Şimdi Ara

Başımdan geçen ve tecrübe ettiğim uzun yolculuk maceraları (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
14
Favori
14.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
84 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • aracı aldıgımdan beri baskı balatasına baktırmamıştım. daha doğrusu hissetmemiştim biteceğini. ankaradan çıktık 2 arkadaş. alanyaya girişte baskı balatanın bittiğini anladım. araç viteste boşa devir çevirmeye başladı. pazar günü olduğu için yaptıracak yer bulamadım zaten para da yoktu ( 19 yaşında çocuğuz işte 5 parasız yola cıktık )

    pazar günü epey gezip eğlendikten sonra akşamına geri ankaraya dönme kararını verdik bitik baskı balata ile geri geldim arabayı bağırttırarak.torosları nasıl aştığımı ben bilirim. gece zifiri karanlık dağlarda bi biz varız kalsak 2 gün sonra bulurlar heralde telefonda çekmiyor. lpg tüketimi 2 3 katına çıktı. ucu ucuna cebimizdeki parayla gaz aldık sürekli. gölbaşına geldiğimde şanzımandan tak tuk diye garip sesler mekanik sesler gelmeye başladı. ertesi gün değiştirdim baskı balatasını. volanı sıyırmaya başlamış demişti usta.

    o günden sonra araca bakım yaptırmadan yola çıkmam.




  • 0tt0m@n 0 kullanıcısına yanıt
    Video vardı seçenekler içinde Türkçeye çevirmek yoktu.

    Havalı fren sistemi dediğiniz gibi çalışıyor. Yalnız bu sistem kampanalı araçlarda diskli olanlar kadar emniyetli olmuyor. Artık o eski yavuzlarda nasıl işliyordu yani yenilerde sistem arızası daha zordur ama neticede bakımlar zamanında yapılmazsa sistem arıza verebiliyor ve hava boşalsa dahi frenler tutmaya biliyor. Normalde 60 barın altına düşünce bütün balataları kitlemesi lazım isterse hareket halinde olsun.

    Yalnız şoför hataları yeni sistemi bile mahvedebiliyor. Zaten fren patladı tabiri freni tutmayan bütün arızalar için kullanılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sene bu zamanlarda çalıştığım sektör gereği piyasalar durgun ve ofiste canım sıkılıyor, dedim bi pazarlama yapayım. Neyse organizasyonu yaptım çıktım yola. Adana’ya kadar herşey normal gidiyor saat akşam 10 civarı yorgunum da pozantı yoluna otobana gireyim daha hızlı ilerlerim diye tırmanışa geçtim yukarıda berbat kar yağıyor, hızım 30 en fazla 40 yavaş yavaş gidiyorum, 30 dakikalık yol bitmiyor, yavaş yavaş inişe geçtim kar da durmaya başladı dedim aradaki farkı kapatayım yapıştırdım gidiyorum 170-180 bir noktada hafif viraj içerisinde bir kamyon aramızda 400 mt var tahminen emniyet şeridinde de 4’lü yakmış bir araç kamyon artık daldı mı ne yaptı bilmiyorum herşey ışık hızıyla gerçekleşti kendini bir anda sola attı 😓 radar için sağ şeritte bulunan maksimum 30 mt cep sayesinde kurtardım, aynadan baktığımda kamyon ile tampon arasında santimler vardı resmen olay 1 saniye geç olsa arka sağ tampona ufak bir dokunuş ile 180 km hız ile takla atmam çok olasıydı, yayaya çarpan biri olarak şu ana kadar direksiyon başında en çok bu olay beni korkuttu,



    Aynı güzergahın devamında Adana-Mersin yapıp oradan Antalya planlıyorum, hesapta olmayan bir ili de katıp Konya’ya geçtim ve daha önce yakınından bile geçmediğim yollardan navigasyon ile gitmeye çalışıyorum ve inanılmaz bir sis var yarım metre öteyi görmüyorum sis farları yanarken bile. Aynı şirkete ait 3 adet Skoda rapid 2 sol şerit 1 sağ şeritte gidiyorlar 4’lüler yanık bir şekilde bunların hızlar baya yavaş yol istedim bunları geçtim beni referans alarak yapıştılar dinime, yavaşlıyorum bunlarda yavaşlıyor, hızlanıyorum bunlarda hızlanıyor bir türlü kurtulamıyorum. 15 dakikaya yakın bu böyle devam etti gece saat 12’ye yaklaşıyor spontane gelişen bir olay nerede kalacağım belli değil, otel ayırtmadım, sisi hesaba katamadığım için gider orada bulurum düşüncesi ile yola koyuldum ve geceye kalınca bir yandan da otel bulabilirmiyim baskısı baya bir stres oldum. Bir yandan beni referans alan 3 araba peşimde o an çok gergin bir ortam, tam o anda bir şey beni dürtüp bunlardan kurtul der gibi bir anda kickdown yapıp gaza asıldım ve tam sağ şeritten sol şeride girerken aman allahım bir tır yarısı emniyet şeridinde yarısı sağ şeritte ve şöför yolun ortasında lastik değiştiriyor 😱 yine 2 saniye geciksem belki birisinin hayatına mal olmuş olabilirdim, eve sağ sağlim dönünce bildiğim tüm duaları etmiştim içimden 😬



    Başımdan geçen ve tecrübe ettiğim uzun yolculuk maceraları



    Daha sonra yazın da arkadaş ile tüm karadeniz sahili gezip tatil yapalım demiştim askerlik (bedelli) öncesi yola çıktık tatilin neredeyse %75’i sorunsuz geçti salda yapıp antalya’ya döneceğiz yakıt almadan arkadaş dediki enjektör temizleyici alalım iyi tamam dedik acele ile yanlışlıkla benzinli araba enjektör temizleyicisi almış ve depoyu doldurup boşalttıktan sonra fark ettik, firmayı (würth) aradık eşi dostu aradık sorun yok dediler iyi tamam diye devam ettik yola marmarisden denizli kale yolu üzerinden uzun ve çok dik bir rampa çıktık bilen bilir, olay burada başladı araba fan açtı yokuş sonunda durduk baktık su eksiltmiş, haberim olmadan yola çıımadan arkadaş radyatör kapağını açıp su durumuna bakmış ve kapağı çap takarak arada hava boşluğu bırakmış tabi yokuş da üzerine denk gelince tahliyeden bütün su dışarı atılmış basınçtan, olaylar tam bu noktada başlıyor su ekleye ekleye eve dönme çabasına girdik, araba bir yandan duman atıyor bir yandan su eksiltiyor. Denizli semalarına geldik şehir içi ışıkta araç stop etti anlam veremedik marş basıyoruz olmuyor, o dakika vurdurmak gerektiğini anladım ve tabana kuvvet 😅 ite kalka bir şekilde götürdük hafif bir rampada gaz yemedi ve yine stop etti geri geri vurdurmaktan başka şans yok ve benim de geri vurdurma deneyimim yok, yoldan geçen TOFAŞ’lı bir genç sağ olsun yardım etti tamirciymiş şansa böyle böyle Antalya’ya gelebildik arkadaş daha sonra sanayiye götürdü arabayı çıkan masraf,



    Başımdan geçen ve tecrübe ettiğim uzun yolculuk maceraları



    Yolda olan herkese allah yardım etsin diyorum, 2018 benim için böyle geçti 2019’u bekliyoruz şimdilik 😬

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A...O....

    Geçen sene bu zamanlarda çalıştığım sektör gereği piyasalar durgun ve ofiste canım sıkılıyor, dedim bi pazarlama yapayım. Neyse organizasyonu yaptım çıktım yola. Adana’ya kadar herşey normal gidiyor saat akşam 10 civarı yorgunum da pozantı yoluna otobana gireyim daha hızlı ilerlerim diye tırmanışa geçtim yukarıda berbat kar yağıyor, hızım 30 en fazla 40 yavaş yavaş gidiyorum, 30 dakikalık yol bitmiyor, yavaş yavaş inişe geçtim kar da durmaya başladı dedim aradaki farkı kapatayım yapıştırdım gidiyorum 170-180 bir noktada hafif viraj içerisinde bir kamyon aramızda 400 mt var tahminen emniyet şeridinde de 4’lü yakmış bir araç kamyon artık daldı mı ne yaptı bilmiyorum herşey ışık hızıyla gerçekleşti kendini bir anda sola attı 😓 radar için sağ şeritte bulunan maksimum 30 mt cep sayesinde kurtardım, aynadan baktığımda kamyon ile tampon arasında santimler vardı resmen olay 1 saniye geç olsa arka sağ tampona ufak bir dokunuş ile 180 km hız ile takla atmam çok olasıydı, yayaya çarpan biri olarak şu ana kadar direksiyon başında en çok bu olay beni korkuttu,



    Aynı güzergahın devamında Adana-Mersin yapıp oradan Antalya planlıyorum, hesapta olmayan bir ili de katıp Konya’ya geçtim ve daha önce yakınından bile geçmediğim yollardan navigasyon ile gitmeye çalışıyorum ve inanılmaz bir sis var yarım metre öteyi görmüyorum sis farları yanarken bile. Aynı şirkete ait 3 adet Skoda rapid 2 sol şerit 1 sağ şeritte gidiyorlar 4’lüler yanık bir şekilde bunların hızlar baya yavaş yol istedim bunları geçtim beni referans alarak yapıştılar dinime, yavaşlıyorum bunlarda yavaşlıyor, hızlanıyorum bunlarda hızlanıyor bir türlü kurtulamıyorum. 15 dakikaya yakın bu böyle devam etti gece saat 12’ye yaklaşıyor spontane gelişen bir olay nerede kalacağım belli değil, otel ayırtmadım, sisi hesaba katamadığım için gider orada bulurum düşüncesi ile yola koyuldum ve geceye kalınca bir yandan da otel bulabilirmiyim baskısı baya bir stres oldum. Bir yandan beni referans alan 3 araba peşimde o an çok gergin bir ortam, tam o anda bir şey beni dürtüp bunlardan kurtul der gibi bir anda kickdown yapıp gaza asıldım ve tam sağ şeritten sol şeride girerken aman allahım bir tır yarısı emniyet şeridinde yarısı sağ şeritte ve şöför yolun ortasında lastik değiştiriyor 😱 yine 2 saniye geciksem belki birisinin hayatına mal olmuş olabilirdim, eve sağ sağlim dönünce bildiğim tüm duaları etmiştim içimden 😬







    Daha sonra yazın da arkadaş ile tüm karadeniz sahili gezip tatil yapalım demiştim askerlik (bedelli) öncesi yola çıktık tatilin neredeyse %75’i sorunsuz geçti salda yapıp antalya’ya döneceğiz yakıt almadan arkadaş dediki enjektör temizleyici alalım iyi tamam dedik acele ile yanlışlıkla benzinli araba enjektör temizleyicisi almış ve depoyu doldurup boşalttıktan sonra fark ettik, firmayı (würth) aradık eşi dostu aradık sorun yok dediler iyi tamam diye devam ettik yola marmarisden denizli kale yolu üzerinden uzun ve çok dik bir rampa çıktık bilen bilir, olay burada başladı araba fan açtı yokuş sonunda durduk baktık su eksiltmiş, haberim olmadan yola çıımadan arkadaş radyatör kapağını açıp su durumuna bakmış ve kapağı çap takarak arada hava boşluğu bırakmış tabi yokuş da üzerine denk gelince tahliyeden bütün su dışarı atılmış basınçtan, olaylar tam bu noktada başlıyor su ekleye ekleye eve dönme çabasına girdik, araba bir yandan duman atıyor bir yandan su eksiltiyor. Denizli semalarına geldik şehir içi ışıkta araç stop etti anlam veremedik marş basıyoruz olmuyor, o dakika vurdurmak gerektiğini anladım ve tabana kuvvet 😅 ite kalka bir şekilde götürdük hafif bir rampada gaz yemedi ve yine stop etti geri geri vurdurmaktan başka şans yok ve benim de geri vurdurma deneyimim yok, yoldan geçen TOFAŞ’lı bir genç sağ olsun yardım etti tamirciymiş şansa böyle böyle Antalya’ya gelebildik arkadaş daha sonra sanayiye götürdü arabayı çıkan masraf,







    Yolda olan herkese allah yardım etsin diyorum, 2018 benim için böyle geçti 2019’u bekliyoruz şimdilik 😬
    Sis demişken en son sise girdiğimde keşfettiğim bir durumu yazayım. Kameralar sisten etkilenmiyor. Navigasyon'da varsa ikisi birden ciddi bir görüş sunuyor.



    Geçen sene sis farlarıyla bile 3-5 metreden fazlasını göremediğim bir sise girdim. Yanımdaki tam sisin fotoğrafını çekerken bir baktım telefon benden çok daha ilerisini görüyor, virajlarda direksiyonu navigasyona göre çeviriyorum, sis farları da şeridi ortalamamı sağlıyor ama önümü göremiyordum. Telefonu keşfedince aynanın altına yerleştiriverdik, rahat rahat sisi bitirdim sonra.



    Tavsiyem sise gireceğinizi anlarsanız aynanın altına telefon koyup video kaydı açın. Ciddi işe yarıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertcan y

    İslambol neresi ?
    Arkadaş aklınca, alay etmeye çalışıyor takılma Hocam boşver bu forumda bu tür insanlardan bol miktarda var.
  • Denemek lazım tabii sonucu görmek için ama viraj içinde tehlike yaratmadı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aynanın altına nasıl yerleştireceğiz o kısmı anlatır mısınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Arkadaş aklınca, alay etmeye çalışıyor takılma Hocam boşver bu forumda bu tür insanlardan bol miktarda var.

    Alıntıları Göster
    caallığın luzümu yok
    aç oku nerden gelmiş
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam babamda şuan 1996 model Mercedes axor 2521 var. Dediğiniz gibi hava tüplerinin göstergeleri mevcut. Hava seviyesi 4e geldiğinde araç hareket ediyor ama ortalama 5.5 gibi hareket edilmesi daha sağlıklı. İbre 4 seviyesindeyken yeterli basıncı yapamıyor. Bunu denediğimizde frene dibine kadar bastık ki hava ful dolu olsa o şekilde frene bassak camdan çıkarız ama 4 seviyesinde bastığınızda frene araç biraz daha nazlı duruyor.

    Bu arada BMC Professional 620 624 lerin frenleri piyasadaki en iyi frenlerdir hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Hocam babamda şuan 1996 model Mercedes axor 2521 var. Dediğiniz gibi hava tüplerinin göstergeleri mevcut. Hava seviyesi 4e geldiğinde araç hareket ediyor ama ortalama 5.5 gibi hareket edilmesi daha sağlıklı. İbre 4 seviyesindeyken yeterli basıncı yapamıyor. Bunu denediğimizde frene dibine kadar bastık ki hava ful dolu olsa o şekilde frene bassak camdan çıkarız ama 4 seviyesinde bastığınızda frene araç biraz daha nazlı duruyor.

    Bu arada BMC Professional 620 624 lerin frenleri piyasadaki en iyi frenlerdir hocam.
    4 atmosfer hava aracı iyi kötü durduracak kadar iş yapıyor demek ki. O yüzden 4'te hareket etmesine müsaade etmiş olmalılar. Boşa 5,5'u bekleyip mazot yakmasın diye. Zaten harekete geçince motor daha devirli olacağı için havayı da daha çabuk doldurur.

    Yine de retarderin çok büyük bir nimet olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engin Cann

    Hocam aynanın altına nasıl yerleştireceğiz o kısmı anlatır mısınız ?
    Ben telefonu tam iç dikiz aynasının altına yerleştiriyorum, standart bir telefon tutucusu iş görür. Aynanın altında durunca hem ileri görüşü etkilemiyor, hem telefon yolu iyi görüyor hemde navigasyonla vs aynı hatta kaldığından özellikle siste tek bakışta hepsini görebiliyorum.



    Otomobil kullanırken telefon kullanmayın tabiki. Arabada tekseniz sisten önce durup takın telefonu. Ekranı kapatmaması içinde video kaydı başlatabilirsiniz. Siste güzel iş görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Ben telefonu tam iç dikiz aynasının altına yerleştiriyorum, standart bir telefon tutucusu iş görür. Aynanın altında durunca hem ileri görüşü etkilemiyor, hem telefon yolu iyi görüyor hemde navigasyonla vs aynı hatta kaldığından özellikle siste tek bakışta hepsini görebiliyorum.



    Otomobil kullanırken telefon kullanmayın tabiki. Arabada tekseniz sisten önce durup takın telefonu. Ekranı kapatmaması içinde video kaydı başlatabilirsiniz. Siste güzel iş görüyor.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler hocam. Ben telefonun siste bizden iyi gördüğünü aşırı bir sis varken video çekerken anladım. Gerçekten şaşırtıcıydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A...O....

    Denemek lazım tabii sonucu görmek için ama viraj içinde tehlike yaratmadı mı?
    Valla hocam sis farları anca 3-4 metre görüş sağlıyordu. Sislerle şeridi ortalayıp navigasyona göre direksiyonu döndürüyordum telefon muhtemelen 15 metre civarını görüyordu onunla da önümde duran olup olmadığına bakıyordum.



    Emniyet şeridinde başka bir Fiorino durmuştu mesela, onu kendi görüşümden önce telefonda görüp daha önceden aramı açabildim mesela. Yani telde günlük güneşlik görmüyor siste ama benden daha iyi görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engin Cann

    Teşekkürler hocam. Ben telefonun siste bizden iyi gördüğünü aşırı bir sis varken video çekerken anladım. Gerçekten şaşırtıcıydı.

    Alıntıları Göster
    Aynen hocam. Bende daha öncesinde fotoğraf çekerken fark etmiştim, ikinci siste doğrulamış oldum. Enteresan ama işe yarıyor.



    Bizim kameralarda ilave bir donanım yoksa 360 derece görüş sistemli arabalarla siste çok daha rahat gidilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Aynen hocam. Bende daha öncesinde fotoğraf çekerken fark etmiştim, ikinci siste doğrulamış oldum. Enteresan ama işe yarıyor.



    Bizim kameralarda ilave bir donanım yoksa 360 derece görüş sistemli arabalarla siste çok daha rahat gidilir

    Alıntıları Göster
    Tesla gidiyor galiba hocam. Güzel bir olay gerçekten
  • Telefon lensi göz kadar iyi olamadığı için haliyle büyük ihtimalle önümüzü görmeye olanak sağlıyor mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun üstünden bayağı zaman geçti ama burada eski kamyonların fren muhabbetini yapmıştık. İnternette gezerken tesadüfen şöyle bir resim buldum:
    Başımdan geçen ve tecrübe ettiğim uzun yolculuk maceraları
    Çeker tekerleğin hem önünde hem arkasında taş var. Demek ki susta yüklü fren gibi tertibatlar yok ki böyle bir çözüme baş vurulmuş. Ustalar "El freni vardı, güven olmazdı o yüzden taş/takoz konulurdu" diyorlar.

    Yani havası boşalan kamyonda fren namına hiç bir şey kalmıyor anladığım kadarıyla. Aklımda soru işareti kalmamış oldu.




  • sene 1999 anadolu otoyolları hala tek gidiş-geliş,
    ehliyetimi yeni aldım ama daha önce hiç uzun yola çıkmadığım için babam kullanıyor.
    bilen bilir bilecikte 5 km e yakın dimdik rampa vardı (gülümbe rampası) eskiden 2 çıkış, 1 iniş şeritli.
    aracımız, babamın şirket aracı 93 broadway GTE, annemle beraber 3 kişiyiz bagaj tamamen dolu.
    hava yağışlı biz yokuşu iniyoruz önümüzde kamyon var sarı BMC Fatihlerden, babam broadway ile kamyonu sollamaya çıktı, geçti sonra tekrar kendi şeridine girerken kaymaya başladı araç.
    araç önce sağa sonra sola doğru kaydı, sol taraf uçurum ve karşı şeritten gelenler var;
    herhalde 70 ile önce sol bariyerlere sonra oradan sekip modelini hatırlamadığım beyaz bir bmw e vurduk.
    annemin alnı açıldı, babam omzunu kırdı benim sol kaburgalarım çatlamış onlar acıyorlardı.
    bir süre öyle oturup arabaya baktık, sonra ıslandığımızı fark edince duran bir kamyona bindik, (adamı hala hatırlarım hüseyin diye uzun boylu mavi gözlü bir adam, mavi ford cargo tankeri vardı) anneme uyduruktan tampon v.s. yaptılar.
    sonra diğer kamyonculardan biri ambulansa haber vermiş.
    gerisi 1 hafta kadar hastane ve darmadağın bir broadway.

    sene 2001 bu sefer Renault Flash (kimseye önermem çok kötü bir araç), kütahyanın çıkışındayız istanbula doğru gidiyoruz. Kütahya çıkışında şimdiki adıyla Yıldız Entegre Tesisleri (eski adı Azot Fabrikası) vardır, orada durduk babam lastik havalarına baktı. sonra tam tekrar hareket edecekken tekerlekli liebherr inşaat vinci ters yöne girdi (arada bulvar var) ve gözümüzün önünde beyaz bir corsayı yok etti. Darbeden vincin ön sol tekeri yerinden koptu.
    ambulansa haber verdik trafik 2 yönde durdu ama araçtan geriye sadece bagaj kapağı kalmış gerisi tamamen dümdüzdü. o sırada yerde saksı gibi bir şey gördük sonrada onun kadın sürücüye ait üst beden parçası olduğunu anladık. o günden sonra babam 4 yıl araba kullanmadı ben de asla o görüntüyü unutamadım.

    Edit
    kamu spotu; 30 dk geç gidin ama sağlıklı gidin.
    herkese kazasız belasız sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a3l4i -- 4 Şubat 2019; 5:53:57 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.