Şimdi Ara

Suyla çalışan otomobiller gerçek mi oluyor? Geri dönüştürülebilir su bazlı yakıt geliştirildi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
3.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Ülkeler iklim değişikliğiyle mücadele etmek için daha sıkı emisyon yönetmeliklerini yürürlüğe koymaya başladıkça, otomotiv endüstrisi elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli otomobillere yönelmeye başladı. Ancak Avustralya-İsrail ortaklığı ile kurulan bir firma potansiyel olarak devrim niteliğinde yeni bir yakıt ortaya çıkardı.

     

    Ayrıca Bkz.Türkiye'nin otomobili ilk etapta yüzde 30 yerli olacak
    Electriq Global adlı şirket bir süre önce Tel-Aviv'deki bir konferansta su bazlı Electriq-Fuel yakıtını tanıttı. Yakıt sistemi, sıvı yakıt (yüzde 60'ı su, yüzde 40'ı ise hidrojen ve ve diğer maddelerden yapılmış), hidrojeni serbest bırakan bir katalizör ve hidrojeni yenilemek için bir geri dönüşüm sistemi olmak üzere üç elemandan oluşuyor.

     


    Yakıt, dahili katalizör ile reaksiyona girdiğinde araca asıl gücünü veren hidrojen açığa çıkıyor. Ardından bu hidrojen doğrudan elektrik enerjisine dönüştürüleceği yere yani yakıt hücresine gönderiliyor. Daha sonrasında ise elektrik motoruna güç sağlaması için kullanılıyor. Electriq-Fuel'in en önemli özelliği ise tamamen geri dönüştürülebilir olması. Yani harcanan yakıt yeniden kullanılabilir hale getirilebiliyor.

     


    Yarı fiyatına iki kat fazla menzil


    Electriq Global ayrıca yakıtın lityum-iyon bataryadan veya sıkıştırılmış hidrojen yakıtından daha uzun menzil sağladığını iddia etti. Şirket Electriq-Fuel'in mevcut yakıtlara kıyasla yarı fiyatına iki kat fazla menzil sunabileceğini söylüyor.
     
    Bununla birlikte Tesla'ların bataryası ile karşılaştırıldığında, su bazlı yakıtın 15 kat daha fazla enerji yoğunluğuna sahip olduğu belirtildi. Bir deposu sadece 25 dolara mal olacak bu mucizevi yakıt sayesinde tek depo ile 1.000 kilometre yol yapmak mümkün olacak. Bir başka güzel yanı ise yakıt deposunu Electriq Fuel ile doldurmanın yalnızca beş dakika sürmesi.

     


    Görünüşe bakılırsa hepimizi heyecanlandıran bu mucizevi yakıt bir hayalden ibaret olmayacak. Şirket, önümüzdeki yıl İsrail'de ilk yakıt geri dönüşüm tesisini işletmeye açmayı planlıyor. 2019'un Nisan ayında ise yeni nesil yakıtın numuneleri üretilecek. Electriq-Fuel'in ticarileştirme sürecinin ise 2022 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.



  • Selman ??

  • Eyyy su motoru, sen kimsin ya 👋🏻

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eyvah, habere bak. Türkiye'ye gelirse yandık. Anında SU VERGİSİ ni kitlerler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverClocK1ng -- 3 Aralık 2018; 16:26:3 >
  • Bu suyla çalışan arabayı türk mucitler seneler önce yapmıştı zaten ama hepsinin önünü kestiler nasıl devrim arabalarının önünü kesdikleri gibi.
  • Şöyle bir araba yapsalar. Deniz suyunu koysak. Nasılsa bele$.
    İçindeki hidrojeni ayrıştırıp yakarak gitse. Oksijeni de havaya salsa. Tuzu da bir kaba ayrıştırsa gidip aktarlara satsak.

  • Bende bi oyuncak vardı tuzlu suyla çalışan o aklıma geldi :)

    https://youtu.be/w3AZHrUZRlY

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tezekle çalışan araba çıksa şaşırmam 😂😂😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 25$x5₺desek 125₺
    Eleqric-Fuel Vergisi 100₺
    + ötv
    + kdv

    Sonuç dizelden 10 kuruş ucuz olur bu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Suyun birim fiyatini herkese farkli olarak faturalandiran belediyelerimiz bunu cok sever. Sen daha cok gaza basip, istasyona 10gun erken gelmissin deyip kat sayili gecirirler pompada. Biz cok severiz boyle seyleri.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petrol mafyası çözer bu işi

  • Son kullanıcı bizlere kısa zamanda ulaşması dileği ile,,, Sevmesekte yine israilden çıkıyor bu tip yenilikler!!

  • Çoğu kullanıcının taşıtlarını şehir içi gibi kısa mesafelerde kullandığı düşünürsek, bu teknolojinin yaygınlaşması verimlilik açısından dezavantaj yaratacaktır.
    Yaklaşık %40 oranında hidrojen içeren yakıtı üretmek için elektroliz ile harcanan elektrik enerjisindeki kayıplar ve ardınan hidrojeni tekrar elektriğe dönüştüren sistemin verim kayıpları göz önünde bulundurulduğunda, bugün kullanılan elektrikli araçların şarj-deşarj sırasında oluşan verim kaybına göre daha fazla olacaktır.

    Bu teknoloji elektrikli araçların şu an sahip olduğu menzil, şarj olma hızı ve batarya ömrü gibi sorunları aşmış gibi görünse de daha verimli bir elektroliz metodu geliştirilmediği sürece ortalama ihtiyaca sahip kullanıcıların standart elektrikli araçlar kullanmalarının küresel anlamda daha mantıklı olacağını düşünüyorum.
    Tabi batarya teknolojileri gelişirken, içten yanmalı taşıtlardan elektrikli taşıtlara geçiş aşamasını rahatlatmak için bir ara ürün olarak da konumlandırmayı amaçlıyor da olabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Eyvah, habere bak. Türkiye'ye gelirse yandık. Anında SU VERGİSİ ni kitlerler...
    Küçük su 5₺

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    En büyük petrol ailesi alternatif yakıta aktardı tüm parasını onlar bu sektöre girse şuanda nerde göreciktiniz elektrikli arabalar haberini...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Petrol mafyası çözer bu işi
    Belki şaka belki gerçekten söylediniz ama aklıma geldi, yabancı forumlarda her ne kadar asılsız olduğunu iddia edenler olsa da genel kabul olayın doğru olduğu yönünde. Jan Sloot adında Hollandalı bir bilgisayar mühendisinden bahsediyorum. 90 yıllarda gigabyte larca veriyi(daha doğrusu filmi) 8kb'a (kilobyte) sıkıştırdığı ve yine sıkıştırılmış dosya üzerinden medyanın rahat bir şekilde izlenebildiği söyleniyordu. Uzun zaman oldu hatırlayamıyorum, Philips CEO su ile anlaşacakken mi? veya kendi şirketini kurmaya 2 gün kala mı? kalbinden vurularak öldürülmüş, algoritmasına da (kodlarına) asla ulaşılamamış vs vs Ayrıca Edison ile Tesla arasında da ticaret-insanlık savaşları yaşandığı söylenir hep.
  • Amd64x2 kullanıcısına yanıt
    Evet o efsaneyi bende okumuştum biyerlerde belki doğrudur. 16MB ile başlayan SD karlar şu an 512GB 1TB ebat aynı kapasite durmuyor yerinde. Youtube filan bisürü video saklıyor böyle teknolojiler kullanıyorlardır heralde...
  • Bunlara gerek kalmayacak, Elektriği depolama konusunda çok farklı şeyler geliştiriliyor ve geliştirildi de sıkıntı bu ürünlerin araçlara güvenli şekilde geçirilmesinde. Yani hareket eden nükleer bomba gibi bir şey, kaza olup enerji açığa çıkmaya başladığında kontrol altına alınamıyor olması gibi tehlikeleri var, bunlar bir şekilde çözülecektir. Yoksa ABD kendi kaya gazı stoğunu harcamaya başlarmıydı? onlarda para ederken rezervleri paraya çeviriyorlar artık.
  • ben anlamadim sekilde suyu alacak hidrojenini ayiklicak onuda motora basacak ama bunun icin epey ciddi bi guc gerekiyor yani akuye ihtiyac duyacak oldukca guclu bi akuye ve bu aku zamanla yiprandigindan her bitiginde ciddi bi paraya degistirmek gerekecek ne kadar olur bilmem ama 10-15bin tl arasi olursa ekonomik olmaz gibime geliyor

    Boyle bakinca nasil ekonomik olacak ? fordun ilk arabasida alkolle calisiyordu ama sonucu hepimiz biliyoruz
  • Durun ya bi, daha elektrikliye geçemeden suluyu mu çıkartcaklar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.