Şimdi Ara

Uber, yeni hafıza tekniği ile klasik atari oyunu Montezuma’s Revenge'i çözen yapay zeka geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Uber geliştirdiği yeni bir yapay zeka algoritması ile klasik atari oyunlarından Montezuma’s Revenge’i çözmeyi başardı. 80’lerin klasiklerinden Montezuma’s Revenge, temel olarak labirentten kaçış oyunu. Odalar arası silah, tılsım, anahtar vb. eşyaları toplayarak çıkışa ulaşmaya çalışıyorsunuz. Metroidvania olarak adlandırılan bu tür yapay zekanın korkulu rüyası durumunda. Çünkü bu oyunlarda anahtarı nereden aldığınızı, nereye gitmeniz gerektiğini, silahların, tılsımların ne işe yaradığını, kapıların nerede olduğunu aklınızda tutarken, bir yandan da yaratıklara ve tuzaklara karşı dikkat etmeniz gerekiyor. Haliyle Super Mario gibi düz bir ilerleyiş çizgisini içeren oyunlara kıyasla, yapay zeka için çok daha karışık bir oyun türü oluşuyor. Hatta hiçbir algoritma bugüne kadar bu tarz oyunların birinci seviyesini bile geçememişti.

    Geçmiş hareketleri aklında tutuyor


    Oyun için geliştirilen yapay zekalar nesiller olarak ilerler ve yaptığı hatalara, kazandıkları başarılara göre evrimleşerek bir sonraki nesle bilgi aktarımı yapar. Ancak Montezuma’s Revenge oyununun sadece seviye biri, onlarca farklı odadan ve yüzlerce birbirine bağlı işlemden oluşmakta. Hiçbiri de düz bir çizgi üzerinde ilerlemiyor. Uber, yeni bir hafıza yönetim tekniğini yapay zeka algoritmasına entegre ederek, yapay zekaya daha önce yaptığı işlemleri hatırlatıp, buna göre gelecekte yapacağı işleri düzenlemesini öğretmiş. Böylelikle Montezuma’s Revenge oyununda başka bir insanın sahip olduğu rekorun kırılması sağlandı. Yeni yapay zeka ortalama 400.000 civarı, en yüksek ise 2 milyon puan toplamayı başardı. Oyunun birinci seviyesine ait çözüm taslağına aşağıdaki görselden ulaşabilirsiniz.



    Uber’in 2016 yılında kurduğu AI lab tarafından geliştirilen bu hafıza tekniği şimdilik oyunlarda başarı sağlasa da, gerçek hayat problemlerinin çözümünü de kolaylaştıracak. Firma benzeri başka bir oyun Pitfall üzerinde de 21,000 puan toplayarak çoğu insandan daha iyi bir sonuç ortaya çıkarmış. 


    Ayrıca Bkz.Microsoft yapay zeka çalışmaları için sohbet botu satın aldı
    Antik bir Aztek tapınağından kaçmak için uğraştığınız Montezuma’s Revenge isimli oyunun ne kadar karmaşık olduğunu daha iyi anlamanız açısından seviye bir ve altı arasını içeren aşağıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Hatta merak ettiyseniz oyunun online bir versiyonunu bu bağlantı üzerinden deneyimleyebilirsiniz.







  • Aaaaay en sevdiğim oyun. Sırf bunun için evde Commodore64 var...

  • yapay zeka daha sistematik bir oyun düzeninde oyunu oynar !
    bu biraz insan eli deymiş gibi geldi bana !

  • Merhaba,
    Haberde de belirttiğim gibi sadece oyunun nasıl olduğunu göstermek amaçlı ekledim o videoyu. Oynayan yapay zeka değil anlayacağınız. Yanlış anlaşılma için kusura bakmayın.
    Teşekkürler.
  • Olm bu nasıl oyun la! Videoyu izlerken içime sıkıntı bastı :D Çok zor ama bir o kadar da zamanına göre çok gelişmiş bir oyun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kefelon

    Merhaba,
    Haberde de belirttiğim gibi sadece oyunun nasıl olduğunu göstermek amaçlı ekledim o videoyu. Oynayan yapay zeka değil anlayacağınız. Yanlış anlaşılma için kusura bakmayın.
    Teşekkürler.
    Vay be kaç yıl önce foruma darbe konusu açan biri şimdi haber editörü.



    Yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anti Fanboy A kullanıcısına yanıt
    Son 9 yılım forumda geçti hocam, neyi yaptığımı hatırlayamıyorum bile artık. Burada büyüdük sonuçta, bir parçası olmak da nasip oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kefelon -- 29 Kasım 2018; 21:39:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProjectMan

    yapay zeka daha sistematik bir oyun düzeninde oyunu oynar !
    bu biraz insan eli deymiş gibi geldi bana !
    Yapay zeka da bu şekilde oynayabilir, mekanik olarak hareket etmesine lüzum yok. Yeni nesil yapay zeka sistemleri biyolojik evrim mantığını kullanıyor. Yapay zeka dışarıdan müdahale olmadan oyunu kendi kendine defalarca oynuyor. Eğer ki mekanik olarak hareket etmediği bir oyun düzeni puan almasını engellemiyor ve de bir kayba neden olmuyorsa bu şekilde ortaya çıkmasının önünde hiçbir engel bulunmuyor. Nasıl bir canlı bir kusura sahipse ama bu yaşantısını engellemediği için nesillerce aktarılabiliyorsa yapay zeka için de aynı durum söz konusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F01EF196D

    Yapay zeka da bu şekilde oynayabilir, mekanik olarak hareket etmesine lüzum yok. Yeni nesil yapay zeka sistemleri biyolojik evrim mantığını kullanıyor. Yapay zeka dışarıdan müdahale olmadan oyunu kendi kendine defalarca oynuyor. Eğer ki mekanik olarak hareket etmediği bir oyun düzeni puan almasını engellemiyor ve de bir kayba neden olmuyorsa bu şekilde ortaya çıkmasının önünde hiçbir engel bulunmuyor. Nasıl bir canlı bir kusura sahipse ama bu yaşantısını engellemediği için nesillerce aktarılabiliyorsa yapay zeka için de aynı durum söz konusu.

    Alıntıları Göster
    yapay zeka deneme yanılma ve bundan öğrendiği örnekleme üzerine çalışır !

    x tanımlamasına y uzaklıkta ne olduğunun verisini alır
    sonra hangi değerden sonra istenmeyen sonuç oluştuğunu anlar !
    tabi bunun için ilk bölümde her şeye dokunması gerekir.

    eğer bunu yapmadan oyun oynuyorsa ;
    ortada bir yapay zeka yok bunun yerine
    ön koşullu programlanmış bir algoritmanın kendi kendine oyun oynama programlaması vardır.

    özetle bir oyun mario oynadığı gibi aynı yapay zeka hiç bir sistem ayarı değişmeden tetris oynaya biliyor ise

    işte o gerçekten Ai dediğiniz şeye biraz daha yaklaşmış demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProjectMan

    yapay zeka deneme yanılma ve bundan öğrendiği örnekleme üzerine çalışır !

    x tanımlamasına y uzaklıkta ne olduğunun verisini alır
    sonra hangi değerden sonra istenmeyen sonuç oluştuğunu anlar !
    tabi bunun için ilk bölümde her şeye dokunması gerekir.

    eğer bunu yapmadan oyun oynuyorsa ;
    ortada bir yapay zeka yok bunun yerine
    ön koşullu programlanmış bir algoritmanın kendi kendine oyun oynama programlaması vardır.

    özetle bir oyun mario oynadığı gibi aynı yapay zeka hiç bir sistem ayarı değişmeden tetris oynaya biliyor ise

    işte o gerçekten Ai dediğiniz şeye biraz daha yaklaşmış demektir.

    Alıntıları Göster
    Kavramları birbirine karıştırmışsınız. Dar kapsamlı yapay zeka (weak AI) başka şeydir, geniş kapsamlı yapay zeka (strong AI) başka şeydir. Tek bir yapay zeka her şeyi çözebilmek zorunda değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F01EF196D

    Kavramları birbirine karıştırmışsınız. Dar kapsamlı yapay zeka (weak AI) başka şeydir, geniş kapsamlı yapay zeka (strong AI) başka şeydir. Tek bir yapay zeka her şeyi çözebilmek zorunda değildir.

    Alıntıları Göster
    bende bunu söyledim ama anlamadın !
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.