Şimdi Ara

140 Km Hızla Giderken Yarılıp Parçalanan Lastik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
4.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Bugün İstanbul'dan TEM otoyolu üzerinden İzmit'e gelirken 140 km/s hızla ilerlerken araç bir anda arkasını bıraktı ve ESP devreye girdi. Ne olduğunu anlayamadan bir anda, sağ şeritlerin boş olmasıyla kendimi güvenlik şeridine attım. Baktığımda sağ arka lastik paramparçaydı. Orada durmam aşırı derecede güvensiz olduğundan dolayı tıngır mıngır park alanına girdim.
    Lastiklerim Continental Eco Contact 5, araç üzerinde fabrikasyon olarak gelen lastikler. (2012 üretimi 56 bin kilometrede)

    Ekleme: Lastiğin diş derinliği 6mm üzerinde ve yanaklarında olay öncesi herhangi bir çatlama ibaresi yoktu.

    Lastiklerin zaten ömrünü doldurmuş diyenler için Continental'in sitesinden alıntı:

    On yıldan uzun bir süre önce üretilmiş tüm lastikler (yedek lastikler dahil), görünüş itibariyle kullanılabilir gibi dursalar veya minimum diş derinliğine gelmemiş olsalar da yenileriyle değiştirilmelidir.

    Şu linklere göz atmanızı tavsiye ederim. https://www.continental-lastikleri.com.tr/binek/teknoloji/lastik-bilgisi/lastik-bilgisi-1-2https://www.continental-lastikleri.com.tr/binek/teknoloji/lastik-bilgisi/lastik-bilgisi-1-0?

    Lastiğin hali,

    140 Km Hızla Giderken Yarılıp Parçalanan Lastik
    140 Km Hızla Giderken Yarılıp Parçalanan Lastik
    140 Km Hızla Giderken Yarılıp Parçalanan Lastik
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Ne kadar doğru bilmiyorum ama fabrikasyon lasitklerin kaliteleri pek iyi olmuyor deniliyor. Ne kadar doğru bilmiyorum.
    4 aracımızda da başımıza geldi. Lakada yarıldı. Balon yaptı. 135 le giderken ön lastik te yarılmıştı bizim.
    Bir 56 binlik, 7 yıllık ve bir de fabrikasyon lastikle gitmek te cesaret ister.

    Yüksek ihtimal balon vardı lastikte. Balon olunca yarılmaması mucize oluyor.

    Geçmiş olsun.
  • Geçmiş olsun. Ön lastik olsa belki daha büyük kazaya sebebiyet verebilirdi. Allah korumuş. Yaklaşık 7 yıllık lastik. Km ye bakılmaksızın miadını doldurduğunu düşünüyorum. Yanaklarda çatlama vs varmıydı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük geçmiş olsun, o markayı hiç sevmem ama bir lastik bu kadar kullanılmamalı. Gayet iyi idare etmiş sanırsam da yazlık lastik bir de. Lastiği baya hırpalamışsınız sanırsam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 yıl 56k km olmuş bir lastik olduğu için firmayı suçlayamıyorum. Ucuz atlatmışsınız, geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik dediğimiz olgu çok önemli, aracımızın istediğimiz kadar yol tutuşu iyi olsun; yolda gittiğimiz şey 4 lastik üzerinde. Aksatılmaması gereken bir parça.

    Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar doğru bilmiyorum ama fabrikasyon lasitklerin kaliteleri pek iyi olmuyor deniliyor. Ne kadar doğru bilmiyorum.
    4 aracımızda da başımıza geldi. Lakada yarıldı. Balon yaptı. 135 le giderken ön lastik te yarılmıştı bizim.
    Bir 56 binlik, 7 yıllık ve bir de fabrikasyon lastikle gitmek te cesaret ister.

    Yüksek ihtimal balon vardı lastikte. Balon olunca yarılmaması mucize oluyor.

    Geçmiş olsun.
  • Geçmiş olsun. Lastik ömrü 5 yıldır derler, doğru sanırım.
  • Lastik hava basıncı düşüklüğünün neden olduğu bir yarılma olabilir. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun Allah tan esp varmiş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 yıllık lastik yolda yarılıyor, konu açıyorsunuz. ben olsam konu açmaya utanırım.
    Kalitesinden feragat edilmeyecek şeylerin başında lastik geliyor.
    4. yılına giren michelin energy saver yazlık lastiklerimi yanaklarında kılcal çatlamalar başladığından, kış lastiklerimi takarken attım.
  • Olurda dusuk bir ihtimal continental yetkilisi gorurse bu konuyu cok basiniz agrir markayi lekelemek sebebiyle.

    7 yillik bir lastik cokdan omrunu doldurmus bir lastiktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun
    5.yılda 38bin km yapmış fabrikasyon(2013) Michelin Energy Saverları degistirdim. Diş derinliği iyi olmasina ragmen, yanaklarda dalgalanmalar başlamıştı. İşi sansa birakmamak lazim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 üretimi 56 bin km yol yapmış yarılması normaldir... o lastiğin ömrü geçmiş artık. geçmiş olsun.
  • rafta 5 yıl hiç asfalta değmeden kalsa bile o lastiğin mukavementi bozuluyor. lastik değiştimenin kriteri diş derinliğidir. Km yada yıl değildir.
    avrupada kaza yaptıgınızda sigorta eksperinin gelip ilk baktığı şey aracın lastiklerinin diş derinliği oluyor.
    Benim anlamadığım 7 yıllık lastikle arabayı nasıl kullandınız?! Ayda 10 TL kenara atsanız 2 yılda lastik parasını cikartirdiniz. Buraya gelip böyle konular okuyunca garipsiyorum.
    Hatunun arabasını 28 bin km kislik taktirirken, yazlık lastiklerin dış ölçümü yaptırdım ve rahmetli olmuş. Otele bile koydurmadim. Can taşıyoruz sonuçta.
    Size bişey olmamış ama dikkat edilmeli bu konulara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birgarip2019 -- 3 Mart 2019; 19:36:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış

    Lastik işi ihmale gelmez
    Ömrü dolduysa durumuna bakmadan değiştirmek gerek
    Bu olayda zaten lastiğin bi suçu yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.
    5 yılda ladtiğin bu hale gelmemesi lazım. Ömrü var diye parçalanacak diye bişey yok. Verimli ömrünü tamamlamış olur sadece. Yanakların sürtme ve konulardan deformasyonu varsa o başka tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.
    Öncesinde yanak keskin bir yere sürtmüş olabilir. Kirli olduğu için emin değilim ama ilk fotoda bir sürtme izi var gibi.
  • Konu açarken amacın neydi. Sakin ha 7 yıl lastik kullanmayın demektir umarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acilen bütün otomobil üreticilerinın run flat lastiklere geçmesi lazım. run flat lastikler son yılların otomotivdeki en güvenli icadı. bu işin şakası yok. şükredin ki ön lastik patlamamış. youtube'dan BMW runflat videosunu izlemişsinizdir herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 4 Mart 2019; 11:27:55 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.