Şimdi Ara

Ford Focus St-Line Testim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
6.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Geçen hafta Ford Yeni Focus Hb St-line yi test etme fırsatı buldum. Araç 1.5 dizel 120 hp 8 ileri otomatik olan versiyondu.
    Bu aracın fiyatı normal üstü olmasaydı (stline donanım) çok satacak bir araç yapmışlar. Test aracında tüm opsiyonlar olduğu için fiyatı 200 bin tl nin üzerindeydi.

    Olumlu yanları;

    Konfor / yol tutuş dengesi çok iyi ayarlanmış.
    Ön kısmın panoromik sunroof olması ve arkada cam tavanın olması ayrı bir ferahlık katmış.
    8 ileri otomatik kısa oranı sayesinde hep düşük devirde akıcı sürüş sağlıyor
    F1 viteslerin tepkisi güzel
    Performansı gücüne göre makul olmuş, aktarma kaybı hissiyatı yok.
    Diz mesafesini artırmışlar ve içerisi ferah,
    B&O ses sistemi alınabilmesi.

    Olumsuzlukları;

    Fiyatı,
    Pahalı opsiyonları (özellikle panoromik sunroof nerdeyse 9000 tl olması),
    Bagajı hb araç için biraz ortalama altı kalmış,
    Arka kol dayama olmaması,

    Araç ile ilgili sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.





  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    zeytinkoy demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Fiyatı ve TR'deki saçma donanım eksikliklerini bir kenara bırakırsak yeni Focus hem C-HB, hem de C-sedan sınıfta segmentinin en iyi aracı.

    - En iyi motor+şanzıman kombinasyonu var. Çift kavramalılar gibi bozulmaya meğilli değil. Gücü çok iyi aktaran ve oldukça verimli, tork konvertörlü, sorunsuz şanzıman var üstünde.

    - Sürüş dinamizmi, konfor-yol tutuş dengesi sınıfında en iyi. Bağımsız olmaması da bu durumu değiştirmedi, hala en iyisi.

    - İç hacim ve ferahlık bakımında C-segmentte en iyi ilk 3 araç arasındadır.

    Fakat bu aracın fiyatı Corolla, Megane, Civic gibi yerli üretim rakipleri karşısında çok pahalı. Araba tercihinde fiyat en belirleyici kriter haline geldi artık TR'de.
    Maliyet kaygısıyla bağımsız süspansiyondan vazgeçip tüketiciyi aptal yerine koyduğu torsiyon çubuklardan sonra çöp oğlu çöp bir araçtır.
    Fiyatı ve TR'deki saçma donanım eksikliklerini bir kenara bırakırsak yeni Focus hem C-HB, hem de C-sedan sınıfta segmentinin en iyi aracı.

    - En iyi motor+şanzıman kombinasyonu var. Çift kavramalılar gibi bozulmaya meğilli değil. Gücü çok iyi aktaran ve oldukça verimli, tork konvertörlü, sorunsuz şanzıman var üstünde.

    - Sürüş dinamizmi, konfor-yol tutuş dengesi sınıfında en iyi. Bağımsız olmaması da bu durumu değiştirmedi, hala en iyisi.

    - İç hacim ve ferahlık bakımında C-segmentte en iyi ilk 3 araç arasındadır.

    Fakat bu aracın fiyatı Corolla, Megane, Civic gibi yerli üretim rakipleri karşısında çok pahalı. Araba tercihinde fiyat en belirleyici kriter haline geldi artık TR'de.
    İç malzeme kalitesi gösterişten ibaret kalitesi iyi değil. Bunu şuradan anlayabilirsiniz bagajı açın Ve bagaj kapağı kollarına bakın. Bugün detaya önem vermeyen Japonlar bile orayı kapatırken focusta açık. Üstüne o kolun üstünde siyah elektrik bandı ile sabit bir kablo gidiyor sanayide elektrikçide hat çektirmiş gibi.

    Focusun sınıfında en iyi olmakla uzaktan yakından Alakası yok. Honda zf9 ile Peugeot eat8 ile focustan önce girdi piyasaya.

    Honda’dan buram buram nefret etsem de gider executuve dizel otomatik Honda civic alınır 2-3 kere focusun içinden geçilir.
    zotacing kullanıcısına yanıt
    zotacing demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Hocam hb arac icin ortalamanin altinda kalmis denmis. Rakiplerinden gerideyse bu olumsuzluktur. Sedanla karsilastirip kucuk dememiski.
    HB alanin bagaja ihtiyaci yok diye hic bagaj olmasin mi yani?

    Ayrica Hb aracin bagaji daha kullanislidir, sedana gore. Sedanda koltuklari yatirip buyuk bir esya tasiyamazsiniz ama hb de tasirsiniz. Sedanda biraz yuksek bir sey tasiyamazsiniz cunku bagaj kapanmaz ama hb de bagaj kapanir. Kagit uzerindeki rakamlar hbleri bagaj ortusune kadar olcer ama aslinda o ortunun ustunde tavana kadar kullanabileceginiz bir alan daha var.

    Kol dayamanin yurt disinda olup Trde olmamasi cok ilginc gercekten.
    Millet sürüş kalitesi diyorda belki ön tarafta Bi ilerleme söz konusu olabilir ama arka torsiyonken nasıl hem iyi yol tutup hemde konfor sunacak saçma sapan nereden baksan ahmakça bir yaklaşımı böyle savunmayın tasarım desen kötü, Bi tasarım dili bul kullan bunu bak vw bu yüzden fordun bir tık kalitelisi gibi oldu dünyada çünkü beğenirsin beğenmezsen baktınmı o araca AA bu vw diyebiliyorsun saçma sapan Bi ön yüz sazan balığına benziyor yazık vallahi
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Mühendislikte fizik kurallarına göre dezavantajı olan bir olgunun tamamen eksi yönlerini kaldırmak gibi bir durum söz konusu olamaz ürünü geliştirip dezavantajı olan durumu minimize etmeye çalışırsın fakat fizik kuralları müsaade ettiği kadar boeing 737 max te motorlar daha büyük olunca sığmadığı için uçağı yükseltmek yerine maliyet kaygısından ötürü fiziksel olarak dezavantaj olan durum bazı yazılımsal sistemlerle dengelenmeye çalışılmış kısmen başarılı olsada 300 e yakın insanın ölümüne sebeb olmuş bir durum

    Tabiki üstteki bir örnek sadece olayın kavranması açısından saadete gelirsek sizin dediğiniz gibi bir durum olsa dahi aradaki fark bir hayli fazladır yoksa opsiyon olarak kuvvetli motorlarda tam bağımsız süspansiyon konmazdı
    alcohol06 a kullanıcısına yanıt
    A alcohol06 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Eski modelle karşılaştırılıyordur. Eski modelin bağımsızı-yenisinin torsiyonu. Yeni modelde hem geometride, hem altyapıda hemde yürüyen aksamda yapılan gelişmeler, arabanın artık sadece Avrupa odaklı olması vb etkenler sayesinde yeni modelin torsiyonlu halindeki başarım, eskisini fazla aratmayacak duruma gelmiştir büyük ihtimal. Yeni modelde üst motorlara bulunan tam bağımsız sistem süper olacaktır tabiki.

    Birde yayıncılar testlerde acele kullanıyorlar, herkeste ilk videoyu koyma, çabuk yayın yapma telaşı var. Aynı yolda iki ileri geri yapıp araba anlatıyorlar, forumda bayiye 2-3km dur-kalk araba testine gidip 3 sayfa yazı yazan tipler gibi. Farkı görebilmek için çeşitli yollarda ve koşullarda uzun sürüşler lazım.
    Bayide test sürüşü yapılan her aracın beğenilmesi gibi...

    Ford'a karşı editörlerin biraz sempatisi var; bu kimisinde duygusal, kimisinde ekonomik bir sempati olabilir ama genel olarak Ford testlerinde araçlar aşırı övülüyor; eleştirilirken de bol bol "ama" kullanarak negatif yanları önemsizleştiriliyor. Bunun bir sebebi de Ford'un sürücü/sürüş odaklı araçlar yapması ile editörlerin gönlünü fethetmiş olması...

    İşte editörlerin bir başka hatası da burada başlıyor : sıradan sürücülerin de otomobilleri kendileri gibi kullanacağını zannediyorlar. Oysa standart bir aile babası için yol tutuşun 1 tık daha kötü olması, genişlik, ekonomi, donanım vb kriterlerdeki avantajlar ile son derece kabul edilebilir bir kayıp. Ya da direksiyon hissizliği çoğu sıradan sürücü için dezavantaj değil; hatta geri bildirimi olmayan direksiyon daha konforlu hissettireceğinden avantaj bile olabilir.
  • otosan koç, peynir ekmek gibi satamadıktan sonra binek araç satmak istemiyor. sabotaj konusunda çok haklısınız.
  • bu paraya dizel otomatik passat alınır diye düşünmüştüm. vw sitesine girince en boş dizel dsg passatı bile 245 bin görüyorum. nasıl bir rakam bunlar?
    benim jazz'ın bagajı bile bundan büyükmüş.
    120 bine civic, corolla alanı kimse garipsemesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 21 Mart 2019; 9:54:51 >
  • Fiyatı ve TR'deki saçma donanım eksikliklerini bir kenara bırakırsak yeni Focus hem C-HB, hem de C-sedan sınıfta segmentinin en iyi aracı.

    - En iyi motor+şanzıman kombinasyonu var. Çift kavramalılar gibi bozulmaya meğilli değil. Gücü çok iyi aktaran ve oldukça verimli, tork konvertörlü, sorunsuz şanzıman var üstünde.

    - Sürüş dinamizmi, konfor-yol tutuş dengesi sınıfında en iyi. Bağımsız olmaması da bu durumu değiştirmedi, hala en iyisi.

    - İç hacim ve ferahlık bakımında C-segmentte en iyi ilk 3 araç arasındadır.

    Fakat bu aracın fiyatı Corolla, Megane, Civic gibi yerli üretim rakipleri karşısında çok pahalı. Araba tercihinde fiyat en belirleyici kriter haline geldi artık TR'de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Fiyatı ve TR'deki saçma donanım eksikliklerini bir kenara bırakırsak yeni Focus hem C-HB, hem de C-sedan sınıfta segmentinin en iyi aracı.

    - En iyi motor+şanzıman kombinasyonu var. Çift kavramalılar gibi bozulmaya meğilli değil. Gücü çok iyi aktaran ve oldukça verimli, tork konvertörlü, sorunsuz şanzıman var üstünde.

    - Sürüş dinamizmi, konfor-yol tutuş dengesi sınıfında en iyi. Bağımsız olmaması da bu durumu değiştirmedi, hala en iyisi.

    - İç hacim ve ferahlık bakımında C-segmentte en iyi ilk 3 araç arasındadır.

    Fakat bu aracın fiyatı Corolla, Megane, Civic gibi yerli üretim rakipleri karşısında çok pahalı. Araba tercihinde fiyat en belirleyici kriter haline geldi artık TR'de.
    Maliyet kaygısıyla bağımsız süspansiyondan vazgeçip tüketiciyi aptal yerine koyduğu torsiyon çubuklardan sonra çöp oğlu çöp bir araçtır.
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    Mesela motorları kıyaslayalım. Yeni corollaya göre nasıl bir artısı var benzinli focusun?

    Corolla 1.6 132hp.
    Manuel

    0-100 9.7sn
    Tüketim 6.0 litre.

    Otomatik
    0-100 10.2sn
    Tüketim 5.8litre.

    Focus 1.5 123hp
    Manuel
    0-100 11.2sn
    Tüketim: 6.0

    Otomatik
    0 - 100 12.4sn
    Tüketim 6.6litre.

    Focus corolla civic mazda3 bu sınıfın en iyileri arasında. Fiyatı ve sundukları satış rakamını belirler.
  • Ben sadece TR bazlı yazmamıştım.

    Focus'ta 1.5 litrelik atmosferik motor TR dışında çoğu ülkede satılmıyor bile. Üzerinde de yeni geliştirilen 8 ileri değil, 6 ileri otomatik şanzıman var.

    1.5TDCI ve 1.0EB versiyonlarını kıyaslamak daha mantıklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    Maliyet kaygısıyla bağımsız süspansiyondan vazgeçip tüketiciyi aptal yerine koyduğu torsiyon çubuklardan sonra çöp oğlu çöp bir araçtır.

    Alıntıları Göster
    Icimden gecenleri yazdiniz.
    Focus ilk ciktiginda bu sinifta bizi multilink suspansiyon ile tanistirdi. Simdi gelinen noktaya bakin. Işık oyunlariyla milletin aklini celmeye calisiyorlar..
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    İç malzeme kalitesi gösterişten ibaret kalitesi iyi değil. Bunu şuradan anlayabilirsiniz bagajı açın Ve bagaj kapağı kollarına bakın. Bugün detaya önem vermeyen Japonlar bile orayı kapatırken focusta açık. Üstüne o kolun üstünde siyah elektrik bandı ile sabit bir kablo gidiyor sanayide elektrikçide hat çektirmiş gibi.

    Focusun sınıfında en iyi olmakla uzaktan yakından Alakası yok. Honda zf9 ile Peugeot eat8 ile focustan önce girdi piyasaya.

    Honda’dan buram buram nefret etsem de gider executuve dizel otomatik Honda civic alınır 2-3 kere focusun içinden geçilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Hocam hb arac icin ortalamanin altinda kalmis denmis. Rakiplerinden gerideyse bu olumsuzluktur. Sedanla karsilastirip kucuk dememiski.
    HB alanin bagaja ihtiyaci yok diye hic bagaj olmasin mi yani?

    Ayrica Hb aracin bagaji daha kullanislidir, sedana gore. Sedanda koltuklari yatirip buyuk bir esya tasiyamazsiniz ama hb de tasirsiniz. Sedanda biraz yuksek bir sey tasiyamazsiniz cunku bagaj kapanmaz ama hb de bagaj kapanir. Kagit uzerindeki rakamlar hbleri bagaj ortusune kadar olcer ama aslinda o ortunun ustunde tavana kadar kullanabileceginiz bir alan daha var.

    Kol dayamanin yurt disinda olup Trde olmamasi cok ilginc gercekten.
  • Millet sürüş kalitesi diyorda belki ön tarafta Bi ilerleme söz konusu olabilir ama arka torsiyonken nasıl hem iyi yol tutup hemde konfor sunacak saçma sapan nereden baksan ahmakça bir yaklaşımı böyle savunmayın tasarım desen kötü, Bi tasarım dili bul kullan bunu bak vw bu yüzden fordun bir tık kalitelisi gibi oldu dünyada çünkü beğenirsin beğenmezsen baktınmı o araca AA bu vw diyebiliyorsun saçma sapan Bi ön yüz sazan balığına benziyor yazık vallahi
  • Focus ve 200+bin lira Gırtlak dolu 118 192.5 fiyat veriyolardı. Ford ticari den başka araç satamaz artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Mühendislikte fizik kurallarına göre dezavantajı olan bir olgunun tamamen eksi yönlerini kaldırmak gibi bir durum söz konusu olamaz ürünü geliştirip dezavantajı olan durumu minimize etmeye çalışırsın fakat fizik kuralları müsaade ettiği kadar boeing 737 max te motorlar daha büyük olunca sığmadığı için uçağı yükseltmek yerine maliyet kaygısından ötürü fiziksel olarak dezavantaj olan durum bazı yazılımsal sistemlerle dengelenmeye çalışılmış kısmen başarılı olsada 300 e yakın insanın ölümüne sebeb olmuş bir durum

    Tabiki üstteki bir örnek sadece olayın kavranması açısından saadete gelirsek sizin dediğiniz gibi bir durum olsa dahi aradaki fark bir hayli fazladır yoksa opsiyon olarak kuvvetli motorlarda tam bağımsız süspansiyon konmazdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 21 Mart 2019; 20:52:8 >
  • Avis'e gelmiş bakalım, nisan ayı içinde aksilik olmazsa 10 gün kiralayacağım.

    %99 sınıfının en iyisi derim bu alete de o karaktersiz hyundai i30 çakması kabinini ne yapacaz onu bilemiyorum işte. 2013de falan böyle çıkaydı iyiydi, erken bir güncelleme lazım.
  • St line dizel otomatik gerçekten çok güzel, motor şanzıman tasarım 10 numara olmuş, fiyatı biraz düşük olsa tadından yenmez ama bu fiyatada biraz zor satar, rakiplerinin fiyatında olsa bu seferde onlar zor satar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.