Şimdi Ara

supap değişti, motor yatak sardı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
2.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam. öncelikle daha önce yazmış olduğunuz lpg sistemler ve subap lar ile ilgili paylaşımınız süperdi.
    2011 j20a 2.0 benzinli gazlı otomatik grand vitara nasip etti rabbim ,aldım . 1 ay civarında oldu alalı.
    araçta sallanma ve istop etme sorunu vardı.
    usta çelik supap yapalım keser dedi.
    değiştirdiktik. 118.000 km de idi aracım lakin başlamışken triger ,filtreler yağlar ne varsa değiştirdim.( orjinal japan ürünler ile) sadece elzem wax adında çelik supap takılı araca orjinal olmayan.
    233 km yol yaptım araçla toplendıktan sonra ve ne olsun . yağsızlıktan yatak sardı aracımın motoru.
    uzatmayayım çok aracı komple aldım sökük halde araştırarak başka bir ustaya bugün çekici ile götürdüm. bu usta kapağıda açıp bakalım dedi. şimdi güneş veya süpsan supap al ben bunları istemem demiş bu ustanın kapakçısı.
    orjinal japon aisan mi alayım . yoksa yerli çelik supap denilen malzemeyi mi bilemedim.
    aracla km yapan biriyim ve gaz kullanacağım .







  • Madem kapak sübap işiyle uğraşmak istemiyorsunuz, o halde buyrun şimdi size uzun araştırmalara dayalı çok fazla yerden topladığım ve kafamda bir mantığa oturttuğum (çoğu sizin için gereksiz olabilir) bazı bilgiler vereyim; eğer LPG'li araçlara binmeye devam edecekseniz bu bilgiler çok işinize yarayacaktır.

    Öncelikle sübap olayından kısaca bahsedeyim;

    Motordaki yanan sübaplar egzoz sübaplarıdır. Neden yanar? Özetle anlatayım. Benzin yapısı itibariyle yandığında karbon ve bilimum birçok katı atık barındıran sıvı bir yakıttır. 1 lt benzinin ortalama yarısı benzin, geri kalanı toluen, birkaç eter çeşiti ve birkaç farklı kimyasal falandır. LPG ise sıvıdan gaz formuna dönüştürülerek yanan bir yakıttır. Fakat yanma odasında şöyle bir durum mevcuttur; LPG sıvı halden gaz hale geçişini LPG regülatörü içinde gerçekleştirir. Benzin ise motor içinde enjektörden çıkarken gaz formuna geçer. (Benzin buharlaşma ısısı 33-35 derece falan, yani dışarısı 30 derece, koy biraz benzini geniş bir kaba, yarım saat sonra boş kaba bakarsın. ) Bu neden önemlidir? Maddeler hal değiştirirken dışarıdan enerji alırlar, buradaki aldıkları enerji ise ısıdır. LPG motor içinde değil de regülatörde hal değiştirip oradaki ısıyı alır, benzin ise yanma odasına girerken ortamdaki ısıyı alır. Bu durum da benzinin yanarken motoru soğutmasına yarar. LPG ise maalesef bu işlem motor içinde olmaz. Bu nedenle benzinle çalışan motor daha soğuktur bu bir. İkincisi LPG benzinden %5 kadar daha fazla ısı üretir. Bu iki neden dolayısıyla yanma odasındaki ısı miktarı LPG kullanılırken daha yüksektir.

    Bir kere ısı yüksek bunu biliyoruz, gelelim ikinci nedene. Benzin yandıktan sonra katı karbon atık bırakır dedik. Nereye? Tabi ki yanma odasından itibaren egzoz sübaplarına ve sonrasına. Egzoz sübaplarındaki bu katı atık aslında maksimum derecede faydalı bir şey. Çünkü yanma odasındaki sıcaklık milisaniyelik anlarda yüzlerce derece artıp azalıyor. Bu termal şok dalgası tüm yanma odasında ve sübaplarda yaşanıyor. Peki bu termal şoklardan kurtulmanın yolu? Tabi ki bariyer. İşte bu sübaplar üzerindeki karbon atık bir bariyer görevi görerek sübapların ısınma / soğuma dalga boyunu düşürüyor. Yani? Atıyorum sübaplar 150 - 600 derece arasında değil de 250 - 450 derece arasında ısınıp soğuyor. Bu durum sübapların sallıyorum 400 bin km dayanmasını sağlıyor.

    Niye LPG'de 30-40 bin km sonra sübapları elimize alıyoruz?

    Oraya da gelelim.

    Peki LPG'de durum nasıl? LPG yandığında atık bırakmıyor gibi bir şey. Bu nedenle maalesef sübapların üzerindeki bariyer benzindeki gibi olmuyor.

    Ayrıca!!!

    Köşe başındaki yarım akıllı LPG'cinin montajını ve ayarını yaptığı sistem ile milyar dolarlık AR-GE'lere ve bütçelere sahip markaların bir ordu kadar mühendislerinin yaptığı sistem bir olur mu? Olmaz tabi ki. Bizim yarım akıllı LPG'ci araba LPG'de çalıştı mı fişi çıkarıp kaputu kapatıp senden parasını almanın derdinde. Araba hangi devirde hangi hava/yakıt karışımına sahip, kapalı döngü-açık döngü durumda hava/yakıt durumu ne alemde biliyor mu? Bu konudan haberi bile yok. Anlatsan bile anlamaz.

    Bu yarım akıllı LPG'cilerin yaptığı dandik ayar nedeniyle araba fakir karışımda kalıyor. Fakir karışım ne demek? Fazlaca ısı demek. Zaten araba LPG'de olduğu için bir tık sıcak çalışıyor, bu cahil ayarıyla daha da ısınıyor, e zaten termal bariyer karbon atık da yok. Ver küsküyü ver küsküyü sübaplar oluyor mu Leyla?


    Şunu diyeceğim ki; sübapları hallettin, aldın Güneş'i Süpsan'ı taktırdın biniyorsun oh mis kazasız belasız. LPG ayarını köşe başındaki LPG'ciye yaptırma. AFR ayarı diye bir şey var. Bu adamlar egzoza geniş bant sensörü takıp hava/yakıt karışımına göre LPG haritasını düzenliyor. Aracının fakir karışımda kalmasının önüne geçiyorlar. Bu nedenle de sübapların kötü LPG ayarındakine göre daha iyi dayanıyor. Benzin gibi oluyor mu? Tabi ki hayır. Dedim ya termal bariyer karbon atık olayının eksikliğinden dolayı maalesef sübaplar benzindeki gibi olmuyor.

    Mesela sübapları yaptırdın diyelim, yaptırdığın usta eğer iyi bir ustaysa sana 1000 km benzinde kullanmanı söyler. Aman sakın ustanın sözünden çıkma. Çünkü bildiği birşey var, usta diyor ki 1000 km benzinle kullan, sübapların üzerinde kurum oluşsun. Böylece sübapların bir nebze olsun daha uzun dayanır.

    Ayrıca, AFR ayarı tavsiye ettik ama adamlara %100 güvenme. Ben meraktan biraz salağa yatarak AFR ayarı yaptırdım, facebookta falan grupları da olan şu en ünlü tayfadan birine. Adam bilgisayara bakıyor hadi yola çıkalım diyor. Ben söylüyorum bak LPG enjektör süreleri biraz fazla, regülatör basıncını biraz açalım süreler düşsün üst devirlerde enjektörler sübap zamanına yetişemez diye. Tabi bunu biraz salaktan söylüyorum ki çakmasın. Amaç normal müşterilere ne yapıyorlar onu görmek. Adam LPG montajını kontrol ediyor, eh güzel gibi diyor. Halbuki enjektör hortumlarının uzunlukları farklı. En kısa hortumla en uzun hortum arasında 10 cm fark var. Onu bile fark etmiyor. AFR ayarını yaptırdık hiç hesapta olmayan şekilde LPG geçişinde silkeleme rölanti düzensizliği falan başladı. 150 TL verdik hizmete bak. :) :) :)

    Ben de kablo alıp kendim yapacağım mecbur.
  • Öncelikle çok geçmiş olsun. Bende de Mazda var, İzmir'de iyi bilinen 2 Mazda ustasını da tanırım çok da vakit geçirmişliğim var. Ustaların dediğine göre Güneş markası rüştünü ispatlamış. Sürekli kullandıkları marka. Gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Eğer bütçeden yana sıkıntınız yoksa servisten orjinal de alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Sayın binbaşı. Merhaba öncelikle teşekkür ederim.
    Orjinal supaplarını aldığımda gaz tepkisi ne olur onu bilemiyorum. Parasi tabiki önemli ama ilk etapta baya km yapıyorum gene kapak sökme ve supap değiştirme isini 30 40bin km sonra yapmak istemiyorum. En azindan beklemediğim masrafları tekrar yaşamak istemiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Güneş ve Supsan Lpgli Japon Kore araçlar için oldukça iyi bir tercih. 2.0 jlx al otm. 2009 G. vitara bi arkadaşımda var silindir kapak revizyoununda ustası Güneş kullandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Şimdi tanıştığım ustanın kapakcisida bu iki marka harici alma dedi. Orjinal istiyorum falanda demedi. Ikisinin arasında seçim yapıp alayim yarin olmadi. Araba yatıyor zaten 10 gündür. Allah razi olsun sizden

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cümlemizden Allah razî olsun şimdiden keyifli sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Selametle kalin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klimatechbursa

    Sayın binbaşı. Merhaba öncelikle teşekkür ederim.
    Orjinal supaplarını aldığımda gaz tepkisi ne olur onu bilemiyorum. Parasi tabiki önemli ama ilk etapta baya km yapıyorum gene kapak sökme ve supap değiştirme isini 30 40bin km sonra yapmak istemiyorum. En azindan beklemediğim masrafları tekrar yaşamak istemiyorum.
    Madem kapak sübap işiyle uğraşmak istemiyorsunuz, o halde buyrun şimdi size uzun araştırmalara dayalı çok fazla yerden topladığım ve kafamda bir mantığa oturttuğum (çoğu sizin için gereksiz olabilir) bazı bilgiler vereyim; eğer LPG'li araçlara binmeye devam edecekseniz bu bilgiler çok işinize yarayacaktır.

    Öncelikle sübap olayından kısaca bahsedeyim;

    Motordaki yanan sübaplar egzoz sübaplarıdır. Neden yanar? Özetle anlatayım. Benzin yapısı itibariyle yandığında karbon ve bilimum birçok katı atık barındıran sıvı bir yakıttır. 1 lt benzinin ortalama yarısı benzin, geri kalanı toluen, birkaç eter çeşiti ve birkaç farklı kimyasal falandır. LPG ise sıvıdan gaz formuna dönüştürülerek yanan bir yakıttır. Fakat yanma odasında şöyle bir durum mevcuttur; LPG sıvı halden gaz hale geçişini LPG regülatörü içinde gerçekleştirir. Benzin ise motor içinde enjektörden çıkarken gaz formuna geçer. (Benzin buharlaşma ısısı 33-35 derece falan, yani dışarısı 30 derece, koy biraz benzini geniş bir kaba, yarım saat sonra boş kaba bakarsın. ) Bu neden önemlidir? Maddeler hal değiştirirken dışarıdan enerji alırlar, buradaki aldıkları enerji ise ısıdır. LPG motor içinde değil de regülatörde hal değiştirip oradaki ısıyı alır, benzin ise yanma odasına girerken ortamdaki ısıyı alır. Bu durum da benzinin yanarken motoru soğutmasına yarar. LPG ise maalesef bu işlem motor içinde olmaz. Bu nedenle benzinle çalışan motor daha soğuktur bu bir. İkincisi LPG benzinden %5 kadar daha fazla ısı üretir. Bu iki neden dolayısıyla yanma odasındaki ısı miktarı LPG kullanılırken daha yüksektir.

    Bir kere ısı yüksek bunu biliyoruz, gelelim ikinci nedene. Benzin yandıktan sonra katı karbon atık bırakır dedik. Nereye? Tabi ki yanma odasından itibaren egzoz sübaplarına ve sonrasına. Egzoz sübaplarındaki bu katı atık aslında maksimum derecede faydalı bir şey. Çünkü yanma odasındaki sıcaklık milisaniyelik anlarda yüzlerce derece artıp azalıyor. Bu termal şok dalgası tüm yanma odasında ve sübaplarda yaşanıyor. Peki bu termal şoklardan kurtulmanın yolu? Tabi ki bariyer. İşte bu sübaplar üzerindeki karbon atık bir bariyer görevi görerek sübapların ısınma / soğuma dalga boyunu düşürüyor. Yani? Atıyorum sübaplar 150 - 600 derece arasında değil de 250 - 450 derece arasında ısınıp soğuyor. Bu durum sübapların sallıyorum 400 bin km dayanmasını sağlıyor.

    Niye LPG'de 30-40 bin km sonra sübapları elimize alıyoruz?

    Oraya da gelelim.

    Peki LPG'de durum nasıl? LPG yandığında atık bırakmıyor gibi bir şey. Bu nedenle maalesef sübapların üzerindeki bariyer benzindeki gibi olmuyor.

    Ayrıca!!!

    Köşe başındaki yarım akıllı LPG'cinin montajını ve ayarını yaptığı sistem ile milyar dolarlık AR-GE'lere ve bütçelere sahip markaların bir ordu kadar mühendislerinin yaptığı sistem bir olur mu? Olmaz tabi ki. Bizim yarım akıllı LPG'ci araba LPG'de çalıştı mı fişi çıkarıp kaputu kapatıp senden parasını almanın derdinde. Araba hangi devirde hangi hava/yakıt karışımına sahip, kapalı döngü-açık döngü durumda hava/yakıt durumu ne alemde biliyor mu? Bu konudan haberi bile yok. Anlatsan bile anlamaz.

    Bu yarım akıllı LPG'cilerin yaptığı dandik ayar nedeniyle araba fakir karışımda kalıyor. Fakir karışım ne demek? Fazlaca ısı demek. Zaten araba LPG'de olduğu için bir tık sıcak çalışıyor, bu cahil ayarıyla daha da ısınıyor, e zaten termal bariyer karbon atık da yok. Ver küsküyü ver küsküyü sübaplar oluyor mu Leyla?


    Şunu diyeceğim ki; sübapları hallettin, aldın Güneş'i Süpsan'ı taktırdın biniyorsun oh mis kazasız belasız. LPG ayarını köşe başındaki LPG'ciye yaptırma. AFR ayarı diye bir şey var. Bu adamlar egzoza geniş bant sensörü takıp hava/yakıt karışımına göre LPG haritasını düzenliyor. Aracının fakir karışımda kalmasının önüne geçiyorlar. Bu nedenle de sübapların kötü LPG ayarındakine göre daha iyi dayanıyor. Benzin gibi oluyor mu? Tabi ki hayır. Dedim ya termal bariyer karbon atık olayının eksikliğinden dolayı maalesef sübaplar benzindeki gibi olmuyor.

    Mesela sübapları yaptırdın diyelim, yaptırdığın usta eğer iyi bir ustaysa sana 1000 km benzinde kullanmanı söyler. Aman sakın ustanın sözünden çıkma. Çünkü bildiği birşey var, usta diyor ki 1000 km benzinle kullan, sübapların üzerinde kurum oluşsun. Böylece sübapların bir nebze olsun daha uzun dayanır.

    Ayrıca, AFR ayarı tavsiye ettik ama adamlara %100 güvenme. Ben meraktan biraz salağa yatarak AFR ayarı yaptırdım, facebookta falan grupları da olan şu en ünlü tayfadan birine. Adam bilgisayara bakıyor hadi yola çıkalım diyor. Ben söylüyorum bak LPG enjektör süreleri biraz fazla, regülatör basıncını biraz açalım süreler düşsün üst devirlerde enjektörler sübap zamanına yetişemez diye. Tabi bunu biraz salaktan söylüyorum ki çakmasın. Amaç normal müşterilere ne yapıyorlar onu görmek. Adam LPG montajını kontrol ediyor, eh güzel gibi diyor. Halbuki enjektör hortumlarının uzunlukları farklı. En kısa hortumla en uzun hortum arasında 10 cm fark var. Onu bile fark etmiyor. AFR ayarını yaptırdık hiç hesapta olmayan şekilde LPG geçişinde silkeleme rölanti düzensizliği falan başladı. 150 TL verdik hizmete bak. :) :) :)

    Ben de kablo alıp kendim yapacağım mecbur.




  • Hocam öncelikle geçmiş olsun.

    WAX motor supaplarını benden kullandım hiç bir sorun yaşamadım açıkçasi eskisinden daha da iyi oldu motorum yaptıralı 30.000 km'yi geçti hemen hemen. Eski (WOLSWAGEN) arabamda başka marka supap ve gaydlar kullanmıştım ve baya sorun çıkarmıştı özellikle motor yataklarında.
  • Yalnız konuda hata var ya da yanlış anlatma-anlaşılma var, konu sahibi subapları değişmiş subap yataklarını değil, lpg den kaynaklı arıza subapların kendinde değil yataklarında oluşur ve bildiğim kadarıyla maliyeti yüksektir, subapın kendisi neden değişir genellikle trigerden veya krank milinden kaynaklı sorun subapların eğilmesine neden olur ve subaplar değişir, ayrıca aracın yağsızlıktan yatak sarmasının da lpgyle alakası yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 16 Haziran 2019; 23:48:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.