Şimdi Ara

İngiltere’de 4 kişiden 3’ü otonom araçların kazaları azaltmadığını düşünüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otonom araçların sürücüler, yolcular ve yayalar açısından daha güvenli olması bugünlerde sık sık gündeme gelen konulardan. Teknolojiyi yakından takip eden kişilerin şiddetle desteklediği yeniliklerden olan otonom sürüş hakkındaki genel düşünce ise biraz karışık. AXA Sigorta tarafından İngiltere’de yapılan ve 2000 kişinin katıldığı ankette sadece 520 kişi otonom araçların kazaları azalttığını düşündüğünü belirtmiş. Otonom araçların diğer faydalı yanları sorulduğunda ise katılımcıların üçte biri otonom araçların çevre için daha iyi olduğunu, dörtte biri ise yayalar için daha güvenli olduğunu söylemiş. Ekim ayında Euro NCAP ve Thatcham tarafından yapılan bir diğer araştırma ise sürücülerin %71’inin otonom sistemleri ve sürücü destek sistemlerini karıştırdığını, 5. seviye tamamen otonom araçların şuanda satıldığını sandığı gerçeğini ortaya çıkarmış.

     

    Sürücülerin bilgilendirilmesi gerekli

    AXA Sigorta’nın yaptığı ankette, sürücüsüz bir aracın en iyi nasıl tanımlandığı sorulduğunda ise sadece üçte birlik kısım 5. seviye otonom sürüşün tanımı olan “çevresine uyum sağlayarak, sürücü müdahalesi gerektirmeden kendi kararlarını verip kendini kontrol edebilen araçlar” cevabını vermiş. Ankete katılanların onda biri ise 1. seviye otonom sürüşün tanımı olan “direksiyonu, hızlanmayı ya da frenlemeyi kontrol edebilen bir araç” cevabını vermiş. Anketin devamında katılımcıların dörtte birinin araçlarında hız kontrolü veya şerit takip sisteminin bulunup bulunmadığını bilmediği, dörtte üçünün ise daha önce bu sistemleri hiç kullanmadığını belirtmiş. Ancak çoğunluk bu sistemlerin araç güvenliğini arttırdığını düşündüğünü söylemiş. Anketin sonucunda AXA Sigorta, sürücülerin otonom araçların avantajları hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini belirtmiş. Yeni teknolojilerin kafa karıştırıcı olabildiği ancak otonom araçların ulaşımda bir devrim yaratacağı da yine AXA Sigorta’nın eklediklerinden.
     



  • Oyle dusunmeleri hakli olduklari anlamina gelmiyor.
    Insan kaynakli kazalara gore cok daha az kazaya sebeb oluyorlar bence.
    Zamanla yapay zeka gelistirmeleri, radar gelistirmeleri vs ile cok daha ileri seviyeye ulasacaklar.
  • Oradakiler bizimkiler kadar kaza yapmıyor zaten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bay Robot -- 29 Kasım 2018; 14:40:45 >
  • İngiltere ve 2 bin kişi hiç haber değeri taşımıyor bence. Siz yapın anketi iki milyon üyeye sorun yüz bin kişi cevap verse haber değeri olur.
  • Bu saçma bir yaklaşım, bu bir istatistik ve veri bilgisidir. 1000 kişi "sigara sağlığa zararlı değil bence" dese bir anlamı olur mu? Bu da aynı hesap.
  • İngiltere'de 5.seviye otonom sürüşü ankete katılanların %33'ü tanımlayabilmiş. Gel Türkiye'ye, %3 anca...

    Türkiye'de adam arabasındaki hız sabitleyiciyi hayatında hiç kullanmamış, ne olduğunu bile bilmiyor. Gel şimdi aynı anketi Türkiye'de yap, sonuç; 'sıfıra yakın', <%1.
  • Reklamlar :D

    AXA Sigorta
  • veteriner69 kullanıcısına yanıt
    Ne demek istediğini anladım ama kaçırdığın nokta halktaki algıyı ölçmüşler. O yüzden yaklaşım saçma değil. Ama bu verilere dayanarak otonom araçlar kaza oranını düşürmez deselerdi saçma olurdu.

    Sigara örneğine katılıyorum, ne yazık ki çoğu tiryaki sigaranın ortalama ömrü azalttığı ve yaşam kalitesini düşürdüğü gerçeğini görmezden gelerek tüketmeye devam ediyor :(
  • Valla ben azalttığını düşünüyorum.
    Hani bir böcek ilacı var. Sıkıyorsun da böcekler buna değdiklerinde gidip yuvalarında ölüyorlar da, sen de ölü böcek görmediğin için ölmediklerini düşünüyorsun ya.

    Kazaları azaltmadığını düşünenlerin bunu düşünmesini de şu böcek olayına benzetiyorum.

    Oysa bunun istatistiği var. Kaç km yapılmış, kaç kaza olmuş hepsi belli...
  • EuroNcap'in yaptığı bir araştırma var zaten. Bu araştırmaya göre AEB (Otonom Acil Fren) Avrupa'da düşük hızlarda arkadan çarpma kazalarını %38 oranında engellenebiliyor. Yüksek hızlar için şimdilik elle tutulur veriler yok fakat otonom sistemler geliştikçe kaza önleme oranları gelmeye başlar.



    Ha, trafik kurallarını (dolayısıyla fizik kurallarını) hiçe sayıp, öndeki aracın kıçına yapışıp takip mesafesini korumazsan AEB ne yapsın!
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    İstatistik konusuna vakıf olmadığınız belli. Bir anket yaparken bir kitlenin özelliklerini saptayabilmeniz için (ki bunlara parametre denir) o kitlenin tamamının özelliklerini bilemezsiniz bu yüzden o kitleden, kitleyi en iyi temsil eden örneklemler seçmeniz gerekir. Örneklem ne kadar iyi seçilirse sonuç gerçek sonuca o kadar yakın olur evet bu anket haber niteliği taşır.
  • Ingilizler cok mu yetkin bu konuda.Holigan kelimesini sozluge yazdiran milletten soz ediyoruz.

    Otonom olsa tum araclar herseyi bos verin tr deki gibi makas atanlar olmaz.Kirmizida gecen.Yaya gecidinde yayanin istune suren vb.

    Ama tr de kaos hukum surdugunden tum cografya tum iklim uzerinden hic birsey olmaz boyle bir faunadan.

    He ilk uygulanmasi gerekenler de koruma araclari ve hukumet kademeleri olmali.Ulkeyi, acele bir yere giderek cok refaha ulastirdilarya,et fiyatlari yuksekligi refahin yuksek olmasi buna bagli olarak talep patlamasindan kitligina kiran girip tavan yaptiya ondan.
  • Nikomer kullanıcısına yanıt
    Yok yok ben üniversitelerde dersini eğitimini almış biri olarak konuyu biliyorum da sen yukarıdaki haberi okumamış biri olarak konuyla hiç alakan yok!



    quote:

    Euro NCAP ve Thatcham tarafından yapılan bir diğer araştırma ise sürücülerin %71’inin otonom sistemleri ve sürücü destek sistemlerini karıştırdığını, 5. seviye tamamen otonom araçların şuanda satıldığını sandığı


    quote:

    Anketin devamında katılımcıların dörtte birinin araçlarında hız kontrolü veya şerit takip sisteminin bulunup bulunmadığını bilmediği, dörtte üçünün ise daha önce bu sistemleri hiç kullanmadığını


    quote:

    Anketin sonucunda AXA Sigorta, sürücülerin otonom araçların avantajları hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini belirtmiş.




    Bu mu hedef kitle?
  • İnsanların inançları her zaman yanılgıya uğrayabilir, bilimsel ve matematiksel istatistikler varken kişilerin inançlarına göre mi hareket edilecek.
  • Haklılar.İngiltere bir medeniyet ülkesi.Herkes birbirine saygılı. Orta doğulu gibi yamyam ve kafaları afyonlu olmadığı için kaza da çok az gerçekleşiyor zaten.
  • Şunu asla unutmayın ne otonom araç ne de elektrikli araç hepsi hikaye aslada olmayacak..
  • sorun otonom araçlar değil. sorun insan ve otonom araçların aynı trafikte yer alması. tüm araçlar otonom olsa sorun olmaz ama otonom-insan karışımı bir trafik daha çok sorun getirir. ingiltere'yi bilmiyorum tabi ama burada trafik terörleri var. dolmuş, otobüs, okul servisi, taksici ve diğer normal kullanan trafik teröristleri. bu teröristler kurallara falan uymuyor. o yüzden trafikte sadece kurallara uymak yetmiyor. karşında dolmuş varsa dolmuşun kurala uymayacağını hesaba katıp ona göre hareket etmek gerekiyor. otonom araç bundan anlamaz. durum malesef böyle.
  • Çoktan olması gereken şeyler
  • Bu ankete katılan kişilerin çoğunun büyük ihtimalle hız sabitleyici dışında bir deneyimleri yoktur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.