Şimdi Ara

Frenlerime ne oldu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımla bizzat test amaçlı trafiğe kapalı bir alanda '80km hızla giderken frene sonuna kadar basıyorum ve abs ile duruyorum sonra tekrar hızlanıp birdaha fren yapıyorum ön frenler iptal oluyor arabayı arkalar durdurmaya calısıyor ve pedal dibe iniyor,aracımda orjinal balata yok fakat söylenenlere göre orjinaliyle birebir balata dediler sorun balatalardamı öyleyse hemen gider yarın orjinalini alırım,Araç 2004 COROLLA?
    _________________



  • arkadaşım senin aracının ön disklerinde sanırım problem.diskler ve balataları değiştirirsen problem kalmaz.
  • orjinal ürünler ile dene birde fren hidroliğine baktır , şakaya gelmez vallaha fren çok önemli arabada.
  • sanki o olayın fren hidroliği ile ilgili birşeyi var
    fren hidroliğine fren yağına baktınmı?
    frenleri hiç aralıksızmı yapıyorsun
    80 km hıza çıkıp frene sonuna kadar asılıp hemen 80 e birdaha çıkıp
    arka arkaya çok ani frenlememi yapıyorsun ?
    eğer böyle birşey yapıyorsan sen durduğuna dua et derim.
    Fren balataları ile ilgili birşey olacağını düşünmüyorum ama
    fren balataları değişirken belki fren hidroliğin boşalıp
    yerine az miktarda ekleme yapmışlar veya hiç ekleme yapmamış olabilirler.
  • normalde arka arkaya yapılan frenlemelerde sistemin ısınmasından kaynaklı bi performans düşüşü oluyor bildiğim kadarıyla.ama siz 'fren yok' denecek kadar performansın düştüğünü söylüyorsunuz.bu durumda arıza var muhtemelen.hidrolik kaçırıyo falan olmasın araç...
  • hidrolik full dolu ,disklerin durumu iyi ,ayrıca bir arkadaşımız sormuş üst üstemi yapıyorsun freni hayır önce hızlı giderken sonuna kadar frene asılıp duruyorum ,sonra gaza basıp tekrar hızlanıp aynı hızda birdaha yapıyorum ,fren pedalı dibe iniyor ve ön frenler iptal oluyor aracı sadece arka balatalar durduruyor tabi cok uzun bir mesafede?
  • belki de fren hidroliği özelliğini yitirmiştir. değiştirmeyi deneyin..
  • FREN MERKEZİNE BAKTIRMAN GEREKİYOR...
  • Selamlar,

    Ard arda yapılan denemeler söz konusu olduğu için balatalar ve disk sistemi fazla ısınıyor olabilir.
  • tahminim frenlerin ısınması fakat ısınsada tutması lazım ya kafayı yicem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrah-58

    tahminim frenlerin ısınması fakat ısınsada tutması lazım ya kafayı yicem


    Performans düşer sonuçta,üstelik bunu çok denediysen aşınmıştır da diskler.
  • böyle yazılıyor galiba westing house' den(fren merkezi) kaynaklanan bir şey gibi.
  • geçmiş olsun balatalar yada fren merkezinde olabilir benim kide aynı dertten muzdaripti tamire gitti .şimdi iyi
  • teşekkürler yarın gidip bi baktırayım arabam mazda3 den sonra sınıfında en iyi fren sistemine sahip bir araç yorumlar için teşşekkürler arkadaşlar
  • Ama ilk frende sorun yok ikincide sorun var bu nasıl iş


    Skoda da westinghouse un içinde ki diyaframın bozulduğunu görmüştüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    FREN MERKEZİNE BAKTIRMAN GEREKİYOR...

    buna ek olarak senın sadece arka tekerlerın fren yapmıyodur dığerlerıde fren yapıyodur ama arkalar daha fazla yapıyo olabılır sadece arkalar yapsa el frenı cekmekle aynı hesaba gelır ve savrulursun..Hıdrolık kaçırıyor araban buyuk ıhtımalle fren merkezınde arıza var..Balatalar yenı takıldıysa onun bı alışma donemı vardır ..TEkrar ayar gerekebılır..
    frenı pompala bırde oyle dene buyuk ıhtımalle işe yarayacaktır.
  • FREN MERKEZİNİN İÇİNDE BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ ARKA ARKAYA 2 ADET SİLİNDİR VARDIR. 2 SİLİNDİR ARASINDA YAY VARDIR. FRENE BASILDIĞINDA İKİSİ DE AYNI ANDA HAREKET EDER. BİRİ ÖN DİĞERİ ARKA FRENLERE BASINÇ UYGULAR.
    KUVVETLİ FRENDEN SONRA ÖN FREN SİLİNDİRİ YERİNE GERİ GELMEKTE GECİKİYOR.
    DİYAFRAMLA İLGİSİ OLDUĞUNU SANMIYORUM. DİYAFRAM FRENLEME GÜCÜNÜ ARTIRIR (AYAĞIN UYGULADIĞI BASINCI ARTIRIR).
    BU ARAÇTA, ARKALAR TUTUYOR, ÖNLER TUTMUYOR.
    FREN MERKEZİ ELDEN GEÇİRİLECEK. LASTİKLERİ (ANA MERKEZİN) DEĞİŞECEK. PROBLEM KALMAZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: prokizya

    Ama ilk frende sorun yok ikincide sorun var bu nasıl iş


    Skoda da westinghouse un içinde ki diyaframın bozulduğunu görmüştüm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    FREN MERKEZİNİN İÇİNDE BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ ARKA ARKAYA 2 ADET SİLİNDİR VARDIR. 2 SİLİNDİR ARASINDA YAY VARDIR. FRENE BASILDIĞINDA İKİSİ DE AYNI ANDA HAREKET EDER. BİRİ ÖN DİĞERİ ARKA FRENLERE BASINÇ UYGULAR.
    KUVVETLİ FRENDEN SONRA ÖN FREN SİLİNDİRİ YERİNE GERİ GELMEKTE GECİKİYOR.
    DİYAFRAMLA İLGİSİ OLDUĞUNU SANMIYORUM. DİYAFRAM FRENLEME GÜCÜNÜ ARTIRIR (AYAĞIN UYGULADIĞI BASINCI ARTIRIR).
    BU ARAÇTA, ARKALAR TUTUYOR, ÖNLER TUTMUYOR.
    FREN MERKEZİ ELDEN GEÇİRİLECEK. LASTİKLERİ (ANA MERKEZİN) DEĞİŞECEK. PROBLEM KALMAZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: prokizya

    Ama ilk frende sorun yok ikincide sorun var bu nasıl iş


    Skoda da westinghouse un içinde ki diyaframın bozulduğunu görmüştüm.




    roverci @ ;
    sen bu işi epey biliyorsun sanırım; şu fren ana merkezi resimlerini nasıl çalıştığını falan bir yazarsan hatta mümkünse parçaları nasıl çalıştıkları yazarsan biraz daha iyi bilgilendirme olur sanırım;

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=15305303&key=fren ayrıca buradaki konu hakkında ne düşünüyorsun




  • o soruna yakın bir sorunu vectradaki westinghouse hortumu patladığında yaşamıştık. tek fark bizde pedal dibe inmiyor kontak kapalı iken pompalanmış ve şişmiş gibi oluyordu
  • neden önceden orjinal almadın
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.