Şimdi Ara

Metrobüs yakıt tüketimi!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
4.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Metrobüsteyim ve yakıt tüketimi 57.7. Anlık olarak ise 99.9 gösteriyor. Hayret ettim çokda dolu değildi Mercedes Axor kırkayak 13 ton yükle 28 litre yakıyordu tanıdığımızın. Bu metrobüslerin bu kadar yakıt tüketmesi normalmi yoksa yol bilgisayarımı yanlış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Normal hatta az bile denilebilir. Şehirler arası otobüsler aşağı yukarı 26 litre yakıyor 100 kilometrede. Sabit 110 km/sa gibi bir hızla üstelik uzun yol için tasarlanmış olarak. Yani bu hızda en verimli olacağı hali söz konusu. Taşıyacağı yolcu ağırlığı da belli (46x75 + 560 kg bagaj = 4010 kg). Metrobüs ise daha büyük bir yolcu kapasitesi ile çalışıyor, körük gibi verim kaybı var, daha fazla dingil yere temas ediyor, hızlanma çok fazla yapıyor. 56 litre normal hatta az bile. Anlık tüketim 99.9 göstermesi ise o kadar ile sınırlı olduğu içindir. Bir TIR kalkışta anlık tüketimde kolaylıkla 150-200 litreleri görebiliyor.
    Ve yaptığı işe karşılık yaktığı yakıt o kadar da fazla değil. Elektrik bu işe gelmez. O kadar yükle kalkışı sağlayacak akü işi iş değil. Ha metrobüs hattına katener hattı çekip troleybüs çalıştırmak çok daha ekonomik olacaktır. Dizelin de kendine göre avantajları var tabii. Hatta metrobüs şartlarında olmazsa olmazdır dizel.
  • Bence yol bilgisayarı bozuk...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun_aslan

    Bence yol bilgisayarı bozuk...
    Şoförle konuştuk hocam doğru dedi hatta tıklım tıklım dolu olduğunda daha fazla oluyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tapa gaz gidiyorlar. yakar tabi.:)
  • Meteobüs dediğin daha adam akıllı 70 km hızı göremeden sıradaki durağa geliyor. Normal şehir dışı otobüslerle kıyaslamak doğru olmaz. Sürekli bir dur kalk içerisindeler. Bunun yanına ilaveten ısıtma soğutma sistemleride girmekte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normaldir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk kalkışlarda araçların hepsi en fazla yakıtı yakarlar, birde yokuşsa aracin vay haline. Aslinda ilk kalkista veyahut ilk 10,15 km hizlarda elektrik motorlu destek olsa o yakit o kadar fazla olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 1.6 dizel, ortalama tüketimim 4.9 lt
    Lakiin kalkışta bi sıkıştırayım 20-25 litreleri görüyorum.
    Kıyaslarsak metrobüsünki normal.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal, ben de görmüştüm bir kaç defa. Ortalama tüketimleri 45-55 arası değişiyor genelde.
  • Körüklü otobüs daha fazla yük alır... Birde imansızca basıyorlar nasıl olsa belediye ödüyor yakıtı. ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle elektrikli metrobüse geçilmeli.Elin Ukraynalısı Kanadalısı bile sokaklarına tel döşeyip telden enerji alan belediye otobüsü yapmışlar takır takır çalışıyorlar.Biz dümdüz hat üzerine mi çekemiyeceğiz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli sisteme geçilse daha isabetli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrik zaten pahalı.O yuzden uranyum parçalanmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazin tıklım tıklım ve klima açıkken 100 ü geçer diz gaz gidiyor o yükle..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılım attırmıştır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç full dip gaz dip fren onun dışında boş ağırlık zaten 20 tona yakın normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SkyTraveler kullanıcısına yanıt
    Ayrica yollarinda tek bir delik yok . Bizde her taraf cukur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal hatta az bile denilebilir. Şehirler arası otobüsler aşağı yukarı 26 litre yakıyor 100 kilometrede. Sabit 110 km/sa gibi bir hızla üstelik uzun yol için tasarlanmış olarak. Yani bu hızda en verimli olacağı hali söz konusu. Taşıyacağı yolcu ağırlığı da belli (46x75 + 560 kg bagaj = 4010 kg). Metrobüs ise daha büyük bir yolcu kapasitesi ile çalışıyor, körük gibi verim kaybı var, daha fazla dingil yere temas ediyor, hızlanma çok fazla yapıyor. 56 litre normal hatta az bile. Anlık tüketim 99.9 göstermesi ise o kadar ile sınırlı olduğu içindir. Bir TIR kalkışta anlık tüketimde kolaylıkla 150-200 litreleri görebiliyor.
    Ve yaptığı işe karşılık yaktığı yakıt o kadar da fazla değil. Elektrik bu işe gelmez. O kadar yükle kalkışı sağlayacak akü işi iş değil. Ha metrobüs hattına katener hattı çekip troleybüs çalıştırmak çok daha ekonomik olacaktır. Dizelin de kendine göre avantajları var tabii. Hatta metrobüs şartlarında olmazsa olmazdır dizel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 24 Mart 2019; 1:47:52 >




  • valla normaldir konservekutusu gibi bir ilce dolusu insan tasiyor her biri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SkyTraveler kullanıcısına yanıt
    valla izmirde elektrikli otobüse geçtiler. Kisa mesafelere onu kullanıyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.