Şimdi Ara

TOYOTA'NIN HİDROJENLİ ARACI MİRAİ TEST ETTİM

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Montreal Auto Show kapsamında Toyota'nın tamamen hidrojenle çalışan aracı Mirai'yi test etme şansım oldu. Test sürüşü öncesi yapılan fazla bir şey yoktu, yalnızca kaza vs. durumlarda sigorta için ehliyet bilgilerine bakıyorlar. Prius Prime (Plug In hybrid) veya Mirai test etme şansım vardı ve ben bunu seçtim.
    Aracın fotoğrafını çekme imkanım maalesef olmadı zira hidrojenli bir aracı test edeceğimden dolayı heyecanlıydım. Hidrojenin avantajı dünyada en çok bulunan element olması.
    Öncelikle aracın içi gayet güzel, Prius'u andırıyor.
    TOYOTA'NIN HİDROJENLİ ARACI MİRAİ TEST ETTİM
    TOYOTA'NIN HİDROJENLİ ARACI MİRAİ TEST ETTİM
    TOYOTA'NIN HİDROJENLİ ARACI MİRAİ TEST ETTİM
    İlk iki fotoğrafı ben çekmedim fakat 3. benim :)
    Araç uzun, geniş ve ağır. 4890mm uzunluğu, 1890mm genişliği ve 1850 kilo ağırlığı var.
    Donanım olarak olması gereken her özelliği var (Önden çarpma önleme sistemi, şerit takip, kör nokta asistanı, geri kamera, ön-arka sensörler, koltuk-direksiyon ısıtma, sürücü-yolcu elektrikli deri koltuk vs.) Bunun yanısıra hoşuma giden bir özellik klima kontrollerine özel bir renkli ekran olması.
    Aracın dış görünüşü bence çekici değil, fakat aerodinamik açıdan çok başarılı. Bir depo hidrojenle 500 kilometre yaptığı, ve Toyota'nın bu aracı 3 yıl ücretsiz yakıtla satacağı söylendi.
    Araç genel olarak konfor odaklı bir yapıda, direksiyon fazlasıyla yumuşak ve (buranın çukurlu yollarında) herhangi bir anormallik yoktu.
    Gelelim motora: 113kW (152 beygir) motor gücüne sahip, ve motor elektrikli. Başka bir motor hidrojeni elektriğe çeviriyor. 1 ileri şanzımanı var. Bundan dolayı elektrikli araçlarda da olan ani tork var, yani gaza hangi hızda basarsanız basın torku fark ediyorsunuz. Fakat elektrikli arabalarda olmayan bir gecikme var, gaza şehir içinde normalden biraz fazla bastığınız zaman sanki araç sanki bir vites düşürüyormuş gibi bekliyor. İlginç geldi bana. POWER ve ECO modları var fakat ben kısa süreli kullanımda bir fark göremedim. Aracın içinde herhangi bir motor sesi yoktu.
    İlginç bir şekilde direksiyonun sol tarafında bir H2O butonu var, nedenini sorduğum zaman bana kapalı bir garaja girmeden önce aracın ürettiği suyu boşaltması için olduğunu söylediler. (Hidrojen yakıtla havadaki oksijenin birleşiminden su çıkıyor ve bu aracın tek emisyonu)

    Aracın fiyatı (Şu anda Kaliforniya ve Japonya'da satılıyor) şu an 57.500 Amerikan Doları civarında, fakat birçok eyalet yalnızca fosil yakıtla çalışmayan araçlara (hybrid, elektrikli, hidrojen) 8000 dolara kadar destek veriyor. Benzer donanımlı Corolla'nın 23.000 Dolar civarına satıldığını düşünürsek fiyatı ÇOK yüksek. Ayrıca hidrojen istasyonlarının kurulum maliyetleri çok yüksek olduğu için yakın zamanda yaygınlaşmayacağı kesin. Test sürüşünde yanımdaki temsilci, bana aracın deposunu doldurmak için yaklaşık 100 kilometre uzaktaki başka bir şehre gitmelerinin gerektiğini söyledi.



  • Bizim için rüya şu anda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hatta rüyanın içinde rüya görmek gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanki Inception
  • Toyota mühendisleri boşuna uğraşmış. Bizim sanayideki dâhi ustalarımız alternatör ile hidroliz ettikleri hidrojeni emme manifolduna göndererek tasarruf vadediyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında fırsata çevirebiliriz ülke olarak.
  • Renji Abarai kullanıcısına yanıt
    Inception içinde Inception; çık dışına, Titanic; uyan, Leonardo Dicaprio...
    Çok acayip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geleceğin teknolojisi bizi çok farklı şeyler bekliyor gerçekten. Ama japonlar şu psikopat tasarımlardan da bi vazgeçemediler özellikle toyota



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanclskn -- 29 Ocak 2019; 1:37:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaygınlaşması için en az 15 yılı var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Toyota mühendisleri boşuna uğraşmış. Bizim sanayideki dâhi ustalarımız alternatör ile hidroliz ettikleri hidrojeni emme manifolduna göndererek tasarruf vadediyorlar
    Dizel motora Benzin buharını filtreden turboya vererek tassaruf sağlıyoruz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidrojen den elektrik üretimi ikinci bir motor ile gerçekleşmiyor, fuelcell denen bir teknoloji var o şekilde oluyor. Aradaki gecikmenin sebebi de enerji çok büyük ölçüde hidrojen olarak duruyor siz istedikçe dönüşüm yapılıyor. Depo nun kaç bar ve kaç litre olduğunu söyledi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • taksı ve tıcarı araclara bunları zorunlu yapmak lazım ilk aşamada
  • araç güzel fakat dünyada yaygınlaşması 20 sene olabilir ülkemizde ise 250 :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.