Şimdi Ara

Farklı ebatta lastik takarsak ne olur ( Araç hızlandı ,yerden yükseldi)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
19.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Polo aracımın orjinal 185 .60.15 yazlık lastiklerinin yerine 185.65.15 kışlık lastik taktım aracımda olan değişiklikler
    %3 lük sapma değerinin içinde takılabilir
    Aşağıdaki linkden %3 lük değer hesaplanabilir
    https://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html
    Aracım 1 cm yerden yükseldi
    Lastik çamurluklara yaklaştı
    Lastik çapı büyüdüğü için bir turda daha fazla gitmeye başladı yani arabam hızlandı
    Lastik çapı büyüdüğü için konforda artmış oldu
    Daha ayrıntılı bilgi için videomuda izleyebilirsiniz







  • 185.60.15 lastiği şöyle okuyoruz 185 cm taban genişliğinin %60 kadar yanak genişliği var ben 65 yanak takarak daha geniş yanak yapmış oldum yani lastiğin dış çapı büyüdü lastiği kesip yere uzatırsak lastiğin uzadığını görürüz bu yüzden bir turda daha fazla yol kat eder aynı devirde araç daha hızlı yol alır
  • evet +10hp geldi. aynı devirde daha hızlı gidiyordur daha doğru açıklaması.
  • Jip olmuş araban
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    185.60.15 lastiği şöyle okuyoruz 185 cm taban genişliğinin %60 kadar yanak genişliği var ben 65 yanak takarak daha geniş yanak yapmış oldum yani lastiğin dış çapı büyüdü lastiği kesip yere uzatırsak lastiğin uzadığını görürüz bu yüzden bir turda daha fazla yol kat eder aynı devirde araç daha hızlı yol alır
  • labidu kullanıcısına yanıt
    1cm yükseldi tam arazi aracı oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Yanlışınız var bence...



    AZ araştırma ile bir bilgi...



    "Buradan 195/60/15 yerine 195/65/15 taktığımızda lastik çapı 615mm den 634.5 mm ye çıkıyor. % 3.2 büyüyor. Tavsiye edilen % 3 ü geçmemek denmiş......."


    (lastiğin janta takılan iç çapı değişmez. Ancak bizi ilgilendiren yola temas eden (dişlerin olduğu) dış çapıdır. Ve Dış çap yanak ölçüsü büyüdükçe büyür...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 9 Aralık 2018; 18:2:33 >




  • Kesinlikle lastik çapı büyür. Jantın aynı kalması önemli değil. Lastiğin çapı büyüyor. Bunun sonucu araç yükselir, tork düşer, son hız artar, dur kalk trafikte yakıt artar, sabit hız ve devirde yakıt düşer. Hız ve km sayacı eksik gösterir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 9 Aralık 2018; 18:2:57 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Araç hareket ederken sadece jantlar tur atıyorsa dediğiniz doğru.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Atladığınız bir nokta var

    Öncelikle jant ile lastiği ayrı düşünün

    Jant sabit bir değişiklik yok

    Lastik yanağının genişliği 60dan 65 e çıkıyor yani yanak büyüyor

    Lastiğimizi daire olarak düşünürsek 65 yanaklı daire daha geniş olacaktır

    İki dairemizide çevirirsek 65 yanaklı daire 1 turda daha fazla metre gidecektir
  • Kardeş sadece lastik yanakları kalınlaşmış,öyle bi anlattın ki nerdeyse " Polo'yu Toureg yaptım " diyeceksin
  • Daha çok dacia sandero stepway’e benzedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    dediğiniz şey lastiği araca takmayıp bagaja atarsanız aracı da cıplak jant üzerinde yürütürseniz geçerli olur ancak
  • yeni ebat lastıklerle aracınız rampalarda bıraz performans kaybedecektır ,
    düz yolda ise daha rahat olacaktır, km saatının gösterdiği hızdan bıraz daha yüksek hızda yol alacaktır ,
  • Yan havayastigi varmi bu buzdolabinda ?
  • Çap büyür.. Hızlanma artmaz aracın gücü aynı..
  • Malesef yan havayastığı yok
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.