Şimdi Ara

Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 25 Ekim 2017 tarihli açtığım bu konuda benzer sorunu kopma olarak yaşamış ve zor bela çözmüştüm. En son ilçe müdürlüğünden bir mühendis beni aramış ve sorunun omurgada donanımsal bir problemden kaynaklandığını artık çözüldüğünü belirtmişti. Konuda da detaylar mevcut.


    O güne ait BTK'ya attığım mesaj;
    Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)

    O güne ait TTNET'e attığım mesaj;
    Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)

    02 Ocak 2018 tarihinden geçtiğimiz haftaya kadar prime time'da hiç bir sorunum yoktu ama bu sefer TTNET ya bir Rule Pool oluşturdu ve dengelemek için bunu yapıyor ya da yine donanımsal bir sorun mevcut. Bahsettiğim saatlerde kopma yok ama 35MB internet 5MB'e düşürülüyor ya da düşüyor!

    12/04/2019 Saat: 21:13
    Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)

    13/04/2019 Saat: 13:44 video'dan bir kesit aldığım için görüntü pek net değil. Prime time dışında her şey normal..
    Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)

    Yaklaşık bir haftadır TTNET ile uğraşıyorum.

    Bu sefer hemen BTK'ya yazdım çünkü klasik ezbere konuşan çağrı merkezi personeline de yazık çünkü kendileri birer robottan ibaretler ve bilgileri kısıtlı.

    Konuyu BTK'ya aktardığım günün akşamı ilçe teknik birimden arandım ve meseleyi ciddiyetle anlattıktan sonra kendilerinin durumu müdürlüğe aktaracaklarını söylediler ve kapattık. Gelişmeleri buradan paylaşacağım.

    Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)

    Kısacası diyeceğim o ki bunu yaşayan çokça insan var ve bu durum için çaresizliğe alıştırıldığımızdan kimse peşine düşmüyor. Bizler bu işin peşine düşmezsek firma da kafasına göre takılmaya devam eder.

    Yapılması gerekenler belli. Alt yapı ve donanımsal hizmetler noktasında kaliteli bir servis için uğraşacaklar. Bu tüketicinin en doğal hakkı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exnuc -- 15 Nisan 2019; 13:0:19 >



  • Hocam ping artışı oluyor mu o saatlerde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    Hocam ping artışı oluyor mu o saatlerde?
    Resimlere bakmadan sordunuz herhalde?

    Tabii ki oluyor.
  • Az önce teknik birimden aradılar. Bir çalışma yapmışlar ve test etmemi istiyorlar. Akşam bakacağımı ve yarın bilgi vereceğimi söyledim.
  • Exnuc kullanıcısına yanıt
    Şimdi hocam bu tipik bir kapasite darboğazı. Ancak size sorunun omurga tarafında olduğu söylenmiş olsa da erişim tarafımda da aynı zamanda bir kapasite sorunu bulunup tesadüf etmiş olabilir. Bunu anlayabilmek için tracert testleri yapmak lazım.

    Şimdi yapılan işlem neticesinde yine sorununuz devam ederse herhangi bir adrese bir kaç adet tracert testi yapıp sonuçları atarsanız yorumlayabiliriz hocam.
  • Bu sorunun aynısını bende SOL deyken yaşıyordum akşam saat 20:00 civarlarına kadar sorun yokken birden bu saatler de hızım 4-5lere kadar düşüyordu ping 150-200 oluyordu.Alt yapı TT nindi tabi ki...

    Fakat türk telekomun alt yapısına geçiş yaptığım da bu sorunu yaşamamya başladım...Tamamen darboğazlık kapasite sorunundan kaynaklanyır bana göre
    '
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    Şimdi hocam bu tipik bir kapasite darboğazı. Ancak size sorunun omurga tarafında olduğu söylenmiş olsa da erişim tarafımda da aynı zamanda bir kapasite sorunu bulunup tesadüf etmiş olabilir. Bunu anlayabilmek için tracert testleri yapmak lazım.

    Şimdi yapılan işlem neticesinde yine sorununuz devam ederse herhangi bir adrese bir kaç adet tracert testi yapıp sonuçları atarsanız yorumlayabiliriz hocam.
    Normalde şu an itibariyle hız düşmeye başlardı ama şu an her şey normal.

    Hafta içi 20:00 - 24:00 Saatleri Arasında İnternet Sınırlaması (TTNET)


    Benim tahminin bant genişliğini prime time'da sınırladıkları bir kural havuzu var ve orada bir güncelleme yapıldıysa herkesi toptan içine atmışlar. Israrlı şikayetlerim ve daha evvelinde de aynı süreci yaşamış olmamdan dolayı o havuzdan çıkardılar diye düşünüyorum. Aksi halde alt yapı yetersizliği, DSLAM'da bulunan switchlerde yoğunluk vs olsa bir kaç günde çözemezlerdi. İlerleyen saatlerde ve günlerde tekrar kontrole devam edeceğim bakalım.
  • Exnuc kullanıcısına yanıt
    Zannetmiyorum hocam, zira o yönde bir şey hiç duymadım. Evet DSLAM tarafında kapasite sorunu varsa yeni kabin eklenerek kapasite arttırımı yapılmalı ancak uzun sürer tabi.
    Ancak santral tarafında MSAN üzerinde bir arıza çıkmış olabilir, sorunu gidermeleri ya da yedeğe aktarmaları uzun sürmez genelde ciddi bir sorun yoksa.

    İnşallah çözülmüştür de tekerrür etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    Zannetmiyorum hocam, zira o yönde bir şey hiç duymadım. Evet DSLAM tarafında kapasite sorunu varsa yeni kabin eklenerek kapasite arttırımı yapılmalı ancak uzun sürer tabi.
    Ancak santral tarafında MSAN üzerinde bir arıza çıkmış olabilir, sorunu gidermeleri ya da yedeğe aktarmaları uzun sürmez genelde ciddi bir sorun yoksa.

    İnşallah çözülmüştür de tekerrür etmez.
    Dün bağlantı gayet stabil idi. Gündüz neyse prime time'da da oydu. İnşallah tekrar etmez.

    Buradan tekrar kullanıcılara bu işlerin peşini bırakmamalarını BTK'ya şikayet olayını mutlaka kullanmalarını öneriyorum.
  • Exnuc kullanıcısına yanıt
    Sevindim hocam, İnşallah sorun tamamen çözülmüştür.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.