Şimdi Ara

FORMULA 1 2019 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
704
Cevap
14
Favori
24.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes arayı cok actı. Yarısta cok sıkıcı geçti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok sıkıcı bir yarış oldu, sabah kalkıp izlemiştim, bu denli sıkıcı olacağını bilsem daha uygun bir saatte yarışın tekrarını izlerdim. Yarışla ilgili söylenecek pek bir şey yok aslında. Starttan sonra Mercedesler ilk iki sırayı koruyup birkaç tur sonra Ferrariler ile arayı açmalarını görünce yarışın galibinin Hamilton olacağını tahmin etmek zor olmadı. Ferrari hiç galibiyet mücadelesi içerisine giremedi. Mercedesler için Avusturalya'daki kadar rahat bir yarış galibiyeti oldu.

    Yarışın başlarında Ferrari'nin Vettel'i öne geçirme hamlesini anlayamadım. O ana kadar ikisi de benzer zamanları yaptıkları halde Vettel'i öne taşıma kararı doğru bir tercih değildi. Bu yarışta Red Bull, Ferrari'ye adeta strateji dersi verdi. Ferrari önce Leclerc'i uzun süre pistte tutarak Verstappen'in arkasında bıraktı, ardından ne yapacaklarını üç yaşında bir çocuğun bile anlayacağı bir telsiz konuşmasıyla Red Bull'a elini gösterdi. Ferrari ikinci pitlerde Leclerc'i, Verstappen'den önce pite alsa belki Leclerc tekrardan dördüncülüğe çıkabilirdi. Ama Ferrari her zamanki gibi sıfır risk alarak Verstappen'e dördüncülüğü hediye etti.

    Bu yarışta Vettel'i eleştirmenin bir mantığı yok, Ferrari'nin hızı bu kadardı. Alabileceği maksimum sonuç üçüncülüktü ve bunu da başardı. Geçen yarış Hamilton ile olan mücadelesinde aşırı agresif olması haklı olarak nasıl eleştirildiyse bu yarışta da Ferrari için maksimum sonucu alan Vettel'e yüklenmenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Burada eleştirilecek iki nokta, Ferrari'nin takım emri ve Leclerc'i çok kötü bir strateji ile Verstappen'in de arkasına düşürmesi olur.




  • Ferrari muhtemel sıcak pistte lastikleri düzgün çalıştıramıyor. Bahreyn ne kadar çöl olsa da gece yapıldığı için nispeten Avustralya ve Çin'e göre asfalt sıcaklığı az. Sorun bir nebze bununla alakalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erwin -- 15 Nisan 2019; 8:25:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Çok sıkıcı bir yarış oldu, sabah kalkıp izlemiştim, bu denli sıkıcı olacağını bilsem daha uygun bir saatte yarışın tekrarını izlerdim. Yarışla ilgili söylenecek pek bir şey yok aslında. Starttan sonra Mercedesler ilk iki sırayı koruyup birkaç tur sonra Ferrariler ile arayı açmalarını görünce yarışın galibinin Hamilton olacağını tahmin etmek zor olmadı. Ferrari hiç galibiyet mücadelesi içerisine giremedi. Mercedesler için Avusturalya'daki kadar rahat bir yarış galibiyeti oldu.

    Yarışın başlarında Ferrari'nin Vettel'i öne geçirme hamlesini anlayamadım. O ana kadar ikisi de benzer zamanları yaptıkları halde Vettel'i öne taşıma kararı doğru bir tercih değildi. Bu yarışta Red Bull, Ferrari'ye adeta strateji dersi verdi. Ferrari önce Leclerc'i uzun süre pistte tutarak Verstappen'in arkasında bıraktı, ardından ne yapacaklarını üç yaşında bir çocuğun bile anlayacağı bir telsiz konuşmasıyla Red Bull'a elini gösterdi. Ferrari ikinci pitlerde Leclerc'i, Verstappen'den önce pite alsa belki Leclerc tekrardan dördüncülüğe çıkabilirdi. Ama Ferrari her zamanki gibi sıfır risk alarak Verstappen'e dördüncülüğü hediye etti.

    Bu yarışta Vettel'i eleştirmenin bir mantığı yok, Ferrari'nin hızı bu kadardı. Alabileceği maksimum sonuç üçüncülüktü ve bunu da başardı. Geçen yarış Hamilton ile olan mücadelesinde aşırı agresif olması haklı olarak nasıl eleştirildiyse bu yarışta da Ferrari için maksimum sonucu alan Vettel'e yüklenmenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Burada eleştirilecek iki nokta, Ferrari'nin takım emri ve Leclerc'i çok kötü bir strateji ile Verstappen'in de arkasına düşürmesi olur.
    Bence Lec i bottası yavaşlatıp vettelin bottas ile farkı kapatması için tuttular piste. Mercedesin taktiğini denediler.

    Ferrari güç kıstı gibi geliyor bana geçen yarışta yaşanan sorundan sonra. Çünkü Çin pistinde uzun düzlükler var. Bu kadar mercedesin önde olması anormal.




  • Dismoor kullanıcısına yanıt
    Mercedes'in performans olarak Ferrari'nin önünde olduğu üstüne bir de Bottas'ın lastik avantajı da eklenince Leclerc'in Bottas'ı arkasında tutması mümkün değildi. Leclerc'i ileri taşıyacak hamle, Leclerc-Verstappen farkı 2 sn civarına indiği anda Leclerc'i pite almaları olurdu. Ferrari hiç risk almayarak Verstappen'e dördüncülüğü hediye etti. Umarım bundan sonra Ferrari bu tip strateji hatalarını daha fazla yaparak rakiplerinin ekmeğine yağ sürmez.
  • Mercedes açık şekilde Ferrarinin önünde kalarak kazanmayı başardı. Esasında sıralama turlarındaki fark az çok yarışın rengini belli etmişti. Startta Rosberg-Hamilton; Vettel-Leclerc yer değiştirmeleri dışında tatsız bir yarış izledik. Mclarenlerle Kvyat çarpışması ve pit sonrası Verstappenin Vettele atak denemesi dışında geçit töreni gibiydi.

    Leclerce takım tarafından Vettele yol vermesi talimatı oldukça gereksizdi. Ferrari piti de aslına bakılırsa o noktada en iyi sonucun podyum olacağının farkındaydı ama podyuma onu çıkarmayı tercih etti. Pit için Leclercin bu kadar bekletilmesi de olayı tescilledi. Zaten bu yarışla beraber Leclerce verilen üçüncü takım emri oldu. Avustralya, Bahreyn ve burası. Leclerc muhtemelen bütün sezon boyunca yol vermeye devam edecektir. Çok büyük beklentilerin olduğu bir pilottu ama bu şekilde ikinci planda kalırsa büyük pilot olamaz.

    Verstappen Redbulldan maksimumu almaya devam ediyor. Yanındaki Gasly ise büyük balon çıktı. Albonun son sıradan gelip onuncu bitirmesi de oldukça büyük işti. Bir parantez de Pereze yine bir şekilde puan almayı başardı.




  • Ferrari bu kafayla şampiyon falan olamaz. Ferrari de zihniyet bozuk. Pilotları dışarıda tutarak konuşuyorum, alayı zekasız adamların. Vettel'i kayıracağını söylemişti Binotto, lakin bu çocuğunda bu kadar hakkına girmemeleri gerekiyor. En hızlı araca bir gün sahip olsak bile bu kafalarla şampiyonluk zor.

    Leclerc'i geriye çektiniz. Fark açılıyor dediniz. (9.turda Bottas'la olan fark 2,7sn'di.) Vettel'i ileri aldınız. Beyimiz blokaj manyağı oldu. Arayıda kapatamadığı gibi ekstra açıldı. (Ki kapatamazdıda. Pistte ort. 0,3sn farkla bir tempoda ilerliyor Mercedes zaten. Mercedes'i geçmeyi bıraktım, zorlayabileceğini bile düşünmüyordum zaten.) Verstappen erken pitle 1-2 sn alınca tutuştular zaten. Zira Vettel mersoları yakalayamacağı barizken, bari verstappen'e de geçilmeyelim mantığı doğruydu. Ama Leclerc'i Bottas'ı kesmesi için tutmalarının tek amacı Vettel'ile Leclerc'in mesafesini açmaktı. Ki Leclerc'in Bottas'ı o lastiklerle tutabilmesi imkansızdı. Verstappen'i geçtikten sonra Vettel'e tehdit olmaması için yarışının içine ettiler.

    Hadi kötü niyetli olmayayım, ilk pitstopda sıçtın diyelim. Bari ikincide hemen alaydın Leclerc'i.(Bu arada Bottas'ı hangi pitstop öncesi tutmaya çalışmışlardı karıştırıyor olabilirim.)

    Mercedes 5sn arayla 2 pitstop yaptı. Adamlar tamamen farklı bir düzeyde yarışıyorlar. Bizimkilerde Leclerc'in yarışının içine nasıl edebiliriz taktikleriyle meşguldüler. Leclerc'in Verstappen nin arkasına düşürülmesi ve Verstappen'le mücadele şansı dahi tanıyamamaları skandal resmen.

    Yarış zaten sıkıcıydı. Birde bu salak pit duvarının yaptıkları ekstra can sıktı. Ferrari'nin bu seneki yegane amacı, dünya şampiyonasında Vettelin, Leclerc ve Verstappenin arkasında kalmaması yönünde. Bu oyunuda bozacak birisi varsa oda Leclerc'in kendisi. Vettel'in belli ki içeride lobisi sağlam. Ferrari'in kendi iç ilişkilerinin diğer markalara göre daha fazla entrikalarla dolu olduğunu düşünürsek neden bu zihniyetle şampiyon falan olunamayacağını anlatabilmişimdir umarım. (Ek olarak geçen yıl ki güncelleme sonrası sıçan Ferrari'nin, takım içi sabotaja uğratıldığına inanlardanım. Bence hepsi bir koltuk kavgasından ibaretti.)

    Leclerc'in bu şekilde sindirilmesini mi görmek isterim yoksa tarihin en hızlı kovulan patronu olarak Binotto'yu mu derseniz. Seçimim Binotto olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lyrazed -- 16 Nisan 2019; 22:56:51 >




  • komşu ülke azerbaycan sonunda düzgün bir vakitte izleyebileceğim yarışı başarılar ferrari
  • Ferrari sıralama turlarında ilk iki sırayı aldı ve ciddi bir fark oluşturdu. Yarın yapılacak yarışta kırmızılar mekanik bir sorun ile karşılaşmazlar ise Duble uzak değil.
  • Arkadaşlar yeri değil belki ama Formula 2 yarışlarını izleyebileceğim kanal listesine nereden ulaşabilirim? Yada tüm spor organizasyonlarının nerede yayınlandığına ulaşabileceğim bir site yada uygulama var mı?
  • sıralama turları saat 4 te kardeşim. FP3 tü senin izlediğin
  • Bu hafta Leclerc için yargı dağıtma haftası olacak tabi takım ferrari olunca pekte güvenemiyorum
  • Bjenige kullanıcısına yanıt
    tr de formula 2 yayınlanmıyor herhalde yayınlanıyorsada hiç denk gelmedim yabancı f1 forumlarına bir bakın derim hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carlion

    sıralama turları saat 4 te kardeşim. FP3 tü senin izlediğin
    Nasıl ya
  • ama merak etme sıralama turlarıda aynı paralelliği gösterecek ilk 2 sırayı ferrarinin kapatması muhtemel

    10 dk sonra sıralama turları spor smart ve bein sports hd3 te yayınlanacak
  • gene ferrari gene şaşırtmadı bu sefer leclerc çıldıracam abi bu ne böyle
  • Meecedesler yine "yavaşız, ferrari hızlı" oyunundan sonra pole icin duble yaptilar.
    Bu arac ciddi sekilde dominant....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu ferrari beni çıldırtacak hafta boyunca nal toplayan mercedes ilk 2 den başlayacak anneni seveyim ferrari anneni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Meecedesler yine "yavaşız, ferrari hızlı" oyunundan sonra pole icin duble yaptilar.
    Bu arac ciddi sekilde dominant....
    ben anlamıyorum mercedes herhalde billur geçiyor yada böyle eğleniyorlar adamlar çocuklar eğlensin diye mi böyle yapıyorlar anlamıyorum. Direk 1-2 yi kapatsalar hafta boyu bu kadar acıtmaz. Kasıtlı yapıyorlar sanırım
  • Hadi bakalım 1-2 bekliyoruz yarıştan
    Hammertime

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.