Şimdi Ara

4 Çekirdek Öldü mü? Ölüyor mu? Ölecek mi? Tartışma Konusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle bu konuyu, zamanında 4 çekirdek öldü dedikleri için tartıştığım adamlara laf etmek için açmadığımı belirtmek isterim. Zaten şu an 4 çekirdekli intel kullanıyor olsam da şimdi işlemci alacak olsam kesinlikle intel almazdım. Şu an ryzen 2600' ün en ideal oyun işlemcisi olduğu su götürmez bir gerçek. Forumda farklı farklı konularda sayısız kez tartışılmış ve hala tartışılmaya devam eden bir konu bu. Malum... kesin bir yanıtı olmayan tartışmaya açık bir konu çünkü bir nevi geleceği öngörmeye çalışıyoruz. Ben de bunu bir anabaşlığa toplamanın mantıklı olduğunu düşündüm.

    Kendi görüşüme gelirsek... Son zamanlarda muhtemelen ryzenin f/p üstünlüğü ciddi derecede arttığından (daha doğrusu intelinki düştüğünden) dolayısıyla ryzen (ve 4+ çekirdek) popülaritesinin gitgide büyümesiyle forumdaki bu tartışmalarda 4c öldücüler artık daha baskın çıkıyor gibi geldi bana. Lakin ben hala öyle olmadığını düşünenlerdenim. Son 2 yılda oyunlardaki çok çekirdek kullanımında biraz ilerleme var buna kabulüm. Hatta kötü bildiğimiz fx 8350 bile şimdi bazı oyunlarda i3 8100 le kapışır olmuş eğer baktığım test hatalı değilse. Bir de 4 çekirdeklerin oyunlarda %100 çalışması yüzünden saliselik kasmalar olduğunu (stutter) iddia edenler var. Bu da kısmen doğru sayılır. Oyunumun 7/24 kusursuz akmadığının farkındayım. Ama ara sıra oluşan saliselik donmalar genel olarak benim dikkatimi çekmiyor. Onlara odaklanmaya çalışmadığım sürece fark edeceğim seviyede değiller. Bir de burada dikkat edilmesi gereken bir şey var. Oyun sırasında arka planda bir işlem olmasının bunda büyük bir payı var. Malum... işlemci sadece 4 çekirdekli olduğundan tüm gücünü oyuna veriyor ve herhangi bir ekstra yük oyun performansına direkt olarak yansıyabiliyor. Oyun oynarken arkada dizidir filmdir veya chromedur bunun gibi ekstra uygulamalar açıksa bu yüzden rahatsız edici stutterlarla karşılaşıyor olabilirsiniz. Genelde beni rahatsız eden kasmalar olduğunda sebebi bu oluyor. Ama onun haricinde Battlefield 1 ve GTA 5 in online ı gibi işlemciyi ciddi anlamda zorlayan oyunlar dahil genel olarak ben 4 çekirdekli işlemcimle, gtx 1070 ile yer yer darboğaza sokmama rağmen ciddi bir sıkıntı yaşamıyorum. Kişisel görüşüm 4 çekirdeğin elbet bir gün öleceği ama bunun çok yakın bir gelecekte olmayacağı yönünde. Testlerine güvendiğim bir kanal olan Hardware Unboxed' ın, bazılarının çok çekirdek kullanımında çığır açacağına inandığı Battlefield V testlerine de bakınca bu konuda daha bir emin oldum. Dileyenler şu linkten bakabilirler. Veya üşeniyorsanız özet olarak bir resim de koydum.
    https://youtu.be/cAsyo8gIyys
    https://i.hizliresim.com/k93md9.png

    Peki siz değerli dh ahalisi bu konuda ne düşünüyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 12 Kasım 2018; 23:56:31 >



  • .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkhandemirci -- 13 Ocak 2020; 20:19:13 >
  • Piyasada satılan işlemcilerin büyük bölümü intel olduğu ve intel in çekirdek sayıları standart kullanıcılar için 4'le sınırlı olduğu için bugüne kadar oyunlar hep 4 çekirdek intel ler göz önüne alınarak optimize edildi. Malum bir ürününüz varsa müşteri kitlenize göre ayarlarsınız.

    Amd nin pazar payının artması ve intel in de yeni nesilde çekirdek sayısını arttırması nedeni ile yeni gelecek olan oyunların 6 çekirdek ve üzeri için optimize edileceğini düşünüyorum.

    Bu saatten sonra çok avantajlı fiyatlar yakalanmazsa 4 çekirdek alınmaması gerektiği görüşündeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Y-ZiyA

    Piyasada satılan işlemcilerin büyük bölümü intel olduğu ve intel in çekirdek sayıları standart kullanıcılar için 4'le sınırlı olduğu için bugüne kadar oyunlar hep 4 çekirdek intel ler göz önüne alınarak optimize edildi. Malum bir ürününüz varsa müşteri kitlenize göre ayarlarsınız.

    Amd nin pazar payının artması ve intel in de yeni nesilde çekirdek sayısını arttırması nedeni ile yeni gelecek olan oyunların 6 çekirdek ve üzeri için optimize edileceğini düşünüyorum.

    Bu saatten sonra çok avantajlı fiyatlar yakalanmazsa 4 çekirdek alınmaması gerektiği görüşündeyim.
    Aynen katılıyorum. İntel'in vahşi kapitalist davranıp,piyasayı bilerek teknolojik açıdan geri bırakması bugüne kadar hem milyar dolar para dönen oyun sektörünü hem de donanım sektörünü dolaylı da olsa konsolları geri bıraktı.
    Amacım İntel-AMD tartışması çıkarmak değil lakin bunlar da hakikatler...

    Bu saatten sonra 6 ve üstü çekirdekli işlemciler her türlü iş görür. Piyasa Nvidia tekelinden kurtulursa da grafik tarafı nefes alır.
  • berkhandemirci B kullanıcısına yanıt
    Valla ben bf1 multi oynadım 4c/4t 4.6 ghzda ciddi bir sıkıntı yaşamadım. Belki dediğim gibi arka planda uygulama açık olduğundan veya virüs olduğundandır. 8gb ram yetersizliğinden de olabilir. 3 küsür ghz olanlar için durum nasıl bilmiyorum ama istek olursa o hızlara düşürüp deneyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 12 Kasım 2018; 22:15:40 >
  • bu amd ilk bol çekirdeklerle çıktığında takribi 2000 yılların ortaları, hep ileriye yönelik vs. gibi argümanlar üretiliyordu. Şu an ryzen içinde aynıları söyleniyor. Bu amd'nin hangi işlemcileri yıllarca güncelliğini yitirmeden performanslı çalıştı? Merakımdan soruyorum var mı şu model yıllarca kullanıcıları memnun etmiş olanı? intelin 3. 4. nesillerini hala çatır çatır kullananları ben görüyorum ama.
  • yeni oyunlar çıktıkça 4 yetersiz gelmeye başlayacak, yukarda güzel örnek vermişler, sürekli bf1 le ilgili konu açılıyor
  • 2 cekirdekte yeter mi? :)
  • martax32 kullanıcısına yanıt
    2. nesilden beri gelen intel işlemcilerin çatır çatır çalışmasının sebebi işlemci mimarilerinin eski hızıyla ilerlememesinden kaynaklı. Neredeyse sadece nm düşmesiyle gelişiyor işlemciler o zamandan beri. Mimari tasarımında ilerleme kaydedilemiyor. Muhtemelen sınıra ulaştılar. O yüzden 1 kere alıp 6 yıl kullanmak 90 lar 2000 ler için pek mümkün değil çünkü o zamanlar devamlı gelişiyordu işlemciler. Kralını da alsan 1 yıl sonra tarih olabiliyordu. Bu hem intel hem amd için geçerli. Oyunlar da aynı hızla gelişiyordu. Şimdi ise aslında 2007 den beri oyunların gelişimi çok yavaşlamış durumda. 201x başlarından beridir ise bence hiç gelişmedi. O zamanların durumuna göre mantıklı bakarsanız yani 6 yıl kullanılmasını beklemezseniz AMD nin inteli ezip geçtiği dönemler de var. K9 mimarili Athlon serisi zamanlarında (2003-2007 arası yanlış hatırlamıyorsam) intel resmen sürünüyordu. Ta ki core mimarisine geçene kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 13 Kasım 2018; 0:6:8 >
  • Mirliva adlı yayınciyla bugün bu mevzuyu konuştuk biraz 7700k bf5 de yüzde 90 kullanıyor dedi . Tabi arkada discord bilmem ne de açık etki ediyordur .

    Yayın için ikinci bilgisayar kullanıyor ondan dolayı düşüş yoktur sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD

    Mirliva adlı yayınciyla bugün bu mevzuyu konuştuk biraz 7700k bf5 de yüzde 90 kullanıyor dedi . Tabi arkada discord bilmem ne de açık etki ediyordur .

    Yayın için ikinci bilgisayar kullanıyor ondan dolayı düşüş yoktur sanırım.
    Discord bilmem ne vs zaten oyuncular için olmazsa olmaz programlar hemen hemen. Arkadaşlarınla konuşamayp iletişime geçemedikten sonra online oyun keyif vermiyor şahsen.
  • 4/8 altına düşmemek lazım artık. Keyifli kullanım için ise: 6/6, 6/12 ve üstü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: martax32

    bu amd ilk bol çekirdeklerle çıktığında takribi 2000 yılların ortaları, hep ileriye yönelik vs. gibi argümanlar üretiliyordu. Şu an ryzen içinde aynıları söyleniyor. Bu amd'nin hangi işlemcileri yıllarca güncelliğini yitirmeden performanslı çalıştı? Merakımdan soruyorum var mı şu model yıllarca kullanıcıları memnun etmiş olanı? intelin 3. 4. nesillerini hala çatır çatır kullananları ben görüyorum ama.
    Intel Core i5 2500K işlemcimi 4.3 Ghz'e hızaşırtarak, Nvidia GTX 1060 6GB'a geçiş yaptım. BF1'i son derece akıcı oynadım. Intel bu işi biliyor. AMD tecrübem hiç olmasa da Intel'in işlemci konusunda ne kadar iyi olduğunun bir kanıtıdır bu bence.

    Şuan hâlâ upgrade'e ihtiyaç duymuyorsam bu bilgisayarımın bir nevi motoru olan işlemcim sayesindedir. Söyleminde haklısın
  • WmGMD W kullanıcısına yanıt
    BF1 de farkettiğim bir olay var. Aynısı BF5 te de geçerli mi bilmiyorum. İşlemci kullanımı gereksiz yere çok yüksek gözüküyor aslında işlemcinin daha fazla potansiyeli olmasına rağmen. Mesela ben normalde 110-130 arası fps alıyorum bir haritada diyelim ve CPU kullanımı %100 görünüyor. FPS i 60 a sabitlediğimde hala işlemci %100 e yakın kullanılıyor olarak gözüküyor. Bu diğer oyunlarda böyle olmuyor normalde. Bu arada discordun hiç etkisi yok. O tarz programların pek bir güç tüketimi yok. Chrome ne hikmetse bazen gereksiz fazla tüketiyor işlemciyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 12 Kasım 2018; 23:54:4 >
  • nkvelioglu N kullanıcısına yanıt
    işlemcinin çalışma frekansınada bakmak gerek %100 kullanması tam olarak kullanıldığı anlamını taşımıyor
  • Intel 2. nesilden 7. nesile kadar ne mimari de, ne saat hızlarında ne de çekirdek sayısında ciddi bir güncelleme yaptı.

    Çekirdek ve Ram hızları gibi unsurlardan daha çok istifade eden, içerik üretimi ile uğraşan kişiler bilgisayarlarını yine 2-3 senede bir güncellediler.

    Ama Ram hız artışlarından fazla etkilenmeyen, e çekirdek kullanımının neden artmadığına yukarıda değindik, oyun odaklı kişiler hala 2. nesilden kalan i5 i7 işlemcilerini kullanabiliyorlar.

    Oyun grafik gereksinimleri de çok artmadı. Örneğin hala benchmark olarak kullanılan Withcer 3 ve GTA 5 sırasıyla 2015 ve 2013 de çıkmış oyunlar.

    5 sene önce çıkmış oyunu hala GTA 5 açan makina olarak günlük söylemimizde kullanıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Y-ZiyA -- 13 Kasım 2018; 9:53:54 >
  • Siz nasıl 2500k ile bf1 oynuyorsunuz ya, ben 3970x ile darboğaz yaşıyorum.
  • Y-ZiyA kullanıcısına yanıt
    Suppordle kullanıcısına yanıt
    @Y-ZiyA

    Doğru noktalara değinmişsiniz.

    Aslında bence asıl olay işlemcilerin saat hızlarında bitiyor. Saat hızları malesef istenildiği gibi geliştirilemedi. Hâlâ 4 Ghz bizim için üst hız olarak kabul ediliyor.

    Eğer saat hızları günümüzde alt seviye için 5 ghz, orta seviye için 7 ghz, üst seviye için 9 ghz olsaydı şuan ikinci nesil işlemcim oldukça demode olmuş ve yüzüne bakılmayan hale gelmişti. Ne yazık ki öyle değil.

    @Suppordle

    Zamanında BF1'i pek oynayamadığımdan (benim beceriksizliğim) oyunu bir süre önce bilgisayarımdan kaldırdım. Ancak güncel hiçbir oyunda Full HD çözünürlükte ve en yüksek grafik kalitesinde sıkıntı yaşamıyorum. Sizin işlemci nasıl darboğaz yapıyor?

    Bu arada, siz eğer 1-2 fps'lik düşüşleri, saliselik takılmaları dert ediyor ve oyunları bir gözünüz FPS metrede oynuyorsanız oyunlardan zevk alamazsınız. 1080 Ti bile Crysis 3 4K'da sabit 60 FPS veremiyor. Benim canım sıkılır. Ama bunları bir kenara itip oyunları, kendilerine odaklanarak oynarsanız zevk almaya başlayacaksınız.

    Belki ben BF1 oynarken 70-80 FPS'lerde gezen oyun anlık 50-60 FPS'lere düşüyordur. Ekranım zaten 60 hz yenileme hızına sahip ve ben bu düşüşleri oyun esnasında algılamıyorum. Şimdi ne diye zevkimi param parça edeyim ki? Beni RTX 2080 bile doyurmaz olur. Tabii bunlar benim düşüncelerim. İnsandan insana fark var. Benim oynayış tarzım ile sizin ki bir olmayabilir. Bende kendi tavsiyelerimi yaptım (çok bilmiş gibi görünmek istemem).
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.