Şimdi Ara

Kur'an'da Dünyanın Oluşumu Hatalı (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
1.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Müteşabih ayetlere açıklama getirilemeyeceğini neye dayanarak söylüyorsun?
    Veya şu ana kadar getirilen açıklamaların birbiriyle çelişmesi, neden müteşabih ayetlerin açıklanamaz olduğuna delil oluyor? Belki insanlar yanlış anlamıştır veya o açıklamalardan biri doğrudur?
    Gök kelimesi daha önce söylediğim gibi muhtemelen o dönemki insanların zihnindeki gök anlayışını yansıtıyor. Dipte yer, tepede bir tavan gibi var edilen gök (Bakara 22), direkler olmadan yaratılan (Lokman 31), düşmemesi için Allah'ın lütuf olarak tuttuğu (Hac 65) bir yapı. Yani dünya yerinin üzerinde var olan yıldızların da dahil olduğu muhtemelen katı, tavan gibi bir yapı. Tabii ki kesin olarak o dönem insanlarına ne aktarmaya çalışıldı ayetlerde esas anlatılan ne bilmem mümkün değil ancak farklı tevilllere da baktığımda birçok şeyi açıklayamadıkları için en tutarlı ve basit olarak ben böyle anladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • olasılıksız238 kullanıcısına yanıt
    3:7
    Sana Kitap'ı indiren O'dur. Onda Kitap'ın temeli olan kesin/muhkem anlamlı ayetler vardır, diğerleri de çeşitli anlamlıdırlar. Kalblerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için onların çeşitli anlamlı/müteşabih olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz'in katındandır" derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünür;


    Ben bu ayete iman ettiğim için iddia edebiliyorum. Müteşabih olanların anlamının Allah tarafından bilineceğine.

    Her kim müteşabih ayete muhkem muamalesi yaparsa ister inanan ister inanmayan olsun bu ayet ile çelişir. Dediğim gibi bir inanan en fazla yorum/tefsir sunar ancak yine de iddia etmez, ben rabbime inandım, rabbim bilir burada ne yazdığını der.

    İnanmayan da çok anlamlı bir kelimeyi muhkem/kesin diye iddia ederse saçmalamış olur çünkü Müslüman zaten o kelimeyi çok anlamlı olduğunu kabul etmiş. Bu ayette de kalbinizde eğrilik olduğu ve fitne çıkarma amacınız olduğu için bunu yaptığınız belirtilmiş zaten. Yani bir Müslümana iddiayı muhkem olan kelime üzerinden sunman daha tutarlı bir davranış olur. Ben zaten senin inanmadığını biliyorum senin amacının fitne çıkarmak olduğunu da biliyorum müteşabihlerle uğraşarak.

    Ben de çok uğraştım zamanında ha burda ne diyor ha şurda ne diyor diye çürütmek istemiştim. Muhkem olarak almam benim kendi aklımla çelişmem demek olacağı için bu müteşabihleri kenara ayırmıştım inanmadan önce.

    Gök kelimesine tabiki bizim gibi bir anlam veremezler. Dediğim gibi o zaman dünyanın düz olduğunu sanıyorlardı ve gökyüzünde gördüklerinin de nerede olduklarını bilmiyordu insanlık. Onun için gökler diye ifade var. Yukarıda ama nerde belli değil, bir sürü gök var güneş nerede, ay nerede, yıldızlar nerede belli değil.

    Onun için gök kelimesi muhkem değildir.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.