Şimdi Ara

Kışlık lastik ölüm sebebi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kormoran Snowpro B2 lastikli şirket aracını kullanma hatasında bulundum henüz 10 bin kmdeki lastik 12 derece hava sıcaklığında ıslak zeminde tam bir felaket. Kış lastiği nedeniyle kazalar daha çok artıyor arkadaşlar belliki bu lastikler sadece buz ve kar üzerindeki sürüşler için geliştirilmiş. Kuru zemınde de bi nebze kullanılıyor ama ıslak zeminde sonuç tam bir felaket. Köyde veya dağ başında bir yerlerde kışın belki kullanılır ama zaten tuzlama yapılan büyükşlehirlerde bu lastikler sizi ve aracınızı çok büyük hayati tehlikelere atıyor



  • Daha dün sabah, evden çıktım hava karanlık yollar ıslak. Tam 90 derece açıyla caddeye giriş yaparken yaşlı bir amca yola fırladı. A sütunu kapattığı için son anda görebildim. Herhalde 10-15 santim kala anca durmuşumdur. Bütün olay iki saniye içinde gerçekleşti. Eğer yazlık lastiklerim takılı olsaydı büyük ihtimalle çarpacaktım, çünkü yazlık lastiklerim kuru zeminde dahi düşük sıcaklıkta fren konusunda daha kötü kışlıklarıma göre.
    Ben İstanbul'dayım, buraya kardan çok yağmur yağar o yüzden kışlık lastik aldığım zaman ıslak performansı en iyi olanı tercih ettim. Bizim insanımız ucuz diye gidip sadece kar üstünde gitmek için üretilmiş lastik alır, yaşadığı şehrin şartlarını göz önünde bulundurmaz. Sonra da kışlık lastik gereksiz der.
    10 gün kadar önce istanbula birden kar yağdı. Hava -1 -2 leri gördü. Yüksek kesimlere kar yağarken sahil kesimler sulu kar-yağmur şeklinde geçti. İşim çıktı ve Cevizlibağ tarafından Zeytinburnu'na giren kavşaktan Zeytinburnuna girerken önümde tırsarak giden Audi, Octavia vs. varken ben sanki e-5 te hız yapıp milleti sollayan tipler gibi kaldım aralarında. Nerdeyse dörtlüleri yakacak halde gidiyorlardı. Bense kışkıl WR D4 lastiklerimle aralarından geçip gittim. Stoplarımı gördüler.
  • Yılda bir iki kez kar yağan yerlerde kışlık lastik gereksiz. O gün çıkmayın yola.

    Ama doğuda, erzurumda filan yaşanıyorsa gereklilik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha dün sabah, evden çıktım hava karanlık yollar ıslak. Tam 90 derece açıyla caddeye giriş yaparken yaşlı bir amca yola fırladı. A sütunu kapattığı için son anda görebildim. Herhalde 10-15 santim kala anca durmuşumdur. Bütün olay iki saniye içinde gerçekleşti. Eğer yazlık lastiklerim takılı olsaydı büyük ihtimalle çarpacaktım, çünkü yazlık lastiklerim kuru zeminde dahi düşük sıcaklıkta fren konusunda daha kötü kışlıklarıma göre.
    Ben İstanbul'dayım, buraya kardan çok yağmur yağar o yüzden kışlık lastik aldığım zaman ıslak performansı en iyi olanı tercih ettim. Bizim insanımız ucuz diye gidip sadece kar üstünde gitmek için üretilmiş lastik alır, yaşadığı şehrin şartlarını göz önünde bulundurmaz. Sonra da kışlık lastik gereksiz der.
  • Hocam kormoran marka lastik alırsanız tabi ölüm sebebi olur. Aynı senaryoları bir de ıslak zeminden A etiketi almış Nokian Wrd4 ile denemek lazım.


    Kışlık lastik ölüm sebebi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kar lastiği ayrı, kış lastiği ayrı. kış lastiği yazın bile daha güvenli sürüş sağlar. yakıt, gürültü,çobuk aşınma vs + olur.
  • Hocam hava sogukken bile kislik lastikler islak zeminde yazliklara gore bir tik gerideler. BUnu gosteren testler var ama felaket baska bir durum.
    Bence sizdeki sorun lastigin Kormoran olmasi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Yılda bir iki kez kar yağan yerlerde kışlık lastik gereksiz. O gün çıkmayın yola.

    Ama doğuda, erzurumda filan yaşanıyorsa gereklilik.
    Yaz lastikleri 7 derecenin altında düzgün performans vermez ve ıslakta bayır çıkmakta bile zorlanabilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tamamen hatalı bir yorum. Özellikle çıkarılan sonuç içler acısı. Belki kormoran belli bir sıcaklığın üstünde iyi çalışmıyordur belki de senin kullnadığın kimsenin sahiplenmediği, kullananlar tarafından emanet gözüyle bakmaksızın eşşek gibi binildiği için o haldedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah aşkına subjektif bir durumu kesin bir sonuç gibi ortaya koymayın. Arkadan itiş araçta eylül ayında taktırdığım kışlıkları havalar henüz soğumadan yeri geldi 20c' lerde yeri geldi yağmur çamurda kaygan zeminde kullandım. En ufak sorun yaşamadım. Kamuran lastik değil başka markalara bakın.
  • O konuda haklısınız. Ancak ankarada bile bir kac gün dışında sıcaklık 7 derecenin altına zor düşüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    O konuda haklısınız. Ancak ankarada bile bir kac gün dışında sıcaklık 7 derecenin altına zor düşüyor.
    Ya aslında 7 derece bir kesinlik göstermez yani başka etkenlerde var genel olarak kış olması tutuşun kötü olması ve fren mesafesinin uzamasını fazlasıyla etkiliyor ama çok sık rabaya binmiyorsanız gerekli değil tabiki çünkü az parada değil bir lastik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-041FF024C -- 14 Mart 2019; 16:42:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ıslak zeminde 7 derece altı da değilse zaten yazlık lastikler daha iyi tutunuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Hocam kormoran marka lastik alırsanız tabi ölüm sebebi olur. Aynı senaryoları bir de ıslak zeminden A etiketi almış Nokian Wrd4 ile denemek lazım.


    şirket aracı bu kıralık firmanın verdıgı lastık. Ben yılda 70 bın km yol yapıyorum ve kıslık lastık hiç kullanmadım gerekte duymadım zaten buyuk sehırde. KAr yagdıgı okulların tatıl oldugu gunler bıle sabah degıl oglen 12 de yola cıktım o duurmda ara sokakları cok zorlamadım ve kışlık lastıge hayatta ıhtıyac yok. A sınıfı yazlık lastık yeterlı oluyor oda ıslak zemınde kısın wrd4 performansını verıyordur emın olun. Yanı ekstra kışlık lastık almaya gerek yok demek istiyorum buyuk sehirlerde Ank ist izm antalya bursa eskişehir konya .. guneye ındıkce hiç gerek yok zaten




  • Ama önden ceker aracınız varsa drift seviyorsanız alın arkaya 2 tane snowpro b2 takın s2000 performansı alırsınız hatta diferansıyel kılıdı bile takdırın onden ceker arabanın arkasına o derece ıslakta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    şirket aracı bu kıralık firmanın verdıgı lastık. Ben yılda 70 bın km yol yapıyorum ve kıslık lastık hiç kullanmadım gerekte duymadım zaten buyuk sehırde. KAr yagdıgı okulların tatıl oldugu gunler bıle sabah degıl oglen 12 de yola cıktım o duurmda ara sokakları cok zorlamadım ve kışlık lastıge hayatta ıhtıyac yok. A sınıfı yazlık lastık yeterlı oluyor oda ıslak zemınde kısın wrd4 performansını verıyordur emın olun. Yanı ekstra kışlık lastık almaya gerek yok demek istiyorum buyuk sehirlerde Ank ist izm antalya bursa eskişehir konya .. guneye ındıkce hiç gerek yok zaten

    Alıntıları Göster
    Ben 4 mevsim nokian kullanıyorum hocam Kayseride. Yeterli geliyor yaz/kış. Ama kışın da yazlıkla gezilmez Kayseri gibi yerlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kayseri'de yaşıyorum.bu sene kışlıkları takmadım.karlı ve buzlu günlerde dışarı çıkmamaya çalıştım.ne zaman kar yağacağını da iyi takip ettim şehiriçinde sorun yaşamadım.

    Yazın aldığım falken yazlıklarda kar üstünde şaşırtıcı derecede iyiydi, yeni ve yumuşak olmasına veriyorum.

    Ancak şehirlerarası yollarda KESİNLİKLE kışlık kullanmalısınız.hiç ummadığınız bir durumla karşılaşma ihtimali yüksek, bunu aklınızdan çıkarmayın.sivas yıldızeli civarında mayıs ayında yoğun kara yakalanmışlığım var.kıyı şeridinden içeri girecekseniz kesinlikle olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kormoran denilen lastiği değil arabama takmak römork'a bile takmam. öyle dandik bir lastikte bunları yaşamanız normal. ben de nokian wr d4'ten çok memnunum ve pek çok kez hayatımı kurtardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Ben 4 mevsim nokian kullanıyorum hocam Kayseride. Yeterli geliyor yaz/kış. Ama kışın da yazlıkla gezilmez Kayseri gibi yerlerde.

    Alıntıları Göster
    hocam duz yer kayserı kar ustunde gitmiyorsanız ınanın hava sıcaklıgı falan onemlı degıl. Biraz sert olur basta ama kısında dondukce zaten ısınır ve yumusar yaz lastıgı. Ankarada kar ustune hıc cıkmadım o kadar yokus vs var dusunun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    hocam duz yer kayserı kar ustunde gitmiyorsanız ınanın hava sıcaklıgı falan onemlı degıl. Biraz sert olur basta ama kısında dondukce zaten ısınır ve yumusar yaz lastıgı. Ankarada kar ustune hıc cıkmadım o kadar yokus vs var dusunun

    Alıntıları Göster
    4 yıldır Kayseri'de yaşayan biri olarak size katılmıyorum hocam.

    1) Kışın düzlükte bile kış lastiğinin zor tuttuğu zamanlar oldu. ( Yazlıklar düzde yerinden bile kalkamıyordu. O derece buzdu )

    2) Kayseri çok da düzlük değil bence. Özellikle Talas tarafı bayağı tepe.

    Burda yazlık kullanan arkadaşlar hep perişan oldular. Kışın ortasında söktürüp kışlık taktılar. Bu sene sert geçti hava.

    Bana sorarsanız 4 mevsim en mantıklısı. Ben çok sevdim şahsen. Bir daha mevsimlik lastik almayı düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 14 Mart 2019; 21:6:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 4 mevsim verelim; orta yol bulunsun

    Buna gectikten sonra, soguk havalarda, yazliklarla pavyon olan gosterge sorunu kalmadi

    Hem fren hem de hizlanma olarak, yazliklara gore üstün. Ozellikle sabahlari, ise yetisme telasinda bir de arabanin kicinin basinin oynama stresi kalmadi.

    En son kar yagdiginda, rampanin ortasindaki garaja girip cikabildim
    Yazin ne olur bilemem tabi, kar lastigi gibi yuzecek mi gorecegim.
    Simdilik eksi olarak yuvarlanma sesi var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 14 Mart 2019; 21:19:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.