Şimdi Ara

İKİNCİ EL ARAÇLARDA FAHİŞ FİYATLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2. El araç piyasası hakkında ne düşünüyorsunuz?

    4 teker+şase 20 binden başlıyor.

    Chevrolet aveo biraz temizleri 40-45 bin TL arası, km 100-150 binde
    Clio symbol 2006-2010 25-30 bin TL, km +200 bin
    Punto temizleri 40-45 bin arası
    Suzuki swift dahi 40 binden aşağı
    Megane 2 2008-2012 temizleri 45 bin km +150 bin

    Bomba ise 2004 honda jazz 54 bin tl km 200 binde.

    Fiat bravo temizleri 60 bin olmuş :)

    Bu fiyatlarla ilgili ne düşünüyorsunuz?
    Nereye kadar çıkar sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Serbest piyasa ekonomisinde bir malin el degistirmesi, saticinin da alicinin da kendini kazancli gordugu durumda olur.

    Fiyatlarin bu durumda olmasi da, bu fiyattan alicilarin kendilerini kazancli sanmalairinin sonucu.

    Pahali ucuz bunlar goreceli kavramlar.
    Bir seyin ederi ona sahip olmak isteyen kisinin odemeyi goze aldigi para kadardir.

    Maalesef bizim ulkemizde insanlar hobi vs gibi seylere para harcamak yerine, ev araba gibi seylere para harcamayi yegliyor. Bu da 2. El araclara olan talebi ve dolayisiyla 2. el fiyatlari artiriyor.

    120 bine polo alan adam kendini mutlu hissettigi surece fiyatlar dusmez.
    Birbirini gaza getiriyor herkes...
    Benim aracım çok temiz diyor adam ortalama 40 ise ben 45 ten aşağı vermem, 50 yazayım bi bakalım sazan var mı düşecek.
    Diğeri de ulan benim aracım da temiz nesi var ki motor değişti sıfır gibi oldu zaten ondan daha temiz hatta diyor ben de iki bin fazla isterim o zaman.
    + Bi de oo arabamın fiyatı artmış bi olta atalım bakalım diyenler var. Ederi 40 ise adam 55 yazıyor, 54.999 a vermem diyor. Alan bu fiyata alır yoksa binerim.
    - Bunu gören Nasreddin Hoca durur mu yapıştırmış fiyatı
  • Ben en çok sıfır fiyatına satılan 2015 model golflere gülüyorum ve aynı araçtan 10 sayfa var bir de. Aralarında 500 lira oynuyor full donanımlı midline pluslara girmiyorum bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serbest piyasa ekonomisinde bir malin el degistirmesi, saticinin da alicinin da kendini kazancli gordugu durumda olur.

    Fiyatlarin bu durumda olmasi da, bu fiyattan alicilarin kendilerini kazancli sanmalairinin sonucu.

    Pahali ucuz bunlar goreceli kavramlar.
    Bir seyin ederi ona sahip olmak isteyen kisinin odemeyi goze aldigi para kadardir.

    Maalesef bizim ulkemizde insanlar hobi vs gibi seylere para harcamak yerine, ev araba gibi seylere para harcamayi yegliyor. Bu da 2. El araclara olan talebi ve dolayisiyla 2. el fiyatlari artiriyor.

    120 bine polo alan adam kendini mutlu hissettigi surece fiyatlar dusmez.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2.el yerine sıfır km tercih edilirse ikinci el fiyatları düşer.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ev aldığımdan dolayı araç düşüreyim dedim 14 yaşında 200 km araca 30 bin verdim. Gözümde ederi göreceli 20 bin ama bu fiyata taklalısı bile yok. Mecbur alıyoruz.
  • Dusunecek bisey yok ne alan aptal ne de satan cok uyanik. Piyasa boyle sartlar boyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır araç piyasasi yüksek olduğu sürece düşmez. Arz talep meselesi arkadaşlar döviz kuru ve artan vergiler sıfırı ulaşılamaz hale getirdi. Sıfır en dandik araba 80 binse boşuna nefes tüketmeye gerek yok. Tartışacağımız ikinci el fiyatlari değil vergilerin yüksekliği. Bazı siteler araçların geliş rakamları yazıyor. İyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birbirini gaza getiriyor herkes...
    Benim aracım çok temiz diyor adam ortalama 40 ise ben 45 ten aşağı vermem, 50 yazayım bi bakalım sazan var mı düşecek.
    Diğeri de ulan benim aracım da temiz nesi var ki motor değişti sıfır gibi oldu zaten ondan daha temiz hatta diyor ben de iki bin fazla isterim o zaman.
    + Bi de oo arabamın fiyatı artmış bi olta atalım bakalım diyenler var. Ederi 40 ise adam 55 yazıyor, 54.999 a vermem diyor. Alan bu fiyata alır yoksa binerim.
    - Bunu gören Nasreddin Hoca durur mu yapıştırmış fiyatı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama bir Türk ferdi 20 Yaşından 30 yaşına kadar Arabayı ufaktan*pahalıya doğru büyütür.

    Sonra satar ev alır ve yine ucuz arabadan pahalıya doğru uzun bir yol'da ilerler.

    Sıradan bir Türk insanının vizyonu ömrü boyunca kıt kanaat geçinerek hiç bir hobi ve aktivite olmadan bir Ev ve Araba alarak emekliliğe ayrılmaktır.

    Sıfır araçlar çok pahalı dolayısıyla 2.el'e talep artıyor.Nüfus'a oranla araçda az.Öyle olunca araçlar eskisede değer kaybetmemeye başladı.Özet bu şekilde.
  • jac0B0 kullanıcısına yanıt
    İnanın şu durumda sıfır km aracın mtv si kasgosu yetkili servis bakım ücretleri vs. beni korkutuyor.
    Belkide insanlar bu sebeplerden 2. Ele yöneliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dolar kaç oldu, enflasyon ne oldu? tabii zam ikinci el fiyatları artacak. her şeye zam geldi, soğan olmuş 10 lira mesela pazarda.

    geçen sene ocak ayında 68 bin lira'ya aldığım arabayı şu an 80-83 bin lira aralığından aşağıya satmam. bunu ben demiyorum geçen sene piyasası 65-70 aralığında dolaşan araç artık 75-85 aralığında dolaşıyor. 75 ve daha düşük olanları hasar kaydı olan değişeni olan arabalar, benim arabamın kazası bile yok kilometresi düşük ve tramerinde sadece ufak boyalar yüzünden 250 tl'lik bir kayıt var aldığımda o da yoktu biraz temizlik boyası yaptırdım boya bile olmasa 85 yazardım yazanlar da var zaten... ve inanın bana satılıyorlar. geçen gün 2012 model hyundai ix35'e 78.500 tl sayan adam gördüm, aynı arabanın sıfır km'sini 2012 mart ayında 58.500 tl'ye almıştık ama tabii o zamanlar dolar neydi enflasyon neydi şimdi ne...




  • Eskiden bi araba alıp kullanıp birkaç sene sonra satarken illa daha ucuza satılırdı. Olması gereken de zaten o.

    Allahın izniyle bir çocuğum olacak mecbur araba almam lazım. Hanım da kullanacak diye otomatiklere bakıyorum. 95 model accentlere bile 25 bin para isteyenler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu saatten sonra araç fiyatları düşmez geriye doğru bakan araç arayan almak isteyen herkes bunun farkında zaman ilerledikçe fiyatlar bugün satılan fiyatların çok üzerine çıkacak. Bunun değişmesi artık imkansız ya o paraları verip alacağız ya da araç almaktan vazgeçip yolumuza bakacağız. Bu ülkede herşeyin fiyatı yerinde saymıyor sürekli artıyor bunu kabullenince hayatın olağan akışına ayak uyduracağız. Ben artık düşecekler gibi düşünmüyorum.
  • 60 bine 2011 model 140 bin km de tramer li araç almaktansa sıfır corsa baz donanım i20 alıyor millet satışların çoğu küçük arabalar oldu farkındaysanız. hangi sokağa girsem 1 jenna 3 corsa... kıliyoları saymıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar araç almadan mutlaka ama mutlaka sıfır araö fiyatlarını bayide sorun
    Sıfır km civic elegance şu anda bayide 125bin sarı sitede 2017 2018 lere 125 130 arası yazıyorlar bu sadece bir örnek herkes fırsatçı olmuş adam ilanı koymuş elbet çıkar enayinin biri mantığı güdüyor akıllı olun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2012 de 51 e aldığım civice 79 saydı adam aldı gitti şimdi yeni almam için en az okadar ç daha koymam lazım üstüne

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2. El fiyatlarının yükselmesinin sebebi 0 araç fiyatlarının yüksek olması. Örneğin; Sıfırını 100.000'e alan bir kişi aynı araç birkaç sene sonra 150.000 olduğu için 100.000'e satılığa çıkarıyor. Eğer aynı aracın sıfırı 100.000'de kalsa o kişi aracını en fazka 50-60 bandında satabilecek. Ülkede enflasyon ve kur artışı olduğu için böyle oluyor. Aslında 2 sene önce araç alan aldığı aracı aynı fiyata satınca zarar etmedim sanıyor ama aynı aracın sıfırına bahsettiğim örnekteki gibi 50.000 fark verecek. Kur artmasa gene 50.000 verecek. 150.000'e alacağına 100.000'e alacak. Biraz karışık oldu kusura bakmayın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    işte onu diyorum ya, o zaman ki 51 bin lira ile şimdiki aynı değil. alım gücümüz düştü. neyse otomobil genel'deyiz siyasete girmeyeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    işte onu diyorum ya, o zaman ki 51 bin lira ile şimdiki aynı değil. alım gücümüz düştü. neyse otomobil genel'deyiz siyasete girmeyeyim
    2012 de sıfır civic aldım millet etrafında dolaşıyordu yeni civic değilmi bu diye okadar kolay aldımki 20 bin eski aracımı sattım 31.50ü kredi çektiö 2 yılda 35 geri ödedim çerez parası gibi gelmişti o zaman şimdi karmı yaptık 79 a satıp 7 yanındaki araca 79 verenede ne diyim hayrını görsün ama hiçbir güç bana 7 yasındaki araca o parayı verdiremez işin özü şimdi bayinin önünden geçmeye korkuyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şimdi sizin dediklerinizi matematik üzerinden hesaplayayım. Kimsenin bir şeyi uçurduğu falan yok!

    İlk arabam 2007 Model 1.3 Grande Punto Mjet (Düz) Emotion 34.800 TL verdim. 0 aldım. TCMB verilerine bakın, o gün dolar kuru 1.4 TL!!!
    Yani 34800 / 1,4 = 24857,14 USD'ye almışım.

    8 Sene bindim. 157.000 Km'de sattım. (Boya kaza bela cart curt değişen vs 25.000 TL'ye Mart 2015'te Sattım)

    Mart 2015'te Megane III 1.5 dci Touch Plus Aldım 58.500 TL verdim.

    Yani 58.500 TL / 2,56 TL = 22851,56 USD vermişim!

    Haziran 2017'de 29000 Km'de iken 67,500 TL'ye sattım.

    Haziran 2017'de Audi A3 Sedan 1.0 TFSI DSG'yi 113.000 TL'ye aldım

    Yani 113.000 / 3,52 = 32102,27 USD

    Halen de bu araca binmeye devam ediyorum.

    Diyeceksiniz ki bahane! Yukarıda işte oranlar belli! Sınıf yükselttiğim zaman (C'den C premiuma geçmiş oldum o zaman fark çıkıyor)

    Yoksa B ve C segmenti arabalar yıllar geçmesine göre aynı mantıkla koruyor Döviz olarak değerini.

    ilk aracınızı aldıktan sonra bir şekilde ister keyif ister başka şeyler satmaya kalklıtğınızda çöken ekonomi ile alım gücümüzün çökmesi ile her şey yukarıdaki tablo eğer USD olarak kazancınızı devam ettirseydiniz hiç bir fark olmadan devam edecekti. Bir de ÖTV'nin son yıllarda iyice sapıtarak kafasına göre fena takılmaya başlaması ile birlikte dengesizlikler oluştu. 2018 Ekim'de aldığım aracı eklemiyorum listeye. O dengesizlik ortaya çıkacaktır.

    Satacak adam şu anda dediğim gibi 2017 Hazirandan önce bir araç aldı ise, kar etmeme ya da aldığından daha pahalıya satmama gibi bir ihtimali yoktur. Sebep sattığından karşısına çıkacak kısım gibi. Yukarıdaki gibi bir liste hazırlayın kendinize anlarsınız ne demek istediğimi.

    ÖTV artıyor sadece!!! Araba fiyatlarında artan falan bir şey yok beyler. Yanlış yerden bakmayı bırakın. Ha bir de nasıl alsak derdimiz bitse (kendim de dahil) nasıl üretirizi bulursak, çerez parasına herkes her istediğini inşallah alacak bu ülkede...

    Okuyan herkese teşekkürler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.