Şimdi Ara

Elektrikli araçlara 1,000 km menzil sağlayacak batarya teknolojisi geliştiriliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Elektrikli araçların dünya genelinde yaygın hale gelmesinin önünde üç büyük engel bulunuyor: menzil kaygısı, güvenlik ve yüksek üretim maliyetleri. Pek çok teknoloji firması bu sorunların önüne geçmek, özellikle menzili arttırmak için yoğun mesai harcıyor. Söz konusu firmalardan biri olan Innolith AG ise bu konuda oldukça iddialı.
     

    Çalışmalarını “inorganik batarya teknolojisi” üzerinde yoğunlaştıran İsviçreli girişim, geliştirmekte olduğu yüksek enerji yoğunluklu bataryada kilogram başına 1,000 Wh (watt saat) enerji depolayabileceklerini belirtti. Geliştirdiği bataryanın şarj edilebilir olduğunu da söyleyen girişim, böylece elektrikli araçların tek şarjla 1,000 kilometre sürüş menziline sahip olacağını iddia ediyor.

     

    "Egzotik ve pahalı materyaller kullanılmayacak" 

    Innolith AG’ye göre geliştirdiği bataryanın diğerlerine göre başka avantajları da var. Otomotiv sektöründeki tüm markalar, elektrikli araç üretmenin oldukça maliyetli bir süreç olduğu konusunda hemfikir. Bunun en büyük nedenlerinden biri de aracın hayati organlarından biri olan bataryanın çok pahalıya mal olması. İsviçreli girişim, geliştirdiği yüksek enerji yoğunluklu bataryanın üretim maliyetlerini ciddi oranda düşüreceğini, çünkü “egzotik ve pahalı materyaller” içermeyeceğini belirtiyor.

     

    İnorganik elektrolitler sayesinde yangın riski düşecek

    Söz konusu bataryanın bir diğer avantajı da güvenlik konusunda. Günümüz elektrikli araç bataryalarında kolayca alevlenebilen organik elektrolitlerin kullanıldığını belirten girişim, geliştirilen yeni bataryada yanıcı olmayan inorganik elektrolitlerden faydalandıklarını söyledi. Dolayısıyla aracın bataryadan kaynaklı alev alma riski büyük oranda düşürülmüş olacak. Şimdilik yeni batarya ile ilgili kafalarda oluşan tek soru işareti şarj süresi. Zira şirket, bataryanın tam doluma ulaşması için gece boyunca şarjda kalmasının gerekebileceğini belirtti.

     

    Innolith, elektrikli araçların menzilini uzatacak bataryayı hazır hale getirmek için Almanya’daki tesislerinde çalışmalarını sürdürüyor. Şirket, söz konusu bataryanın 3 ila 5 yıl içerisinde otomobil üreticilerine pazarlanmaya hazır hale geleceğini açıkladı.

     








  • Hangi youtube kanalını izledin de bu sözleri sarf ediyorsun? Bakır Kabloyla bile uzak mesafelere elektrik aktarırken büyük kayıplar oluşuyor, dediğinin olması için atmosfere gigawattlarca enerji yayman lazım ki vericiden uzak bir yerde o enerjiden istifade edilsin, kusura bakmayın %99'u kayıp olarak atılacak miktarda enerji üretemiyoruz. Tesla'nın zamanında bunu olup olmayacağı bilinemediğinden adam bir hayalin peşinden koştu, sonunda böyle bir şeyin mümkün olmayacağını anladı, siz aradan yüz yıl geçmiş bu dayanaksız fikirleri savunuyorsunuz.
  • Tabi tabi... DH'nin klasikleşmiş asla nihayete ermeyen pil projesi haberleri günü kutlu olsun.🎊🎊🎊🎊🎊

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • her ifade muallak, ortada bir sey yok ama kesin hedefler var. Haber bile degil.

  • Valla normalde böyle eleştirenlere anlam veremem ama gerçekten her şey muallakta kalmış.

    Örnek veriyorum: “Türkiyeli bilim adamları, şarjı 50 yıl gidecek enerjiye sahip nükleer pil üretti”

    Oldu mu? Olmadı.

    Bu haberde aynı nitelikte bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işte bu işleri bizim bor madeniyle yapmamız lazım.ama nerdeeeeee.

  • Abd teslanın kablosuz elektirik aktarım projesini yok etmeseydi gerek yoktu bunlara 1900 lerden bu zamana tüm dünyaya vericiler döşenmiş verimlilik artmış alıcılar telefon ev araba v. b v. s cihazlara girmiş kablolar kaybolmuştu.

  • kuruwa kullanıcısına yanıt
    Hangi youtube kanalını izledin de bu sözleri sarf ediyorsun? Bakır Kabloyla bile uzak mesafelere elektrik aktarırken büyük kayıplar oluşuyor, dediğinin olması için atmosfere gigawattlarca enerji yayman lazım ki vericiden uzak bir yerde o enerjiden istifade edilsin, kusura bakmayın %99'u kayıp olarak atılacak miktarda enerji üretemiyoruz. Tesla'nın zamanında bunu olup olmayacağı bilinemediğinden adam bir hayalin peşinden koştu, sonunda böyle bir şeyin mümkün olmayacağını anladı, siz aradan yüz yıl geçmiş bu dayanaksız fikirleri savunuyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tostumm -- 4 Nisan 2019; 21:11:15 >
  • Elektrikli araçların menzili 1000 km olmalı. Ama bunun yanında 10 dakikada da 500 km gidebilecek kadar şarj olabilmeli. Bu olursa, benzinli araç kullananlar elektriği tercih etmeyi daha çok düşünebilirler...

  • 1000 km menzil mükemmel benzin ve dizel biter yaygınlaşması şart

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yav arkadaşlar haklısınız, bu hikayenin bizim yerli ve milli düldül ile benzer yanı çok ama elin oğlu yapıyor işte,3 yıl sonra "Anaaa hakket yapmışlar." dersiniz.Hem onların seçimi yok ki neden yalan söylesin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tostumm kullanıcısına yanıt
    teslanın hayatı youtube başka yerler bir çok yerden araştırdım hatta okul zamanıben bile düşündüm o kafayla antene bağladım anot katotu nekiyim ilkokul daha ama olası fikri bencede mümkündü ama bilgi sıfır alt yapım yok ve ilkokul 3 4 ancak. yıllar sonra tesla yı okudum araştırdım ve mantıklı ve düşünün eğer şey kablosuz olsa. kablolar bataryalar direkler hepsi çöp olacaktı hatta tesla hapisten çıkınca yumak yumak kablo dolu bir dünya gördüğünü de yazmıştı. yani dünyaya satılan büyük kablo. 200 yıl geri git havadan konuşacağız desen git deli ordan derlerdi ama şimdi var. Hatta kablosuz elektirikşe uğraşan bir bilim adamı teslanın projesini sıfırdan yapıyoruz diyip bir florasan lambayı kablosuz yakmıştı. Bilimsel imkansız gibi adam yapmış ama proje yok. aynen kanseri yok eden buluşlar suyla çalışan araba hatta katransız sigara ve daha neler nelerin iç edildiği gibi onu geç ülkemizde petrol varken gani gani petrolu 7 ye almamış hatta ülke borcunu kat kat karşılayan Tortum diyenlerin yok edilmesi gibi. Tabiki teslanın projesi nasıldı ve ne durumda idi bilemiyoruz proje yokki ortada. olsa devasa bi sektörün para kaybetmesi olabilirmi. sen inanmayabilirsin ama bir çok konuda geçmekte ve hatta bilim adamları tabiki yurt dışı bunu dillendirmekte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet arkadaşlar Yıllardır her ay aksatmadan yapılan asılsız pil haberine hoşgeldiniz.
    Evet yine bir şey yapmadık. Muhtemelen yapamayacağızda.
    Donanımhaber olarak Tek amacımız sizleri meraklandırarak konuya çekmek.
    Pili üreteceğini iddia eden firma olaraksa biraz ödenek bulup sonra bu parayı çatır çatır yemek.

    Önümüzdeki ay yeni bir pil haberi ile tekrar karşınızda olacağız.
    Bu arada biz son 5 yılda düzenli olarak bu haberi yapsakta, geçtiğimiz 5 yıl içerisinde pil teknolojisi hiç değişmedi.
    HİÇ.

    Esen kalın.

  • Her alanda batarya kapasitesi hala çok yetersiz. Bu kadar yavaş gelişim göstermesi garip.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuruwa

    teslanın hayatı youtube başka yerler bir çok yerden araştırdım hatta okul zamanıben bile düşündüm o kafayla antene bağladım anot katotu nekiyim ilkokul daha ama olası fikri bencede mümkündü ama bilgi sıfır alt yapım yok ve ilkokul 3 4 ancak. yıllar sonra tesla yı okudum araştırdım ve mantıklı ve düşünün eğer şey kablosuz olsa. kablolar bataryalar direkler hepsi çöp olacaktı hatta tesla hapisten çıkınca yumak yumak kablo dolu bir dünya gördüğünü de yazmıştı. yani dünyaya satılan büyük kablo. 200 yıl geri git havadan konuşacağız desen git deli ordan derlerdi ama şimdi var. Hatta kablosuz elektirikşe uğraşan bir bilim adamı teslanın projesini sıfırdan yapıyoruz diyip bir florasan lambayı kablosuz yakmıştı. Bilimsel imkansız gibi adam yapmış ama proje yok. aynen kanseri yok eden buluşlar suyla çalışan araba hatta katransız sigara ve daha neler nelerin iç edildiği gibi onu geç ülkemizde petrol varken gani gani petrolu 7 ye almamış hatta ülke borcunu kat kat karşılayan Tortum diyenlerin yok edilmesi gibi. Tabiki teslanın projesi nasıldı ve ne durumda idi bilemiyoruz proje yokki ortada. olsa devasa bi sektörün para kaybetmesi olabilirmi. sen inanmayabilirsin ama bir çok konuda geçmekte ve hatta bilim adamları tabiki yurt dışı bunu dillendirmekte.
    Bu inanç meselesi değil ki, fiziki sınırlamalara takılmış bir düşünce. Teknoloji fizik yasaları etrafında şekillenir, kablosuz telefon diyorsun, telefon sinyallerinin kablosuz aktarılması akıl almaz gibi gözükse de fizik kurallarını çiğnemeden yapılabilir bir mucize. Kablosuz elektrik ve sinyal aktarmak da imkansız değildir. Odanın içinde bir bakır kabloya göre daha fazla enerji harcayarak bir ampul yakabilirsin ancak mesafe arttıkça kayıp artar ve aptalca bir yönteme döner. Bugün dinlediğin fm radyo sinyalleri yüksek çıkış gücüne sahip vericiler sayesinde elindeki alıcıya ulaşır, bunun enerjisini yıllarca biriktirsen bir led bile yakamazsın, sen sokağın ortasındaki araca havadan yüzlerce kilowatt enerji aktarmak istiyorsan etrafa megawattlarca güç yayan vericiler koyman gerekir, havanın iletkenliği bellidir, motorun güç ihtiyacı bellidir, senin dediğin şuna benziyor 200 yıl sonra 300w güç isteyen motoru 200w ile tam güçte çalıştırabileceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tostumm -- 5 Nisan 2019; 0:26:37 >




  • bilim tabiki ve nasıl çok hızlı gelişen bir eko sistem neuin ne olacaği şu anda ki bilime göre söylenebilir ama ya sonrası mesafe arttıkça tabiki kayıplar olur tekrarlayıcı gibi bir sistemle güç korunur. şu anda ki sınırlarla gerçekten uzak durmakta kabul sırf bu merakımdan elektronik okudum. kısacadı şu andaki teklonoji ile zor ama üstüne düşülcek. telefonlarda başladı ve na kadar sınırlı. Biz belki göremeyiz ama elektirikli arabalar çoğaldıkca sarj zamanla buna dönebilir havadan yap ve dolunca öde belki ilerliyen yıllarda batarya bile gider ama bu kadar kazanılan sektörün terkedilmesine gördüğüm kadarıyla çok ama çok zaman var görünmekte. teslanıkinde bahsedilen sadece bir lamba yakması ve bunun için inşa edilen küçük bir verici değildi ebatları tam hatırlamıyorum. Batarya sektörü neden çağ atlamıyor para var en az iki yılda bir değişim mecburi ve her sektörde. biz göremeyiz görünmekte ama eninde sonunda olacak. tabiki o zamana bataryada dahil atıklarların pisliğiyle dünyayı mahfetmezsek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://m.haberturk.com/saudi-aramco-111-milyar-dolar-net-kr-ile-dunyanin-zirvesinde-2421514-amp

    Petrolde boyle tatli paralar varken. Elektrik isi yaş gorunuyor. Cok agirdan gidecek bu elektrik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petrolcüler buna müsaade etmez

  • Bizde Toryum pil yapıyorduk ne oldu

  • Batarya teknolojisinin yoğunluğunu arttırdıkları için 1000 km diyorlar bana sorarsan yarı kapasite koyup 500 km civarına sabitlerler yoksa bu gidişle bir kere doldursak bir yıl gidecek hale gelecek saçma birşey oluyor bu.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.