Şimdi Ara

320i ed Orjinal buji

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
3
Favori
6.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, dün aracımın bujilerini Ngk laser iridium (ILZKBR7B8DG) bujiler ile değiştirdim. Aracı 2 ay kadar önce İzmir Borusan'dan ikinci el olarak 43000km de almıştım, alırken de bujilerin ne zaman değişmesi gerektiğini sordum ve 50000 civarı değişir dediler, hiç değişmişmi dedim kayıtlarda değişim yok dediler. aracı aldım ankaraya geldim fren hidroliği için Ağaçlı Borusan'a gittim orda da aracın ideal buji değişim aralığını sorduğumda 45 ila 50 bin km arası cevabını aldım ve onlar da bujileriniz hiç değişmemiş yakın zamanda değişim yapılması gerekir dediler. aracın eski sahibinin bilgileri de var elimde, kendisi hastalık derecesinde yetkili servis bağımlısı bir insan. Silecek değişiminden tutun da kışlık lastik değişimine kadar yetkili srvise gtmiş birisi (servis kayıtlarından baktım).

    Şimdi asıl konuya geliyorum, bahçede aracın bujilerini güzelce söktüm yuvaları falan temizledim tam yenileri takacaktım ki ne göreyim üzerinden çıkan bujiler Bmw'nin orjinal Beru bujileri değil. Champion marka bujiler çıktı. Ama asıl ilginç olan bu da değil, işin garibi üzerinden çıkan Champion marka bujilerin üzerinde Berunun parça numarası olan "12zr6sp2" yazıyor. "Aslında Champio'nun olması gereken parça numarası "RERX4PMPB" dir". Yani üzerinden yarı Beru yarı Champion bujiler çıktı.

    Ben Orjinal bujilerin Beru olduğunu biliyordum Beu parça numaralı Champion çıkınca şaşırdım, daha önce farklı iki forumda bu konudan bahsedilmiş, yetkili serviste orjinal Beru yerine Champion marka buji takıldığını söylemişler. Bu konuda Net bilgisi olan birisi bu çarpık ilişkiyi açıklayabilirse mutlu olurum.

    Asıl sonuca gelirsek eski Beru Kodlu Champion platinium bujileri çıkarıp NGK Lazer Iridium bujileri taktıkltan sonra 1 günlük deneyimim söyle oldu; Aracın Eco proda, düşük devir, yüksek viteste gaz verirken ki saçma titreşimi kesildi (herhangi bir dtc yoktu araçta daha önce missfire ile ilgili). Daha pürüzsüz ivmeleniyor, üst devirlerde eser miktarda serileşti ve en önemlisi soğuk çalıştırma süresi 1-1.5 saniyelerden yarım saniyenin altına indi, rölantisi de daha yumuşak diyebilirim. Yakıt tüketimi hakkında yorum yapmak için çok erken olduğunu biliyorum ama kabaca en az %10 bir düşüş olduğunu açıkça gözlemledim. Tabi bu etki iridium bujilerden diyemem belki sadece yeni bujiler olmasından kaynaklanıyor da olabilir. Ama sonuçta %10luk bir yakıt düşüşü demek buji maliyetini 3-4 ayda amorti etmesi ve sonrasında kara geçmesi de demek oluyor.

    Buji değiştiren diğer kullanıcılar da araçlarınızdan çıkan orjinal bujilerin markalarıyla ve yeni buji sonrası hissettikleri değişim ile ilgili bilgilendirirlerse daha bilinçli kullanıcılar olabileceğimiz düşünüyorum.

    320i ed Orjinal buji



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 26 Şubat 2019; 1:33:46 >







  • uzun süreli kullanımda nasıl memnun kaldınızmı mgj iridium bujilerden. Artısı eksisi varmı bende takmayı düşünüyorum
  • KENANERGİN59 K kullanıcısına yanıt
    Uzun süreli kullandım diyemem henüz 8-10 bin km oldu takalı. Geç çalışma olayı düzeldi demiştim, onda bir sıkıntı yok hala düzgün, yarım saniyeden daha da hızlı çalılıyor hatta. Soğuk çalıştırmada da sorun yok rölanti çok stabil ve sessiz. Yakıt tüketimin de çok iyi. Yalnız araç ısındıktan sonra klima açıkken rölantide çok ufak bir sarsma yapıyor araç. Eski bujileri takıp denedim, ista ile rough running test dahil her testi yaptım. Bujilerde bobinlerde bir sıkıntı yok 2020 nin ilk çeyreğinde yeni yazılım gelince onu deneyeceğim bir de, yazılımsal olabileceğinden şüpheleniyorum.

    Buji konusunda ngk iridiumları gönül rahatlığıyla önerebilirim yani. (Sahteye denk gelmemek kaydıyla.)
  • b38 motorlu 118i aracımda fabrikanın taktığı bujiler ngk çıkmıştı, orjinal aldığım bujilerde champion çıktı, aralarında bir fark hissetmedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Uzun süreli kullandım diyemem henüz 8-10 bin km oldu takalı. Geç çalışma olayı düzeldi demiştim, onda bir sıkıntı yok hala düzgün, yarım saniyeden daha da hızlı çalılıyor hatta. Soğuk çalıştırmada da sorun yok rölanti çok stabil ve sessiz. Yakıt tüketimin de çok iyi. Yalnız araç ısındıktan sonra klima açıkken rölantide çok ufak bir sarsma yapıyor araç. Eski bujileri takıp denedim, ista ile rough running test dahil her testi yaptım. Bujilerde bobinlerde bir sıkıntı yok 2020 nin ilk çeyreğinde yeni yazılım gelince onu deneyeceğim bir de, yazılımsal olabileceğinden şüpheleniyorum.

    Buji konusunda ngk iridiumları gönül rahatlığıyla önerebilirim yani. (Sahteye denk gelmemek kaydıyla.)
    hocam buji'leri nereden temin ettiniz? ILZKBR7B8DG koduyla internette 65-70tl civarı fiyat buluyorum teki için, kaç adet gerekir ? :)
    Değişimi nerede yaptırdınız?

    2016 F30 320ied , yakıt tüketimi 10-12 arası değişiyor şehir içi, bujileri değiştirmek iyi olabilir sanırım.




  • TuffkiLLe kullanıcısına yanıt
    İnternetten 200-250TL civarıydı 4 adet set olarak ILZKBR7B8DG almıştım, şimdi 4 lü set satanı bulamadım. Stok kalmadığı için ilan kapalıdır muhtemelen, tam kimden aldım hatırlamıyorum ama güvenilir bir satıcıydı.

    Kendim değiştirdim, 14mm 12 köşe ince duvarlı derin (mıknatıslı da olursa daha iyi) buji lokması ile değiştirmek çok basit, 5-10 dakika sürüyor.
    Herhangi bir yerde değiştirtebilirsiniz yani kompleks bir şey değil.

    Yalnız dikkat edilmesi gereken noktalar:
    1. Bujiler motor soğukken sökülmeli ve kesinlikle soğukken takılmalı (dişleri bozmamak için)
    2. Buji söküldükten sonra yuvaları bir elektrikli süpürge ve nemli bez ile (alkol de iyi olur) temizlemek faydalı olur.
    3. Bujilerin seramik yüzeylerine el değmemek lazım, eldeki yağ ve kir bulaşırsa hem buji ömrü kısalır hem de missfire (ateşleme hatası) olabilir, araç silkeleyebilir.
    4. Bobinlerin de dışına el değmemek lazım ona da eldeki yağ kir bulaşmamalı.
    5. Emin olmak için takmadan önce buji ve bobinlerin etrafını mümkünse izopropil alkol ile (yoksa balata soreyi ile) temizleyin.
    6. Bujilerin dişlerine asla antiseize (yapışma önleyici) ya da yağlayıcı bir madde sürmeyin. Ve doğru tork değeri (23nm) ile sıkıldığından emin olun.

    Kendiniz de değiştirseniz başkasına da değiştirtseniz bu saydıklarıma dikkat ederseniz bir sorun yaşamazsınız.

    Eğer 40.000 km den eskiyse bujileriniz değiştirmeniz yararınıza olacaktır tabi. Ama kesin yakıt tüketiminiz düşer diyemem çünkü yakıt tüketimi sadece bujiyle alakalı değil. Eğer sadece buji eskiyse tabiki düşecektir fakat 10-12 litreler de epey fazla.

    Çıkan bujilerin fotoğrafını ve kmsini paylaşırsanız burada iyi olur.




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    bugün değiştirdim bujileri, 2016 320ied 62bin km. Hiç değişmemiş önceden bujiler, içinden champion marka çıktı durumları aşağıdaki gibi. Yerine ILZKBR7B8DG NGK laser iridium takıldı.

    değiştiren ustaya göre en geç 70binde değişmek gerekiyor, çıkan bujilerin durumunu görünce vakti gelmiş bunların iyi olmuş değiştirdiğin dedi.

    320i ed Orjinal buji320i ed Orjinal buji




  • periyodik bakım + buji değişimi aynı zamanda yapıldı.

    filtreler + V Kayış + yağ + buji değiştirildi, yağ Motul 8100 x-clean Efe 5w30 , bujiler ngk iridium oldu. Eskiden ne vardı emin değilim.

    ilk tecrübeme göre düşük vites geçişindeki öne doğru yığılma hissi artık yok. Kronik arıza olduğunu düşünüyordum bunu çok kişi yazmış, çözülmesine şaşırdım. Tekrar ortaya çıkarsa update ederim.
    daha hızlı start alıyor mu? ben farketmedim, aynı gibi geldi.
    atiklik biraz arttı, daha çabuk ivmelenebiliyor tüm viteslerde. Özellikle düşük viteslerde gazı kesince devir çabuk düşüyordu, şimdi daha stabil düşüyor güç birden kesilmiyor diye gördüm.

    uzun yol yapmadığım için yakıt tüketimi vs henüz emin değilim.

    -------------------------------

    Edit:
    Motul yağ, NGK iridium buji ile aradan 1 ay geçti.
    Öne doğru yığılma hissi hala yok
    daha hızlı start alma işinde hala fark görmüyorum, havalar soğuyunca farkedilebilir belki
    devir saati eskiye göre daha stabil hareket ediyor
    Yakıt tüketimi değişen bir durum yok, tamamen aynı.
    Yağ sıcaklığında da değişme olmadı. Eskiden hangi yağ vardı emin değilim, Motul yağ sıcaklık konusunda daha performanslı deniyordu ama farkeden bir durum olmadı. Bir sonraki yağ bakımında Castrol'e geçebilirim, veya memnun kalırsam yine Motul devam.

    ------------------------

    Edit2: Aradan hemen hemen 2 yıl geçti
    Motul yağ kullanmaya devam ettim. Ana sebebi N13 motorun yağ eksiltmesi Motul yağda çok az oluyor. Sonraki bakıma kadar hiç yağ eklemesi yapmıyorum Motul'a geçtiğimden beri.
    Öne doğru yığılma hissi yok
    Hızlı start alma olayında fark yok, hava soğuk-sıcak farketmiyor.
    Devir saati stabilliği devam.
    Yakıt tüketimi hala aynı :) karma ort 9-10



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuffkiLLe -- 30 Nisan 2022; 12:20:52 >




  • Hocam valla helal olsun konuyu surekli beslemissiniz. Cok tesekkur ederim. Bir sorum olacak size. Motul oncesi kac km de 1 lt eksiltiyordu araciniz?

  • sparco_7000 S kullanıcısına yanıt

    malesef bunu bilmiyorum çünkü ilk aldığımda motul koymuştum hemen, tekrarında yine motul koymaya devam ettim.

    bu hafta tekrar 10bin bakımı yaptırdım, bu sefer Motul'den çok memnun olmama rağmen deneme amaçlı Shell AM-L 5w30 koydum..


    https://www.shell.com.tr/suruculer/madeni-yaglar/helix-binek-arac-motor-yaglari/helix-tam-sentetik-motor-yaglari/shell-helix-ultra-professional-am-l-5w-30.html


    Biraz kullandıkça bakacağım ne gibi farklar olacak.


    Bir sonraki bakımda da Mobil1 denemek istiyorum.

    https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-esp-5w-30/





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.