Şimdi Ara

Devir Aralığı Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar.Devir aralığı ile ilgili son zamanlarda aklıma takılan bir konu var.
    Öncelikle iki aracı a ve b altında ele alalım.Vites oranları, kısacası her şey aynı sadece motor devir aralığı farklı olsun.
    A arabası- 4500 de 148 max tork, 6300 de 100 beygir üretsin.
    B arabası- 4500 de 148 max tork, 5500 de 100 beygir üretsin.
    Hangisi daha atiktir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • sadece bu bilgiler ile B
  • Hocam öncelikle şunu söyleyeyim dediğiniz koşullarda tork değişkeni iki araçta da aynı olduğu sürece bu araçlar optimum beygirlerini aynı devirde alırlar.Çünkü beygir değişkeni,tork ve hız(devir)'a bağlı bir değişkendir(genel kabul {torkXrpm/5252}'dir ama bu çok idealdir herhangi bir aracın performans chartlarında denediğinizde tam isabetle tutmaz).Atiklikte nihayetinde aracın tork ve devrine bağlı olan beygire bağlıdır.Dediğiniz koşullarda 100 beygire yüksek rpm gerektirmeden ulaşan B arabası daha atik olacaktır.Eğer gerçek olsaydı bunun sebebi 4500 devirden sonra daha az boğulması sonucu(vtec gibi değişken subap zamanlaması vardır belki ) sonucu torkunu fazla düşürmemesi olabilir derdim.
  • B aracı alt devirlerde-düşük hızlarda, A aracı üst devirlerde-yüksek hızlarda daha atik olur.

    Yalnız bu tür iki araç olması pek mümkün değil. Ya tork değerleri farklı olacak ya da beygir. Aynı devirde aynı torku veren iki araç beygir gücünü de benzer devirlerde vermeli çünkü beygir gücü doğrudan ölçülen bir şey değil, sonradan hesaplanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Şubat 2019; 22:51:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    B aracı alt devirlerde-düşük hızlarda, A aracı üst devirlerde-yüksek hızlarda daha atik olur.

    Yalnız bu tür iki araç olması pek mümkün değil. Ya tork değerleri farklı olacak ya da beygir. Aynı devirde aynı torku veren iki araç beygir gücünü de benzer devirlerde vermeli çünkü beygir gücü doğrudan ölçülen bir şey değil, sonradan hesaplanır.
    Ama B aracı 5500 de 100 beygir üretecek A aracı ise 6300. Şimdi B aracı beygiri 5500 den alacağından misal 7000 devir veya 8000 devire kadar erken aldığı beygirle de ilerlemez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DECF0C154

    Ama B aracı 5500 de 100 beygir üretecek A aracı ise 6300. Şimdi B aracı beygiri 5500 den alacağından misal 7000 devir veya 8000 devire kadar erken aldığı beygirle de ilerlemez mi?

    Alıntıları Göster
    Hocam bunun cevabını verebilmek için A aracının bahsettiğiniz devirlerde ne kadar beygir alacağı bilgisini de vermeniz gerekirdi.Farz edin ki araç 6500-7000 gibi devirlerde o kadar boğuluyor ki torku çok düşüyor.O zaman A aracı arkadaşın dediği gibi olur tabiki.Fakat öyle chartlar gördüm ki devir arttıkça tork artıp azalabiliyor.Yani tahmin yapması zor .Fakat aynı yakın koşullar olacaksa B aracı optimum torkunu çok erken bulduğu için 8000 devirler falan o araç için çok bayıntı olur ve A aracı geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gokhantiryaki1 -- 4 Şubat 2019; 23:9:15 >




  • A aracı daha atik olur (!) bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.