Şimdi Ara

Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Tanıtılan konseptler, paylaşılan ipucu görselleri ve en büyük rakibi Tesla Model 3 ile yapılan karşılaştırmalarla geçen uzunca bir sürecin ardından Volvo’nun ilk elektrikli aracı Polestar 2 nihayet tanıtıldı. İsveçli üreticinin elektrikli araçlardan sorumlu alt markası Polestar tarafından üretilecek elektrikli fastback modelin neler sunduğuna gelin hep birlikte bakalım.
     

    500 km sürüş menzili 

    5 kapılı fastback formunda karşımıza çıkan Polestar 2’nin ön ve arka aksında iki ayrı elektrik motoru bulunuyor. Her biri 150 kW güce sahip bu motorlar toplamda 408 beygir güç ve 660 Nm tork üretiyor. Bu güçlü motorları destekleyen 78 kWh’lık batarya Polestar 2’nin WLTP’ye göre 500 km sürüş menziline sahip olmasını sağlıyor. Tüm bu değerlerle birlikte Polestar 2’nin 0-100 km/s hızlanması 5 saniyeden daha az sürüyor.
     

    Aracın tabanına yerleştirilen bataryada 27 farklı modüle pay edilmiş toplam 324 pil hücresi bulunuyor. Bu batarya araçtaki şasinin bükülmezliğine destek olurken, aynı zamanda gürültü, titreşim ve sertlik seviyelerini de düşürüyor. Zira mühendisler, Polestar 2’nin kabinine yansıyan yol sesinin 3.7 dB’e kadar düşürüldüğünün altını çiziyor. Bu da standart bir ICE otomobile kıyasla %50 civarında bir düşüş anlamına geliyor.

     

    Performans paketiyle desteklenen dinamik şasi 

    Yerden yüksekliğiyle crossover modelleri andıran Polestar 2’nin tasarımında Volvo’dan alışık olduğumuz “Thor’un çekici” şeklindeki farlar dikkat çekiyor. Arka tarafta ise stop lambaları uzun bir LED şerit ile birbirine bağlanıyor. Diğer elektrikli araçlardaki gibi gömülü kapı kolları tercih edilmeyen araçta Öhlins amortisörler, Brembo frenler ve 20 inç dövme alüminyum jantlarla desteklenen dinamik bir şasi bulunuyor. Altın rengi emniyet kemerleri ve fren kaliperleri de Polestar imzası taşıyor.

     
     

    Android temelli bilgi-eğlence sistemine sahip ilk araç 

    Polestar 2, Android temelli bilgi-eğlence sistemine sahip ilk üretim aracı olma özelliği taşıyor. Bu sistem, konsolun merkezine dikey olarak yerleştirilen 11 inçlik dokunmatik ekran üzerinden veya sesli komut ile kontrol edilebiliyor. Google Asistan ve Google Haritalar’ın kullanılabildiği sistemde Google Play Store üzerinden tüm uygulamalar indirilip kullanılabiliyor. Sesli komut özelliğiyle en yakın şarj istasyonları bulma, Spotify’da müzik oynatma ve navigasyonu açma gibi pek çok işlem yapılabiliyor. Android tabanlı bu sisteme tüm akıllı telefonlar bağlanabiliyor.

     
     

    Yeni Pixel LED teknolojisiyle sürekli uzun far kullanımı

    Polestar 2’nin diğer dikkat çekici özellikleri arasında yeni Pixel LED teknolojisine sahip farlar bulunuyor. Farların her birinde 84 adet pixel LED bulunuyor ve kullanılan yakınlık sensörü sayesinde ışığı karşıdan gelen araçlara yansıtmıyor. Bu sayede uzun farlar sürekli kullanılabiliyor. Ayrıca çerçevesiz yan aynalar da aracın aerodinamik yapısını güçlendiriyor.

     

    Tesla Model 3 ile rekabet edebilecek tek araç olarak nitelenen Polestar 2’nin Avrupa’daki başlangıç fiyatı 39 bin 900 euro olacak. Fakat üretimin ilk 12 ayı müşteriler yalnızca “Launch Edition” versiyonunu satın alabilecek. Bunun da fiyatı 59 bin 900 euro olacak.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
    Tesla Model 3'ün rakibi Polestar 2 tanıtıldı: 500 km sürüş menzili
     







  • Bu tarz karşılaştırmalarda Tesla'nın otonom sürüşü pek dikkate alınmıyor nedense.. Çok bilgi sahibi değilim ama henüz Tesla'nın seviyesine ulaşabilmiş bir aracın piyasaya sürüldüğünü sanmıyorum. Her ne kadar birkaç kere ertelense de tam otonom sistem kullanıma sunulduğunda Teslanın en sağlam kozlarından biri olacak bence..
  • iyi de bu çok iyi, çarşı pazar karışır

  • Tasarımda olayı bitirmişler. Eski arabalarıda güzeldi ama yeni tasarım anlayışı efsane

  • İstanbul dan Ankara ya tek şarzda

    Gayet iyi olayı bitirmisler

  • Bu tarz karşılaştırmalarda Tesla'nın otonom sürüşü pek dikkate alınmıyor nedense.. Çok bilgi sahibi değilim ama henüz Tesla'nın seviyesine ulaşabilmiş bir aracın piyasaya sürüldüğünü sanmıyorum. Her ne kadar birkaç kere ertelense de tam otonom sistem kullanıma sunulduğunda Teslanın en sağlam kozlarından biri olacak bence..

  • 300 Bin TL arabaya verebileceksem neden elektrikli alayım?
    100 bin kmde yakacağım yakıt 30-40 bin tl, menzilim 500kmden fazla ve dolum için bekleme derdim yok...

  • Tek kelimeyle "şahane" olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DBB76B0A9 -- 27 Şubat 2019; 19:46:40 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: susesa

    300 Bin TL arabaya verebileceksem neden elektrikli alayım?
    100 bin kmde yakacağım yakıt 30-40 bin tl, menzilim 500kmden fazla ve dolum için bekleme derdim yok...
    300 bini olan ekonomi düşünür ne düşünecek 3 milyon değil bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: susesa

    300 Bin TL arabaya verebileceksem neden elektrikli alayım?
    100 bin kmde yakacağım yakıt 30-40 bin tl, menzilim 500kmden fazla ve dolum için bekleme derdim yok...
    MTV derdi yok. Yakıt derdi yok. Hiç avmye gitmiyormusun? Hiç otoparka bırakmıyormusun aracını? Bununla birlikte evinin önünde şarj etme imkanın varsa ya da kaldığın yerde otoparkınız varsa şarj işi basit. Otoparkınız yoksa biraz zorlaşabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nvh'teki h sertlik demek değil, gürültünün yarattığı rahatsızlık seviyesini ifade eden bir kelime, kulak tırmalama gibi...
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Selam hocam. Ben oradaki h, yani harshness'ı aracın kullanım sertliği olarak biliyorum. Ama yeniden inceleyip yanlışsam gerekli değişikliği yaparım. Uyarı için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ürünü son kullacının deneyimine sunmadan rakip olarak göstermek izahtan varestedir. Teslanın olayı sadece elektrikli araç değil otonom teknolojisi de göz ardı ediliyor. Her çıkan elektrikli aracı tesla killer diye tanıtmak yersiz. Şuan konsepti piyasada var olan ürünle kaılaştırıyorlar yarın ürün çıktığında tesla bugünkü konumunda mı olacak acaba ? Teslada Amaç otomobil anlayışını değiştirmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla adamlar tekrar da olsa, yine ARABA yapmışlar. :D

    Diğer üreticilerin elektrikli araçları gibi plpasitk oyuncağa benzeyen bir şey de değil hani!.. Ha alacak mıyım? Tabii ki hayır. :D
  • Avrupa insanları için bu araca ulaşmak gerçekte bir adım, bizim için rüyada bir adım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarımda Tesla’yı bitirir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60bin avro iyi para. Bizim için hayal bunlar.

  • sadrag S kullanıcısına yanıt
    Kardeş Tesla'daki otonom sürüş özellikleri bilinen tüm büyük markalarda var,hatta aynı seviyede Polestar 2'de de var,hatta yeni Audi A8 şu an dünyadaki ilk ve tek 3. Seviye otonom sürüş özelliklerini kullanan araç durumunda.Bu konuda maalesef insanlar Tesla ve hayranlarınca yapılan aldatıcı bilgi bombardımanı altındalar.Evet tam otonom araçlar için yoğun çalışıyorlardır,hatta başarılı olduklarına olacaklarına da şüphe yok ama Mercedesin,Volvo'nun,Bmw'nin, diğerlerinin boş durduğunu sananlar yanılıyor.Mesela Bmw'nin i-Next konsepti son günlerdeki en göze batan örnek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hem iyi tasarımı hemde verimliliği bir araya getiren bir otomobil olmuş, Volvo sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt
    Bunların hangisi katı yakıtlı aracı terk etmek için sebep?
  • cnv_58 kullanıcısına yanıt
    Ekonomi düşünüyorsa senede EFEKTİF değer kaybı bu segmentte %10 olan bir ülkede hangi kafayla 30 bin tlyi çöpe atabiliyor? Bunu göze alan adam yılda 5 bin tlyi neden göze alamasın?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.