Yurtdışından siparişi vermişler gelmesi biraz vakit alırmış, yıllardır satılan ve yüksek rakamlarda satışı olan bir aracın direksyon kutusu gibi bir parçanın ellerinde olmaması çok komik. Yasal bekleme süresi olan 13 gün geçtikten sonra ikame araç verebiliyorlarmış o da ayrı komik. Bakalım daha ne kadar mağdur olacağım.


    EDİT 2: yetkili servis bugün tekrar aradı, ikame aracı öğleden sonra vereceklerini söylediler. Parça henüz yurtdışından gelmemiş,

    Şimdilik böyle idare edeceğim başka bir problem çıkmaz ise tabi.


    EDİT 3: aracı 08.05.2019 tarihinde servise vermiştim. 17.05.2019 tarihi itibari ile ikame araç olarak Otomatik vites benzinli opel corsa verdiler. Astra j kasa arabanın direksiyon kutusunu almanyadan gelecek diye beklemek çok komik. Bakalım ne olacak

    Son olarak 2.400 tl ödeyerek aracın garantisini 3 sene 75.000 km ye kadar uzattım


    EDİT 4: 21.05.2019 Tarihi itibari ile parça gümrüğe gelmiş, cuma gününe kadar parça servise gelecekmiş.


    EDİT 5 : 28.05.2019 tarihinde opel aradı. Aracın durumunun 31.05.2019 tarihinde belli olacağını, bu tarihte teslim edilme ihtimali olduğunu söyledi.

    Asıl bomba olay, opel in ikame verdiği araç için araç kiralama servisi beni aradı. Aracın opel tarafından 10 günlük kiralandığını bugün (28.05.2019) saat 10:00 da araç teslim etmem gerektiğini sürenin dolduğunu söyledi.
    Aracı teslim edemeyeceğimi opel ile konuşmalarını ve kart dan para çekmemeleri gerektiğini söyledim. Beni arayan adam, kiralama firmasının tedarikcisi olduğunu opel ile bağlantısının olmadığını kiralama firmasının opel ile görüştüğünde kiralama yenilemesinin yapılmadığını, tekrar kredi kartından araç teslim olmadığı için çekim yapacaklarını söyledi.
    Bende opel servisini aradım. Adamın telefonunu verdim durumu anlattım. Opel servisi kartdan para çekilmemesi gerektiğini, araç kiralama firması ile konuşacaklarını söyledi.

    Şuan beni kimse aramadı ve son durum ile bilgi vermedi. Kartımdan para çekildimi bilmiyorum.

    Direksiyon arızası için 08.05.2019 tarihinde aracı servise verdim 28.05.2019 tarihi itibariyle macera bitmedi hala devam ediyor bakalım başka neler yaşayacağim.

    Edit6: 01.06.2019 tarihi itibari ile aracı teslim alacağım ikame aracı bugün teslim ettim.

    Siz opel servisine puan verseydiniz, puanınız 10 üzerinden kaç olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enverrss -- 1 Haziran 2019; 0:10:8 >



  • Problemin yazılımdan olduğunu söylendiyse güncelleme ortada bir problem kalacağını düşünmüyorum. Araçtan soğudum diyorsanız satabilirsiniz ancak bunun haricinde yasal bir hakkınız olduğunu zannetmiyorum. Yine de daha iyi bilenler yazacaktır, konu takip.

    Edit: Geçmiş olsun demeyi unuttum, düşüncesi bile korkunç bir durum bu konuda da size hak veriyorum kesinlikle.
    Vay be şu konu Golf olsaydı şu an 97.sayfaya falan yorum atıyor olurdum. Ancak daha 2.sayfa bile olmamış.

    Kafayı kuma gömünce geçmiyor arkadaşlar

    Ben olsam araçtan çok ciddi şekilde soğurdum. Tamam her araçta olabilir sonuçta ihtimal var ama bir daha yapacak mı düşüncesi çok kötü. Sonuçta çoğu insan aracıyla 200 yapıyor oysaki bir şey olsa oradan kurtuluş yok ama bunu inkar edip basıyoruz çünkü güveniyoruz. Şimdi böyle bir şey başıma gelmiş olsa bir daha nasıl o araçla 140-150 yapayım ki ben ? Olay tamamen psikolojik dava açılsa ne olur bilemiyorum ama ben ciddi soğudum.

    Onu geçtim aracı satsanız sattığınız kişiye bir şey olsa ne olacak ?
  • Problemin yazılımdan olduğunu söylendiyse güncelleme ortada bir problem kalacağını düşünmüyorum. Araçtan soğudum diyorsanız satabilirsiniz ancak bunun haricinde yasal bir hakkınız olduğunu zannetmiyorum. Yine de daha iyi bilenler yazacaktır, konu takip.

    Edit: Geçmiş olsun demeyi unuttum, düşüncesi bile korkunç bir durum bu konuda da size hak veriyorum kesinlikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marslan1999 -- 9 Mayıs 2019; 14:38:3 >
  • marslan1999 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Bende aracı değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Ama yüksek hızlarda tekrar böyle birşey olurmu diye insan tedirgin oluyor. Bakalım servis ne diyecek onu bekliyorum
  • Geçmiş olsun, aslında direksiyon kontrolünü tamamen kaybetmemişsiniz; hidrolik destek devre dışı kalmış ve araç "kremayer direksiyon"lu bir araca dönüşmüş. Yüksek hızda olması durumunda da sakin kalmak çok önemli; bir keresinde Ankara trafiğinde ilerlerken, mazot hortumu kopması sonucu araç stop etmiş; direksiyon ve frenler "kara düzene" dönmüştü. Sakinliğimi korumasaydım çok büyük tehlike yaşayabilirdim ama sakince sağa çekip durdum.

    Araç iadesi vs durumları için bir şey söyleyemiyorum, biraz zor görünüyor.
  • Böyle durumlarda beyne arıza kodu düşüyor motoru kapatınca servis birşey göremiyor. Arkadaşınızı aramak yerine araç çalışır halde yok yardımı arayın hemen ekip göndersinler sorun yerinde görülür çözümü kolay olur. İade edebileceğinizi zannetmiyorum.
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Servis de yazılım hatası olduğunu söylemişlerdi. Tavsiyen için teşekkür ederim.
  • Hidrolik pompası ve yağını kontrol ettirin. Hidrolik çok amper çektiği için Alternatöre de baktırın.

    Not: GM'in güncel servis dokümanlarında Astra için yazılımsal direksiyon güncellemesi bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elsa -- 9 Mayıs 2019; 16:50:23 >
  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Akü zayıf olduğu zaman da böyle yapabiliyormuş diye duymuştum. İlgin için teşekkür ederim. Yazılımsal direksiyon güncellemesi yoksa, bu servisin dediklerinde çelişki var gibi duruyor. Yapılan işlemler için detaylı bir liste alıcam o zaman bunlara da dikkat ederim.
  • Arkadaslarin da dedigi gibi elektrikli destek sistemi kesilmis ve eski araclardaki direksiyondan farki kalmamis. Kabloları yazilimi kontrol edilmeli. Arabanin direksiyon yumusak oldugu icin bir anda destek gucu kesilince sert hissetmişsiniz dogal olarak. Gecmis olsun.

    Akuyu degidtirmekte yarar var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RX 480 -- 9 Mayıs 2019; 17:24:9 >
  • RX 480 kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinde haklısın ama direksiyonun sertliği anormal derecede fazlaydı. Bu arada yetkili servis neden böyle olduğu ile ilgili bugün birsey söylemedi yarın yada pazartesi günü bilgi vereceklerini söylediler.
  • Km sensoru hatasida olabilir ya da onun gibi bisey . Araciniz hizlandiginda direkiyon sertlesir , hizli giderken ani tepkilerinizi sinirlamak icin . Sizin aracta siz 20 ile giderken sizi 200 ile gidiyor sanmis ve direksiyonu sertlestirmis . Hidrolik sistem vs devre disi kalsa 20 ile giderken direksiyonu yine tek elle bile cevirirsiniz . Direksiyon sertlestiriciye ve ona kumanda eden beyin , elektrik tesisatiyla ilgili herseye baksinlar . Hata kodu dusmemis olabilir .
  • 2004 model corsa kullandığım dönemde parktan çıkarken ve klima açıkken 2 defa fren sertleşmesi durumunu yaşadım. İkincisinde kazadan kıl payı döndüm. Birde direksiyonda sertleşse kaza kaçınılmazdı.
  • bence satın kurtulun. geçmiş olsun...
  • Teşekkür ederim. Aracı satma gibi şansım yok. malesef 3 sene daha kullanmam gerekiyor.
  • Öncelikle çok geçmiş olsun.

    Astra J'de direksiyon hidrolik destekli değil. Tam elektrikli. Edition'larda bir istisna olarak elektro-hidrolik sistem varsa o başka.

    Elektrik desteğinin böyle aniden kesilmesi, akü problemini veya direksiyondaki elekrik destek motorundaki bir problemi gibi ihtimalleri akla getirir.

    İade gibi bir ihtimali unutun desek yeridir. Tamir sonrası üst üste tekrarlaması ve servis formlarında arızanın tespit ve kabulü, mahkeme süreçleri vs.
    Zaten süreç bitince araba eskimiş olur
  • butterfly_effect_53 B kullanıcısına yanıt
    Şuan direksiyon kutusu tamamen değişiyor. Parça yurtdışından henüz gelmediği için verecekleri ikame araç bugün öğleden sonra almaya gideceğim
  • Vay be şu konu Golf olsaydı şu an 97.sayfaya falan yorum atıyor olurdum. Ancak daha 2.sayfa bile olmamış.

    Kafayı kuma gömünce geçmiyor arkadaşlar

    Ben olsam araçtan çok ciddi şekilde soğurdum. Tamam her araçta olabilir sonuçta ihtimal var ama bir daha yapacak mı düşüncesi çok kötü. Sonuçta çoğu insan aracıyla 200 yapıyor oysaki bir şey olsa oradan kurtuluş yok ama bunu inkar edip basıyoruz çünkü güveniyoruz. Şimdi böyle bir şey başıma gelmiş olsa bir daha nasıl o araçla 140-150 yapayım ki ben ? Olay tamamen psikolojik dava açılsa ne olur bilemiyorum ama ben ciddi soğudum.

    Onu geçtim aracı satsanız sattığınız kişiye bir şey olsa ne olacak ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 17 Mayıs 2019; 14:22:12 >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinde haklısın. Şuan servisin işini yapmasını bekliyorum. Verdikleri opel corsa ile idare etmeye çalışıyorum. Astra j olan arabama göre bir ikame araç vermeleri gerekmiyormuydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enverrss

    Söylediklerinde haklısın. Şuan servisin işini yapmasını bekliyorum. Verdikleri opel corsa ile idare etmeye çalışıyorum. Astra j olan arabama göre bir ikame araç vermeleri gerekmiyormuydu?
    İkame araç işlerinden pek anlamam yani ellerinde ne varsa genelde onu öneriyorlar ama mağdur etmemeleri lazım. Sonuçta biri C sınıfı biri B sınıfı.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    En az 10 gün daha bu aracı kullanmam gerekecek. Bende pek anlamam ama sedan arabaya karşılık ufak bir hb vermeleri kötü. Opel in hizmet anlayışı böyle demek ki
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.