Şimdi Ara

Çinliler katı hal pillerinde seri üretime geçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Günümüz elektrikli araçlarında kullanılan lityum iyon pillerin yerini alması beklenen katı hal pilleri için heyecanlı bekleyiş sürüyor. Zira bu konuda pek çok gelişme yaşanmış olsa da hala gerçek anlamda bir seri üretime geçilebilmiş değil. Gelen haberlere göre bu konudaki ilk adımı yine Çinliler atacak.
     

    Qing Tao Energy Development isimli girişim, Çin’in en prestijli teknik üniversitelerinden biri olan Tsinghua Üniversitesi’ne bağlı bir birim. Bu girişimin ülkedeki ilk katı hal pili üretim bandını kurduğu söyleniyor. Girişimin başında bulunan Nan Cewen, bu üretim bandını oluşturmak için 1 milyar yuan, yani 144 milyon dolar yatırımda bulunduklarını açıkladı.

     

    Otomobil üreticileriyle görüşülüyor 

    Üretilen katı hal pillerin şimdilik özel ekipmanlarda ve kaliteli dijital ürünlerde kullanıldığı belirtildi. Ancak şirket yetkililerinin köklü otomobil üreticileriyle de görüştüğü, katı hal pillerinin yakında elektrikli araçlarda da kullanılabileceğinin altı çizildi. Lityum iyon pillerden çok daha güvenli ve yüksek enerji yoğunluğuna sahip olduğu söylenen katı hal pillerinin elektrikli araçlar için oldukça önemli bir adım olacağı düşünülüyor.

     
     

    Çin’in doğusundaki Kunshan şehrinde bulunan üretim hattı, şimdilik yılda 100 MWh üretim kapasitesine sahip. Yetkililer 2020 yılında kapasitenin 700 MWh’e kadar çıkarılabileceğini belirtiyor. Yönetici Nan Cewen, katı hal pillerindeki enerji yoğunluğunu 400 Wh/kg’a kadar yükseltebildiklerini iddia ediyor. Lityum iyon pillerde ise bu değer 250 – 300 Wh/kg arasında seyrediyor.









  • Bu pilleri seri üretime almada en büyük sıkıntı güvenlik olduğundan işler beklenenden daha uzun sürebilir.

  • Niye turkiye de hibe olarak bunlara imkan sunmuyoruz ?

  • Aylardır yazıyorum, eğer katı hal pili üretim bandı kurulduysa ve endüstriyel çapta üretilmeye başlanırsa ne dizel, ne benzinli... hepsi tuşlu telefonlar gibi çöp olur.

    Özellikle Uzakdoğu otomobil firmaları katı hal pilleri konusunda birleşip ciddi yatırımlar yapıyorlar. İlerleyen zamanlarda otomobil sektöründe tüm dengeler değişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 21 Kasım 2018; 21:38:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuz içeriyor mu bu pil içeriğinde !

  • Acaba verimlilik nasıl?

  • Yani bu demek oluyor ki, artık 3500 miliamper telefon pillerden 5000, 6000 miliampere geçiş yapabileceğiz sonunda. Hadi hayırlısı.

  • Lityum ion ve polimer kadar enerji depolayamasalar da güvenlik açısından harika bataryalar. Ne kadar güvenli olduklarını videoda görebilirsiniz.

  • Arada o kadar kapasite farkı yok, bence abartmışsın kardeş. Bence geleceğin teknolojisi hidrojenli araçlar.

  • Çin dünyayı ele geçirecek dediğimde bana gulen Amerikan aşıklarına gelsin. Bu haber. Adamlar yek vücut gibi çalışıyor. Bir hedef koydukları zaman it gibi çalışıp bütün kaynaklarını seferber ederek başarıya ulaşıyorlar.

  • Elektrikli otomobiller bir anda yüksek adetli olarak üretilip ucuza satılmaya başlanırsa, yetkili servislerin ve sanayi ustalarının kazançlarının düşmesi sektörün bu kısmının ciddi şekilde daralmasına yol açabilir.

    Enerji sektöründe ek yatırımlar görülür. Hatta yenilenebilir enerji konuları gündeme gelir ve bu sektörde de atılımlar olabilir.

    Yakın gelecekte ilginç gelişmeler olacak gibi gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edi_büdü E kullanıcısına yanıt
    Neden üretelim ki! Elin yabancısı yapıyor ya parasını verip alırız, bir de üretimle uğraşacağız



    Bu sözleri duyar gibiyiz, hâlâ ve bu devirde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuz yoktur ama karabiber olabilir reis :)

  • tesla biter
  • Elektrikli şarjlı araçlar yaygınlaşsın artık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tamam hallediyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStarBox

    Çin dünyayı ele geçirecek dediğimde bana gulen Amerikan aşıklarına gelsin. Bu haber. Adamlar yek vücut gibi çalışıyor. Bir hedef koydukları zaman it gibi çalışıp bütün kaynaklarını seferber ederek başarıya ulaşıyorlar.
    ne olmuş yani? ona kalırsa bizim de 1001 odalı kocaman sarayımız var. çinliler görse çok kıskanır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStarBox

    Çin dünyayı ele geçirecek dediğimde bana gulen Amerikan aşıklarına gelsin. Bu haber. Adamlar yek vücut gibi çalışıyor. Bir hedef koydukları zaman it gibi çalışıp bütün kaynaklarını seferber ederek başarıya ulaşıyorlar.
    1 milyar yuan 144 milyon dolar yapıyorsa ohoo

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Unsullied

    1 milyar yuan 144 milyon dolar yapıyorsa ohoo

    Alıntıları Göster
    Anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Arada o kadar kapasite farkı yok, bence abartmışsın kardeş. Bence geleceğin teknolojisi hidrojenli araçlar.

    kapasite farkından ziyade hafiflik ve az yer kaplamada çığır açıyor. Dolayıyla daha fazla pili daha az yer kaplayarak araçlara entegre ederler. Yani arkadaşın dediği doğru. Bu katı haller piller elektirikli araçlarda çığır açar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.