Şimdi Ara

2015 Ford Focus TrendX 1.6 TDCI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Ben şuan 2016 model opel astra 1.6 115HP benzinli kullanıcısıyım. Bu ara araç değiştirmeye niyetliydim. Bir arkadaşın tanıdığı 2015 model focus satıyormuş. Aracın km si 53000. Ve başlıkta yazdığım özelliklere sahip. Kazası boyası bir şeyi yok. Anladığım kadarıyla ek bir donanımı da yok. satan kişi en son 80 bin olur demiş. Focus ta bildiğim kadarıyla iyi bir araç. Haliyle benzinliden dizele geçince muhtemelen yakıt olarak biraz rahatlıycam. Şuanki aracımı alalı 2.5 sene oldu ama 32000km yol yaptım. diğer özellikler açısından bu iki araçtan hangisi daha mantıklıdır, değiştirmeye değer mi? dizelin bakım masrafı vs yüksek diyorlar. bu açıdan sıkıntı olabilecek durumlar olur mu?



  • Focus , astradan daha kaliteli ve sert bir araç .Dizel olması da artısı. Ben değiştir derim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 20 Nisan 2019; 18:54:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sütçü beygirinden daha hızlı araca geçiyon daha ne olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı araca sahibim.
    2017 den beri bende. Karışık kullanımda 5 lt yakar,
    Lakin bulunduğum yerde trafik rahat bunu da belirteyim.
    Bakım parçalarını kendim alıp sanayiide yaptırıyorum,
    Orijinal filtreler, mobil yağ ve ustalık toplam maliyeti 390 Lira.
    Yol tutuş referansı bi araçtır Focus.
    Ben memnunum. Astrayı bilmiyorum karşılaştıramam.
    Merak ettiklerini cevaplayabilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Aynı araca sahibim.
    2017 den beri bende. Karışık kullanımda 5 lt yakar,
    Lakin bulunduğum yerde trafik rahat bunu da belirteyim.
    Bakım parçalarını kendim alıp sanayiide yaptırıyorum,
    Orijinal filtreler, mobil yağ ve ustalık toplam maliyeti 390 Lira.
    Yol tutuş referansı bi araçtır Focus.
    Ben memnunum. Astrayı bilmiyorum karşılaştıramam.
    Merak ettiklerini cevaplayabilirim.
    Hocam sizde seat yok muydu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Kullanan birinin cevap vermesi güzel. Astralar da bildiğim kadarıyla dizellerde partikül filtresi diye birşey var. sanırım biraz sorunlu birşey. focuslarda buna benzer bir sistem varmı varsa işleyişi nasıldır. sıkıntısı var mı? birde dizellerin bakım maliyeti yüksek diyorlar. bu sadece yedek parçalarlamı ilgili.
  • ones O kullanıcısına yanıt
    Bahsedilen Focuslardaki partikul filtreleri ile ilgili bir sorun duymadim. Focus2ler bu sisteme gectigi ilk zamanlar porblem yasanmisti ama sonraki nesillerde degisiklik oldu.

    Bunlarda avans yakit verilerek, eksoz gazi sıcaklığı arttirilip, rejenerasyon yapiliyor. Kimi aracta dpf uzerinde bir enjektor bulunup, adblue tarzi bir sivi deposundan cekilip, bu enjektor ile yaktirarak rejenerasyon yapilir. Bu iki sisteme sahip psa motor aracim var , biri 1.4e-hdi c3, digeri focus 1.5tdci; ikisinde de sorun yasamadim. C3te 80bin km civari adblue deposu değişecek, focusta ise motor yagina, piston alt olu bolgede verilen avans mazot karisip yag seviyesini yukseltebiliyor; kotu yonleri bu.

    1.6tdci ın focustaki kronik problemi, aks koruklerinden yag kacirmasi ve motor ust takozunun patlamasi. Bir de euro6 1.5tdci da dahil olmak uzere gordugum en pis dizeller Fordda. Eksozun ici soba borusu gibi kurum bagliyor. Zaman zaman iki arac pespese giderken focusta duman da görüyorum. Haliyle egr temizligi de onem arz ediyor. Ayni grubun euro5li mensubu, c3 1.4e-hdi boyle degil mesela


    Bu arada fordun yetkili servis ucretleri, opelden daha makul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 20 Nisan 2019; 21:14:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ones O kullanıcısına yanıt
    Focusta dpf var. Yanlış kullanımdan dolayı tıkanma yapabiliyor.
    Ara sira yüksek devirde (yüksek hız değil)
    Mesela 2500 devir gibi belli bir süre kullanılması gerekiyor ki pisliğini atsin.
    Focusta dpf in çok problem çıkardığını veya kronik bir sorun olduğunu duymadım sanmıyorum. Hatta dpf bulunan motorlarının bir çoğunda motor yağı c2 veya c3 olarak önerilmemesine rağmen sıkıntı pek duymadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 20 Nisan 2019; 21:28:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Hocam sizde seat yok muydu ?

    Alıntıları Göster
    Evet Ibiza vardi. 2017 haziran gibi sattim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.