Şimdi Ara

Aşırı yüksek ve düşük sıcaklıklar elektrikli araçların mesafesini etkiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Elektrikli araçlar son dönemde otomotiv pazarının en önemli hamlesinden birisi olarak gösteriliyor. Çevrenin korunmasına da büyük katkı sağlayan elektrikli araçların tamamen elektriğe bağımlı olması bazı sorunları beraberinde getiriyor.


     


    Aşılması gerekiyor


     


    Elektrikli araçlarda tek şarj ile gidilen mesafeler önem taşıyor. Bu sayede sürücüler bir yolculuk esnasında daha az şarj istasyonlarına ihtiyaç duyuyor ve şarjını planlayabiliyor. Bununla birlikte araç içerisinde diğer elektronik aksamın da bataryadan faydalanıyor olması işleri değiştiriyor.


     


    ABD Otomobil Birliği – AAA elektrikli araçları masaya yatırdı ve batarya verimliliğini test etti. Özellikle çok yüksek ve çok düşük sıcaklıklarda bataryanın mesafesinin etkilendiği belirtiliyor. Hali hazırda bununla ilgili şikayetler de var.


     


    Ayrıca Bkz.AOC oyunculara yönelik kavisli bir monitör duyurdu

    Testlerde BMW i3, Chevy Bolt, Nissan Leaf, Tesla Model S ve Volkswagen e-Golf araçları kullanılmış. Bataryanın tek şarjda ortalama 150Km civarında gittiği baz alınmış ve verimlilik testleri de buna göre hesaplanmış. Testler kapalı ve havanın kontrol edilebildiği bir ortamda yapılmış.


     


    Sonuçlara göre -6 derecede elektrikli aracın mesafesi yüzde 41 oranında düşüyor. Bunun sebebi ise soğuk havada motorun sıcaklığı yükseltmek için daha fazla efor harcaması. Bataryanın kullanılamaz hale gelmemesi için de daha sık şarj etmek gerekiyor. ABD’de son yaşanan aşırı soğuklarda pek çok elektrikli araç sürücüsü aynı konudan şikâyet etmiş.


     


    Daha sık şarj etmek elbette maliyetleri arttırıyor. Her 1500Km mesafeye göre ortalama 23 derece sıcaklıkta otobanda giden bir elektrikli araçtan 25$ daha maliyetli olabiliyor.


     


    Benzer sonuçlar 35 derece üzerindeki sıcaklıklarda da elde edilmiş. Klima ve havalandırma yükü devreye girince bataryanın aldığı mesafe yüzde 17-20 arasında düşmüş. Elbette bu tür sorunlar fosil yakıtlı araçlarda yaşanmıyor.


     


    Yapılan testler elektrikli araçların önemli bir engeli daha aşması gerektiğini gösteriyor. Özellikle fosil yakıtlı araçlara göre dezavantaj oluşturabilecek bu duruma bakalım nasıl bir çözüm bulunacak?


     







  • Eeee günaydın? Benzinli dizel elektrikli hibrit farketmez menzil düşer haberde bir kere şunu değiştirin editörcüğüm yazın 6 lt yakan benzinli otomobilleriniz kışın 10 litreye tırmanıyor... Menzil kaybı elektrikli arabalarda daha dramatiktir bu durum çünkü günümüzde ki pil teknolojisi çok soğuk havalarda verim kaybediyor ve IC motorlu araçlardaki verimsizlik yüzünden oluşan ısının klimalarda kullanılması diye bir olayda yok bataryadan alınan güçle ısı pompası arabayı ısıtmak zorunda bu haberde bahsedilmemiş ama i3 te daha çok menzil kaybının nedeni aşırı ekonomik olacam diye pillerde hava soğutmalı/ısıtmalı sistem kullanılmıştır Tesla'larda ve diğer bir çok marka sıvı soğutma/ısıtma sistemler kullanır Tesla kullanıcıları kışın %26 civarında menzil kaybettiklerini söylerler zaten biraz baktıysanız elektrikli otomobil piyasasına bilmeniz gerekirdi bunun bir anda her yerde haber olmasını petrol lobisine bağlarım hiçkimse kusura bakmasın kardeşim...
  • Fosil yakıtlı, yani içten yanmalı motorlarda da aynı durum geçerlidir, Kışın hava sıcaklığı düştüğünde motor daha fazla zengin karışım çalışır ve yazın klimalar açıkken motora yük bindiği için yine yakıt tüketimi artar, yazıya elektirik'li araç kadar etkilenmiyor yazılsaydı daha iyi olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz_sea -- 11 Şubat 2019; 15:31:11 >
  • Kapasite neredeyse yarıya düşüyor yani. Kış memleketlerinde yaşayanlar bu arabalardan uzak durmalı.

  • Sıcaklık olmasın o

  • Eeee günaydın? Benzinli dizel elektrikli hibrit farketmez menzil düşer haberde bir kere şunu değiştirin editörcüğüm yazın 6 lt yakan benzinli otomobilleriniz kışın 10 litreye tırmanıyor... Menzil kaybı elektrikli arabalarda daha dramatiktir bu durum çünkü günümüzde ki pil teknolojisi çok soğuk havalarda verim kaybediyor ve IC motorlu araçlardaki verimsizlik yüzünden oluşan ısının klimalarda kullanılması diye bir olayda yok bataryadan alınan güçle ısı pompası arabayı ısıtmak zorunda bu haberde bahsedilmemiş ama i3 te daha çok menzil kaybının nedeni aşırı ekonomik olacam diye pillerde hava soğutmalı/ısıtmalı sistem kullanılmıştır Tesla'larda ve diğer bir çok marka sıvı soğutma/ısıtma sistemler kullanır Tesla kullanıcıları kışın %26 civarında menzil kaybettiklerini söylerler zaten biraz baktıysanız elektrikli otomobil piyasasına bilmeniz gerekirdi bunun bir anda her yerde haber olmasını petrol lobisine bağlarım hiçkimse kusura bakmasın kardeşim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6B5A59FD1 -- 11 Şubat 2019; 15:40:38 >




  • Zamanla gelişecek her şeyin pat diye olmasını beklemeyin.Telefonlar bile şuan kusursuz değil şarjı çabuk bitiyor vs bunlar zamanla aşılacak

  • Dizel yakıt donuyor. Benzin uçuyor. Klima ve ısıtmada fazladan yakıt harcatıyor

  • tek çare soğuk füsyon
  • rusya'nın -30, -40 lık sıcaklıklarında ne oluyor acaba?

  • Fosil yakıt için de kayıp var. Yazın yakıt ortalamasıyla kışın yakıt ortalaması aynı mı? Elektrikli araçlarda düz yolla eğimli yollarda da menzil farkı çalışması da yapar şimdi bunlar!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Editor daha "mesafe" kelimesinin anlamindan habersiz...

  • Sivas'ta, Erzurumda gece -20'den dusuk isilardan sonra sabah millet arabayi calistirmak icin ltinda ates yakiyor. Bunlarda da ayni seyi yaparsa bomba gibi patlar 200 kg lik batarya.

  • Benzinli veya dizel araçta yüksek veya düşük sıcaklıkta daha fazla yakar ama menzil sorunu olmaz. İki adım ötedeki benzinliğe gider depoyu doldurursun. Elektrikli araçta menzilin kışın % 41 düşmesi çok çok fazla. İki adım ötede bataryayı hemen dolduramayacağına göre bu iş en az 3-5 sene yatar. Ülkemizde yaygınlaşması falan en az 10-15 sene demek Bu durum hibrit motorlu araçları da olumsuz etkileyecektir. Eeeee ne anladım ben bu işten.
  • Tensi T kullanıcısına yanıt
    Güzel tarafı elektrikli araçta bunu yapmana gerek yok. Sadece 3 gunde bir şarj ediyorsan, aşırı soğuklarda 2 günde 1 etmen gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha -23 dereceleri görmedim İnegöl'de ama bahar aylarına göre(18derece ortalama sicaklik) kışın (5derece ortalama sıcaklık) 100km LPG/benzin yakit ortalamasi 1 lt arttı. 1500km de 15litre yapar ki ciddi bir değer.

    Bir iki gün -10 gördük geçen ay. Evden dışarı çıkmadık. -23 Ler falan olağandışı sıcaklıklar bizim memleket için.

    Erzurumlu bir abi iz var, geceleri 2 kere inip arabayı 15 er dk çalıştırıyorum demişti donmamasi için yakıtın. Çekilir şey değil abi.

    Teslasi olsa saat 8de arabayı hazırla diyecek, Tesla otomatik olarak yarım saat önce arabanın buzunu çözüp içini ısıtıp beklemeye başlıcak. Abimiz de sabah arabaya binip istediği yere gidecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isı değil Sıcaklık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Isı değil Sıcaklık.
    Ah ekrem ah.
  • İçten yanmalı araçlar zaten o menzil kaybını çalışma şekli gereği önceden yaşadığı için bu koşullardan etkilenmiyor. Elektrikli araçlarda ise şartlar elverdikçe verim artıyor. Şartlar kötüleştikçe verim içten yanmalı motorların seviyesine doğru düşüyor.
  • Biraz konu dışı olabilir ama soğuk havalarda şarj edilmeleri de sıkıntı diye biliyorum. Almayı düşünen varsa iklim özelliklerine göre iyi araştırsın da alsın ama tabi yorumlarda da belirtildiği üzere bu olay tüm araçlarda mevcut elektrikliye has değil :D

  • quote:

    Sonuçlara göre -6 derecede elektrikli aracın mesafesi yüzde 41 oranında düşüyor. Bunun sebebi ise soğuk havada motorun sıcaklığı yükseltmek için daha fazla efor harcaması.


    Kusura bakmayında saçmalığın daniskası. Motor niye ısınmak istesin. Aksine soğumalı.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.