Şimdi Ara

Yakıt tüketimi hakkında soru

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
1.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar aklima takilan emin olmadığım 2 tane soru var.
    Örneğin 1 km yüksekliğin 10 km uzunluğunda bir dağa arabayla çıktık ardından da hiç gaza basmadan 10 km aşağıya indik. Bu durumda yakıt tüketimi 20 km düz yoldakine eşit olur mu ?
    Diğer sorum ise meslea bir rampayi araçla hem 2. Hemde 3. Vitesle ayni hizda çıktığımız da yakıt tüketimi ayni mi olur ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1 düz yol daha ekonomik olur. Sabit devirde kullanabileceğim için.
    2 her arabanın minimum yakıt tükettiği bi aralık vardır, genelde 1500-2500 arası hangi viteste o aralıktaysa o viteste az yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Kira

    1 düz yol daha ekonomik olur. Sabit devirde kullanabileceğim için.
    2 her arabanın minimum yakıt tükettiği bi aralık vardır, genelde 1500-2500 arası hangi viteste o aralıktaysa o viteste az yakar.
    Bence de düz yolda az yakıt harcar ama rampayi da sabit devirle çıkıldığını farzedersek ?

    2. Soru için Evin yakininda dik bir yokuş var 2. Vitesle 30 km hizla yol bilgisayarı 12 litre gösteriyor 3. Vites 30 km hiz ile yine 12 lite civarında gösteriyor. Bunu da bu yüzden sordum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Max. torkun elde edildiği devirde ve bunu sağlayan eğime uygun vites en az yakıt harcadığı zamandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. soru: Düz yolda çok daha az yakıt tüketimi olur.
    2. soru: Hangi hızla çıkacağına bağlı. Mesela 35 ile yukarı çıkıyorsan 2. vites, 3. vitesten daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşu çıkarken yakıt tüketimi aynı ise 3. viteste motor zorlanıyor diyebiliriz. 2. Vitesi tercih etmek motor sağlığı açısından daha iyi. Bisikletle yüksek vitesle yokuş çıkarken bacaklarımız nasıl zorlanıyorsa aynısı motorda da oluyor. Silindir içinde basınç artıyor krankı döndürmekte zorlanıyor, motor ısınıyor. Aşırı zorlanırsa pistonun silindir duvarını çizmesine de sebep olur. Bu esnada motor sesi de değişir titremeye başlar. Ayrıca boyle devirsiz zorlayarak kullanmak soğutma suyunun azalmasına da sebep oluyor, silindir kapak contasından kaçak oluyor. Kısacası yokuş çıkarken zorlanma olduğunda hemen vites duşulmeli, yakıt tüketimini duşunulmemeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar cevaplamış zaten.
    Ben başka bişey anlatacam
    80 km hızla 5. vites ilerlerken anlık tüetim 3.9 lt gösteriyor ve vites yükselt işareti çıkıyor.
    6 atıyorum denemek için yine 80 ile gidiyorum anlık tüketim 4.5 lt gösteriyor.
    E be araba diyorum yakıt ekonomisi adına erken vites yükselttiriyon da devirsiz motor fazla yakıyor işte.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Soru : Yokuşta o kadar fazla tüketiyorki, inerkenki durum onu dengeleyemiyor.

    2. Soru: Araca, eğime, vites oranlarına göre değişir ama genel olarak hızını koruyarak çıkabildiği en düşük devirle seyretmek en makul olanı olur sanırım. Ben bu tür bir kullanım senaryosunda tüketimi dert etmemeyi, aracın hiç olmazsa hızını koruyarak o yokuşu tırmanmasını güvenlik ve trafiğin seyri açısından doğru buluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu soruyu W(iş)=F(kuvvet).x(mesafe) formülü ile çözebiliriz.
    Mesela 1km yol çıkalım, 1km yol inelim. Diğer yanda 2km düz yol gidelim;
    - 1km çıkalım. Çıkarken 100 beygirlik aracımızın 100 beygirini de kullandık, neden? Çünkü potansiyel enerji kazanıyoruz ve bunu için bir iş yapıyoruz. W=100.1 yani 100 birimlik iş yaptık ve ona göre yakıt harcadık. 1km inerken hiç yakıt harcamadık.
    - gelelim 2km'lik düz yola. Düz yolda hızı sabitledik ve 30 beygir sabit kuvvetle gidiyoruz, noldu? W=30.2 yani 60 birimlik işle düz yolu tamamladık ve ona göre yakıt tükettik.
    Sonuç; çıkış-iniş toplam 2km yolda 100 birim yakıt tükettik, 2km'lik düz yolda 60 birim yakıt tükettik.
    Tabi bu basit anlatımla. İşin içine sürtünmeler, verim, hız falan girdi mi çok karışır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Yokuş çıkarken kinetik enerjiye sahip olursunuz , potansiyel enerjiye değil.
    Bu durumda yapılan iş cismin kinetik enerjisine eşit olur. Yani W=KE
    Şöyle ki ; W= F* ( delta )x formülünde aslında W yi baz almanız lazım. Yapılan işe göre sarfiyatınız belirlenecektir.
    F=m*a dan W= m*a*delta x size joule cinsinden deger verir.
    Yokuşun tepesinde ise potansiyel enerjiye sahip olacaksınız oda joule cinsinden. E= m*g*h olacaktır.
    Daha sonra bu potansiyel enerji yokuş aşagı inerken kinetik enerjiye dönüşür.
    Tabi sizin dediğiniz gibi buna sürtünmesiz ortamda ve diğer koşulları dahil etmiyoruz.
    Artık birimleri tek tek çevirebilirseniz joule cinsinden yapılan işi sarfiyatla yaklaşımsal bir değer elde edebilirsiniz.
    Benim kafa yandı , bu ne arkadaş ahiret sorusu gibi soru soruyorsunuz.
    En basit yolu 1 birim yokuşu çık , yakıt sarfiyatına bak.
    2 birim düz yol git , yakıt sarfiyatını karşılaştır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.